Gå till innehåll

IRLsucks GG NO RE


IRLsucks

Recommended Posts

Tycker som sagt irl att du borde cbeta på flop, sen om du får syn försöka checka ner den och bara släpparen. Men nu frågar du om ifall det är syn på river, och om man sätter honom på AK med A eller kanske rentav K i klöver, så måste du väl syna på river tycker jag. Kan ha varit ett attempt att steala eftersom han redan investerat så mycket.

 

Men som sagt, ni e så djupa att jag föredrar att du håller ner den här potten, cb flop, sedan ch/f any.

 

Tkr för övrigt att JT är en helt orimlig hand att han ska ha ;)

 

Yes, men potcontrola behöver jag bara göra om jag faktiskt har något. Här gör jag en vanlig Cbet. Sen på turn så tror jag inte han har speciellt bra pga av att han instacallar, vilket ju inte framgår av HHn. Får bort många händer med min bet på turn, speciellt eftersom att vi har så mycket bakom så tror jag att han foldar upp till QQ. Sen träffar jag ju något och det är då den här situationen uppstår

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

nu när jag kollar på handen lite nogrannare så känns det som en väldigt dålig spelad JT med typ en klöver eller en floppad nöt-färg.

 

har han nötfärgdraget + 2 overs eller set så _måste_ han raisa för att balansera. hela handen är fiskigt spelad av fi oavsett imo.

 

edit. känns inte så troligt att han har slowspelat QQ-AA pre här eftersom ditt spel ser ut som en squese och då kommer hans 4bet se lite skum ut just för att du vet att han vet, ja du fattar.

 

edit2: överanalyserar nu(vet inte ens om han har 4bets bluff i sin hd, eller om han 4betar qq men det antar jag att han gör. 4betar han inte qq blir folden ganska enkel) men det känns inte som ett högt pp och han dubbelfloatar inte för att bluffa här allt för ofta. känns fånigt att han skulle göra om sin TT till en bluff..

 

edit3. beten på turn är bra imo

 

 

Joo, det är en intressant hand.

 

Det är ju en ganska trolig grejj att göra med Ax med klöver A t.ex. Kanske AJ som är för klen för att slå om. Jag tycker det är ett bra spel att göra med AA också.

 

Tilläggas här är ju att det är runt 500, minns inte riktigt. I en 2000 pot. Behöver ju vinna här runt 1/3 för att plussa på min syn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vafan... han kan aldrig ha floppat en färg här med hans syn när brädan parar sig. Jag skulle tippa på AQ med A klöver. Tycker det ser ut som att han lika gärna kan ha synat ner med ett enkelt klöver A för flush sen tiltbluffat. Jag hade gråtsynat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joo, det är en intressant hand.

 

Det är ju en ganska trolig grejj att göra med Ax med klöver A t.ex. Kanske AJ som är för klen för att slå om. Jag tycker det är ett bra spel att göra med AA också.

 

Tilläggas här är ju att det är runt 500, minns inte riktigt. I en 2000 pot. Behöver ju vinna här runt 1/3 för att plussa på min syn

 

men hur många ax finns det som han synar trebets med? aj/aq?(det är ganska kallt att syna med aj här imo, men fi kanske inte tycker det.)

 

att syna river är semi-spew imo för han kommer inte värdebeta något du slår och det är verkligen jätte dåligt att bluffa här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vafan... han kan aldrig ha floppat en färg här med hans syn när brädan parar sig. Jag skulle tippa på AQ med A klöver. Tycker det ser ut som att han lika gärna kan ha synat ner med ett enkelt klöver A för flush sen tiltbluffat. Jag hade gråtsynat.

 

känns som ev- att gråtsyna om vi tror vi är slagna.

 

edit: vi får iofs bra odds på synen tror jag inte det räcker. hans bet skriker VB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vafan... han kan aldrig ha floppat en färg här med hans syn när brädan parar sig. Jag skulle tippa på AQ med A klöver. Tycker det ser ut som att han lika gärna kan ha synat ner med ett enkelt klöver A för flush sen tiltbluffat. Jag hade gråtsynat.

 

 

Jag kan utesluta AQ med klöver A eftersom att han med med allra största sannolikhet skulle ha checkat river isf rädd för ett check-syn.

 

AK klöver eller AA satte jag han på och fick som sagt "gråtsyna" eftersom att jag bara behöver vinna 1/3 för att gå +. Ett spel som jag inte gillar ska tilläggas.

