padrinosftw Postad 8 April , 2013 Författare Rapport Postad 8 April , 2013 Senast jag skrev något irl-igt så var jag på väg till Louie CK vill jag minnas. Det var precis så bra som jag hade förväntat mig, de biljetterna är de bästa spontanköpet hittills i år och trots att den upplevdes i ett nyktert tillstånd var det en helt överlägsen liten förfest i sig innan jag mötte upp ett gediget 25-års firande sällskap senare. När jag tänker efter var hela den påskhelgen (för det var väl då?) extremt lyckad, dels med den där utekvällen jag skrev om för någon sida sen, sen följdes det upp med årets första grillning efter en halvnaken dag ute i solen. Levde vidare på glädjeruset och helt plötsligt hade det bara uppstått en mysig förfest runt om oss och sen gjorde man en comeback på Tegel utan att förstå hur man kom dit. Givetvis efterfest på det som grannarna tyckte var lagom att bryta vid 8-snåret vilket jag klart köpte då jag knappt kände någon människa som var vaken längre. Var som sagt även på UFC-galan med irlsucks, frisoren och niklasvegas. Ovanpå det lyckades man snabbt träffa på en mexikobrun Antisk och en numer tysk sexyterran. Började dagen med en gudomlig pannkaksfrukost, tar mig in med ~20% batteri på mobilen för att möta upp de övriga på ett hak som för mig är omöjligt att hitta till varje gång. Blir ilurad tillräckligt med öl och rödvin för att dels våga betta på en sport jag aldrig har sett tidigare, dels gå omkring med läckra vinläppar för resten av kvällen. Fick turen att köra mot killen som aldrig har förlorat något i hela sitt liv, irlsucks. Coin om vem som får välja fighter inför varje match, första tre matcherna var stejksen 500kr för vanlig vinst 1000kr för KO eller tap out. När man direkt är stuck 2500 efter tre fighter så dubblades det och man lyckas hitta en run till 1500 upp inför sista fighten där det var obligatorisk dubbling igen. Torskade flippen som visade sig egentligen vara rätt viktig då jag i efterhand har förstått att det var en debutant mot någon rätt vass snubbe, men hade antagligen valt den oxliknande svensken ändå med min logik. Var egentligen bara nöjd att jag duckade en KO i den matchen så man slapp 8k smällen där (= Mycket trevligt sällskap och självklart fått massa sjuka historier och underhållande teorier berättade för en senare plus lite alkohol skiljs vi alla åt och jag möter upp lite irl-vänner som har lite go i sig för kvällen, dessutom med en drös roliga kvinnor som sällskap. Hamnar tillslut inne på gubbrummet i ett trött glädjerus som bara kan uppstå utav pannkaksdiet+11h fylla. Blir medbjudna på en på förhand mycket lovande efterfest i krokarna innan värdinnan visar sig vara en småaktig smygrasist, vilket egentligen inte gjorde mig så mycket då jag kände mig mer än klar. Om ni har läst så här långt har ni antagligen tillräckligt tråkigt för att höra att jag lämnat in min bil (köpt sprojlans ny februari 2012) som stått död i 6 veckor idag. De hittade något fel som de aldrig sett innan vilket verkar lovande, får se vad de har att säga sen. Kommer knappt ihåg hur det känns att köra längre. Efter att ha gjort ett svagt träningspass (jag måste vara sämst i Sverige på chins) mötte man upp en väninna och drog till Annexet för att se Lana del Rey. Har ju en tonårsaktig crush på fröken Lana så stämningen vart ju hur mysig som helst av mig, var riktigt trevligt faktiskt. Var dock tvungen att bege mig hem istället för att fortsätta dricka då man har både fotbollsmatch och ett träningspass inbokat imorgon. Är ju ändå inge kul att grinda när man ligger back... Slänger in lite bilder bara för att kompensera för texten och hoppas att det här räcker till första kvartalets längsta inlägg Citera
