Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Felaktigt.

http://www.pokerscout.com/

Svenskaspel snittar 1480 cashspelare per timme under senaste 7 dagars period.

T6 snittar 60 cashspelare per timme under senaste 7 dagars period.

Detta kan jag inte heller yttra mej något om överhuvudtaget, eftersom jag inte själv sett dessa siffror tidigare. Men vi får återkomma med den här jämförelsen när T6 varit på marknaden lika länge som SvS då.

Ingen gång har T6 haft fler betalande spelare under någon period än Svenska Spel. Inte heller kommer de ha det inom det närmaste året-åren.

Det är något som varken du eller jag kan svära på att det går åt det ena eller andra hållet, det är helt enkelt något vi båda kommer att märka med tiden.

• Svars 3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
haha, rätt skoj inlägg faktiskt. Vill inte vara elak, men hur mycket pengar tror du T6 tjänade på den turneringen?

På den turneringen tjänade det antagligen inte ett öre på, Men det lockar fler spelare så dessa sedan registerar sig till de andra inte fullt så avbetalande turneringarna, som T6 isin tur tjänar pengar på. Det är ett lång tids projet, Det är omöjligt att på ett par månader slå sig in och tro att man ska ha lika mycket spelare som de redan etablerade sidorna. men jag måste säga att det lilla jag vet ang poker sidor har vi allafall lämnat avsatsen på väg upp för att så småning om försöka slåss med de stora.

Postad
Folk fick välja själva ifall de ville ha sina AP-andelar omvandlade till T6 eller inte! De som inte ville det fick behålla all utbetalning som AP gett plus att de fick TILLBAKA de pengar de köpt sina AP andelar för!

Anledningen till varför Torben beslutat att övergå till T6 är vad jag förstått att det på sikt kommer ge mer utbetalt än vad AP gjorde. Detta är dock fortfarande upp till bevis! och jag kan inte säga att jag hålelr med än.

Jag tycker personligen det hade varit smart att fortsätta med något som fördubblar pengarna varje år. Okej, T6 kommer kanske fyrdubbla pengarna åt er, men varför då lägga ner den första guldkalven, varför inte fortsätta med båda?

Om jag förstår det rätt så tror du att T6 bara har Freerolls?? eller?

Jag har inget konto där och ska inte skaffa det heller, men uppfattningen jag fått är att freeroll-andelen av spelarna är extremt stor på T6 och att cashgamen i huvudsak består av microlimit-spel. Det är dock hörsägen, men pokerscouts listning antyder att det inte är så många cashgame-spelare

T6 har en €30 freeroll var annan timme. Sen har de flera turneringar som man betalar in sig på. bla en som jag deltog i i går kväll. registrerings kostnad €150. Vinnaren fick €47500. utbetalning ända till 216 plats som gav €250. garatnterad vinstsumma på alltså €250.000. Det tycker jag iaf är en hyfsad turnering. Eller vad tycker du?

Nåja, glöm inte att det är en unlimited re-buy och add-on turnering. Har man inte pengar till re-buy och add-on kommer man lätt i ett underläge (jag skulle inte anmäla mig till en sån utan att kunna avsätta ca 400 euro). Men det är mycket möjligt att det kan vara en turnering med övervärde och det kan nog locka övervärdesjägare som har rullar att utnyttja turneringarna.

För övrigt, Om det här skulle följa riktmärkena för ett klasiskt skojeri ska du få utbetalning i början, så att du ska köpa mer andelar och även locka in andra i det. Blir mycket svårt att få med sig andra om de redan stoppat utbetalningar. Jo, det kan kännas taskigt mot T6, erkänner jag, om dom inte betalar som dom lovat så är det ju också ett tecken på skojeri. Damned if you do, damned if you don't ;-)

Postad
Det har jag aldrig påstått! Jag har inte en aning om vad de båda får in i Rake, så jag yttrar mej heller inte i frågan ang. Rake.

Jag skriver den erfaranhet jag har utan T6 och AP.

Och som ni såg i mitt första inlägg kan jag ännu inte säga ifall T6 är Bluff eller inte. eftersom första utbetalningen inte varit än!!

Så om det aldrig kommer en utbetalning så kan det inte vara en bluff för att första utbetalningen inte kommit än? :roll:

Postad
Det är klart att det är en hyfsad turnering. Men du förstår väl själv att det är T6 som blöder pengar här eftersom det är en turnering med garanterad prispott?

