Gå till innehåll

Investering i poker bolag


AndySS

Recommended Posts

Hej,

 

Jag skall investera i ett poker bolag. I ett nytt pokernätverk. Jag tycker att prospektet ser mycket bra ut, men skulle vilja veta vad Ni tycker om detta.

 

Mvh,

 

Andy

 

För att uttala sig om det behövs nog mer info om bolaget. En början är ju att delge vilket bolag det handlar om, kolla igenom årsredovisningar osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får känslan av att det är nytt bolag du skriver om.

 

För att uttrycka detta diplomatiskt så känns det aningen svårt att bedöma framtidsutsikterna för ett nystartat bolag utan att ha tillgång till någon som helst info, förutom vilken bransch bolaget ska verka i, samt att bolaget ska verka i ett nätverk.

 

Då återstår alltså en bedömning av branschen idag. Pga av marknadsstrukturen kommer detta till slut att landa i följande två frågor. Vad har nätverket för edge och vad har bolaget för edge gällande den marknad där bolaget ska verka? Eller har bolaget möjligtvis hittat någon geografiskt undanskymd del dit de dominerande nätverken inte har hittat än?

 

Vänligen

 

Mathias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säg bara inte att det är T-6-poker, rena rama bluffen!

 

Håller med man ska INTE investera i dom bluffmakarna iallafall!!

Jag och min kompis blev erbjudna det och det är bara utsugning av pengar som gäller och bakom T6 poker ligger Alstonprice och det räcker ju att google lite på det så förstår man varför.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror han var lite ironisk av 2 skäl, 1: du ger ingen info som du säger, 2: det är ditt första inlägg vilket kan tyda på att du är från siten och är här för att göra reklam, vild gissning

 

Angav inte sitenamnet med syft att unvika spekuleringar om shill-reklam.

 

Vill bara ha lite åsikter om vad folk har tror om konceptet som helhet, med tanke på vilka personer som finns här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att göra det hela lite enklare så skulle du ju exempelvis kunna använda ett fiktivt namn.

 

Och vidare fylla på med lite nyckeldetaljer, exempelvis vad har bolagets grundare, VD plus SO tex för track-record?

 

Vad är det för personer som ska infria förväntningarna från prospektet?

 

Vad är det som gör detta nätverk bättre än andra nätverk?

 

Vad är det som gör bolaget bättre än andra bolag inom samma bransch?

 

Kort sagt, hur ska bolaget lyckas tjäna pengar på en marknad där det finns ett flertal dominerande aktörer med starka varumärken. Bolag som dessutom mer eller mindre kontrollerar de underliggande krafterna dom driver marknaden, dvs WSOP, WTP, ETP m.m.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kalla bolaget da for PokerNätverket-PN kort.

 

VD har 8 år i spelbranschen som jag kunde verifiera. Svensk.

 

Flera av nyckelpersonerna kommer från tidigar spelbolag.

 

Dom har en, vad jag tycker, innovativ marknasforingsplan. Den går ut på

att genom rake-reduktion samt unika spelformer samt strategiska sammarbeten uppnå kritisk massa. Dom har dessutom sammarbete med flera marknadsföringsaktörer som skall ge dom extra kraft på den fronten.

 

Dom har dessutom skrivit på några avtal med licenstagare redan.

 

- kort beskrivet från planen.

 

 

 

 

 

 

 

 

För att göra det hela lite enklare så skulle du ju exempelvis kunna använda ett fiktivt namn.

 

Och vidare fylla på med lite nyckeldetaljer, exempelvis vad har bolagets grundare, VD plus SO tex för track-record?

 

Vad är det för personer som ska infria förväntningarna från prospektet?

 

Vad är det som gör detta nätverk bättre än andra nätverk?

 

Vad är det som gör bolaget bättre än andra bolag inom samma bransch?

 

Kort sagt, hur ska bolaget lyckas tjäna pengar på en marknad där det finns ett flertal dominerande aktörer med starka varumärken. Bolag som dessutom mer eller mindre kontrollerar de underliggande krafterna dom driver marknaden, dvs WSOP, WTP, ETP m.m.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att det är galet feltajmat att starta pokernätverk nu. Och av de "innovativa marknadsföringsmetoderna" var det ju inget som lät nytt tyvärr.

 

Feltajmat hur? Tror du att spelmarknaden är fulletablerad och inga nya nätverk kan etablera sig? Eller är det pga av att ekonomin snubblar lite gran just nu? Det fanns ganska mycket folk som sa att marknaden var helt full vad gäller spel 2001-2002. Investerade inte vid den tidpunkten i Unibet.

 

Marknaden växer med 25-35% per annum när man kollar in bolagsrapporter

som betsson mm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte allmännt vedertaget att pokerbranschen är på nedgång..?

 

Göran, med tanke på din position borde du ha mer insikt i branchen. Vad ar det som gör att branchen är i nedgång? Jag läste ett antal bokslut och det fanns inte nämnt där, vilket jag tycker (samt lagen) att dom borde nämna.

 

Andy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Göran, med tanke på din position borde du ha mer insikt i branchen. Vad ar det som gör att branchen är i nedgång? Jag läste ett antal bokslut och det fanns inte nämnt där, vilket jag tycker (samt lagen) att dom borde nämna.

 

Andy

 

Min position är i en organisation för klubbar, inte en branschorganisation. Nåja.

 

Pokerboomen är över och de flesta analyser tyder på en framtida minskning av pengatillströmningen. Dessutom är marknaden överetablerad och små bolag får det allt svårare att gå runt. Många analytiker väntar sig ett flertal konkurser. Att i ett sådant läge starta en ny site är inte nödvändigtvis en dålig ide, men det behövs något extra för att lyckas. Och då talar jag inte om kreativa marknadsföringsmetoder.