Metaddict Postad 9 April , 2013 Rapport Postad 9 April , 2013 Sjukt söt tjejkompis! U hittin' that bro?? Citera
schumme Postad 9 April , 2013 Rapport Postad 9 April , 2013 Snackar vi Tegel i Täby? Där har till och med jag kasat runt på golvet... Citera
Starfitter Postad 9 April , 2013 Rapport Postad 9 April , 2013 Mmmmmnmmmmmm jaaa , mooooooaaaare! Citera
ulaf Postad 9 April , 2013 Rapport Postad 9 April , 2013 Har läst igenom lite av vad folk har skrivit om sina skatteärenden, och verkar vara en hel del som inte kan betala vilket man fruktat. Det gör mig ledsen genom lyckliga omständigheter kan jag själv komma undan lindrigt men allt är ju ett lotteri mellan alla sajter och kakalenderår och skit. Hoppas ingas liv förstörs helt av detta Citera
dtr22 Postad 9 April , 2013 Rapport Postad 9 April , 2013 Har läst igenom lite av vad folk har skrivit om sina skatteärenden, och verkar vara en hel del som inte kan betala vilket man fruktat. Det gör mig ledsen genom lyckliga omständigheter kan jag själv komma undan lindrigt men allt är ju ett lotteri mellan alla sajter och kakalenderår och skit. Hoppas ingas liv förstörs helt av detta Var kan man läsa om detta? Citera
padrinosftw Postad 10 April , 2013 Författare Rapport Postad 10 April , 2013 Sen mitt under en fotbollsmatch jag spelade igår har min mage krampat och jag har haft konstant ont. Haft rännskita från ett par timmar efter dess fram till skrivande och kan självklart inte förtära något. Stör mig som fan på att det inte känns som att det är på väg att gå över. Citera
ulaf Postad 10 April , 2013 Rapport Postad 10 April , 2013 Var kan man läsa om detta? Är en sluten grupp. Citera
ulaf Postad 10 April , 2013 Rapport Postad 10 April , 2013 Sen mitt under en fotbollsmatch jag spelade igår har min mage krampat och jag har haft konstant ont. Haft rännskita från ett par timmar efter dess fram till skrivande och kan självklart inte förtära något. Stör mig som fan på att det inte känns som att det är på väg att gå över. låter smått obehagligt Citera
slowboy Postad 10 April , 2013 Rapport Postad 10 April , 2013 Sen mitt under en fotbollsmatch jag spelade igår har min mage krampat och jag har haft konstant ont. Haft rännskita från ett par timmar efter dess fram till skrivande och kan självklart inte förtära något. Stör mig som fan på att det inte känns som att det är på väg att gå över. Det där är inte alls kul =/ Var magen som fucka ur för mig först också för ett år sen. Hoppas jag inte skrämde upp dig Mina problem var annorlunda Citera
padrinosftw Postad 10 April , 2013 Författare Rapport Postad 10 April , 2013 Det där är inte alls kul =/ Var magen som fucka ur för mig först också för ett år sen. Hoppas jag inte skrämde upp dig Mina problem var annorlunda !! Uppskattar editen iaf (= Eftersom att jag är övertygad om att jag kommer dö i förtid och är förvånad att jag levt så här långt så nojar jag lite vid varje tecken på att jag inte är 100%. Som så oerhört många andra människor dvs. Citera
slowboy Postad 10 April , 2013 Rapport Postad 10 April , 2013 !! Uppskattar editen iaf (= Eftersom att jag är övertygad om att jag kommer dö i förtid och är förvånad att jag levt så här långt så nojar jag lite vid varje tecken på att jag inte är 100%. Som så oerhört många andra människor dvs. Lätt att vara hypokondriker idag tyvärr Citera
