Gå till innehåll

Person med otrolig förmåga att läsa spelare?


Sync

Recommended Posts

Gör jag något fel i handen eller är han bara ljusår bättre än mig?

 

Och så postar jag i del!

 

Seat 2: puppe2 ($35.05 in chips)

Seat 3: Shudushi_1 ($23.95 in chips)

Seat 4: Devil1131 ($5.45 in chips)

Seat 7: jasprica ($48 in chips)

Seat 8: ptemesi ($60.40 in chips)

Seat 9: Hero ($28.50 in chips)

Seat 10: Tit32 ($35.15 in chips)

ANTES/BLINDS

ptemesi posts blind ($0.50), Hero posts blind ($0.50).

 

PRE-FLOP

Tit32 folds, puppe2 folds, Shudushi_1 folds, Devil1131 calls $0.50, jasprica calls $0.50, ptemesi checks, Hero bets $2, Devil1131 folds, jasprica calls $2, ptemesi folds.

 

FLOP [board cards: 9 of Hearts,Ace of Spades,3 of Hearts ]

Hero bets $6, jasprica calls $6.

 

TURN [board cards: 9 of Hearts,Ace of Spades,3 of Hearts,2 of Clubs ]

Hero bets $18, jasprica calls $18.

 

RIVER [board cards: 9 of Hearts,Ace of Spades,3 of Hearts,2 of Clubs,Queen of Hearts ]

Hero bets $2 and is all-in, jasprica calls $2.

 

SHOWDOWN

Hero shows [ Ace of Hearts,Ace of Clubs,King of Clubs,Jack of Spades ]

jasprica shows [ 7 of Hearts,Queen of Clubs,4 of Hearts,4 of Clubs ]

jasprica wins $55.10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns riktigt bra och få det bekräftat, TACK!

Trodde jag hade någon superläcka där men inte, bara jobba vidare!

Killen synar ett potbet som i praktiken är allin på turn med 7-högt färgdrag. Du kände dig alltså tvungen att posta en tråd på pf för att få reda på om han är ljusår bättre än dig och ett proffs med otrolig förmåga att läsa spelare.

 

Jag kan garantera att du har många gigantiska läckor om du behöver fråga något sådant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bet på river är ju givet. Hero måste syna vilket som och då är det bättre att gå all-in.

 

Helt bakvänt. En gammal Glimne-klyscha bara. Ska man ändå betala av riktiga händer, ska man se till att kunna fånga en bluff då och då också.

 

Vadå, ska jag checka på river och sedan syna $2. OMG. HU? :mrgreen:

 

Är du analfabet? Som jag skrev kvittar det med $ 2, men spelet i sig är DÅLIGT. Och som skrivet tidigare i tråden: Behöver du verkligen hjälp med ett spel så enkelt som detta, har du MYCKET att lära om poker. Tycker du ska gå ner i nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:roll: Utveckla gärna :lol:

 

Proffs på att läsa händer alltså.

 

Nja. Ingen kan "läsa" vad som kommer på river. Det är inte det man menar när man talar om att läsa händer. Du har ENORMT mycket att lära om poker. Mitt bästa tips till dig är att läsa några grundläggande pokerböcker innan du börjar spela igen, och att då göra det på en mycket lägre nivå. Du kommer bli ägd på 0,25/0,50.

 

Ska jag gå ner i nivå när vi har kommit överens om att jag spelar handen helt korrekt? :roll:

300bi, lite väl hård money management om du frågar mig..

 

Problemet är att du verkligen behöver hjälp om du inte förstår att det är rätt att potta med andranöten på turn här. Du är garanterat en förlorare i längden om du måste fråga om det här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja. Ingen kan "läsa" vad som kommer på river. Det är inte det man menar när man talar om att läsa händer. Du har ENORMT mycket att lära om poker. Mitt bästa tips till dig är att läsa några grundläggande pokerböcker innan du börjar spela igen, och att då göra det på en mycket lägre nivå. Du kommer bli ägd på 0,25/0,50.