 

Som sagt så synade jag och fick se vad han hade, någon som vill veta? :P *trumvirvel*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men hur många ax finns det som han synar trebets med? aj/aq?(det är ganska kallt att syna med aj här imo, men fi kanske inte tycker det.)

 

att syna river är spew imo för han kommer inte värdebeta något du slår och det är verkligen jätte dåligt att bluffa här.

 

joo iofs är det inte många Ax han synar pre. Speciellt inte off suit när den va trebetad pre. Det tänkte jag inte på. Å andra sidan va ju killen rätt bäng ibland, hur bäng vet jag inte riktigt så det är ju svårt att lägga nån vikt på det, men isånafall kan det vara en bluff, men som sagt en otroligt dålig sådan.

 

Jag har själv vänt mitt 2k back jag inledde dagen med till starka $11+, så jag gör emil otroligt rik för tillfället. Har iofs rakat$ 500 (50%rb) = $250 netto = $261

 

sweet mother of jesus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan utesluta AQ med klöver A eftersom att han med med allra största sannolikhet skulle ha checkat river isf rädd för ett check-syn.

 

AK klöver eller AA satte jag han på och fick som sagt "gråtsyna" eftersom att jag bara behöver vinna 1/3 för att gå +. Ett spel som jag inte gillar ska tilläggas.

 

Som sagt så synade jag och fick se vad han hade, någon som vill veta? :P *trumvirvel*

 

haha så här långa inlägg har jag aldrig skrivit så nu måste du berätta hur det gick :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan utesluta AQ med klöver A eftersom att han med med allra största sannolikhet skulle ha checkat river isf rädd för ett check-syn.

 

AK klöver eller AA satte jag han på och fick som sagt "gråtsyna" eftersom att jag bara behöver vinna 1/3 för att gå +. Ett spel som jag inte gillar ska tilläggas.

 

Som sagt så synade jag och fick se vad han hade, någon som vill veta? :P *trumvirvel*

 

förtälj!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

joo iofs är det inte många Ax han synar pre. Speciellt inte off suit när den va trebetad pre. Det tänkte jag inte på. Å andra sidan va ju killen rätt bäng ibland, hur bäng vet jag inte riktigt så det är ju svårt att lägga nån vikt på det, men isånafall kan det vara en bluff, men som sagt en otroligt dålig sådan.

 

Jag har själv vänt mitt 2k back jag inledde dagen med till starka $11+, så jag gör emil otroligt rik för tillfället. Har iofs rakat$ 500 (50%rb) = $250 netto = $261

 

sweet mother of jesus

 

Jag är stolt över Johan idag, han har plussat stabilt nu för månaden helt plötsligt och är helt plötsligt inte , likt QQ all in pre, en stabil utgift ;)

 

bra jobbat! ibland hittar även en blind man dörrhandtaget

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förtälj!

 

Jag satte han på AK och synade. Och han hade.... QQ för kåk.

Beslutet jag tog vid bordet var taget på 15 sekunder och blev alltför inuativt. Det är på sättet jag tar sånna här beslut på som är en uppenbar brist i mitt spel till skillnad mot våran alls Maxwell t.ex som har en imponerande förmåga att tänka igenom alla hans beslut. Det är visserligen svårare när man kör 8 bord men det är ingen ursäkt.

 

Jag tycker att det är dåligt att inte Ipoker har något timebank, det skulle verkligen behövs i den här typen av potter. Den största nackdelen med att inte ha timebank är att om man bara gör inuativa beslut så lär man sig ingenting av potter eftersom att man aldrig analyserar fullt ut.

 

Det är därför jag försöker lägga upp den här typne av händer här. Jag ser det som att man MÅSTE titta tillbaka på sånt här om man någonsin ska kunna bli riktigt duktig.

 

Att nöja sig med den pokerkunskapen man har tror jag är en av de största misstagen man kan göra som spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hela gänget är på plats i grindstugan förutom Sören ( även om det går luddiga rykten om att han är på väg hit). Dessutom har vi en ny medlem, Daniel, som spelar NL50 på Ipoker. 5 Ipoker spelare på 5 olika nivåer är på plats, imponerande!