padrinosftw Postad 11 April , 2013 Författare Rapport Postad 11 April , 2013 Gulade stars ikväll, har gått dåligt där länge och tappade de sista $7k som jag hade där nu i april. FT strular och låter mig inte överföra så man tappade guldaction också Trodde det skulle bli en bra kväll men har gått riktigt dåligt tyvärr. Tyvärr lurades jag av hans sizing här och försökte hitta lite tunt värde men icke sa nicke. Full Tilt Poker Game #32469490160: Table Fighter (heads up) - $3/$6 - No Limit Hold'em - 20:52:57 ET - 2013/04/10 Seat 1: HERO ($600) Seat 2: Fi ($693.45) HERO posts the small blind of $3 Fi posts the big blind of $6 The button is in seat #1 *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO HERO raises to $12 Fi calls $6 *** FLOP *** (Total Pot: $24, 2 Players) Fi checks HERO bets $15.80 Fi calls $15.80 *** TURN *** (Total Pot: $55.60, 2 Players) Fi checks HERO bets $36.65 Fi has 15 seconds left to act Fi has requested TIME Fi raises to $114 HERO calls $77.35 *** RIVER *** (Total Pot: $283.60, 2 Players) Fi has 15 seconds left to act Fi has requested TIME Fi bets $162 HERO has 15 seconds left to act HERO has requested TIME HERO raises to $458.20, and is all in Fi calls $296.20 *** SHOW DOWN *** HERO shows a straight, Ten high Fi shows a full house, Sevens full of Eights Fi wins the pot ($1,199.50) with a full house, Sevens full of Eights *** SUMMARY *** Total pot $1,200 | Rake $0.50 Board: Seat 1: HERO (small blind) showed and lost with a straight, Ten high Seat 2: Fi (big blind) showed and won ($1,199.50) with a full house, Sevens full of Eights Hade en megasjuk hand på stars också där jag 4 betade floppen med mot en donkbet. Han kallsynar, turn och han donkar halvpott med lika mycket bakom så vi får in det och han har , blank river. En fint spelad $1,8k pott på $2-4, inte konstigt att kontot är ett minne blott (= Citera
padrinosftw Postad 12 April , 2013 Författare Rapport Postad 12 April , 2013 Har en megasjuk firre som tror att jag är en ung svensk flicka (mitt nick antyder på det). Swingat som fan hela matchen men eftersom min grova magsjuka och inte går över så måste jag gå på toa >5ggr i timmen. Som tur är sitter han kvar och frågar hur jag mår och hur trevligt det vore att ta en öl med mig en vårdag i Stockholm. Är miniupp på honom tror jag men lyckas förhoppningsvis rensa han inom sin tid GAME #4723622826: Holdem NL €3.00/€6.00 - 2013-04-12 00:25:15 Table Diciembre Server poker3.ipoker.com Seat 3: HERO (€1,567.40 in chips) Seat 8: Fi (€1,306.32 in chips) HERO: SB €3.00 Fi: BB €6.00 *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO HERO: Raise To €18.00 Fi: Call €12.00 *** FLOP *** 8 of ClubsAce of Clubs8 of Hearts Fi: Check HERO: Bet €24.00 Fi: Raise To €54.00 HERO: Call €30.00 *** TURN *** 8 of ClubsAce of Clubs Fi: Bet €144.00 HERO: Call €144.00 *** RIVER *** 8 of ClubsAce of Clubs Jack of Clubs4 of Diamonds Fi: Bet €1,090.32 HERO: Fold *** SUMMARY *** Total pot €1,521.32 Rake €1.00 Fi: wins €1,521.32 Citera
