elov Postad 5 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 5 Januari , 2008 Då är du bevisligen en vinnare på dessa nivåer, så VARFÖR lirar du 0,5/1kr ????Det tyder ju på att nånting är ett STORT fel nånstans eller hur?? Jag hade förstått 2,5/5kr eller nått men detta??? Jag tror varken att du ljuger eller talar sanning (lutar mest åt det första i o f) ÄN, jag ifrågasätter dig bara. För du är nog den enda i Sverige som vunnit 400 000:- på poker och går in med en bankrulle på 500kr... Jag tycker inte det är så konstigt. Innan jag började plugga så jobbade jag heltid och fick ut en kass lön. Dock satt jag in typ 2-3000 varje månad för att spela för. jag spela helt utan BR krav utan jag och en kompis stt ofta på helgerna och spela på typ 2,5/5 och 5/10. Överklyckliga var vi när vi vann potter på ca500-1500. Man spelade upp spelkassan ett par tusen och tog ut lite innan det naturligtvis gick rakt ner på 0. Då satt man in ytterliggare pengar och spela för. Så har jag hållt på sedan jag börja med pokern helt enkelt. Vändningen kom när jag en kväll lovade min flickvän att jag skulle spela ihop pengar till en utlandsresa. Jag köper in mig i Svs: 500+50:- Mtt och har sånt flyt att jag tar hem turneringen samma dag som jag sagt att jag skulle vinna den för att få ihop pengar till resan =). Jag för över 10K till mitt personkonto och sparar resterande för nu har jag nästan en BR för 2,5/5 spel tänkte jag. Men som jag gjort tidigare så kliver jag upp i nivå. Jag börjar spela 10-20 istället för att hålla mig på 2,5/5. Det går riktigt bra och jag är uppe på ca 20K i BR igen. Varför inte kliva upp ännu högre och prova lyckan? Jag sätter mig med 3000 vid ett 25/50 bord och innan jag lämnar så sitter jag med 15 000:- vid bordet. Min tanke är att om jag fortsätter spela på den här nivån och det går bra så behöver jag inte öka i nivå för att vinna dessa pengar på en dag är ju helt otroligt. Det går otroligt bra och inom en månad så sitter jag med en BR på 150 000:-. Då kommer mina tankar på att spela ännu högre så jag lirade lite 50/100 och 75/150 när det är action där. Detta hände under förra sommaren och jag levde som en kung då tyckte jag. I slutet av Juli så flyttar min flickvän till Kalmar för att studera och det blir en jobbig tid. Jag sitter enbart och tänker på henne samtidigt som jag försöker vinna pengar på dessa höga nivåer. Det går absolut inte och jag torskar bara mer och mer. Plockar ut ett antal K och köper bla. 50" tv. Det blir aldrig nån vändning till det positiva utan rullen går bara ner och ner och jag sitter kvar på samma nivå. Till slut är jag nere på 0 och allt känns tungt. Denna vinstperiod vara i 2 månader och jag plockar ut ca 150K under tiden. Att jag är en vinnande spelare på den nivån bara för att jag spelat ihop ca 3-400K kan man knappst påstå. Jag fortsätter och sätter in lite pengar från de jag tagit ut och kommer upp i typ 30-40K i rullen men när man sitter med så lite pengar i rullen och på den nivån så kan det inte sluta på annat sätt. Nu har jag börjat plugga i gävle tillsammans med min flickvän, hon flyttade hem efter 1 vecka pga. otrivsel och saknad btw. Vi sitter med en inkomst på 15000 tillsammans och jag har bil och lån på bilen osv så jag har inte mycket pengar kvar varje månad. Därför har jag nu tagit mitt förnuft till fånga och satt in 500 för att bygga BR av. Jag har en hel del att lära mig innan jag är en vinnande spelare på 0.5/1 i längden. Jag har dock haft glädje av alla pengar jag tagit ut från pokern. jag har köpt: Tvättmaskin, bärbar dator, 2 st plattskärmar till datorn samt datorburken, sommardäck till min förra celica, sommar+fälgar och vinterdäck till min nuvarande volvo v40, lagt undan 10K till resa, köpt en 50" tv för 20K, softairgun prylar för ca 8K, betalat av ett lån+ en privatskuld som jag hade avbetalning på, en säng på ikea för 20K och en hel del mer prylar samt småsaker. Nu ska jag återgå till mitt mattepluggande=) Citera