Är du medveten om att Mansionpoker försökte locka till sig spelare genom att erbjuda extremt generösa turneringar med övervärden genom garantisummor. De blödde pengar i månader utan att för den sakens skull få igång cashgamespelandet som en sajt behöver för att gå runt.

Får jag fråga. Hur är det med insynen i T6? Tror du/ni ordblint på den information som Torben pyttsar ut till er? Finns det kritiska stämmor som får göra sin röst hörd?

Det är helt enkelt en risk som vi alla som gått med i TeamT6 har tagit friviligt.

Självklart är man fortfarande lite orolig att det ska skita sig. men det är inte många dagar kvar till vi märker det. Frisk vågat - hälften vunnet.

I själva organisationen måste jag säga att det är j*ligt mycket inbördes beundran mellan de "största investerarna" eller vad man ska kalla dom...

Något som gjort mej och flera andra fruktansvärt förbannade på "ledningen".

Jag kan inte säga att jag tror 100% på detta projekt. och det är det nog ingen som gör. men det är ett val som vi alla som sagt gjort frivilligt.

...iallafall jag eftersom att AP bevisat för mej att de va seriösa. så jag kan inget annat göra än att hoppas på att det ger den utbetalning som Torben pratat om. Inga tabeller på någon annan sida kan säga ifall det här bolaget kommer funka eller inte. jag kan inte säga det Torben kan inte säga det.

Det kommer visa sig med tiden.

Och jag återkommer mer än gärna med resultat för hur med går för mej vid utbetalning om jag blir blåst eller inte... får vi se vem av som som ångrar sig.

kan bli du - kan bli jag

Postad
Det är helt enkelt en risk som vi alla som gått med i TeamT6 har tagit friviligt.

Självklart är man fortfarande lite orolig att det ska skita sig. men det är inte många dagar kvar till vi märker det. Frisk vågat - hälften vunnet.

I själva organisationen måste jag säga att det är j*ligt mycket inbördes beundran mellan de "största investerarna" eller vad man ska kalla dom...

Jag kan inte säga att jag tror 100% på detta projekt. och det är det nog ingen som gör. men det är ett val som vi alla som sagt gjort frivilligt.

...iallafall jag eftersom att AP bevisat för mej att de va seriösa. så jag kan inget annat göra än att hoppas på att det ger den utbetalning som Torben pratat om. Inga tabeller på någon annan sida kan säga ifall det här bolaget kommer funka eller inte. jag kan inte säga det Torben kan inte säga det.

Och jag återkommer mer än gärna med resultat för hur med går för mej vid utbetalning om jag blir blåst eller inte... får vi se vem av som som ångrar sig.

kan bli du - kan bli jag

Så du menar att om första utbetalningen kommer så kommer sidan bli den succé som utlovats? Eller du menar att det inte är en bluff?

Självklart kommer utbetalningen, men det bevisar ju ingenting. Självklart kommer en del av investerarna att tjäna lite pengar, de flesta kommer dock att förlora pengar. Men framför allt, det är de i toppen av pyramiden som är de stora vinnarna..

Postad
Detta kan jag inte heller yttra mej något om överhuvudtaget, eftersom jag inte själv sett dessa siffror tidigare. Men vi får återkomma med den här jämförelsen när T6 varit på marknaden lika länge som SvS då.

Är nog mer intressant att jämföra T6 med hur Mansion gick i början.

Postad
Jag tycker personligen det hade varit smart att fortsätta med något som fördubblar pengarna varje år. Okej, T6 kommer kanske fyrdubbla pengarna åt er, men varför då lägga ner den första guldkalven, varför inte fortsätta med båda?

Jag kan inget mer än hålla med dej! Hade jag fått bestämma hade vi inte gått ifrån AP.

Jag har inget konto där och ska inte skaffa det heller, men uppfattningen jag fått är att freeroll-andelen av spelarna är extremt stor på T6 och att cashgamen i huvudsak består av microlimit-spel. Det är dock hörsägen, men pokerscouts listning antyder att det inte är så många cashgame-spelare

Det är vad jag oxå har uppfattat det som hittintills.

Nåja, glöm inte att det är en unlimited re-buy och add-on turnering. Har man inte pengar till re-buy och add-on kommer man lätt i ett underläge (jag skulle inte anmäla mig till en sån utan att kunna avsätta ca 400 euro). Men det är mycket möjligt att det kan vara en turnering med övervärde och det kan nog locka övervärdesjägare som har rullar att utnyttja turneringarna.

