Gå till innehåll

Padrinos


padrinosftw

Recommended Posts

Var det inte en skandal med ägarna till Clippers för något år sedan också? Ligan ville tvinga ägarna att sälja, men de vägrade...bla bla bla???

 

Yes, Donald Sterling ägde Clippers och var tydligen ett extremt rövhål mot precis alla. Kommer inte ihåg exakt men har för mig att hans samtal spelades in där han skällde på sin fru för att hon bjöd med "den svarta jäveln" Magic Johnson till matcher etc och även om det är vidrigt kanske ni tänker "hmmm ett avlyssnat samtal som ledde till att han vart tvungen att sälja sitt lag?". Men när det väl läckte ut så shit hit the fan och hur mycket som helst läckte ut. Han tvingades sälja laget till excentriska microsoft delägaren Steve Ballmer som varit ett klart upplyft:

 

17190d1429544112t-windows-10-guess-rtm-release-date-1000-prize-sbiting_100-1081.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 10,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Inte nog med att min Aeron-stol bidragit med min största och längsta downswing någonsin utan dessutom så har den och ståläget under grinden förstört min rygg. Helt ologiskt men skulle väl aldrig bytt bort från nostalgimagin som satt i IKEA-Markus.

 

Vad jag försöker komma till.. Och det har inte med NBA att göra... Några tips på var man kan boka en god non nosebleed massage i Stockholm? Extrapoäng ju närmare Vasastan det är.

 

>Hoppas in vain att jag har mer läsare än dev efter alla NBA-rants<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vwp! Spurs, OKC, Clippers, Memphis måste alla ha varit större favoriter väl? Sen ganska even mot Portland och strax före Dallas och Houston gissningsvis. Vad fick du för odds omff?

 

Jag la bettet efter några matcher hade gått så GSW hade troligtvis sjunkit lite i odds eftersom dom redan påbörjat en fin winstreak. Har faktiskt inte koll på hur de andra lagen låg. Jag fick det till 4.33. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg precis klart nattens match mellan Spurs och Clippers. First of all, League Pass is the real MVP efter att ha ändrat så att när man ser i efterhand så autoskippas reklampauserna, halvtid etc så att allt går silky smooth. Sjukt bra match med den lilla downern att hack-a-shaq taktiken tillämpas men så kommer det vara året ut tills dom ändrar regeln.

 

 

 

 

Hack-A-Shaq taktiken är döpt efter att motståndarna till Shaquille O'Neill foulade honom varje anfall eftersom hans free throw average var under deras vanliga anfalls poängsnitt. I Clippers finns det en dylikt usel men viktig spelare i DeAndre Jordan. Nackdelen ur en åskådares perspektiv är att tempot på matchen dras ner och istället för vanliga varierade anfall från ligans bästa offensiv så får man se 30 statiska free throws.

 

 

 

 

Men excitement wise så hade matchen det mesta, extremt bra intensitet från två av ligans allra bästa lag. Efter att Spurs nu vann efter förlängning har dom återigen hemmaplans fördel men störs av en skada på deras viktiga Tony Parker (hälsena, lår och fotled på samma gång). Serien är alldeles för snäll och välspelad, hoppas verkligen att Clippers kan ta sig ur det här på något vis så man får se lite old school brawls framöver :)

 

Naprapathögskolan, 200 spänn och ligger på Odenplan.

 

Tack så mycket!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg precis klart nattens match mellan Spurs och Clippers. First of all, League Pass is the real MVP efter att ha ändrat så att när man ser i efterhand så autoskippas reklampauserna, halvtid etc så att allt går silky smooth. Sjukt bra match med den lilla downern att hack-a-shaq taktiken tillämpas men så kommer det vara året ut tills dom ändrar regeln.

 

Såg själv bara recapen av den matchen men jag kan tänka mig att de blir en spännande serie mellan Spurs och Clippers. Tight match igår såg det ut som iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stalltips på hur ser matcher i efterhand utan att få resultaten spoilade? Jag försökte hålla för siffrorna när jag skulle se GSWs andra match men det båtade föga. Och jag hinner inte sitta uppe i natt så det vore skönt med en failsafe metod för att kunna se med bibehållning spänning i morgon. Helst på iPaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stalltips på hur ser matcher i efterhand utan att få resultaten spoilade? Jag försökte hålla för siffrorna när jag skulle se GSWs andra match men det båtade föga. Och jag hinner inte sitta uppe i natt så det vore skönt med en failsafe metod för att kunna se med bibehållning spänning i morgon. Helst på iPaden.

 

Enkelt, turn scores off! Klicka gärna i rutan nu så sitter inställningen i sig när du öppnar appen imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ikväll börjar game 3's i BOS-CAVS, MIL-CHI och NOP-GSW vilket är en kul nytändning i de serierna eftersom alla underdogs ligger under med 0-2 nu får sin första match på hemmaplan. Störst chans att plocka en vinst av dessa är Milwaukee som kan plåga Bulls lite extra mycket när Mirotic är borta (antagligen hela den här serien minst) samt tyvärr fått tillbaka den minst sexiga spelaren i truppen, Kirk Hinrich, som får orimligt mycket istid tack vare sin rutin.

