Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Man måste veta mer i detalj (än 5 agg, som inte är så högt för en 13/11) hur han spelar postflop för att kunna komma ifrån detta imo. Så, 4 bet pre, få in degen nånstans, som spelat dega turn.

Postad
Det blir ganska fel iom att du vill applicera spelarspecifikt spel mot fel spelartyp och vid fel situation.

Fi's stats, position och stackdjup talar alla för fyrbet i just detta läget. Framförallt statsen. Du kan få fundera lite på varför själv, men en liten hint kan ju vara att fundera över vilka floppar vi vill hitta samt Fi's HD.

Varför framför allt statsen? Att man i den positionen och med det stackdjupet kan tänkas vilja fyrbetta är jag helt med på. Men mot en fi som spelar tightare än en fjortisröv vill man väl absolut inte snäva av hans HD ytterligare? :mrgreen:

edit: Jag vet att det är en n00b-fråga. Men nån gång ska man väl lära sig :P

Postad
Kan du förklara hur du tänker när du för först leder ut på floppen, får omslag (som jag antar att du vill ha där) för att sedan bara syna?

I ärlighetens namn tycker jag själv att jag spelar handen för jävla dåligt och kan bara motivera mitt dåliga spel med stress. Detta pga att jag under de senaste 10 minutrarna torskat två potter på närmare $600st, en brutalbadbeat och en mer eller mindre standardbeat med multidraw AI mot midre färgdrag med par.

Tycker att dem flesta som kommenterat handen har en poäng även om jag själv inte tycker att syn pre är jätteidiotiskt jsut för att jag inte vill skala hans HD totalt.

alltså 5 i aggression factor om man är 13/11 hur aggro är det?

spelar man enbart nötter så har man ju alltid en hand som är värd att betta/raisa...

vad brukar 13/11-spelare ha i AF?

+1

Postad

Okej, då är jag med tror jag, tackar.

Så i princip är de flesta floppar jobbiga OOP mot fi om vi inte 4bettar då han sällan kommer att betala av med något sämre än set eller överpar. Dvs bättre att trycka in pengarna medan vi är hyfsat säkra på att vi leder mot hans range, än att bara syna och ge honom positiva implikata odds tack vare hans position + djupa stackar. Något åt det hållet?

En anledning till att jag gillar syn här ibland är att en del supertightaggron har svårt att bromsa om man väntar med att visa dom styrkan på sina hand (genom att t.ex. syna preflop och leda ut hårt efter floppen vid t.ex. halvdragig låg flopp som 3s4s8x). Vilket kan väga upp mot postion+djupa stackar.

Postad

Det var bara ett exempel på hur man kan bygga pott utan att avslöja styrkan på sin hand. En del spelare på medelhöga nivåer kan tolka den linjen som svaghet då standard vid t.ex. floppat set är att man checkraisar medan många leder med toppar eller drag.

Om man leder ut kraftigt om drag finns ut men floppen inte ser så jättefarlig ut så är det vanligt att den som höjde innan floppen gör en kraftig höjning med många överpar 99-TT och uppåt. En kraftig potbet ser ju lätt ut som om man inte är så jättesäker på sin hand, men inte bara vill checksyna eller checkfolda. Det ser helt enkelt inte ut som om man vill ha en syn utan att man vill vinna potten direkt.

Det förutsätter att man generellt har en aggressivt spelstil på floppen.