Gå till innehåll

T6 Poker?


Crappy

Recommended Posts

Well, inte för att du hade speciellt mycket cred till att börja med men den börjar ju närma sig noll rätt snabbt nu då du inte kan ge någon som helst info om dina källor utan bara kommer med svepande ord. Antingen hostar du upp exakt vad du hört och av vem och i vilket sammanhang denna person skulle ha sett/hört det påstådda eller så är det ju bara att knipa igen.

 

Det sista är sagt med mycket, mycket kärlek och omsorg.

 

 

Du tror väl inte att jag tänker namnge personer som yttrar sig anonymt i den här frågan? Nej, så stort är inte pokersverige. Ha! Titta bara på hur mycket skit Mats och Anders fick ta här inne. Däremot kommer det inte från T6 (vad ni än tror), även om jag mycket väl kan tänka mig att dom har en field trip just nu.. :-) Sammanhanget var dels i Köpenhamn och dels samtal efter Olas sista krönika.

 

Förresten är jag inte ute efter cred, utan en balanserad diskussion. Men man förstår rätt tydligt att jämnvikt inte riktigt är er grej..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Skvaller och rykten sa jag från början (om du vill märka ord), pålitliga (i mina ögon) källor innebär enbart att personerna i fråga var på plats i CPH på EPT samt är i branschen (och då menar jag i pokerbranschen inte nätverksbranschen), och till sist kan jag inte påstå att de är sanningsenliga då jag inte sitter på någon konkret information, därav (återigen) min fråga om någon annan satt på mer info..

 

Men LOOOOOOOOOL! Jag var också på plats i Köpenhamn kan jag meddela. EPT-turneringarna är trevliga eftersom folk från olika sajter och länder träffas, samspråkar, tar en öl i baren osv. Stämningen är alltid på topp och ingen konkurrens mellan mediers eller sajters representanter märks av annat än i marknadsföringen. Ola ingår, och har alltid ingått, i den här gemenskapen. Inte minst i Köpenhamn.

 

Var det någon eller några som inte ingick i den gemenskapen så var det – you’ve guessed it! – T6-gänget.

Jag såg Anthony och Herr Henriksson stå och trycka vid hissarna vid ett tillfälle, annars var de spårlöst försvunna. Synd, för det var nog en hel del människor där som gärna skulle vilja ha svar på några frågor.

 

För övrigt oproffsigt som fan att hålla sig undan på större evenemang. Är inte hela poängen med deras närvaro att synas och försöka få lite media?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla, rara du. Läs vad jag skrev. Jag försökte ju på mig lite logik i det hela iaf. Återigen, Ola skriver själv i artikeln att han inte kommer att skriva lika mycket framöver men att han kommer att skriva lite då och då. Min fråga till dig blir då; skulle Expressen fortsätta anlita honom som skribent om han hade fått sparken pga förtroendekris? Vad är mest rimligt, ja eller nej?

 

 

Med andra ord är det dags för mig att ta en time-out här på Expressen. Jag kommer nog att komma tillbaka i en eller annan form i framtiden. Kanske blir det längre artiklar men inte lika frekvent, eller så blir det i form av ”veckans fråga”. Jag vet inte nu hur formatet blir, det får vi se när Expressen sagt sitt.

 

Eh, jaha.. jag uppfattade inte riktigt det där som att han kommer skriva lite då och då, men man uppfattar ju saker olika..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med andra ord är det dags för mig att ta en time-out här på Expressen. Jag kommer nog att komma tillbaka i en eller annan form i framtiden. Kanske blir det längre artiklar men inte lika frekvent, eller så blir det i form av ”veckans fråga”. Jag vet inte nu hur formatet blir, det får vi se när Expressen sagt sitt.

 

Eh, jaha.. jag uppfattade inte riktigt det där som att han kommer skriva lite då och då, men man uppfattar ju saker olika..

Det var ju snyggt gjort av dig att inte klippa in det stycke som ledde fram till det som du valde att klippa in. Mycket snyggt gjort indeed. Så här kommer alltihop:

 

Jag är dock lite besviken på mig själv för att jag blivit nominerad över huvud taget. Det är ju farbror staten som i förlängningen står för nomineringarna, och mitt mål när jag började skriva här på Expressen var lite att granska statens roll i Pokersverige. Jag har skrivit en hel del om exempelvis hur staten ska ge sjutton i att arrangera poker-SM, det är en uppgift för Svenska Pokerförbundet. Jag har också skrivit flera gånger om statens hyckleri vad gäller spelmissbruksfrågor. Om jag inte anses som tillräckligt stor ”pain in the ass” så har jag alltså misslyckats. Med andra ord är det dags för mig att ta en time-out här på Expressen. Jag kommer nog att komma tillbaka i en eller annan form i framtiden. Kanske blir det längre artiklar men inte lika frekvent, eller så blir det i form av ”veckans fråga”. Jag vet inte nu hur formatet blir, det får vi se när Expressen sagt sitt.

Nu hamnar det i ett annat ljus, eller hur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eh, nej..?
Ok, då vet jag iaf att du är en T6are eftersom din läsförståelse är subpar. Läs förresten det Jennez skrev långt ner på förra sidan. Där hade vi en ögonvittnesskildring på den utfrysning som Ola tydligen fick utstå på EPT Köpenhamn.

 

Den här lilla konversation har verkligen lyft min dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget annat än ett försök att driva diskussionen åt annat håll och begrava väsentliga saker många sidor bak i tråden... tydligen har samma hänt på cint med en massa puss o kram meddelanden sista tiden.

