Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Finns många fuskande och skumma pokersajter, men T6 är utan tvekan urusla på att dölja bristerna. Däremot är det smått komiskt hur folk försvarar de kända pokerprofilerna Mats och Anders, de måste ju ha blivit lurade för de är sååååååååååå snälla små gossar! :roll:

Mats och Anders har i denna tråd försvarat T6, och är vad allt pekar på djupt involverade. Alltså en del i scammen, alltså fuskare. Det är min tolkning.

Har inte grindandet gått bra på sistone pojkar?

• Svars 3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Finns många fuskande och skumma pokersajter, men T6 är utan tvekan urusla på att dölja bristerna. Däremot är det smått komiskt hur folk försvarar de kända pokerprofilerna Mats och Anders, de måste ju ha blivit lurade för de är sååååååååååå snälla små gossar! :roll:

Mats och Anders har i denna tråd försvarat T6, och är vad allt pekar på djupt involverade. Alltså en del i scammen, alltså fuskare. Det är min tolkning.

Har inte grindandet gått bra på sistone pojkar?

------------------------------------------------------------------------

Att läsa denna länk har framkallat många olika känslor hos mig;

Vrede - när jag ser hur Ola Brandborns arbetsmetoder fungerar.

Skratt - när jag läser hur en många okunniga utalar sig om det ena och det andra.

Förvåning - att inte den stora massan av pokerspelare i Sverige inser att många av inläggen är direkta kränkningar av enskilda personer - utan det möts av jubel och klang.....

Ilska - när jag läser korkade funderingar om Mats och Anders av folk som inte har en aning om vare sig poker på heltid eller spel utanför landets gränser - håll er på era micro nivåer och håll käften är mitt råd till dessa eller se till att bli upplysta innan ni skriver något i ett offentligt forum.

Tårar - När dessa otroligt oseriösa och okunniga inlägg blir föremål för hyllningar upp till Nobel status...

Som jag tidigare sagt har jag ingen aning om T6 och dess bakgrund - är det ett företag som beskrivits i denna tråd så är jag den första att fördömma deras verksammhet.

Det som stör mig är sättet denna tråd behandlar enskilda personer - någon form av fair play för de utpekade personerna måste det finnas - när en okunnig nolla som här ovan anklagar Mats och Anders som fuskare - han har med största säkert heller aldrig träffat dom - då borde t.o.m Herr Branborn som startat häxjakten säga ifrån - Skäms - Ni borde faan alla skämmas.

/// Micke Norinder

Postad

Håller med föregående talare, då de flesta på denna tråd har en vädigt oseriös grund i sina påståenden, likt de svagt begåvade människor de är baseras utgångspunkterna ifrån rykten, kvacksalveri utan grund, och de facto kvarstår att ni har nada insyn vad vederbörande individer har för kontrakt etc etc etc.

Uppge något konkret och någon form av fakta rörande denna pokersiteoch dessa pokerspelare, istället för imbecilla konspirationsteorier, som er homosexuella organisation tycks njuta högljutt av.

PEACE

Postad
Håller med föregående talare, då de flesta på denna tråd har en vädigt oseriös grund i sina påståenden, likt de svagt begåvade människor de är baseras utgångspunkterna ifrån rykten, kvacksalveri utan grund, och de facto kvarstår att ni har nada insyn vad vederbörande individer har för kontrakt etc etc etc.

Uppge något konkret och någon form av fakta rörande denna pokersiteoch dessa pokerspelare, istället för imbecilla konspirationsteorier, som er homosexuella organisation tycks njuta högljutt av.

PEACE

ROFL!

Konkret så verkar ju T6 inte ha något att erbjuda som skulle göra dem till en så stor aktör som de vill bli. VARFÖR skulle någon byta till T6?

Som jag skrev så måste "produkten" vara bättre än något som redan finns för att MLM ens skall ha en chans att bli lönsamt och långsiktigt.

Postad
ROFL!

