Gå till innehåll

Padrinos


padrinosftw

Recommended Posts

  • Svars 10,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

snusarn har rätt, inte alls bra struktur

 

mot pf-legend:

 

Poker Stars $50+$5 No Limit Hold'em Tournament - t200/t400 Blinds + t50 - 9 players - View hand 698951

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

BTN: t10235 M = 9.75

SB: t13675 M = 13.02

BB: t13130 M = 12.50

UTG: t12279 M = 11.69

UTG+1: t8019 M = 7.64

UTG+2: t9741 M = 9.28

MP1: t11095 M = 10.57

Hero (MP2): t16938 M = 16.13

CO: t5728 M = 5.46

 

Pre Flop: (t1050) Hero is MP2 with K :spade: Q :spade:

4 folds, Hero raises to t1000, 2 folds, SB raises to t2511, 1 fold, Hero raises to t16888 all in, 1 fold

 

Final Pot: t5872

Hero mucks K :spade: Q :spade:

Hero wins t5872

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ska det bli seriöst här, full koncentration på träning och kost.

 

Mån: börjar lätt med 2h bandy : )

Tis: Bröst/biceps

Ons: Badminton+Rygg

Tors: Axlar/triceps

Fre: Ben+mage

Lör: Match+spinning/simma simma fisk

Sön: Match+ simmning/spinning whotevva

 

Fått anpassa vad som ska tränas när efter andras behov men ska nog funka ändå. Kosten blir ju inte helt GTO men iaf en förbättring.

 

Vart hitta du den om du orkar outa, för jag är så smal :oops:

 

Redan skrivit ett par gånger, asos.com>unconditinal. Har dock beställt det mesta från just det märket så ha inte på dig något därifrån på kommande pf-träff : )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

galet schema padrinos ;), va är det för matcher du spelar på helgerna?

 

Sen är det inte bättre att ha nån dag som vilodag också? är ju ändå då musklerna byggs upp och man orkar träna hårdare under passen som kommer.

 

Lördag är det mest en plojmatch egentligen, 2x40 min på dåligt gräs med dåliga spelare, inget man sliter ut sig på. Söndagen är det korpfotboll, 2x20 på grus med bytare :) Vilodag låter bra iofs, kanske tar bort någon av tilläggsgrejerna under helgen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du tränar biceps, triceps och axlar nästan dubbelt så mycket som ben, rygg och bröst med det där schemat. Som nybörjare skulle iaf jag reka att satsa mer på böj, mark, bänk, lats och mage än en massa isolationsövningar för discomusklerna (som kommer utvecklas jättebra ändå) även om det kanske inte är riktigt lika roligt att träna :-)

 

Lär dig tekniken i dom viktigaste övningarna och nöt dessa för en bra kropp

 

EDIT: önskar jag också kunde köra simning som cardio vintertid.... living in hfs :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack ulle! Är ärligt talat mer orolig för kosten såhär på kort sikt men har laddat upp kylen med massvis av vidrigt nu iaf.

 

Har inte riktigt lika urusel koll på styrketräning som det verkar framgå här emmpan : ) Tack för tipsen dock, hur rekar du att jag bör lägga upp styrketräningsschemat tis-fre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej vet inte, menade bara att man som otränad bör fokusera på att få in ett extra marklyft/latsdrag över bicepscurl och en extra bänkpress hellre än en tricepspushdown. Och om jag inte ser fel delar du ju bara upp kroppen rakt av och kör varje muskelgrupp en gång i veckan, vilket kommer leda till mer träning av armar och axlar än resten av kroppen då dom i allra högsta grad är involverade i träningen av bröst och rygg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du tränar biceps, triceps och axlar nästan dubbelt så mycket som ben, rygg och bröst med det där schemat. Som nybörjare skulle iaf jag reka att satsa mer på böj, mark, bänk, lats och mage än en massa isolationsövningar för discomusklerna (som kommer utvecklas jättebra ändå) även om det kanske inte är riktigt lika roligt att träna :-)

 

Lär dig tekniken i dom viktigaste övningarna och nöt dessa för en bra kropp

 

EDIT: önskar jag också kunde köra simning som cardio vintertid.... living in hfs :(

 

Jag hade nog inte kört biceps dagen innan rygg heller. Jag brukar inte orka lika mycket när det är dags för rygg då i.a.f.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1 om rygg efter bicepsdag. Ingen bra idé.

 

Jag hade hellre kört klassiska bröst/triceps, rygg/biceps, ben/mage som tresplit. Lätt.

 

Hade personligen också helst kört framsida axlar till bröstpasset och utsida och baksida axlar till ryggpasset. Men det beror lite på vilka ryggövningar man kör, funkar med bröst/axlar och sen räcker det egentligen med en tricepsövning efter det eftersom triceps jobbat på en massa där redan.

 

Efter att ha pajat min rygg med marklyft så hade jag definitivt inte sett det som en måsteövning. Absolut en monsterövning men det går att få bra ryggutveckling på andra sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1 om rygg efter bicepsdag. Ingen bra idé.

