Gå till innehåll

Hur osäker är skolproxy.com?


heltok

Recommended Posts

Har du ingen vän/familjemedlem i Sverige som du litar på till 100%? Isf vore det enkelt att be någon göra uttaget från Sverige åt dig.

 

jag litar på dem, men jag litar inte på deras säkerhetsrutiner. minns senast jag bad min mamma ta ut pengar åt mig och jag sa "klicka inte på kom ihåg lösenord" och sedan nästa telefonsamtal "lösenordet står ifyllt".

 

 

kan någon svara på frågan bitte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmmm, det beror ju hur mycket man litar på proxyinnehavaren..(precis som med tor slutnoden kan man göra lite va som helst (som falska SSL certificat) http://www.f-secure.com/weblog/archives/00001321.html förutom att logga allt) vet faktiskt inte hur säkert/inte säkert det är med end2end kryptering(är förstås ett måste), men det kan ju iaf inte vara bra för säkerheten att placera en potentiel man-in-the-middle burk frivillgt där??

 

öppna proxyn/tor slutnoder är ju säkert tacksamma att avlyssna/logga eftersom det är folk som har nåt att dölja som använder dom :D, man lär nästan ha en egen proxy(eller kompis du litar på som har en) för att känna sig helt säker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upptäcks inte falska SSL-certifikat när man kontrollerar certifikatet mot certificate authorities? Det känns som om det vore säkert såvida inte pokersidans säkerhet brister på något läskigt sätt.

 

http://www.idg.se/2.1085/1.119956

"– Folk tror att Tor är ett krypteringsprotokoll och inte ett anonymiseringsprogram. Det här går att lösa genom att kryptera och använda SSL, eller helt enkelt sluta använda Tor, fortsätter han."

 

 

Annars gillar jag brainslicers råd att be en kompis slänga upp en proxy, såvida du har några goa datanördskompisar som kan sin sak och inte sitter på virussmittade datorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...