Alberto Postad 5 Januari , 2008 Rapport Postad 5 Januari , 2008 Det var det tramsigaste jag hört på MYCKET MYCKET länge, väldigt omoget sagt imo ...Men du verkar ju inte mycket bättre själv om du måste jaga one nights ...Skaffa ett stabilt förhållande istället? Och skippa skitsnacket ! Kunde dessvärre inte se bilderna du lade ut eftersom jag itne är medlem där kan du inte lägga ut de här? Vore nice Vad är det för fel med att jaga one night stands? Tänk om han precis avslutat ett långt förhållande och bara vill knulla runt. Tänk innan du öppnar munnen. Citera
elov Postad 5 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 5 Januari , 2008 Ny länk till mina mtt:s vinster tack vare hellbetter här på pf =) http://www.lardigpoker.se/upload/MTT/ Citera
five_star Postad 5 Januari , 2008 Rapport Postad 5 Januari , 2008 *snyft* vilken story... Fattar än mindre vad du gör på 0,5/1kr Att skriva så långt, lägga ner den tiden det tog att övertyga lilla mig om att du är rik SKRIKER ljug i mina öron. Det är ett klassiskt tecken. Ju mer man försöker övertyga någon, ju mer mytoman är man. Nu har jag bestämt mig, Jag går på det första jag sa. Att du talat osanning. bye bye denna dagbok Citera
aspelin Postad 5 Januari , 2008 Rapport Postad 5 Januari , 2008 *snyft* vilken story... Fattar än mindre vad du gör på 0,5/1kr Att skriva så långt, lägga ner den tiden det tog att övertyga lilla mig om att du är rik SKRIKER ljug i mina öron. Det är ett klassiskt tecken. Ju mer man försöker övertyga någon, ju mer mytoman är man. Nu har jag bestämt mig, Jag går på det första jag sa. Att du talat osanning. bye bye denna dagbok Vad gör du på pf egentligen five_star? --- Bra dagbok elov, gl! Citera
elov Postad 5 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 5 Januari , 2008 *snyft* vilken story... Fattar än mindre vad du gör på 0,5/1kr Att skriva så långt, lägga ner den tiden det tog att övertyga lilla mig om att du är rik SKRIKER ljug i mina öron. Det är ett klassiskt tecken. Ju mer man försöker övertyga någon, ju mer mytoman är man. Nu har jag bestämt mig, Jag går på det första jag sa. Att du talat osanning. bye bye denna dagbok För det första har jag inte försökt övertyga dig om att jag är rik för det är jag inte, jag ville bara övertyga dig om det jag sitter och skriver inte är lögn. Jag behöver inte dina kommentarer i min blogg så bye bye! Citera
elov Postad 5 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 5 Januari , 2008 Vad gör du på pf egentligen five_star? --- Bra dagbok elov, gl! Ty kungrikard! Såg du inte min HH som jag la upp tidigare idag btw? Fick lust att prova en jätte bet efter jag följt din blogg och ditt spel ett tag. Jag satt han på minst 2 par och kände att han inte släpper den =) / Elov Citera
AdslVerbe Postad 5 Januari , 2008 Rapport Postad 5 Januari , 2008 Vad gör du på pf egentligen five_star? --- Bra dagbok elov, gl! QFT Citera
elov Postad 5 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 5 Januari , 2008 +288:- för dagen efter en kort 3:e session där jag spelar som en kratta men hittar ändå +35:- BR: 2705:- nu blire iväg till en kompis och festa lite, flickvännen ska festa iaf, jag blir nykter så vi kan ta bilen dit och slippa bussen! Imorgon är det planer för en turnering igen! Citera
elov Postad 6 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 6 Januari , 2008 Är jag absolut inte nöjd med. Totalt kortdöd och när jag väl får en starthand så blir jag utdragen ändå. Jag har så svårt att sluta spela när det blir så här utan jag sitter kvar ändå. Va som sämst nere på -455 men vände i slutet tack vare lite sit n go så nu är det -176 idag än så länge!. Satt och fundera vilken turnering jag skulle spela ikväll, jag kände inte alls för Selma eller Kvällskvisten och lite dyrare turneringar klarar inte rullen av heller. Då ser jag att det går en 500+50 satellit till kvällens turnering. Det är en snabbis och jag gillar verkligen inte dessa men gör ändå ett försök. Ganska kortdöd i den här också och blindsen bara rusar iväg. Jag lyckas dock vinna de händer jag ställer in med och vinner till slut kvalet. Så ikväll blir det att spela 500+50:- alltså =) Citera