Du får ursäkta min okunnighet i pokertermer men jag svarar så gott jag förstår. Det är bara unlimited re-buy fram till första pausen dvs. 1 timme tror jag det är. Jag gjorde själv varken re-buy eller add-on i går och hamnade som ovan spelare på en 290 plats. av drygt 2000 så jag tror många anmäler sig till den pga den enorma prissumman, men egentligen inte kan spela.

För övrigt, Om det här skulle följa riktmärkena för ett klasiskt skojeri ska du få utbetalning i början, så att du ska köpa mer andelar och även locka in andra i det. Blir mycket svårt att få med sig andra om de redan stoppat utbetalningar. Jo, det kan kännas taskigt mot T6, erkänner jag, om dom inte betalar som dom lovat så är det ju också ett tecken på skojeri. Damned if you do, damned if you don't ;-)

Det skulle jag helt hålla med om, om det inte vore för min erfarenhet av AP.

Och jag kan bara prata för mig själv, men min taktik är iaf att nu först få tillbaka de pengar jag investerat. innan jag överhuvudtaget tänker tanken på att köpa något mer eller värvar nå folk. Aldrig i livet att jag drar in mina vänner i något jag inte själv tror 100% på!!

Postad

kan bli du - kan bli jag

Well, tack för att du tar dig tid och svarar på the onslaught.

Har tanken slagit dig att du inte kan vara säker på var pengarna kommer ifrån om du nu får en utbetalning den 1/2, eller när det var. Vad är det som säger att det inte är era egna "andelspengar" som betalas ut för att Torben och de andra som är högt uppe i pyramiden ska kunna "hålla skenet uppe" av att det går bra?

Har du sett filmen som florerar på youtube där man får se lite scener från halleluja-möten? Personligen blir jag lätt illamående av retoriken som används av högdjuren på scen. Blir du?

Alltså, egentligen hoppas jag verkligen inte att någon ska bli blåst på pengar men jag är till 100& övertygad om att det här projektet inte kommer att hålla året ut.

Postad
Så du menar att om första utbetalningen kommer så kommer sidan bli den succé som utlovats? Eller du menar att det inte är en bluff?

Självklart kommer utbetalningen, men det bevisar ju ingenting. Självklart kommer en del av investerarna att tjäna lite pengar, de flesta kommer dock att förlora pengar. Men framför allt, det är de i toppen av pyramiden som är de stora vinnarna..

det säger jag inte, jag säger att blir det ingen utbetalning när det lovats är det garanterat en bluff. Även om det kommer en eller två utbetalningar kan det vara en bluf. jag avfärdar inte Bluff rykterna förrän jag fått tillbaka alla mina investerade pengar+

Och tyvär de som inte sett ett papper på hur T6 eller AP var uppbyggt tror att det är som ett pyramid spel, att de i toppen tjänar pengar. Hade juh varit trevligt för mej som gick med nästan i början och ligger långt upp i den s.k. pyramiden, tyvär får jag inte ut ett öre på vad någon under mej får in

Postad
Folk fick välja själva ifall de ville ha sina AP-andelar omvandlade till T6 eller inte! De som inte ville det fick behålla all utbetalning som AP gett plus att de fick TILLBAKA de pengar de köpt sina AP andelar för!

Detta stämmer inte alls! Jag hade flera andelar i AP, och min sponsor "hetsade" mej att konvertera dessa till andelar i T6 Poker, eftersom de därmed skulle "öka i värde" ( En pokerandel är värd mer än 1 andel i AP).

Han gav INGET som helst alternativ till detta.

Ett par veckor senare kom ett mail från supporten från T6 Poker ang.

"möjligheten" om att välja OM man ville konvertera sina andelar eller inte....

Superseriöst?....pinsamt!

Om du står för det du skriver, så är det min sponsor som undanhållit sanningen, och ska därmed stå till svars för sitt "bedrägliga beteende"!

fixade citatet // gdaily

Postad
det säger jag inte, jag säger att blir det ingen utbetalning när det lovats är det garanterat en bluff. Även om det kommer en eller två utbetalningar kan det vara en bluf. jag avfärdar inte Bluff rykterna förrän jag fått tillbaka alla mina investerade pengar+

Och tyvär de som inte sett ett papper på hur T6 eller AP var uppbyggt tror att det är som ett pyramid spel, att de i toppen tjänar pengar. Hade juh varit trevligt för mej som gick med nästan i början och ligger långt upp i den s.k. pyramiden, tyvär får jag inte ut ett öre på vad någon under mej får in

Att gå med tidigt betyder i sig inte mycket, vad det handlar om är ju att värva flera som i sin tur värvar flera.. Alltså vara i toppen av pyramiden under sig.

