Gå till innehåll

Pokerstars 100k Guaranteed = Pokerlotto???


roitto

Recommended Posts

Har just anmält mig till Pokerstars 100k guaranteed med 10 min blinds. 20000 deltagare blev det. Det känns som att detta snabbt kommer att urarta i allin-poker pga att blindsen höjs så snabbt - detta trots att man får starta med dubbla storleken på stacken.

 

Att vinna detta "pokerlotto" med 20000 deltagare på skill är ju helt omöjligt, men frågan är hur man ska anpassa spelet till att det är en jätteturnering med snabbt ökande blinds. Några tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni verkar båda vara inne på att slaktarpoker is the shit i en sån här turnering.

 

Jag kan tänka mig att det gäller att ha lite tur i början så att man får en svulstig bullystack och sedan helt enkelt satsa på att trycka på så att alla shortstackare måste välja mellan allin eller fold.

 

Hur shortstackad bör turnering vara i genomsnitt för att detta spelsätt ska vara sannolikhetsmässigt korrekt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Ni verkar båda vara inne på att slaktarpoker is the shit i en sån här turnering.

 

Jag kan tänka mig att det gäller att ha lite tur i början så att man får en svulstig bullystack och sedan helt enkelt satsa på att trycka på så att alla shortstackare måste välja mellan allin eller fold.

 

Hur shortstackad bör turnering vara i genomsnitt för att detta spelsätt ska vara sannolikhetsmässigt korrekt?

 

 

Äsch att vara bigstack i början av en turre, oavsett turre, är sjukt överskattat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag spelade sådana turneringar med för många deltagare,så spelar jag händer som jag får va beredd att gå all in med,oavsettflop.

Spelade nästan endast par tills vi va cr 1/10 av spelarna kvar sen kunde jag börja kolla andra kort,om jag hade marker till det.

Men tycker det är helt sjukt att spela turneringar med över 1500 spelare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, spela inte annorlunda från någon annan turnering, i princip.

 

edit: Liksom...vad menar ni att problemet är?

 

Problemet är att de höjer blindsen var 10e minut för att forcera fram lite snabbare utslagning. Detta innebär att man ganska snabbt kommer in i det stadium när stora delar av bordet sitter med stackar på bara 10-20 BB, vilket i sin tur leder till en massa allin-moves.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att de höjer blindsen var 10e minut för att forcera fram lite snabbare utslagning. Detta innebär att man ganska snabbt kommer in i det stadium när stora delar av bordet sitter med stackar på bara 10-20 BB, vilket i sin tur leder till en massa allin-moves.

 

Så med andra ord är det lika mycket lotto som en vanlig tunering på siter som har 10-blinds som standard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gör som jag få AA första handen o dubbla upp!

9,5 k efter 23 min

 

Skill!! ;)

 

Sitter faktiskt också och gnuggar på 100k guaranteed slaughter. Blev lite besatt av denna sjuka turre, så jag spelar den igen, fastän jag mår bäst av mindre hetsiga turneringar.

 

Sitter med 12k nu. Medelstacken när vi är ITM kommer att vara 20k, så det är bara att gnugga vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela tight, identifiera donksen och pusha all-in med bra/hyggliga händer mot dem. Jag kom 279:a, alltså före 19721 spelare, på det sättet förra söndagen.

 

EDIT: Hade förresten inte AA en enda gång under de nästan 5h det tog och floppade set endast en enda gång. Det är lite så för mig att med mediokra händer så bygger jag långsamt stack medans om jag får bra så pushar jag som 70-90% favo och blir utdragen.

