Gå till innehåll

Riverbeslut med set!


Recommended Posts

Seat 2: Spursolado ($181.05 in chips)

Seat 3: rudddd1 ($62.15 in chips)

Seat 6: Beniche10 ($138.50 in chips)

Seat 8: IddiKim ($265.60 in chips) [ 3 of Spades,3 of Diamonds ]

 

 

 

ANTES/BLINDS

IddiKim posts blind ($1), Spursolado posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

rudddd1 calls $2, Beniche10 calls $2, IddiKim calls $1, Spursolado checks.

 

FLOP [board cards: 4 of Spades,3 of Hearts,Jack of Diamonds ]

IddiKim bets $7, Spursolado bets $15, rudddd1 folds, Beniche10 folds, IddiKim calls $8.

 

TURN [board cards: 4 of Spades,3 of Hearts,Jack of Diamonds,6 of Clubs ]

IddiKim bets $10, Spursolado bets $25, IddiKim bets $40, Spursolado calls $25.

 

RIVER [board cards: 4 of Spades,3 of Hearts,Jack of Diamonds,6 of Clubs,2 of Hearts ]

IddiKim ???

 

 

Vad gör man hör? Hur stor bet? Check/call?

 

Det finns inga read att luta sig tillbaka på eftersom att det multitablas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du spelar handen alldeles för långsamt på alla gator. Set i limpade potter är ett jävla elände så du gör dig själv en tjänst om du höjer preflop imo. Det finns ingen info att gå på gällande hans hand när han bara checkar i BB.

 

När du väl nått floppen tycker jag du ska trycka tillbaka ordentligt där. Vad vill du egentligen uppnå med att bara syna? På turnen tycker jag också du ska beta mer båda gångerna du får chansen.

 

Gällande själva beslutet tror jag fi ofta har en 5a här som han fiskat sig kvar med eftersom du betat så vekt. Kanske att han har fult tvåpar, men du har satt dig i en riktigt knivig situation. Detta rådet kanske är lite motsägelsefullt, men jag väljer det veka spelet att checka och syna ett litet bet eller folda mot ett stort här.

 

Ser fram emot resultatet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gällande själva beslutet tror jag fi ofta har en 5a här som han fiskat sig kvar med eftersom du betat så vekt. Kanske att han har fult tvåpar, men du har satt dig i en riktigt knivig situation. Detta rådet kanske är lite motsägelsefullt, men jag väljer det veka spelet att checka och syna ett litet bet eller folda mot ett stort här.

 

Ser fram emot resultatet.

 

Tycker du verkligen att hans range är så hårt viktad åt en femma här alltså?

Även om jag håller med om att det ser ut som ett stegdrag från FI väldigt mycket, men jo, som spelat skulle jag nog också check/syna dock oavsett size.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du spelar handen alldeles för långsamt på alla gator. Set i limpade potter är ett jävla elände så du gör dig själv en tjänst om du höjer preflop imo. Det finns ingen info att gå på gällande hans hand när han bara checkar i BB.

 

När du väl nått floppen tycker jag du ska trycka tillbaka ordentligt där. Vad vill du egentligen uppnå med att bara syna? På turnen tycker jag också du ska beta mer båda gångerna du får chansen.

 

Gällande själva beslutet tror jag fi ofta har en 5a här som han fiskat sig kvar med eftersom du betat så vekt. Kanske att han har fult tvåpar, men du har satt dig i en riktigt knivig situation. Detta rådet kanske är lite motsägelsefullt, men jag väljer det veka spelet att checka och syna ett litet bet eller folda mot ett stort här.

 

Ser fram emot resultatet.

 

Pre höjer jag pocket 95 av 100 dom gångerna jag inte gör det är nog när jag är stressad och inte orkar skriva in beten =P

 

Jag har inga reads men jag tyckte det kändes som en J och ville därför inte skrämma bort honom, nu när stegdraget kom så är det ju bara o inse att man ska inte slowa ett jävla skit typ =)

 

 

Resultatet vart iaf så att jag drog en bet på 75 och fick syn av QJ !!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höja för värde preflop ur position? Nej tack.

Höja för att plocka pott preflop då alla limpat? Låter bättre.

 

Flop - Du betar ut för att försöka bygga pott här och får omslag, kall bräda och syn är inte fel linje.

