Gå till innehåll

Är sexuella preferenser/fantasier mer eller mindre konstanta över tiden?  

35 medlemmar har röstat

1. 1. Är sexuella preferenser/fantasier mer eller mindre konstanta över tiden?

• ja
      6
    • nej
      29

Recommended Posts

Postad

Är ca 40 år.

Hur tjejerna är till sättet har alltid varit väldigt viktigt för mig. Om jag bortser från detta så märker jag 2 saker jag ändrat mig när det gäller utseende.

Förr så föredrog jag kvinnor som var ca 30-50. Blonda och stora bröst. Lite mulliga inget hinder.

Nu hellre 20-40. Måste vara smala. Behöver inte ha stora bröst längre.

Anser ni att sexuella fantasier är mer eller mindre konstant? (utan att man får en hjärnskada som förståss kan ändra det) Förr så trodde jag detta men tvingas nu omvärdera.

Ex så finns det ju människor som helt plötsligt "blir homo" flyttar ihop med en av samma kön. Jag har trott att dessa hela tiden varit homo/bi men att de valt ett hetroförhållande av sociala skäl.

Postad

Man utforskar väl sin sexualitet mer eller mindre hela tiden antar jag. Visst finns det tråkmånsar som inte utvecklas alls utan kör missionären på lördagar i 40 år. Om man inte söker förändring blir det säkert ingen förändring heller. Man kan ju i princip testa vad som helst och inse att man gillar det.

Äh, jag orkar inte fundera på min sexuella framtid just nu. Jag gissar på att preferenserna förändras i kortare tidsintervaller men om man inte är singel så hinner man nog inte uppfatta dem på samma sätt som om man funderar väldigt mycket över sina sexuella önskemål (vilket man oftare gör som singel antar jag).

Fan, insåg just att min egen bristande sexuella fantasi nog snarare beror på att jag blivit äldre än att jag har ett förhållande. Skit i mitt svammel, det måste nog till en psykolog eller sexolog för att ge ett korrekt svar. Myssion, wo bist du?

Postad

På något sätt känns det som om sexualiteten borde vara en del av personligheten och därför inte ändras så jätte mycket över tiden.

Sedan så tror jag att tex att man "får upp ögonen" när man hamnar i "nya situationer" men det är inte riktigt det jag menade.

Eller för att sammanfatta frågeställningen enklare;-)

Runkar ni till samma typer av fantasier år ut och år in;-) ?

Postad

Det går ju mode i olika typer av sex, och olika utseenden klassas som olika sexiga beroende på vilket årtionde/hundrade man lever i. Så teorin att ens egna preferenser ska vara helt statiska borde falla med det. Givet att det inte är så att alla ens böjelser skrivs i sten under barndomen. Fast om det stämmer skulle Samantha Fox fortfarande vara min drömkvinna. :-P

Postad

Jag får nog hålla med att smaken har ändrats en del..... När jag va 15-20 år så föredrogs blondiner med minst en handfull bröst i första hand. Men nu för tiden är det brunetter som hamnar överst på listan, brösten har ingen betydelse (fast det kan vara trevligt med lite o leka med :D). Senaste förhållandet va dock en blond tjej med lite större silikonbröst, som faktiskt färgade håret så hon blev brunette :D.

Brunetter med gyllenbrun hy, blåa eller bruna ögon, ca 165 cm långa och runt 50 kg är en favorit i dagsläget....

Postad

Med facit i hand så märker jag att de förändrats för mig, absolut. Fanns ju inte på kartan att man skulle gå igång på kvinnor i 30-40-årsåldern när man själv var 15. Men nu, drygt 10 år senare, så tilltalar de mig mer än valpiga 18-åringar. En flicksnärta kan i min mening omöjligt nå upp till den grad av erotisk karisma som en mer erfaren kvinna kan.

Vet inte om jag någonsin haft några särskilda utseendepreferenser som hårfärg, bröststorlek, etc. Finns många trevliga kombinationer som kan funka. :)

På något sätt känns det som om sexualiteten borde vara en del av personligheten och därför inte ändras så jätte mycket över tiden.

Men personligheten förändras väl över tiden, åtminstone i viss mån? I varje fall min, även om jag säkert i grund och botten är samma person.

Postad
När jag var 15 var min högsta dröm att få ligga med 17-åriga tjejer. Nu är jag 25 och min dröm är fortfarande att få ligga med 17-åriga tjejer. Status quo.

Helt klart bästa inlägget ever på PF:) Är ju så sant som det är skrivet:)