Gå till innehåll

Från Vaniljkyss till Stoffe83


Vaniljkysss

Recommended Posts

Min sambo har en dröm. En dröm om att kunna ge sin familj ekonomisk trygghet. En dröm om att kunna livnära sig på det han gillar allra mest. Nämligen Poker. Som så många andra gör han dagligen nya försök att få upp sin rulle. Det spelas turneringar nätterna i ända, SnG och då och då lite CG.

 

I börjar vart jag skogstokig. Tänkte, varför sätter han mig åt sidan för att i timmar kunna stirra på en skärmjävel där massa kort dyker upp och i bästa fall resulterar i en $20? Varför går han inte och lägger sig samtidigt som mig? Vad är det som är så in i helvete intressant med ett sabla kortspel. När jag ser på det idag, så är svaret ganska enkelt. Han vill bli något stort inom det han tycker väldigt mycket om. Han ville lära sig. Och som de flesta elitidrottsmän måste man även i Poker arbeta sig upp.

 

Så vem var jag att förstöra hans dröm? Vem var jag att skälla på honom då det gick dåligt och älska honom när det gick bra. Jo, jag var den typiska flickvännen som inte skulle uppskatta honom förns den dagen han blev någonting stort. Trodde jag!

 

En dag kom ett brev. Gravid som jag då var vankade jag fram till dörren för att se om det var till mig, vilket det inte var. Det var adresserat till min sambo, men jag såg på handstilen att det var ifrån min pappa? Det var absolut nödvändigt att öppna det och se vad den iskalla människan ville min pojkvän. Jag kunde nästan ha räknat ut att det skulle bestå av diverse klagomål. " Poker är ingenting man kan leva på, och absolut ingenting du kan försörja dig familj på. I slutänden vinner spelbolaget. Det är vad spel går ut på. Inom poker kan du aldrig bli någonting stort. "

 

Jag vart rasande. Ringde upp honom, men han förklarade om och om igen för mig hur dumma vi var som trodde att man kunde leva på poker. Jag försökte berätta för honom att det var tack vare sambons poker vi kunnat betala räkningar de senaste månaderna, men han trodde mig inte. För man kan inte leva på poker.

 

Nåväl, min sambo tog ett break när dottern föddes. Vi engagerade oss i annat än datorer just då och bara va. Men tillslut hittade han tillbaka och det fortsatte att gå bra för honom. Vi kan absolut inte leva på det, men hans förhoppning är att en dag kunna göra det. Så, vad kan jag göra? Finnas vid hans sida och supporta honom. Redan som barn lärde man sig att aldrig ge upp de drömmar man har och att man kan bli vad man vill. Hm, *undrar* gäller det allt förutom poker?

 

Mina vänner ifrågasätter om jag inte känner mig åtsidosatt? Nej, det gör jag inte. Inte längre. Han gör någonting för oss och för sin familj. Han har en dröm och han ser till att stegvis förverkliga den. För min del får han hellre sitta vid datorn och göra det han vill istället för att slänga sig som en soffpotatis i soffan när han kommer hem.

 

Jag är din flickvän Stoffe och det är min uppgift att hjälpa dig att nå ditt mål. Det är liksom meningen med ett förhållande! Jag är så fruktansvärt stolt över dig!

 

Shuffle up and deal! / Din Flicka :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allvarligt 1: Det är viktigt att man stöttar varandra i ett förhållande och låter den andre försöka få sin dröm att gå i uppfyllelse.

 

Allvarligt 2: Jag tycker att Stoffe borde fokusera sin tid på att vidareutbilda sig och göra en karriär inom arbetslivet istället. Vad jag kan se så är han endast marginellt vinnande på låga nivåer och hade han haft en riktig talang för poker borde vi (med tanke på nedlagd tid..) sett han på minst NL $2/4 vid detta laget och så är väl icke fallet?

 

 

Lycka till iaf med både barnet och era övriga val!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allvarligt 2: Jag tycker att Stoffe borde fokusera sin tid på att vidareutbilda sig och göra en karriär inom arbetslivet istället. Vad jag kan se så är han endast marginellt vinnande på låga nivåer och hade han haft en riktig talang för poker borde vi (med tanke på nedlagd tid..) sett han på minst NL $2/4 vid detta laget och så är väl icke fallet?

 

Håller i stort sett med. Att kämpa för att kunna försörja sig på poker när man knappt kan slå NL50 känns rätt hopplöst. Satsa på att försörja familjen genom att jobba och hoppas att pokern kan vara ett tidsfördriv som KAN dra in lite extraslantar i stället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller i stort sett med. Att kämpa för att kunna försörja sig på poker när man knappt kan slå NL50 känns rätt hopplöst. Satsa på att försörja familjen genom att jobba och hoppas att pokern kan vara ett tidsfördriv som KAN dra in lite extraslantar i stället.

 

Håller med till 100%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med pappan. Konstigt att man som föräldrar inte ser att föräldrarskap först och främst handlar om att ombesörja en trygg uppväxt för barnet och inte att följa drömmar och mål. Det handlar om att bli vuxen och ta ansvar och då kanske pokern först och främst ska vara ett intresse och skapa eventuell guldkant på tillvaron. OP verkar ha en klok far.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med pappan. Konstigt att man som föräldrar inte ser att föräldrarskap först och främst handlar om att ombesörja en trygg uppväxt för barnet och inte att följa drömmar och mål. Det handlar om att bli vuxen och ta ansvar och då kanske pokern först och främst ska vara ett intresse och skapa eventuell guldkant på tillvaron. OP verkar ha en klok far.

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker din familj att det är jobbigt att prata med människor?

 

Pappan skickar ett brev till sin dotters sambo och sitt barnbarns pappa istället för att åka dit och prata eller ringa. Möjligt gubben har rätt men han kan väll stå för det öga mot öga isf.

 

Du själv skriver ett brev till din pojkvän på ett forum trots att ni bor under samma tak och du kan prata med han, eller lägga en lapp på hans andra hem, datorstolen.

 

Måste säga att Stoffe har lyckats linda dig runt fingret riktigt ordentligt, han har kommit på en bra (patetisk) anledningen att använda för att få sitta och spela istället för att mysa med sin sambo i soffan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker din familj att det är jobbigt att prata med människor?

 

Pappan skickar ett brev till sin dotters sambo och sitt barnbarns pappa istället för att åka dit och prata eller ringa. Möjligt gubben har rätt men han kan väll stå för det öga mot öga isf.

 

Du själv skriver ett brev till din pojkvän på ett forum trots att ni bor under samma tak och du kan prata med han, eller lägga en lapp på hans andra hem, datorstolen.

 

Måste säga att Stoffe har lyckats linda dig runt fingret riktigt ordentligt, han har kommit på en bra (patetisk) anledningen att använda för att få sitta och spela istället för att mysa med sin sambo i soffan.

 

Bra sagt gosse!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...