Postad
Well, tack för att du tar dig tid och svarar på the onslaught.

Har tanken slagit dig att du inte kan vara säker på var pengarna kommer ifrån om du nu får en utbetalning den 1/2, eller när det var. Vad är det som säger att det inte är era egna "andelspengar" som betalas ut för att Torben och de andra som är högt uppe i pyramiden ska kunna "hålla skenet uppe" av att det går bra?

Har du sett filmen som florerar på youtube där man får se lite scener från halleluja-möten? Personligen blir jag lätt illamående av retoriken som används av högdjuren på scen. Blir du?

Alltså, egentligen hoppas jag verkligen inte att någon ska bli blåst på pengar men jag är till 100& övertygad om att det här projektet inte kommer att hålla året ut.

Tro mej den tanken är inte så främmande. Men det finns det nog inget sätt för mig att ta reda på heller.

Jag har inte sett klippet på youtube. men det gissar jag är från mötet i västerås. det kan jag hålla med om att även jag blev illamående av. jag var på plats. Förklara eller försvara dom som höll i mötet varken tänker eller vill jag göra. Som i alla bolag finns det idioter som inte borde vara involverade. Men änså länge kan jag inte säga att Torben tillhör den skaran, änså länge har han mitt förtroende.

Postad

Om du inte får några pengar för att det kommer nya andelsägare, var får du då pengarna du eventuellt får i en utbetalning ifrån?

Sajten har inte dragit in många kronor i rake, utan tvärtom pumpat in pengar i freerolls och turneringar med stort övervärde. Alltså har det hittills kostat mer än det smakat. Så om du får en utbetalning så är det ju garanterat inga vinstpengar du får utbetalade, eller hur?

Så antingen är det pengar från det du själv satte in, eller så har de tagit de pengarna från de senare tillkommna andelsägarna. För var kommer pengarna annars ifrån? (Jag tvivlar från att de har egen sedelpress....)

Sen tycker jag det är lustigt att de flesta (alla?) som försvarar T6 alla har väldigt få postningar sen förut och nyss blivit medlemmar...

Postad
Detta stämmer inte alls! Jag hade flera andelar i AP, och min sponsor "hetsade" mej att konvertera dessa till andelar i T6 Poker, eftersom de därmed skulle "öka i värde" ( En pokerandel är värd mer än 1 andel i AP).

Om du står för det du skriver, så är det min sponsor som undanhållit sanningen, och ska därmed stå till svars för sitt "bedrägliga beteende"!

fixade citatet // gdaily

Jag har varit i kontakt med en av de två personerna i min närhet som blev blåst på AP. Han ger samma version som du, han fick inte ut en spänn på AP och blev hetsad till att konvertera till T6. Om fillimus talar sanning är han alltså en av dem som fick pengar från AP, men jag tror att han är i minoritet mot majoriteten som alltså inte fick nånting. Det vore roligt med ett svar från de värvare som kommer in och skriver inlägg om att "jag har aldrig hört nån som inte har fått betalt från AP", nu har vi ett flertal som säger sig inte har fått betalt. Kommentar??

Postad

fixade citatet // gdaily

Jag kan inte mer än beklaga hur han agerade. Jag fick iaf från början redan på min möjlighet att välja hur jag ville att mina AP-andelar skulle behandlas.

Och jag antog att alla andra oxå fick det. Men jag kan inte stå till svars för vilka fel andra mäniskor gör. mitt samvete är rent.

Postad

tyvär får jag inte ut ett öre på vad någon under mej får in

Det beror väl på att det för onormalitens skull handlar om något som går att tjäna pengar på utan MLM metoder, här räknat pokerspelarnas rake. +att Torben redan har ett gäng(från den förra pyramiden) intryckta i projektet.

Alltså kan man säga att de 'under dig' är de som blir cashgamespelare på T6, ju förr du kommer på det desto tidigare kommer ni andelsägare propagera för hur bra övervärde det är på sidan osv.. enligt min teori så är ni ganska många, ta det inte personligt. Det är ett intressant ämne dock, och vad som händer framöver ska bli roligt att se (tom tråkiga saker)

Men om alla fiskar plötsligt får för sig att spela på T6, som Torben förutspått så blir jag tvungen att sätta in lite deg för att ha något att göra. Hur det skulle kunna hända dock och ifall jag skulle få ut alla mina förväntade fiskpinnar, är för mig och resten utav världen en gåta.

Postad
Om du inte får några pengar för att det kommer nya andelsägare, var får du då pengarna du eventuellt får i en utbetalning ifrån?