 

Min spontana tanke när jag hör orden "ny pokersite" yttras är "konkurs". Men det är klart att det inte är omöjligt att lyckas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min position är i en organisation för klubbar, inte en branschorganisation. Nåja.

 

Pokerboomen är över och de flesta analyser tyder på en framtida minskning av pengatillströmningen. Dessutom är marknaden överetablerad och små bolag får det allt svårare att gå runt. Många analytiker väntar sig ett flertal konkurser. Att i ett sådant läge starta en ny site är inte nödvändigtvis en dålig ide, men det behövs något extra för att lyckas. Och då talar jag inte om kreativa marknadsföringsmetoder.

 

Min spontana tanke när jag hör orden "ny pokersite" yttras är "konkurs". Men det är klart att det inte är omöjligt att lyckas.

 

 

QFT.

 

Talade med en av sveriges bättre cashgamespelare för några dagar sedan, han levde i illussionen att han kommer kunna gå lika bra på pokern i oändlig tid framåt. Han var helt övertygad om det kom in lika mycket nya fiskar som det gjort förrut. Han trodde inte att marknaden hade stagnerat och var på väg nedåt. Det verkar vara många som lever i den illussionen. Många verkar ha svårt att greppa att de inte kommer kunna leva lika gott (kanske inte alls) på pokern som de gjort tidigare.

 

Jag skulle tro att inom en 4års period så kommer det finnas 4 aktörer kvar på marknaden. De små bolagen slås ut eller köps upp och endast de stora jättarna sitter kvar. För mig känns det självklart. För vissa totalt avlägset.

 

Hoppas mitt svar till OP gick fram.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom har en, vad jag tycker, innovativ marknasforingsplan. Den går ut på

att genom rake-reduktion samt unika spelformer samt strategiska sammarbeten uppnå kritisk massa. Dom har dessutom sammarbete med flera marknadsföringsaktörer som skall ge dom extra kraft på den fronten.

 

Låter som rent corporate bullshit.

 

Vet att Innigame körde något liknande upplägg som säkert såg bra ut på papperet, men när man skärskådade det

1. innehöll det inte något annat än vad alla andra redan erbjuder

2. var det rena blåsningen för investerarna (siffrorna i prospektet var räknade på hela bolaget, investerarnas andel räknades på någon procent av det).

 

Utan att få veta detaljer om det är det omöjligt att säga något om just det företag du har blivit erbjuden att investera i, men det är upplagt för blåsning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Feltajmat hur? Tror du att spelmarknaden är fulletablerad och inga nya nätverk kan etablera sig? Eller är det pga av att ekonomin snubblar lite gran just nu? Det fanns ganska mycket folk som sa att marknaden var helt full vad gäller spel 2001-2002. Investerade inte vid den tidpunkten i Unibet.

 

Marknaden växer med 25-35% per annum när man kollar in bolagsrapporter

som betsson mm.

 

Växer pokeromsättningen med ca 30%/år fortfarande? Låter inte riktigt rimligt, men jag kan ju ha fel såklart. Min uppfattning var att den stagnerat. Och ja, jag tror att marknaden är oerhört svåretablerad för nya varumärken nu.

 

EDIT: Ser att du konsekvent anväder uttrycket "spel" istället för poker. Anser du marknaderna identiska?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

QFT.

 

Talade med en av sveriges bättre cashgamespelare för några dagar sedan, han levde i illussionen att han kommer kunna gå lika bra på pokern i oändlig tid framåt. Han var helt övertygad om det kom in lika mycket nya fiskar som det gjort förrut. Han trodde inte att marknaden hade stagnerat och var på väg nedåt. Det verkar vara många som lever i den illussionen. Många verkar ha svårt att greppa att de inte kommer kunna leva lika gott (kanske inte alls) på pokern som de gjort tidigare.

 

Jag skulle tro att inom en 4års period så kommer det finnas 4 aktörer kvar på marknaden. De små bolagen slås ut eller köps upp och endast de stora jättarna sitter kvar. För mig känns det självklart. För vissa totalt avlägset.

 

Hoppas mitt svar till OP gick fram.

 

Mvh

 

Det vore intressant att sammanställa lite resultat från ett flertal pokerproffs för att se hur deras resultat har gått den senaste tiden. Kollar man på resultatrapporteringen här i forumet så tycker jag det verkar som om de duktiga fortfarande drar in flera 100k sek i månaden. Även om vissa månader går lite sämre än andra. Jag kan ha fel men det verkar som om det blivit svårare att vinna på de lägre borden (nl100-nl600), men att det fortf. finns bra värde högre upp man har skillsen.

Sen att antalet tomtar i större onlineturneringar har blivit färre har jag svårt att tro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart själv informerad om en ny pokersite som skulle slå världen med häpnad. Sa till personen i fråga att denne blivit lurad och att jag inte var intresserad.

 

Nu när jag läster den här tråden så förstår jag att det var T6 som det pratades om. Jag visste innan att personen som försökt värva mig höll på med ngn surebetscam och alstonprice klingade bekant.

 

Planerna som jag nöp av som bullshit relativt snabbt var väl iaf det jag kunde höra att det skulle bli världens största pokersite osv. Bullshit sa jag. Marknaden är redan överetablerad. Ingen är gladare än jag om du får tillbaka dina pengar.

 

Man är för jävla duktig!! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fakta:

a) Pokercommunityn globalt växer med 30%

b) Poker i Sverige/Norden växer inte alls, tvärt om märks en stagnation.

c) De stora tillväxtmarknaderna just nu är främst i mellaneuropa

d) T6 är inmatat preventivt i forumets spamfilter. Jag har sett presentationen och alla varningsklockor skriker scam och pyramidspel om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...