 

Turn - Du bettar ut för att maskera set? Han slår om igen och nu måste du spänna musklerna och slå upp ordentligt men vad händer? du miniraisar... inte bra.

 

River - Checksyn känns helt ok. Värderaise, mja ganska kallt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästa gång kanske du kan ha lite större tålamod än att posta resultatet efter 40 minuter...

 

Anyway, bet på river är solklart. Eventuellt kan betsize diskuteras, men push ligger helt klart närmast.

 

edit: QJ-synen är väl inget att uppröras över? I vilket fall som helst finns det låååångt mkt sämre spel i den här handen, från bägge spelarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pre och floppspelet kan ju funka för att försöka få mer värde, MEN måste ju höja mer på turn än en liten fjuttig miniraise. Finns knappt en hand som släpper i det läget. På river så är det ett givet 1/2-3/4 pottbet.

 

Mm men meningen va väl inte att han skulle släppa sin hand på turn, jag tror fortfarande jag leder där. Så jag vill inte överbeta o få han att folda, men jag håller med om att det borde vart lite större, men jag vill sammtidigt skrämma honom för mkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästa gång kanske du kan ha lite större tålamod än att posta resultatet efter 40 minuter...

 

Anyway, bet på river är solklart. Eventuellt kan betsize diskuteras, men push ligger helt klart närmast.

 

edit: QJ-synen är väl inget att uppröras över? I vilket fall som helst finns det låååångt mkt sämre spel i den här handen, från bägge spelarna.

 

Mm sorry för det =)

 

 

Jag tycker då hans QJ syn är fruktansvärd! Jag hade släppt den, men det kankse bara är jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker då hans QJ syn är fruktansvärd!

Fruktansvärd är den verkligen inte. Och om du undrar varför är det bara att kika på svaren i den här tråden. Många vill i Heros sits inte ens värdebetta ett set här (vilket är rätt uselt, men det är en annan femma). Alltså betyder ett bet från den spelartypen antingen en femma eller en bluff, och det behöver bara vara en bluff ca en gång på fyra för att synen ska vara korrekt. Och som handen är spelad känns det inte sådär överdrivet troligt att Hero har en femma.

 

Jag hade släppt den, men det kankse bara är jag?

Absolut inte. De flesta NL200-grinders är alldeles för veka. Särskilt om det står Sweden i passet, gissar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fruktansvärd är den verkligen inte. Och om du undrar varför är det bara att kika på svaren i den här tråden. Många vill i Heros sits inte ens värdebetta ett set här (vilket är rätt uselt, men det är en annan femma). Alltså betyder ett bet från den spelartypen antingen en femma eller en bluff, och det behöver bara vara en bluff ca en gång på fyra för att synen ska vara korrekt. Och som handen är spelad känns det inte sådär överdrivet troligt att Hero har en femma.

 

 

Absolut inte. De flesta NL200-grinders är alldeles för veka. Särskilt om det står Sweden i passet, gissar jag.

 

Okey tack för all feedback!

Känns bra o få veta att man spelar kasst ibland så man känner att man verkligen måste "träna" för att bli bättre =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upplys oss istället iamivar, hur hade du spelat handen? kommentera gärna så många gator eller situationer du kan

 

Varför skulle han? Mkt coolare med bittra oneliners.

 

Ang handen så gillar jag inte allt jag ser.

Floppen ser bra ut men på turn vill jag se antingen ett större bet eller en c/r och som spelat ett större 4bet.

Rivern hade jag valt att ställa om jag tror att Fi kan ta lite hjältesynar och du har bluffat lite innan. Om inte så bettar jag kanske ett belopp (relativt litet) han kan syna utan att ha oss slagna och sen synar jag ett ställ.

 

Ingen standardhand precis där Fi raisar både flop och turn på såpass torr bräda med QJ vilket gör det blir lite halvknepigt att ställa upp logiska HD's osv mtp att vi inte visste hur han spelade innan.

 

Ta mina tips med en nypa salt, jag är inte på topp just nu känns som jag glömt nåt/tänkt galet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle han? Mkt coolare med bittra oneliners.

 

Ang handen så gillar jag inte allt jag ser.

