Gå till innehåll

Musik: Bäst intro på dålig låt


eurythmech

Recommended Posts

det är väl bara att välja vilken metallicalåt som helst? De har/hade iaf helt sanlösa intron till låtar som sen inte riktigt kan leva upp till förväntningarna man får.

 

Spontant kommer här

 

For whom the bell tolls

 

 

sad but true

 

http://www.youtube.com/watch?v=1iskyNSbS7k

 

one

 

 

Edit: Lyssnade igenom one nu och den var mycket bättre än vad jag kom ihåg. Den räknas alltså inte längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag ju inte riktigt säker på om OP menar musikaliskt eller videomässigt, men rent musikaliskt tycker jag att ett av de bästra intron som någonsin gjorts är inledningen på Deep Purples "Smoke on the Water". Låten i övrigt tycker jag idag är rätt medioker, även om den kanske på sin tid kanske ansågs som nyskapande (jag var för ung för att lyssna på den sortens musik då, "Teddybjörnen Fredriksson" var mera min stil :roll: ).

 

Ett annat bra intro på en dålig låt upptäckte jag klart oväntat när jag lyssnade på Gyllene Tiders "Ska vi älska...". I mitt tycke bra rock ända fram till sången börjar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cannibal Corpse - Hammer Smashed Face har kanske den hårdaste inledningen på en platta någonsin. Därifrån går allt i stå. Den är ingen DÅLIG låt/platta, men inte bra heller och långt ifrån så fantastisk som de första 45 sekunderna.

 

Någons hemsnickrade video:

 

Hah, precis efter jag postat mitt inlägg kom den i min playlist och tänkte samma sak. :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer spontant att tänka på "Owner of a lonely heart" med Yes. Jag tycker introt är nästan i klass med "Smoke on the water" även om ljudet låter som fuzzpedal genom en transistorradio. Sen blir det svensktoppen.

 

Sen måste jag ju bara få ta med "Run like hell" med Pink Floyd som är kanonbra fram till det enormt taffliga slutet. Jag brukar skynda mig att skippa till nästa låt i god tid, så jag ska slippa höra eländet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gammal partylåt med Bob Seger & The Silver Bullet Band som i cirkus 18 sekunder lovar mer än vad den kan leverera och är inget jag lyssnar på nu för tiden. Videon med Tom Cruise från filmen Risky business (1983) gör dock att den här versionen är någorlunda uthärdlig.

 

http://www.youtube.com/watch?v=j6UJZtCz1-c&feature=related

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...