Sajten har inte dragit in många kronor i rake, utan tvärtom pumpat in pengar i freerolls och turneringar med stort övervärde. Alltså har det hittills kostat mer än det smakat. Så om du får en utbetalning så är det ju garanterat inga vinstpengar du får utbetalade, eller hur?

Så antingen är det pengar från det du själv satte in, eller så har de tagit de pengarna från de senare tillkommna andelsägarna. För var kommer pengarna annars ifrån? (Jag tvivlar från att de har egen sedelpress....)

Sen tycker jag det är lustigt att de flesta (alla?) som försvarar T6 alla har väldigt få postningar sen förut och nyss blivit medlemmar...

Pengarna får man i relation till hur många T6andelar man äger.

Och änså länge har vi inte fått nå pengar så jag kan inte svar på vart eller ens vad vi får för nå pengar ännu.

Jag har en Powerpoint presentation som jag kan skicka till er ifall ni vill,

så får ni se hur Alston är uppbyggt. ska kika om jag får tag på om T6 oxå.

Och då menar jag INTE att värva er. jag har bestämmt att inte rekomendera detta för någon innan jag själv är 100% säker!

Varför jag blev medlem idag är för att jag innan T6 aldrig varit i närheten av ett pokerbord, man kan säga att jag halkade in på ett banan skal därför har jag heller inte intresserat mej för att skriva på forum där poker diskuteras!

Postad

"Och tyvär de som inte sett ett papper på hur T6 eller AP var uppbyggt tror att det är som ett pyramid spel, att de i toppen tjänar pengar. Hade juh varit trevligt för mej som gick med nästan i början och ligger långt upp i den s.k. pyramiden, tyvär får jag inte ut ett öre på vad någon under mej får in"

Gick du med tidigt i AP också ? Hur många matriser har du fyllt ?

Dom enda som gick med vinst av AP investerarna var dom som värvade, allt annat är lögn !

Alstonprice bedrev ingen betting /arbitrage, deras mål var att samla in kapital för att kunna finansera en pokersite.

Om du inte tror mig, så kan du ju fråga Torben om han vill redovisa bettingverksamheten i siffror.

Postad
Jag har varit i kontakt med en av de två personerna i min närhet som blev blåst på AP. Han ger samma version som du, han fick inte ut en spänn på AP och blev hetsad till att konvertera till T6. Om fillimus talar sanning är han alltså en av dem som fick pengar från AP, men jag tror att han är i minoritet mot majoriteten som alltså inte fick nånting. Det vore roligt med ett svar från de värvare som kommer in och skriver inlägg om att "jag har aldrig hört nån som inte har fått betalt från AP", nu har vi ett flertal som säger sig inte har fått betalt. Kommentar??

Jag kan inte mer än svar från min egen erfarenhet.

Jag har fått pengar och de känner har fått pengar. jag kan inte svara för fler än så! Men självklart beror det på när man blev medlem, gick de med dagarna innan AP blev T6 kan jag förstå att de inte hann få pengar. annars har jag ingen aning.

Postad
"Och tyvär de som inte sett ett papper på hur T6 eller AP var uppbyggt tror att det är som ett pyramid spel, att de i toppen tjänar pengar. Hade juh varit trevligt för mej som gick med nästan i början och ligger långt upp i den s.k. pyramiden, tyvär får jag inte ut ett öre på vad någon under mej får in"

Gick du med tidigt i AP också ? Hur många matriser har du fyllt ?

Dom enda som gick med vinst av AP investerarna var dom som värvade, allt annat är lögn !

Alstonprice bedrev ingen betting /arbitrage, deras mål var att samla in kapital för att kunna finansera en pokersite.

Om du inte tror mig, så kan du ju fråga Torben om han vill redovisa bettingverksamheten i siffror.

Man behöver inte värva, man kan köpa flera matriser själv!

Så Nej, det var inte bara värvarna som gick med vinst!

Postad

Läs på i din AP presentation igen, som för övrigt innehåller alla kända pyramid / scam begrepp.

Citat:

How do I get paid?

Each filled matrix pays $1200 USD the first banking day of each month for a period of up to 30 months; however, the first month you receive a new Trading Package instead. A total of 31 Positions (30 + your own top Position) is a complete filled matrix which will give you a Matrix bonus.

How is the Matrix bonus achieved and paid?

To achieve the Matrix Bonus you must have a filled matrix.

Notice: You must be qualified in order to receive the Matrix Bonus!

How do you qualify?

You need to sponsor 2 Active positions

A position is Qualified when it has sponsored 2 Active positions

Hepp !!