Gå till innehåll

Vilka omahaböcker skall jag läsa?


carromalmoe

Recommended Posts

Vad var det Rolf sa om sin bok.. "Egentligen borde jag ha döpt den till "Hur man köper in minimum 2 miljoner gånger o hit & runnar""

 

Bra sammanfattning, ja. :)

 

Man kan kanske lära sig att gå på automat utan att ha någon Omaha-kunskap, men jag tvivlar - bara att begripa starthänder i spelet är ju komplext. Dessutom kommer man i så fall inte att förstå _varför_ man gör det vilket får ses som en förutsättning för vidareutveckling.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får ta o starta en dagbok Carro, det finns alldeles för få om PLO, och sedan så är det nog det bästa, att få kommentarer på spelade händer osv.

 

Sen att gå upp i nivå är förvisso bra, men kommer ud in i en badstreak på nuvarande nivå sä räcker inte din BR speciellt länge, desutom är det väl klokare att spela lite lägre om du känner att du krossar nivån?

 

Jag har ej tid med dagbok,jag har endast tid på helgerna att spela.

men under julen så har jag 3 veckors semester där jag ska koppla av och endast spela,och lite annat.så då ska jag se till att starta endagbok,men sen kommer den dö ut på vardagarna.

 

Jag gick upp i nivå för att få koll på spelet mer,lära mig.

för dom låga nivåerna,det va rena rama väster skjutningen med toppar och 2par,fördärvade själva spelet.

Jag har cr 2500$ på denna sidan,så det tycker jag ska klara på denna nivån ett tag även med ett par badstreak,och nåt skott på en högre nivå med nån gång då o då,och skulle det skita sig så har jag en buffert på neteller som jag kan använda,från mina texas vinster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skriv en, seriöst.

 

Du var ju inne på att skriva en pokerbok en gång i tiden men fann att det mesta redan var tryckt. Här finns det uppenbarligen ett hål att fylla.

 

Skriv en bra nybörjar/introduktionsbok om omaha:

 

 

 

Ola Brandborn

om

OMAHA

Bli en expertspelare på bara några veckor!!!

 

Jag har ju i princip skrivit det, en arikel i första numret av Poker Magazine. Två sidor sammanfattning om hur du spelar tight fullringsomaha typ (så som nybörjare bör spela).

 

http://www.pokermagazine.se/omaha-poker-med-fyrhjulsdrift.php

 

Sedan när du blir mer avancerad kan man potta med lite blandade händer, bara man vet vad man gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ola,nu är det väldigt många som vill att du ska skriva en omaha bok för 6manna bord.

Så varför inte ta..pennan i hand och göra nåt åt det.

Du borde inte ha problem att få den publicerad,du är ju ändo OLA.

 

Så när du har gjort det vill jag ha första exeplaret,kan tilloch med hämta den vid din dörr..:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

? frågan är väl vad är poängen med 10-manna-omaha?

 

omaha ska ju vara just MAX 6 spelare, gärna färre.

 

Låt se. I full ring kan jag i lugn och ro spela bra händer och se till att få betalt för monster. Det är att göra det rätt enkelt för sig. 6 spelare låter som om man måste ge sig in ett träsk av svåra situationer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...