 

https://vine.co/v/O0udPQDuUYi

 

Suck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt stökiga matcher i natt! Bulls låg under med 19p i andra men vände och ledde med 8 med 2 min kvar (99,4% vinstchans enligt någon random retweet heh) men får hjärnsläpp och det blir två övertidsperioder efter mycket drama. Extremt kul att se Rose spela så bra dock och det vart vinst tillslut:

 

 

Liknande scenarion i New Orleans mot Golden State. GSW hämtar upp ett 19p underläge och kolla trean Curry sätter för att kvittera vid full tid. Pels skaffade sig ett bra läge att avgöra men räckte inte riktigt till, Golden State är ett så otroligt komplett lag. Helt sjukt vad underhållande slutspelet är (=

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glad helg på er gott folk!

 

 

Affärsidé: Få bort sko-gnisslet under basketmatcher.

 

Nice fake acc Ludvvig

 

Jävlar. Jag höll på att stänga av mot inför Q4. :)

 

Humor dock att League Pass-reprisen varar tills det är typ 3s kvar av OT...

 

Förståeligt, Pels spelade verkligen så bra som dom kan göra men GSW är på riktigt ostoppbara atm. Currys sista skott i 4th är så beyond sjukt..

 

 

fw299d.jpg

 

17595888-mmmain.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ber om ursäkt/varsågoda för tystnaden på senaste. Golden State, Cleveland, Washington är alla vidare. Memphis leder komfortabelt 3-1 mot skadedrabbat Portland, Atlanta har överraskande bara 2-2 mot NitNets, Houston kommer slå ut Dallas any day now (3-1) och mitt kära Bulls är på god väg att som första lag i NBA Playoffs historian tappa ett 3-0 överläge (3-2 atm).

 

Extra nesligt eftersom dom tack vare en grufflig sista match i Boston - Cleveland fått ett bättre läge än dom kunnat hoppas på. Clevelands tredje största stjärna Kevin Love blir borta gissningsvis minst nästa slutspelsrunda men kanske resten av slutspelet tack vare den här situationen som resulterade i en axel ur led:

 

 

Även deras stökiga 3p-skytt JR Smith missar två matcher pga avstängning från samma match:

 

 

Men men, som jag sa tidigare så verkar Bulls inte ha den högre växeln som krävs. (Dom kommer antagligen gå till nästa runda men ser skakigt ut)

 

Sen har vi Clippers - Spurs. Varje match har varit briljant på sitt eget vis och det står 2-2 med ny match i natt. Folk som skriver om NBA framstår alla som väldigt kluvna mellan att två så bra lag möts i första omgången samtidigt som dom är lyriska över hur kul serie det är (ffa i just första rundan). Synd att de matcherna börjar så sent men är det några ni ska anstränga er för att se (live eller i efterhand) så är det de matcherna. Senast kom Clippers tränares son in efter en skämtsamt dålig säsong och räddade hela deras matchserie genom att sätta dåligt valda skott. San Antonio är ett lag som ska ha varit föråldrat i evigheter nu men fortsätter att prestera främst genom ett fulländat spelsystem och en ung ny stjärna som kom från ingenstans och vart både Finals MVP (viktigaste spelaren i finalserien) samt Defensive Player of the Year i Kawhi Leonard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

speedläste skummade över vad min hjärna registrerade som sport. var är pokern mate?

läst om stoicism än?

 

sry not sry för nba-surret!

 

pokern spelas, april har varit konstant grind men tyvärr tappat 80k sista veckan och strugglar på stevengränsen ännu en gång. varit roligare action än på länge och jag har faktiskt spelat helt ok tror jag så är ändå mer optimistisk efter ett dåligt april än efter ett ok mars.

 

stoicism har bortprioriteras, varje pokerfri minut vid datorn går till NBA-podds, NBA-shows, NBA-artiklar eller ja NBA-matcher.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade lite svårt att sova igår för att man kom till sängs med lite negativa tankar som självklart spiralade bortom all rim och reson. Det som startade det var att jag tagit ut segern i förskott när jag mot slutet av månaden klarat av att rädda upp en bedrövlig start pokerwise för att sen tappa hela slanten på slutruschen. Innan jag visste ordet av så hade det övergått i att min milda obekvämlighet i bröstet inte kan vara något annat än långt gången sjukdom och jag som inte har skrivit något testamente.. Pengarna som ligger på pokersidorna är ju förlorade och jag skulle inte få uppleva de fantastiska resultaten av sommarfröna som jag planterat. Så mycket osagt och så mycket som ej hunnits med...

 

Rastlös sömn och jag vaknar helt groggy när leverans av balkongsoffa ringer på porten. Tackar för hjälpen och sätter förnöjt i 3/8 skruvar innan den placeras ute på den trånga balkongen. Släpar ner och ut den orimliga mängd skräp som blir över och får hjälp av reg-romen på hörnet att mala in allt i de överfulla containrarna. Klockan är mitt i natten (11ish) och jag har inget bättre för mig än att rensa/organisera förråd, städa lägenhet och slutföra deklarationen. Ångesten från gårdagen är helt borta och jag sätter mig och börjar summera månaden utöver pokerresultatet varav jag kommer till slutledningen att jag faktiskt tagit genomtänkta och höga väntevärdes beslut efter min bästa förmåga. Tänker att jag ska få träffa härliga människor under dagens/nattens lopp, har en del kul planerat framöver med lagom utrymme för spontana beslut och framförallt så är jag så vitt jag vet inte mer döende än gemene människa. En väldigt kort och lätt dipp avklarad, nu mot nya roligheter (=

 

4fyc5i.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...