Gå till innehåll

Padrinos


padrinosftw

Recommended Posts

  • Svars 10,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vart en fin kväll igår, efterfesten slutade vid 9 på morgonen. Två timmar senare vaknar man upp av att axeln vridits igen och det ligger inte mindre än 6 pers i min säng. Går runt i huset, 3 i gästrummet och 3 till i sofforna, den ena mer sliten än den andra. Tyvärr har jag fått ligga lågt när det gäller kameran så inga bilder den här gången...

 

Mer än död nu, men det är bra. Upp tidigt imorgon för det traditionsenliga julbordet med familjen på Ulriksdals värdshus. Till dess blir det hallonsoda och bejewled blitz.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt lyckad hemmafest här igår. Bästa polaren har semimyttat för sin klass att han bor hos mig eftersom han skäms över att bo kvar hemma. Eftersom majoriteten i klassen självklart då bor kvar hemma så blir de imponerade över hans påstådda radhus och hetsat honom länge att styra något, vilket nu vart igår. Vart väldigt många människor från väldigt många olika ställen, kista, nacka, östermalm, vällingby, bergshamra, bromma, danderyd osv osv.

 

Hade 2h sömn och noll mat i tanken och folk började ramla in redan vid 15, vid halv 9 imorse var vi de sista fem tappra själarna som begav oss ner för att trängas i min säng. Folk sov överallt, gästrummet gick knappt att komma in för att det var så mycket folk där, i stolar, på golv, en med sitt huvud liggandes på bordet. Höjdpunkten på kvällen var när polarn sömnfontänar upp kvällens intagna föda och vätska rakt upp så att det landade över hela honom och vännen bredvid, nya rekord i grisighet då. Obesegrad i samtliga mina tio flip cup matcher också på förkröket, jag och en rekordvacker kvinnosak som bara inte kunde förlora. Lyckades tyvärr även hitta alltför närgången rail när polarn myste med en grek-finsk dam vars namn lät som någon form av lera.

 

Kameran var mer än död större delen av kvällen men ska lägga upp det jag hittar nu. Suger att nya ljudsystemet pajat och att stationära inte kan hitta ethernetkabeln sas, fint med ursäkt för att inte grinda om inte annat.

 

Rekord på bejeweled blitz?

 

Alltså bejewled blitz, när jag blundar ser jag kombinationer av de där färgglada jävla stenarna och den där rösten drömmer jag mardrömmar om... Rekordet är riktigt larfigt, 200k tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar bli lite enformigt från min sida här, samma sak hela tiden. Men den 15:e blir det en månads semester, tre veckors kryssning ner genom centralamerika ner till Colombia och tillbaks igen med ett par stopp på vägen, bl a forsränning i Mexico tror jag det var och utforska något regnskogsliknande i Costa Rica. Sen blir det några dagar i Fort Lauderdale, San Diego och Los Angeles.

 

Förhoppningsvis blir det något kul att berätta om därifrån samt lite bilder :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar bli lite enformigt från min sida här, samma sak hela tiden. Men den 15:e blir det en månads semester, tre veckors kryssning ner genom centralamerika ner till Colombia och tillbaks igen med ett par stopp på vägen, bl a forsränning i Mexico tror jag det var och utforska något regnskogsliknande i Costa Rica. Sen blir det några dagar i Fort Lauderdale, San Diego och Los Angeles.

 

Förhoppningsvis blir det något kul att berätta om därifrån samt lite bilder :)

 

 

Låter ball! Hur reser ni då? Chartrat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glgl!

 

Tack!

 

heja heja, efter mig hejar jag på dig!

 

Tactack, detsamma obv!

 

Vet inte hur man sparar hh's därifrån men har tappat 1/4 av stacken.

 

Hade QQ på bb på 500/1k blinds, utg slår 2,6 och det foldas till mig som synar (150bb effektivt)

 

Flopp :4b::4s::7s:, c/s 3750.

Turn :5b:, c/s 6800

River :Jh: c/s 15900

 

Han har A4. What to do liksom.

Har 145k, ligger 6/87

 

Edit: aha de var någon form av dagspaus nu :S gl mig och alla andra imorrn då

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Risig start, ner två inköp på 3 händer :)

 

Game # 1974227359 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1 - Table "Lorgui"

Game ended 2010-12-06 18:47:36 GMT+01:00

 

Players:

fi (EUR 100,00 in seat 1)

IRLand (EUR 100,00 in seat 2)

 

Dealer: fi

Big Blind: IRLand (1,00)

Small Blind: fi (0,50)

 

IRLand was dealt: :Tb: - :Ab:

 

fi Raise (1,50)

IRLand Call (1,00)

 

Flop :2g: - :7s: - :5b:

 

IRLand Check

fi Bet (3,00)

IRLand Call (3,00)

 

Turn :2g: - :7s: - :5b: - :9b:

 

IRLand Check

fi Bet (7,50)

IRLand Call (7,50)

 

River :2g: - :7s: - :5b: - :9b: - :5h:

 

IRLand Check

fi Bet (18,75)

IRLand All-In (87,50)

fi All-In (68,75)

 

IRLand shows: :Tb: - :Ab: (a pair of fives)

fi shows: :Ag: - :9s: (two pairs, nines and fives)

 

 

fi wins: EUR 199,25 (with two pairs, nines and fives)

Rake: EUR 0,75

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar bli lite enformigt från min sida här, samma sak hela tiden. Men den 15:e blir det en månads semester, tre veckors kryssning ner genom centralamerika ner till Colombia och tillbaks igen med ett par stopp på vägen, bl a forsränning i Mexico tror jag det var och utforska något regnskogsliknande i Costa Rica. Sen blir det några dagar i Fort Lauderdale, San Diego och Los Angeles.

 

Förhoppningsvis blir det något kul att berätta om därifrån samt lite bilder :)

 

hur mkt går kalaset på? låter galet roligt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Leder SM lite knappt nu, tappade 1/3 blixt för att sen få in det i 200k pott med AJcc mot KQ på Qxxcc och fick dra ut. Vann sedan en 100k pott direkt efter med JJ mot AT på 789.

 

edit: skoja bara, 2a nu!

 

hur mkt går kalaset på? låter galet roligt...

 

Ingen aning, åker ju med familjen som ger det mig i julklapp :) De älskar de här kryssningarna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...