Konkret så verkar ju T6 inte ha något att erbjuda som skulle göra dem till en så stor aktör som de vill bli. VARFÖR skulle någon byta till T6?

Som jag skrev så måste "produkten" vara bättre än något som redan finns för att MLM ens skall ha en chans att bli lönsamt och långsiktigt.

Nåväl det kan jag hålla med om,men att smutskasta människor är något helt annat!?

Postad

PEACE

Men herregud, fakta finns ju massor:

• Bolaget startat av okända människor i Costa Rica, varför inte av Torben som sägs vara ägare?

Costa Ricas regerings sajt

http://historico.gaceta.go.cr/2007/0...4_09_2007.html

Los señores Joanna Latham Schneider y Luis Arturo Solís Salazar, constituyen sociedad anónima Tsixpoker, Corp. Sociedad Anónima. Escritura número ciento sesenta y ocho, otorgada en San José, ocho horas del once de setiembre del dos mil siete, ante la notaria Giovanna Barrantes Esquivel, visible al folio ciento once vuelto, del protocolo noveno.—Lic. Giovanna Barrantes Esquivel, Notaria.—1 vez.—Nº 44522.—(80354).

• Domäner registrerade anonymt. Sedan när har seriösa bolag anonymt registrerade domäner?

• Klienten laddas från anonym fildelnings tjänst, inte råd med egen server o har 140miljoner till reklam?

• Finns med på ifsc:s varnings lista, i belize där AP säger sig vara registrerade.

...bara detta borde räcka till för att vägra ta i det med tång ens.

...Och det innan vi talat om historiken bland inblandade och deras tidigare pyramid produkter.

Se gärna Hasselby:S inlägg nedan om pyramid strukturen i T6poker(som för övrigt är => AlistonPrice => GiiCcorp m.fl)

Vad gäller A o M får dom finna sig i att ta emot kritik(det får vi alla när vi gör fel, vilket inte behöver ändra på hur vi ser på dom i framtiden, att jämföra med AC tex som verkar vara en bedragare från börja till slut)

Däremot ställer jag mig inte bakom perK69:s inlägg, vet inte vilket är värre, perK69:s eller Norinders(som inte verkar ha läst tråden precis mycket), vad jag sett så har Ola försvarat M o A.

edit: la till lite länkar så lata slipper leta.

Postad

PEACE

Skönt när någon som ger intryck av att vara seriös och besitta en väldigt stark begåvning sätter ner foten.

Vad gäller homosexualiteten undrar jag bara vilken organisation du syftar på och vad det är som gör den homosexuell. Och vad detta har med saken att göra.

Du får gärna svara i ett inlägg.

Postad

PEACE

Vilken är den homosexuella organisationen du talar om? Hur tänker du...?

Näväl, fakta. T6 är inte själva direkt öppna och ingen med djupare kunskap om bolaget har hittills lämnat info här om de frågor som ställts i tråden, vilket är något förvånande om det nu bara handlar om illasinnade "rykten" (räknas, för övrigt, T6 pokers eget prospekt som ett rykte?).

Om T6 pokers pyramiddel, som ju den mesta av kritiken riktar sig mot (förutom att själva pokersajten varit mer eller mindre ospelbar pga "bandbreddsproblem" i Costa Rica), får man viss insikt i sajten "Team T6"

http://www.teamt6.com/

Att se detta som en pyramid är väl helt taget ur luften. istället är det en...matris?

When you sign up as a Member, you get the top-center position in a potential personal matrix of 31 positions, which will be split in two for each new level within a 4 level total.

Level 1 = 2 Positions

Level 2 = 4 Positions

Level 3 = 8 Positions

Level 4 = 16 Positions

This gives you a total of 30 Positions (30 + your own top Position).

Om vad en vinstandel innehåller:

Our TeamT6 package consists of 665€. These funds are divided as follows:

500€ Advertising Pool

3 x 55€ for 3 buy in Tournaments*

* Notice these tournaments are assigned by the company.

