Gå till innehåll

Elovs resa från .5/1 till ?? @ SvS

Recommended Posts

Postad
Ytterliggare ett finalbord blev det igår, slutade bara 5:a efter att ha varit helt körtdöd vid finalbordet. Fick ca 1200:- för den platsen.

Har nu tagit 3 finalbord i Januari 1:a, 2:a och 5:a och vinsten är strax över 6000:- totalt.

Man kanske ska satsa på turneringsspelet istället? :P

Fasen va nice :-) ja, det turrespelet jag har sett av dig har varit mycket stabilt, jag hade satsat på det för det mesta ;-)

• Svars 128
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Va nere på 309:- på kontot av min nya 500:- som jag satt in. Vann några sit n go och gick sedan in med det mesta på ett 2,5/5 bord där jag, i mitt tycke, hitta en hel del fisk. Gick riktigt bra och Br är nu på ca 1600:-.

Dax att kliva ner på 0.50/1 efter detta "tok" spel. Har en hand som jag hemskt gärna vill ha kommentarer på. Vad ska jag göra helt enkelt??Har inte dirket nå reads på killen!

***** Hand 568125590 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 13 januari 2008 15:04:17

Diana 26 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: ellabella1 (200.19)

Plats 2: riffraff (580.04)

Plats 3: mANFREDO (219.80)

Plats 4: pepsi90 (453.69)

Plats 5: Elov (577.35)

Elov lägg LM 2.50

ellabella1 lägg SM 5.00

** Giv **

ellabella1 [N/A, N/A]

riffraff [N/A, N/A]

mANFREDO [N/A, N/A]

pepsi90 [N/A, N/A]

Elov [10h, 10r]

*** Bet Runda 1 ***

riffraff Lägg

mANFREDO Lägg

pepsi90 Höj till 15.00

Elov Syna 15.00

ellabella1 Syna 15.00

*** Flop(Board): *** : [8h, 8r, 2r]

*** Bet Runda 2 ***

Elov Satsa 35.00

ellabella1 Lägg

pepsi90 Syna 35.00

*** Turn(Board): *** : [8h, 8r, 2r, 2h]

*** Bet Runda 3 ***

Elov Satsa 90.00

pepsi90 Höj till 225.00 ???

Checkraisa flopp så får du mer info om vad han kan ha för hand.

Eller check syna river... Så billigt som möjligt istället för att det blir som det blir nu.

Postad
Fasen va nice :-) ja, det turrespelet jag har sett av dig har varit mycket stabilt, jag hade satsat på det för det mesta ;-)

Ja det har gått bra den sista tiden, Körde först en 100+10 kl 21 som jag slutade på plats 52 av 225 och sedan regga jag mig till den jag kom 5:a i som började 22.30.

Jag ska försöka med cg för jag tycker det är roligt också. Det jag nu planerar är att jag ska lära mig del för del och öva på dessa delar mera under en längre tid så det sitter..som min tränare skulle sagt, "man måste få in tänket".

Har köpt Sklanskys, No Limit Holdèm - teori och praktik och mitt mål är att ta kapitel för kapitel och sen öva på just den delen. I slutändan så ska allt sammansättas och spelet ska bli riktigt bra :P.

Låter det som en dum ide?

Har förresten skumläst boken och den verkar vara riktigt bra!

/ Elov

Edit:

Har nu läst kapitel 1 och det som jag ska öva på under denna session är följande:

1. Att manipulera pottens storlek

2. Att anpassa sig efter stackstorlekarna

3. Vinna misstagsstriden

4. Läsa händer

5. Manipluera motståndarna till att spela dåligt

Postad

Är nu avklarad och den slutar +145 och då är 90:- av detta + från en sit n go. Har bestämt mig för att det ska bli en 100+10 sit n go varje session för dessa går bra.

Försökte att få in de punkter jag skulle öva på men det är inte svårt. Jag har riktigt svårt att läsa vissa situatoner och motståndarnas händer. Innan jag fortsätter med fler kapitel i boken så kommer det bli några sessioner där jag enbart ska nöta de första punkterna så jag får in dessa som "standars" i mitt spel.

Nu blir det film sen lite Autocad plugg =)