Floppen ser bra ut men på turn vill jag se antingen ett större bet eller en c/r och som spelat ett större 4bet.

Rivern hade jag valt att ställa om jag tror att Fi kan ta lite hjältesynar och du har bluffat lite innan. Om inte så bettar jag kanske ett belopp (relativt litet) han kan syna utan att ha oss slagna och sen synar jag ett ställ.

 

Ingen standardhand precis där Fi raisar både flop och turn på såpass torr bräda med QJ vilket gör det blir lite halvknepigt att ställa upp logiska HD's osv mtp att vi inte visste hur han spelade innan.

 

Ta mina tips med en nypa salt, jag är inte på topp just nu känns som jag glömt nåt/tänkt galet

 

 

Jag tyckte det lät bra iaf =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat:

Ursprungligen postat av Rebonius Visa inlägg

Är det bara jag som vill check-raisa turn istället för att fjuttbeta-miniraisa?

.

 

 

tror han kan checka för pottkontroll lite för ofta med 1parade händer, så en bet e nog att föredra??, liten som nu eller större e väl olika mot spelare typ, men verkade ju funka bra mot den här med ett litet... och ja, 4betta mer så du kan pusha river utan att overbetta)

 

och bet/fold på river verkar ju va det enda möjliga (missta er inte, ja suger på bet/fold så det skulle ju bli betsyn..men i teorin då..lols)?? inte helt säker på stacksizes så om vi inte kan bet/folda gillar ja push mkt mer än c/c

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ingen expert men ska försöka ge dig några tips och råd om hur jag analyserar situationen.

 

1. Han har limpat pre-flop så top par-top kicker är inte så troligt, genom hans höjning på floppen sätter jag honom antingen på top-par top kicker ( mindre troligt ) , Två par ( vilket jag tror mest på ), högre set ( då är det bara att betala av ), Öppet stegdrag.

 

2. På turn gör du ett misstag anser jag, en pot-bet skulle jag rekomendera av dig då du vill undvika att han sätter ett drag om han har öppet stegdrag.

 

3. När han sedan höjer dig på turn och du ska 3 beta tycker jag din höjning är alldelles för vek här behöver du överbeta potten lite grann. Har han två par så kommer han ändå betala av dig och är han en fisk kommer han betala med händer som QJ :) men du vill få bort ett eventuellt stegdrag.

 

4. På river hade jag bara checksynat.

 

Hoppas att du har nytta av min handanalys!

 

mvh Onizuka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men lol

höja pre och c/s river? hur fan mår ni nu igen?

 

så här går det när fd forumiter startar privata forum för att diskutera poker och bara hänger här för att boosta sitt ego.

 

Jag höjer pre oftast för att ta hem potten direkt. Jag gilar att höja mycket pre för att sätta press på motståndarna. I det här fallet kan jag tänka mig en syn pre men höjer oftast beroende lite på vilka som är med i potten. Set gör sig bäst i höjda potter och handen hade varit mycket enklare att spela då eftersom vi varit all in på turn. Som spelat b/f jag nog halvpott på river men jag hade gärna sett att dina betar på turn varit större.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3. När han sedan höjer dig på turn och du ska 3 beta tycker jag din höjning är alldelles för vek här behöver du överbeta potten lite grann. Har han två par så kommer han ändå betala av dig och är han en fisk kommer han betala med händer som QJ :)men du vill få bort ett eventuellt stegdrag.

 

 

mvh Onizuka

 

Varför skulle han vilja få bort ett stegdrag på turn?:S

Vi ÄLSKAR ju synen ifall han synar en stor 3bet med stegdrag på turn!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så här går det när fd forumiter startar privata forum för att diskutera poker och bara hänger här för att boosta sitt ego.

 

Jag höjer pre oftast för att ta hem potten direkt. Jag gilar att höja mycket pre för att sätta press på motståndarna. I det här fallet kan jag tänka mig en syn pre men höjer oftast beroende lite på vilka som är med i potten. Set gör sig bäst i höjda potter och handen hade varit mycket enklare att spela då eftersom vi varit all in på turn. Som spelat b/f jag nog halvpott på river men jag hade gärna sett att dina betar på turn varit större.

 

om inte ditt 'tänk' varit så brutalt efterblivet hade jag kanske funderat på att ta åt mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...