 

Eftersom han synar ner mig när jag pottar varje gata med 7 hög färg så måste han ju ha någon tanke om vad han står emot. Förmodligen :Ac::Ad::Ah: .

 

Han hittar den givna synen!

 

Igår läste jag faktiskt ut Harringtons första bok (riktigt bra fö) så jag har lite koll ifall.:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår knappt tråden. Monsterkort mot idiot som har ren tur. Behövs inte mer förklaring än så och som flera skriver: Att du ens ställer frågan tyder på att du bör gå ner i nivå, kanske ända till play money, och lära dig grunderna.

(om det nu inte är en ren whine-tråd där du egentligen vet svaret men behöver avreagera dig..)

edit: det där med play money var kanske elakt.. tar tillbaka.. är ingen expert själv..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att du verkligen behöver hjälp om du inte förstår att det är rätt att potta med andranöten på turn här. Du är garanterat en förlorare i längden om du måste fråga om det här.

 

Det är precis ett sådant svar jag vill höra! Jag är kass på PLO.. Jag hade ju iaf redraws till kåken..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår knappt tråden. Monsterkort mot idiot som har ren tur. Behövs inte mer förklaring än så och som flera skriver: Att du ens ställer frågan tyder på att du bör gå ner i nivå, kanske ända till play money, och lära dig grunderna.

(om det nu inte är en ren whine-tråd där du egentligen vet svaret men behöver avreagera dig..)

 

Jag vill veta vad jag ska göra på turn! Jag ska värdebeta, inte potta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom han synar ner mig när jag pottar varje gata med 7 hög färg så måste han ju ha någon tanke om vad han står emot. Förmodligen :Ac::Ad::Ah: .

 

Han hittar den givna synen!

 

Igår läste jag faktiskt ut Harringtons första bok (riktigt bra fö) så jag har lite koll ifall.:-D

 

Att LÄSA en bok är iofs en sak, man måste FÖRSTÅ också. Hade du förstått Harrington, hade nog spelet i denna hand varit helt självklart även för dig.

 

Tycker du att denna hand är svår och något du måste fråga om, kommer du få JÄTTEPROBLEM med MASSOR av andra händer. Mycket lättare än denna hand blir nämligen poker sällan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att LÄSA en bok är iofs en sak, man måste FÖRSTÅ också. Hade du förstått Harrington, hade nog spelet i denna hand varit helt självklart även för dig.

 

Tycker du att denna hand är svår och något du måste fråga om, kommer du få JÄTTEPROBLEM med MASSOR av andra händer. Mycket lättare än denna hand blir nämligen poker sällan.

 

Harrington tar inte upp plo dock:(

 

Punk, visst ska jag värdebetta turn istället för att potta, 60%-70% av potten är lagom eller`?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är precis ett sådant svar jag vill höra! Jag är kass på PLO.. Jag hade ju iaf redraws till kåken..

 

Han hittar den givna synen!

 

Det är ju detta du inte fattar. Det ÄR ingen given syn. Resultatet spelar ingen roll. Även om du inte vann handen, spelade du den rätt (av en ren tillfällighet, förstås). Man kan förlora även om man spelar rätt och fi spelar fel. Det här är EXTREMT grundläggande och jag tycker inte att du ska spela 0,25/0,50 om du inte förstår det.

 

Jag vill veta vad jag ska göra på turn! Jag ska värdebeta, inte potta!

 

Om något är en värdebet eller inte har inte med storleken på beten att göra. Som sagt: du har MYCKET att lära om poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om något är en värdebet eller inte har inte med storleken på beten att göra. Som sagt: du har MYCKET att lära om poker.

 

Nu ska jag vara ärlig, det hade jag ingen aning om att ett pottbet kan vara en värdebet :oops: KOmmer man inte få syn (i det långa loppet) av bättre händer?

 

Den här tråden gör mig till en bättre spelare :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roligaste tråden just nu... klart han visste att han skulle klonka färgen, han ÄR ett megaproffs som grindar 0.25-0.50, det är ju uppenbart. Förmodligen släkt med Saida åxå.

 

Du verkar inte förstå, jag ändrar rubrik...

Inte lika "klick-vänlig" rubrik nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...