 

Dagens spel och dobbel so far:

 

IRLsucks: 2462$

NiklasVegas: 491$

Zexyterran ( fejknicker) : 3000$

Izy: 18$

Daniel: 2.88$

Sören ( pokerfejset) : Ingen vet eftersom att han inte har tid eller råd att prata med människor i sin jakt på ett itm placering i noiqs race men min gissning är otaliga dollar back pga tilt och utbrändhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha swingat duktig och slutat back 7e till 10e så har det börjat se stadigare ut igen och jag har inte behövt börja varje dag med 5 inköps back första 300 händerna. Och då blir det grönt i resultatet :) härligt

 

1/3: 0

2/3: 4039$

3/3: 7006$

4/3: 1188$

5/3: 2660$

6/3: 2114$

7/3: 5712$

8/3: 6924$

9/3: 2570$

10/3: 2845$

11/3: 1540$

12/3: 4246$

13/3: 3022$

 

 

Mar tot: 21612$

 

Nov tot: 26185$

Dec tot: 25941$

Jan tot: 24629$

Feb tot: 12340$

 

 

Grand total: 110707$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad är det för tomtegrinders?

 

NevErOddOrEveN: how many of u guys wanna do a $100 showdown hand?

SlyKy: what is that?

NevErOddOrEveN: we raise to 100 pre and check it down

NevErOddOrEveN: if everyone is in we get one winner who gets 600

NevErOddOrEveN: who is in?

NevErOddOrEveN: come to table delaware park and we do showdown hand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att stejka Niklas och Johan lutar återigen åt att vara väl investerade pengar.

Dagens spel och dobbel:

 

IRLsucks: + 658

NiklasVegas: - cirka 900$ = 9 inköp

Izyfizhy: -cirka 3000$ = 15 inköp (wow)

 

Känner mig bitter efter dagens session, inte bara för att pappskallarna monsterbackar och fuckar ur min ekonomi utan också för att jag är 5000$ + på min nivå. Är dock mycket back på HU pga dåligt spel (rostig HU) emot en motståndare som hade minst sagt variansen på sin sida. Är också back 3 inköp på NL400 pga Mårtens sabla keps.

 

Aja, ska hem och sova nu pga död action på Ipoker NL400-600. Upp tidigt i morgon och grinda, att hålla Niklas och Johans rullar vid liv är ingen barnlek.

 

Johan grindar för övrigt NL50 åt kalle ( akta er för changa14 ). Får se hur det utvecklar sig.

 

GG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, niklas backar rakt ut alltså? skumt med tanke på att han plussat över 20k åt mej på stejk på Svs. Kan det vara att dina pengar är smutsiga? Kan det vara så att du är otursförföljd och inte min fina keps?

 

Btw måste du hämta in kepsen för vi har onda planer att sätta på den kepsen på nån vi inte gillar... MUhahahahaaha! evig otur!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bara svårt att se hur inte satan själv var född med just den kepsen på sig. Har hitills trebackdagar den här månaden, och gissa hur många dagar jag har valt att ha kepsen på mig? *temat från Arkiv X i bakrunden*

 

Idag kör jag utan keps, tror du en sån här fin river hade valt att dyka upp annars? nej.

 

GAME #888008473: Texas Hold'em NL $3.00/$6.00 2008-03-14 11:54:58

Table "TURBO" Kanyu

Seat 1: glofxx401 ($531.00 in chips)

Seat 3: IRLsucks ($576.00 in chips)

Seat 5: KNEWITBOY ($654.00 in chips)

Seat 6: GreatFOLD1 ($621.75 in chips)

Seat 8: TheSwinger ($1,380.90 in chips)

Seat 10: noiq3442777 ($989.00 in chips) DEALER

glofxx401: Post SB $3.00

IRLsucks: Post BB $6.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to GreatFOLD1 7 of SpadesAce of Clubs

Dealt to IRLsucks 9 of Clubs7 of Clubs

KNEWITBOY: Fold

GreatFOLD1: Raise $21.00

TheSwinger: Call $21.00

noiq3442777: Fold

glofxx401: Fold

IRLsucks: Call $15.00

*** FLOP *** 2 of SpadesKing of Clubs5 of Clubs

IRLsucks: Check

GreatFOLD1: Bet $44.00

TheSwinger: Call $44.00

IRLsucks: Call $44.00

*** TURN *** 8 of Clubs

IRLsucks: Check

GreatFOLD1: Check

TheSwinger: Bet $137.00

IRLsucks: Call $137.00

GreatFOLD1: Call $137.00

*** RIVER *** 6 of Clubs

IRLsucks: Allin $374.00

GreatFOLD1: Allin $419.75

TheSwinger: Fold

*** SUMMARY ***

Total pot $1,399.75 Rake $3.00

IRLsucks: wins $1,354.00

GreatFOLD1: wins $45.75

 

 

2811 upp hitills för dagen. ska in till stan med min bror nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...