padrinosftw Postad 12 April , 2013 Författare Rapport Postad 12 April , 2013 Skoja bara, medan jag skrev förra inlägget händer den här. #fml GAME #4723641803: Holdem NL €3.00/€6.00 - 2013-04-12 00:38:54 Table Diciembre Server poker3.ipoker.com Seat 3: HERO (€1,383.20 in chips) Seat 8: Fi (€1,483.32 in chips) Fi: SB €3.00 HERO: BB €6.00 *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO Fi: Raise To €12.00 HERO: Raise To €48.00 Fi: Call €36.00 *** FLOP *** 8 of DiamondsAce of Spades7 of Hearts HERO: Check Fi: Bet €96.00 HERO: Call €96.00 *** TURN *** 7 of Hearts8 of Hearts HERO: Bet €189.00 Fi: Raise To €378.00 HERO: Call €189.00 *** RIVER *** HERO: Bet €861.20 Fi: Call €861.20 *** SHOW DOWN *** HERO: shows (Full house) Fi: shows (Full house) *** SUMMARY *** Total pot €2,765.40 Rake €1.00 Fi: wins €2,765.40 Nåväl, han säger iaf att han ska ta med mig till Paris nu. Skön överraskning som väntar för honom då.. Edit: Haha, i sista handen säger han att han har färg och checkar ner. Ses i Paris herrn! Min magsjuka går inte över, skiter mestadels ut blod nu och halvt krampar konstant. Helt iskall och febrig. Längesen jag var sjuk, så lika bra att man tar igen allt på en gång antar jag Citera
padrinosftw Postad 12 April , 2013 Författare Rapport Postad 12 April , 2013 Lätt att vara hypokondriker idag tyvärr Hjälpte ju inte att googla symptom direkt, vart en blixtpling till läkaren som ska ringa upp snart Citera
JackVegas Postad 12 April , 2013 Rapport Postad 12 April , 2013 Sjukt att du orkar spela när du är sjuk. Tycker riverjammen ovan är iskall, du donkar turn för att inducea och han hugger men du tar kniven från hans hand på river. Citera
padrinosftw Postad 12 April , 2013 Författare Rapport Postad 12 April , 2013 Sjukt att du orkar spela när du är sjuk. Tycker riverjammen ovan är iskall, du donkar turn för att inducea och han hugger men du tar kniven från hans hand på river. Right you are! Borde inte ha spelat igår som sagt (= Citera
ulaf Postad 15 April , 2013 Rapport Postad 15 April , 2013 Söndagsgrinden gick inte superbra, blev ett litet back trots två finalbord, blev sist på båda, och typ ft-bubbla i microgamings 75k gtd. Citera
NikLasVegas Postad 18 April , 2013 Rapport Postad 18 April , 2013 På FC Tre Laxars vägnar tackar jag för en mycket väl genomförd träningsmatch i fotboll. Trevlig avstickare ut till åkers. Satte lite krydda på veckomisären Mvh, Esteban Scambiasso Citera
padrinosftw Postad 20 April , 2013 Författare Rapport Postad 20 April , 2013 Otroligt mycket som återstår med upprustningen av min kära baksida, men har börjat i rätt ände iaf och införskaffat möblerna nu iaf. Tanken är att måla om staketet, rusta upp det stackars växtlivet runtomkring samt fixa insynen. Har varit ett par väldigt trivsamma dagar hittills på den tidigare igenväxta baksidan än så länge i "sommar" iaf så är mycket nöjd. Vaknade precis upp efter en timmes powernap efter grillade bakisburgare. Sov axel mot axel mot en vän, vaknade upp i två min av att en kvinnlig kamrat kom och lämnade av någon form av infravärme i random present till oss, somnade om med en grym lounge-lista på i bakgrunden. När vi vaknade samtidigt sen så möttes våra blickar i en ömsesidig förståelse, "best nap ever", nästan som taget direkt ur vänner-avsnittet när Joey och Ross sover på soffan tillsammans. Lounge listan: (inte min) Införskaffade flippin' burgers boken häromdagen varpå följande dag så fixade vi 600g mald högrev och gjorde ett set helt fantastiska burgare och sköljde ner det med magiskt vin. Extrem vardagslyx verkligen. På FC Tre Laxars vägnar tackar jag för en mycket väl genomförd träningsmatch i fotboll. Trevlig avstickare ut till åkers. Satte lite krydda på veckomisären Mvh, Esteban Scambiasso Var en ära att förlora mot pfs elit. I ärlighetens namn hade vi ju bara en, två målchanser men det var ändå mycket kul. Kanske kan få någon rematch sen när det inte är tredje gången på året som man rör en fotboll (= Citera
Recommended Posts