 

Idag gick det inte lika bra:

 

Table '69788365 355' 9-max Seat #9 is the button

Seat 1: byrdgang13 (6660 in chips)

Seat 2: HERO (2252 in chips)

Seat 3: saw-whet (11163 in chips)

Seat 4: Saltele (11310 in chips)

Seat 5: vader779 (1645 in chips) is sitting out

Seat 6: howaboutit18 (10275 in chips)

Seat 7: XGlass Ninja (5578 in chips)

Seat 8: cberni (7605 in chips)

Seat 9: sunny16z (1372 in chips)

byrdgang13: posts the ante 25

HERO: posts the ante 25

saw-whet: posts the ante 25

Saltele: posts the ante 25

vader779: posts the ante 25

howaboutit18: posts the ante 25

XGlass Ninja: posts the ante 25

cberni: posts the ante 25

sunny16z: posts the ante 25

byrdgang13: posts small blind 150

HERO: posts big blind 300

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO Queen of HeartsAce of Diamonds

saw-whet: folds

Saltele: folds

vader779: folds

howaboutit18: folds

XGlass Ninja: folds

cberni: folds

sunny16z: folds

byrdgang13: calls 150

HERO: raises 1927 to 2227 and is all-in

byrdgang13: calls 1927

*** FLOP *** Jack of ClubsQueen of ClubsKing of Spades

*** TURN *** Jack of ClubsQueen of ClubsKing of Spades8 of Clubs

*** RIVER *** Jack of ClubsQueen of ClubsKing of Spades8 of ClubsKing of Diamonds

*** SHOW DOWN ***

byrdgang13: shows Jack of HeartsKing of Hearts (a full house, Kings full of Jacks)

HERO: shows Queen of HeartsAce of Diamonds (two pair, Kings and Queens)

byrdgang13 collected 4679 from pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela tight, identifiera donksen och pusha all-in med bra/hyggliga händer mot dem. Jag kom 279:a, alltså före 19721 spelare, på det sättet förra söndagen. Idag gick det inte lika bra:

 

Table '69788365 355' 9-max Seat #9 is the button

Seat 1: byrdgang13 (6660 in chips)

Seat 2: HERO (2252 in chips)

Seat 3: saw-whet (11163 in chips)

Seat 4: Saltele (11310 in chips)

Seat 5: vader779 (1645 in chips) is sitting out

Seat 6: howaboutit18 (10275 in chips)

Seat 7: XGlass Ninja (5578 in chips)

Seat 8: cberni (7605 in chips)

Seat 9: sunny16z (1372 in chips)

byrdgang13: posts the ante 25

HERO: posts the ante 25

saw-whet: posts the ante 25

Saltele: posts the ante 25

vader779: posts the ante 25

howaboutit18: posts the ante 25

XGlass Ninja: posts the ante 25

cberni: posts the ante 25

sunny16z: posts the ante 25

byrdgang13: posts small blind 150

HERO: posts big blind 300

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO Queen of HeartsAce of Diamonds

saw-whet: folds

Saltele: folds

vader779: folds

howaboutit18: folds

XGlass Ninja: folds

cberni: folds

sunny16z: folds

byrdgang13: calls 150

HERO: raises 1927 to 2227 and is all-in

byrdgang13: calls 1927

*** FLOP *** Jack of ClubsQueen of ClubsKing of Spades

*** TURN *** Jack of ClubsQueen of ClubsKing of Spades8 of Clubs

*** RIVER *** Jack of ClubsQueen of ClubsKing of Spades8 of ClubsKing of Diamonds

*** SHOW DOWN ***

byrdgang13: shows Jack of HeartsKing of Hearts (a full house, Kings full of Jacks)

HERO: shows Queen of HeartsAce of Diamonds (two pair, Kings and Queens)

byrdgang13 collected 4679 from pot

WOW, snygg push!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom iaf ITM igår kväll. Men jag var shortstackad och trött, så jag började köra allin på all möjlig skit. "Dubbla genast eller låt mig sova!", befallde jag pokerklienten. Efter tre allins torskade jag på att en snubbe träffade triss, JJJ, mot att jag träffade med mitt A. Nåja, fick tillbaka insatsen lite drygt iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skill!! ;)

 

Sitter faktiskt också och gnuggar på 100k guaranteed slaughter. Blev lite besatt av denna sjuka turre, så jag spelar den igen, fastän jag mår bäst av mindre hetsiga turneringar.

 

Sitter med 12k nu. Medelstacken när vi är ITM kommer att vara 20k, så det är bara att gnugga vidare.

 

Förvaltade mina AA i första handen bra.

Lyckade slå Nittontusenåttahundrasextioen... innan mina JJ torskade mot KK, 180$ kändes OK. efter 4.33h

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...