Hellbetter Postad 6 Januari , 2008 Rapport Postad 6 Januari , 2008 Är jag absolut inte nöjd med. Totalt kortdöd och när jag väl får en starthand så blir jag utdragen ändå. Jag har så svårt att sluta spela när det blir så här utan jag sitter kvar ändå. Va som sämst nere på -455 men vände i slutet tack vare lite sit n go så nu är det -176 idag än så länge!. Satt och fundera vilken turnering jag skulle spela ikväll, jag kände inte alls för Selma eller Kvällskvisten och lite dyrare turneringar klarar inte rullen av heller. Då ser jag att det går en 500+50 satellit till kvällens turnering. Det är en snabbis och jag gillar verkligen inte dessa men gör ändå ett försök. Ganska kortdöd i den här också och blindsen bara rusar iväg. Jag lyckas dock vinna de händer jag ställer in med och vinner till slut kvalet. Så ikväll blir det att spela 500+50:- alltså =) Gött att du tar hem vinsten och kommer till kvällens turre, där e det ju riktigt fina pengar, det har du ju redan fått erfara en gång tidigare kommer självklart att följa. Lycka till! Citera
elov Postad 6 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 6 Januari , 2008 Gött att du tar hem vinsten och kommer till kvällens turre, där e det ju riktigt fina pengar, det har du ju redan fått erfara en gång tidigare kommer självklart att följa. Lycka till! Jo det kändes rätt skönt men nu i efterhand såg jag att den är en X-snabb turnering så det blir mycket lotto Citera
elov Postad 6 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 6 Januari , 2008 Skjutsade flickvännen till en kompis och när jag kom hem så satt jag mig för att försöka snygga till siffrorna för dagen. Sessionen slutade lykligt och jag har gått från -176 till att hitta +189 på ca 1h 30min. Jag spelar dock fortfarande inte bra och har mycket svårt att läsa vad motståndarna kan ha..jag liksom glömmer bara bort det och stirrar mig blind på min hand! Är det någon som har nå bra förslag på hur jag ska komma tillrätta med problemet? Nu är min BR nära 3K gränsen, det blir en liten paus nu för att sedan försöka spräcka denna gräns i ytterliggare 1 session innan det är dags för 500+50:- Mtt / Elov Citera
Dead-Inside Postad 6 Januari , 2008 Rapport Postad 6 Januari , 2008 Lira ett bord. Titta på varje hand. Sätt alla på händer. Utgå ifrån olika vanliga regler för nivån (T.ex. att random FI minraisar set och drag men nästan inget annat, eller att en minraise alltid innebär typ AA eller riktigt skräp från random FI, etc. Kom ihåg vad du ser, även när du inte spelar handen). Sätt sen din hand mot deras range och bestäm bästa spelet. Raise med drag är t.ex. oftast sug på riktigt låga nivåer där foldequity ofta saknas, vilket gör att du helt enkelt blåser upp potten i onödan, osv, medans på högre nivåer och mot duktiga regs på låga nivåer så får du FE och gör spelet EV+, samt blir mer svårläst. Massor med sånt . Tvinga dig att tänka ranges. Citera
elov Postad 6 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 6 Januari , 2008 Lira ett bord. Titta på varje hand. Sätt alla på händer. Utgå ifrån olika vanliga regler för nivån (T.ex. att random FI minraisar set och drag men nästan inget annat, eller att en minraise alltid innebär typ AA eller riktigt skräp från random FI, etc. Kom ihåg vad du ser, även när du inte spelar handen). Sätt sen din hand mot deras range och bestäm bästa spelet. Raise med drag är t.ex. oftast sug på riktigt låga nivåer där foldequity ofta saknas, vilket gör att du helt enkelt blåser upp potten i onödan, osv, medans på högre nivåer och mot duktiga regs på låga nivåer så får du FE och gör spelet EV+, samt blir mer svårläst. Massor med sånt . Tvinga dig att tänka ranges. Tack för dessa tips, ska verkligen anstränga mig för att sätta Fi på händer! Citera
Hellbetter Postad 9 Januari , 2008 Rapport Postad 9 Januari , 2008 Hur går det med liret nuförtiden? Ett tag sedan ett inlägg kom upp Citera
elov Postad 9 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 9 Januari , 2008 Hur går det med liret nuförtiden?Ett tag sedan ett inlägg kom upp Liret går absolut inte bra och jag har varit upp på höga nivåer och slaska bort en hel del av det lilla jag byggt upp. Jag kommer aldrig bli riktigt bra på poker så jag funderar stort på att lägga ner helt och hållet!. /Elov Citera