 

Det är möjligt att det har hänt på cint, jag har faktiskt ingen aning.. Och nej, det här är inget försök till att begrava någonting, om ni är oroliga kan ni ju lägga till en liten käck sammanfattning igen här framme i tråden.

 

Det här var ett försök till att få klarhet i ett påstående. Uppenbarligen (och jag förstår faktiskt inte varför) är det svårt för er att diskutera något annat än pyramid hit, och scam dit! Vilket är synd, jag var ärligt talat intresserad av vad ni hade att säga om rykterna.

 

Hur som haver, det var trevligt så länge det varade. Tror att många lyssnar på era åsikter, och det är bra att saken diskuteras. Vad som inte är bra är att det är väldigt vinklat och ensidigt. Har man inte samma åsikt, på alla plan, som ni så har man fel. Vilket gör att det inte känns så kul att fortsätta diskutera här inne (jag tror inte att ni gråter över det i o f s).

 

Nej, nu får tiden utvisa om det är en bluff och korthuset rasar, eller inte. Ha en fortsatt trevlig debatt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur som haver, det var trevligt så länge det varade. Tror att många lyssnar på era åsikter, och det är bra att saken diskuteras. Vad som inte är bra är att det är väldigt vinklat och ensidigt. Har man inte samma åsikt, på alla plan, som ni så har man fel. Vilket gör att det inte känns så kul att fortsätta diskutera här inne (jag tror inte att ni gråter över det i o f s).

Jag försökte ju iaf föra ett resonemang kring vad som var mest troligt, du undvek detta: 1-0

 

Jag bad dig vara mer konkret angående hur ryktet startat, detta sket du i: 2-0

 

Jennez fullkomligt dödar ryktet om att Ola skulle vart utfryst: 3-0

 

Kan iofs tänka mig att AC T6arna som var nere och spelade EPT frös ut Ola. Men det, tja, ger ju liksom ingenting :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här var ett försök till att få klarhet i ett påstående. Uppenbarligen (och jag förstår faktiskt inte varför) är det svårt för er att diskutera något annat än pyramid hit, och scam dit! Vilket är synd, jag var ärligt talat intresserad av vad ni hade att säga om rykterna.

 

Ok, inget av ryktena stämmer. Det är helt taget ur luften, inte sant, ingen bäring, rappakalja, bluff, båg. Nöjd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som såg på tv8 i går kväll?

Var ett program om pyramid spel. Några vänner startade ett spel. Gick väldigt bra i början. Ledaren köpte sig en Dodge viper.

 

Man hade möten där folk fick se och höra om vilka som hade gjort "turn arounds" och fått pengar. Nästan som religösa möten.

Nu började det strula lite.Folk ville ha pengar då dom hade amorteringar för sina investerings lån.

Bara vissa fick ut pengar. För massan gick det trögt.

 

Man for ut på en båt tur mm.Festade och glassade. Sedan rasade det hela och farbror polisen kom på besök.

 

Det hela var mycket likt något annat. Även om det var en spel film dvs fiktivt så var det ett bra program. Industrifolk tyckte också om den här filmen.

 

Om t6 överlever ja det vete gudarna men den som lever får se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som testar leka med klienten bör vara lite uppmärksamma på:

http://www.virustotal.com/sv/analisis/2872cf300b7ef43edb19e9eac24c61c0

Virustotal

 

Fil T6pokerSetup.exe mottagen 2008.03.02 14:59:36 (CET)

 

Resultat: 1/32 (3.13%)

Webwasher-Gateway 6.6.2 2008.03.02 BlockReason.0

..kanske inget, men bra att veta om man leker på en dator som man är rädd om
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo ser du farsan, jag hörde rykten om att det var hans uttalande om bolaget ifråga som fick Expressen att se rött. Hörde även skvaller om att han var utfryst på EPT etc. Som sagt, skvaller och rykten, och nu undrar jag om någon kan bekräfta/dementera..

 

Fast ni kanske inte är så sugna på att diskutera saker som inte enbart totalsågar T6?

 

Tacksam för svar

 

Haha, jaja, till skillnad från dig så har jag lite förstahandsinformation:

 

Expressen håller på att göra om sin sportbilaga, och i och med det så får krönikan (troligen) troligen plats i papperstidningen. Expressen vill väldigt gärna ha kvar den på nätet, då kanske i ett längre format. Problemet är dock att pokersajterna står i kö för att få "sitt material" publicerat på nätet, så nätdelen av Expressen är inte vana att betala för material, de brukar i stället få betalt.

 

Efter att ha skrivit denna krönika i snart ett år så har skribenten tröttnat på formatet. Han skriver gärna antingen något längre (för nätet) men inte lika frekvent, alternativt något kortare (exempelvis veckans fråga) för papperstidningen. Därav formuleringen "vi får se vad som kommer ut när Expressen sagt sitt". Skribenten jobbar dock inte gratis.

 

Du har tydligen inte läst Expressen så noggrannt senaste tiden, men det är klart, det är ju långa svåra ord och få bilder. I alla fall så kommer numera de flesta pokernyheter från just poker.se, och en "dagens hand-omröstning" med gamla poker.se-frågor varje dag. Detta borde du kunna tolka som att samarbetet mellan Expressen och övriga berörda parter är väldigt bra.

 

Angående EPT Köpenhamn: Om vi bortser från alla "världsstjärnor" så kan du få gissa vem av alla spelarna som blev mest fotograferad och intervjuad under första dagens spel (lite beroende såklart på att spelaren var chipleader 75% av tiden). Fast det är klart, just TonyGs sajt PokerNews hade väl bara tre-fyra notiser om Ola, de kunde ju inte strunta i chipleadern även om de så gärna ville.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...