 

Jag hade hellre kört klassiska bröst/triceps, rygg/biceps, ben/mage som tresplit. Lätt.

 

Hade personligen också helst kört framsida axlar till bröstpasset och utsida och baksida axlar till ryggpasset. Men det beror lite på vilka ryggövningar man kör, funkar med bröst/axlar och sen räcker det egentligen med en tricepsövning efter det eftersom triceps jobbat på en massa där redan.

 

Efter att ha pajat min rygg med marklyft så hade jag definitivt inte sett det som en måsteövning. Absolut en monsterövning men det går att få bra ryggutveckling på andra sätt.

 

Har testat lite olika kombinationer, den jag gillar bäst är:

Mån: rygg/baksida axlar

Tis: bröst/sida axlar

Ons: vila

Tors:ben/mage

Fre:armar/mage(mest för att jag inte vill köra bara armar en dag :>) F.ö. är superset med biceps/triceps bland det skönaste jag gjort. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha pajat min rygg med marklyft så hade jag definitivt inte sett det som en måsteövning. Absolut en monsterövning men det går att få bra ryggutveckling på andra sätt.

 

mm men kör man varken mark, böj, frivändning eller liknande får man tänka på att träna bålstabilitet ordentligt på andra sätt för att inte bli ostabil

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

shit PF goes kolozzeum typ 8-)

 

Förslag på pass som nybörjare (:

 

Bröst/triceps:

dips, "skallkross" (jag gör dock ner bakom huvudet)

Hantelpress, cablecross, lutande hantelpress, och flies om man lär sig lite teknik

 

Rygg/biceps:

mark/(lära sig frivändningar och köra varannan), chins/latsdrag, liggande hantelrodd, något som tar övre delen av ryggen typ i maskin.

Sittande hantelcurls, stångcurls (21an på ronnies vis, dvs halva rörelsen uppe och nere på 7or sen 7 hela) sen cablecross biceps så man drar händerna mot huvudet.

 

Axlar/ben:

 

Knäböj/frontböj, utfall, vadpress

"sidlyft", militärpress(kan va overkill för framsida isf ere bara skita i den)

baksida axlar i motvända flies alt i cable stående.

 

 

Mage har jag länge kör lite när det fallet mig in, går ju lätt kombinera med annan träning.

 

oj tog nästan mina gamla pass, men gillar dom och har kört dem med mindre erfarna gymmare. Man kanske får fasa in vissa teknikövningar så man lär sig tekniken ordentligt innan man smäller på vikter...

 

glglglgl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävlar, pf är så sjukt med träning numer.

 

1. Passen är långt ifrån skrivna i sten, ordningen är väldigt flexibel omss, skrev mest ner passen utan tanke på vilken dag som var vilken.

2. Är väl ca 50 milj övningar som jag inte kan köra pga min cp-arm. Tex så måste jag köra i stort sett alla bicepsövningar med omvänt grepp (övre underarmsträning ftw typ) och har svårt för en mängd ryggövningar.

3. Jag är inte nybörjare. Visst att det var ett längre uppehåll innan den här svängen men har iaf kört i ett par veckor nu igen och kom in i det blixtsnabbt pga tidigare träning.

 

Klart inte ni kunde veta det här innan, men ville bara klargöra det : )

Meta: Axelpasset är typ heligt för mig, ogillar tanken att dela upp det och sätta in i andra pass. Hade ju dessutom tänkt mig fyra styrkedagar i veckan

Starf: Lite för lite övningar för mig imo, men du kanske menar för en total nybörjare vilket då det var ett nötschema : )

Emilio: Är väl medveten om att bålträningen blir lidande, marklyft skadade jag mig i tidigare och frivändningar har jag faktiskt aldrig kört själv. Vill ändå nämna att själva biceps och tricepsövningarna oftare är färre än övriga muskelgruppers övningar i mina pass av just anledningen att det tränas rätt bra annars ändå.

 

Kul att kunniga människor skriver ändå, all hjälp uppskattas!

Edit: när jag tänker efter är det riktigt sjukt att jag skrev bröst/biceps och rygg istället för bröst separat sen bi/rygg :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Galet obehagliga sömnförsök de två senaste nätterna btw. När jag sov hos farsan så brann jag upp av värme trots inget täcke samt öppet fönster och vaknade varannan sekund av att jag behövde dricka. Igår så vaknade jag hela tiden av att det kändes som att jag inte kunde andas :S Galet obehagligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

J

Starf: Lite för lite övningar för mig imo, men du kanske menar för en total nybörjare vilket då det var ett nötschema : )

 

:shock: :shock: :shock: du är ju helt galen om du kör mkt mer imho..

 

Om du kör få basövningar innan så kommer du märka hur mkt dom tar, allt annat är ju bara kompletering. Säg knäböj, kör en pyramid på de så kommer du inte direkt behöva köra fler övningar på ben :-P :-P

 

shippa ditt schema som arvin sa, (faaaaaaaaan vilken träningsnörd jag känner mig på metas vis nu)

 

 

edit: träningsnörd och inte vältränad är typ inte ok :*(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...