These tournaments will be assigned to each player by the company. The tournaments will take place on the assigned Sunday, 9pm CET.

Inga så många nyheter här, €500 går till den 140 miljoners reklamkampanj som snart drar igång (detta enligt T6 prospekt, men det börjar låte mer och mer som just ett rykte). Däremot är det intressant att se att innehavarna av fribiljetterna till turneringarna inte kan välja vilka turneringar som de ska ställa upp på, det ska T6 göra. Ytterligare en fråga som dyker upp nu är hur det blir med dessa tre €55 fribiljetter, nu är nämligen söndagsturneringarna inte längre €500 000 med buy-in €55, det är istället €250 000 turneringar med buy-in €165.

Postad

Glömde att nämna att förtäckta hot är vanligt när man kritiserar bedrägerier typ AP mfl. Jag själv och min familj har blivit hotade ett par gånger samt att jag vet avhoppare som ej vågat träda fram pga hot!

Postad
Våra svenska T6 riddare har fått lite kompisar

Tony G

Marek Kolk

http://t6poker.com/ourteam.php

Fast Tony G verkar ju ha eget pokerrum på iPoker?

http://www.tonygpoker.com/

Tony G är nog en bra spelare att ha som representant, faktiskt. Han brukar ju dra till sig uppmärksamhet. På sätt och vis passar han också bra in på T6 pokers verksamhet som en "Bad Boy of Poker"

..så han hade ett eget skin? På tonygpoker.com sidan står dock (ingen aning om hur länge texten funnits)

AMAZING NEWS - we have a new poker client and we're sure you'll be as excited about it as we are. Your patience during the changeover is appreciated. Look forward to exciting poker action!

..kan den nya klienten tänkas bli den som T6 kör? hmm..

Postad

Det är mycket möjligt, TonyG representerade Mansion under finaldagen i BAPT förra året (blev köpt dyrt, han hade TonyG-kläder på sig fram tills dess) och kan mycket väl kommit att gilla den klienten.

Postad

Satt och kollade lite på deras sida nyss! såg att dom sänkt frirullarna rätt saftigt, från 200€, va det inte varje 30 min.? till 30€ varannan timme...

Dom har även sänkt 500k för 55€ till 250k för 165€, då har dom väl inte största garanti turrarna längre för låg insats som dom skröt om!?

Postad
Satt och kollade lite på deras sida nyss! såg att dom sänkt frirullarna rätt saftigt, från 200€, va det inte varje 30 min.? till 30€ varannan timme...

Dom har även sänkt 500k för 55€ till 250k för 165€, då har dom väl inte största garanti turrarna längre för låg insats som dom skröt om!?

Om det här stämmer så vore det roligt med en kommentar från en av T6 pokers många förstapostare :mrgreen:. Var det inte så att prispotterna skulle bli större eftersom tidigare tävlingar inte har blivit av och dessa skulle då läggas till de turningar som går nu??

Postad

Det är dessutom fortfarande 'T6'-euro och inte riktiga euro, vilket enligt en del innebär ytterst små summor.

Ska bli spännande att se om de hinner få färdigt något ny programvara innan januari.

Postad

Den förra youtube-filmen från "eventet" i Kilafors har blivit borttagen av användaren.

Nu finns dock T6 pokers reklamfilm där i några olika varianter, de har tom en egen låt. Själv tycker jag att de borde ha nämnt sajtnamnet några fler gånger i texten.. Vi får se om det är denna film som kommer snurra primetime på TV3 och Kanal 5 inom kort.

http://www.youtube.com/watch?v=cJrIPY_ZYXo

Postad
Det är dessutom fortfarande 'T6'-euro och inte riktiga euro, vilket enligt en del innebär ytterst små summor.

Ska bli spännande att se om de hinner få färdigt något ny programvara innan januari.

Eftersom man inte kan ta ut än osv så är väl det inte fastställt om det handlar om riktiga euro eller T6-euro.

Iofs vore ju bara detta något som en seriös aktör borde gå ut att klargöra asap.