Hellbetter Postad 10 Januari , 2008 Rapport Postad 10 Januari , 2008 Liret går absolut inte bra och jag har varit upp på höga nivåer och slaska bort en hel del av det lilla jag byggt upp. Jag kommer aldrig bli riktigt bra på poker så jag funderar stort på att lägga ner helt och hållet!. /Elov Ajdå, men hur vet du att du aldrig kommer att bli riktigt bra på poker? Mitt tips: Pausa från pokerni nån vecka, beställ hem lite pokerböcker och läs och lär ifrån dem. Jag håller på med en del litteratur för tillfället och hoppas det skall hjälpa. När du läst ut alla böckerna testar du med de tipsen du har lärt dig från böckerna och hoppas på bättre resultat. Vill du ha boktips så har jag några att rekommendera Ge aldrig upp! Citera
elov Postad 10 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 10 Januari , 2008 Ajdå, men hur vet du att du aldrig kommer att bli riktigt bra på poker? Mitt tips: Pausa från pokerni nån vecka, beställ hem lite pokerböcker och läs och lär ifrån dem. Jag håller på med en del litteratur för tillfället och hoppas det skall hjälpa. När du läst ut alla böckerna testar du med de tipsen du har lärt dig från böckerna och hoppas på bättre resultat. Vill du ha boktips så har jag några att rekommendera Ge aldrig upp! Jag behöver faktiskt inte beställa hem pokerlitteratur för jag sitter redan med de flesta böcker. började med en bok av Dan Harrington igår. Tyvärr så har jag svårt att ta med det jag läser till pokerbordet men jag ska verkligen gör ett försök! =). Citera
elov Postad 13 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 13 Januari , 2008 Spelar som en kratta och när det går dåligt så går jag upp i nivå och spelar som en kratta där och sen är man gul! Satt in ytterliggare 500:- och jag kan tillägga att med min MTT vinst så är jag fortfarande ca +1200:- för Januari. Nu ligger min Br på strax över 1000:- och jag har dragit ner dagsgränsen till 400:- som jag max kan förlora på en dag. Jag måste verkligen försöka förbättra mitt spel! / Elov Citera
elov Postad 13 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 13 Januari , 2008 Va nere på 309:- på kontot av min nya 500:- som jag satt in. Vann några sit n go och gick sedan in med det mesta på ett 2,5/5 bord där jag, i mitt tycke, hitta en hel del fisk. Gick riktigt bra och Br är nu på ca 1600:-. Dax att kliva ner på 0.50/1 efter detta "tok" spel. Har en hand som jag hemskt gärna vill ha kommentarer på. Vad ska jag göra helt enkelt??Har inte dirket nå reads på killen! ***** Hand 568125590 ***** 2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 13 januari 2008 15:04:17 Diana 26 (Vanlig /Cash Game ) Plats 1: ellabella1 (200.19) Plats 2: riffraff (580.04) Plats 3: mANFREDO (219.80) Plats 4: pepsi90 (453.69) Plats 5: Elov (577.35) Elov lägg LM 2.50 ellabella1 lägg SM 5.00 ** Giv ** ellabella1 [N/A, N/A] riffraff [N/A, N/A] mANFREDO [N/A, N/A] pepsi90 [N/A, N/A] Elov [10h, 10r] *** Bet Runda 1 *** riffraff Lägg mANFREDO Lägg pepsi90 Höj till 15.00 Elov Syna 15.00 ellabella1 Syna 15.00 *** Flop(Board): *** : [8h, 8r, 2r] *** Bet Runda 2 *** Elov Satsa 35.00 ellabella1 Lägg pepsi90 Syna 35.00 *** Turn(Board): *** : [8h, 8r, 2r, 2h] *** Bet Runda 3 *** Elov Satsa 90.00 pepsi90 Höj till 225.00 ??? Citera
elov Postad 15 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 15 Januari , 2008 Bankrullen ligger just nu på 3000:- efter att ha vunnit en MTT alldeles nyss!. Har även gått och köpt skalanskys nya bok om djupstackad cashgamespel. Kan den hjälpa? =) Citera
Hellbetter Postad 15 Januari , 2008 Rapport Postad 15 Januari , 2008 Bankrullen ligger just nu på 3000:- efter att ha vunnit en MTT alldeles nyss!. Har även gått och köpt skalanskys nya bok om djupstackad cashgamespel. Kan den hjälpa? =) Vi hoppas väl på att den hjälper Vad var det för MTT du cashade in på? Citera
elov Postad 15 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 15 Januari , 2008 Vi hoppas väl på att den hjälper Vad var det för MTT du cashade in på? satt mig i en 200+20 på SvS meed 27 deltagare. ja vi får hoppas boken kan hjälpa till =) Citera
elov Postad 21 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 21 Januari , 2008 Ytterliggare ett finalbord blev det igår, slutade bara 5:a efter att ha varit helt körtdöd vid finalbordet. Fick ca 1200:- för den platsen. Har nu tagit 3 finalbord i Januari 1:a, 2:a och 5:a och vinsten är strax över 6000:- totalt. Man kanske ska satsa på turneringsspelet istället? Citera
Recommended Posts