Gustaf112 Postad 30 November , 2007 Rapport Postad 30 November , 2007 Jag har en del pokerpengar som jag vill investera. Har haft större delen av dessa i aktier hittils men efter att börsen blivit mer och mer kall på sistone så ska jag sälja dessa och behöver hjälp med var jag ska placera pengarna. Aktiefonder vill jag inte ge mig in i eftersom jag är osäker på om dessa kommer plusa de närmsta 1-2 åren. Var tycker ni att man ska placera pengarna? Har läst att akelius har ett sparkonto som ger 6 % ränta men då får man bara placera 50k. Jag hade tänkt placera ca 250k. Det optimala hade varit ett sparkonto med 10 % fast ränta , men jag har inte hittat något sådant. Hjälp!! Citera
fannys Postad 30 November , 2007 Rapport Postad 30 November , 2007 Jag tycker det är lite pryligt att köpa guldtackor och ha sitt egna lilla fortknox i ett bankfack eller var man nu väljer att förvara det.. På http://www.tavex.se finns all information man behöver och man kan kolla hur guldet gått senaste 10åren osv även http://www.kitco.com finns bra info på. 1kg guld idag = 171680kr och du får då 10st 100grams suisse tackor. Citera
AndySS Postad 30 November , 2007 Rapport Postad 30 November , 2007 10% fast ränta? Inte lätt att hitta det. Jag skall själv investera i ett nytt pokernätverk. Tror att det har potentialen att ge mycket bättre ränta än 10%. Vet själv hur mycket jag spenderar i rake..... Andy Jag har en del pokerpengar som jag vill investera. Har haft större delen av dessa i aktier hittils men efter att börsen blivit mer och mer kall på sistone så ska jag sälja dessa och behöver hjälp med var jag ska placera pengarna. Aktiefonder vill jag inte ge mig in i eftersom jag är osäker på om dessa kommer plusa de närmsta 1-2 åren. Var tycker ni att man ska placera pengarna?Har läst att akelius har ett sparkonto som ger 6 % ränta men då får man bara placera 50k. Jag hade tänkt placera ca 250k. Det optimala hade varit ett sparkonto med 10 % fast ränta , men jag har inte hittat något sådant. Hjälp!! Citera
Gustaf112 Postad 30 November , 2007 Författare Rapport Postad 30 November , 2007 Jag tycker det är lite pryligt att köpa guldtackor och ha sitt egna lilla fortknox i ett bankfack eller var man nu väljer att förvara det..På http://www.tavex.se finns all information man behöver och man kan kolla hur guldet gått senaste 10åren osv även http://www.kitco.com finns bra info på. 1kg guld idag = 171680kr och du får då 10st 100grams suisse tackor. Fan det låter jävligt intressant. Guldet har gått upp 26 % på 1 år. Sköter säljarna förvaringen, dvs säkerhet och så???? Hur funkar det när man säljer, behöver man betala skatt på ev. vinst??? Citera
Gustaf112 Postad 30 November , 2007 Författare Rapport Postad 30 November , 2007 10% fast ränta? Inte lätt att hitta det. Jag skall själv investera i ett nytt pokernätverk. Tror att det har potentialen att ge mycket bättre ränta än 10%. Vet själv hur mycket jag spenderar i rake..... Andy Okej, vilket nätverk är det? Köper du aktier i det då lt? Citera
fannys Postad 30 November , 2007 Rapport Postad 30 November , 2007 lol lol lol guldtackor Förklara GÄRNA vad som är så roligt med guldtackor?? Citera
fannys Postad 30 November , 2007 Rapport Postad 30 November , 2007 10% fast ränta? Inte lätt att hitta det. Jag skall själv investera i ett nytt pokernätverk. Tror att det har potentialen att ge mycket bättre ränta än 10%. Vet själv hur mycket jag spenderar i rake..... Andy Som jag skrev i andra tråden är det T-6 poker du ska investera i så är det bara bluff.. Citera
fannys Postad 30 November , 2007 Rapport Postad 30 November , 2007 Fan det låter jävligt intressant. Guldet har gått upp 26 % på 1 år. Sköter säljarna förvaringen, dvs säkerhet och så???? Hur funkar det när man säljer, behöver man betala skatt på ev. vinst??? Du hämtar dina tackor på en gulddepå men finns möjlighet att dom skickar också sen får du förvara dom där det känns tryggt och bästa stället är väl ett bankfack för ca 400kr/år och det är ingen vinstskatt när du säljer. Citera
Tottyville Postad 30 November , 2007 Rapport Postad 30 November , 2007 Fråga: Står inte guldet på en väldigt hög nivå nu? Börsklimatet är oroligt världsekonomin är skakig på grund av USA och därav stiger stabila investeringar såsom guld. Är det inte så att guldet står högt nu och att man därför borde avakta med att köpa just guld? Eller förväntas guldet stiga ännu högre? Citera
Akumila Postad 30 November , 2007 Rapport Postad 30 November , 2007 Förklara GÄRNA vad som är så roligt med guldtackor?? Att det känns så gammaldags i dagens elektroniska värld, kanske. Citera
Cleburne Postad 30 November , 2007 Rapport Postad 30 November , 2007 Att det känns så gammaldags i dagens elektroniska värld, kanske. Citera
bijou Postad 30 November , 2007 Rapport Postad 30 November , 2007 "black earth farming" verkar intressant.. Citera
Waggho Postad 30 November , 2007 Rapport Postad 30 November , 2007 Jag tycker det är lite pryligt att köpa guldtackor och ha sitt egna lilla fortknox i ett bankfack eller var man nu väljer att förvara det..På http://www.tavex.se finns all information man behöver och man kan kolla hur guldet gått senaste 10åren osv även http://www.kitco.com finns bra info på. 1kg guld idag = 171680kr och du får då 10st 100grams suisse tackor. Nån som inte fick upp en bild av Harald Treutiger och 24 karat i huvudet? Citera
elvis77 Postad 30 November , 2007 Rapport Postad 30 November , 2007 Om du inte bor i stockholm kan du köpa en fastighet med 5-6 lägenheter och flytta in i en av dem. Andvänd pengarna som insats och låna resten. Citera
elvis77 Postad 30 November , 2007 Rapport Postad 30 November , 2007 10% fast ränta? Inte lätt att hitta det. Jag skall själv investera i ett nytt pokernätverk. Tror att det har potentialen att ge mycket bättre ränta än 10%. Vet själv hur mycket jag spenderar i rake..... Andy Hoppas att du inte investerar i Tumbas projekt, större skojare än honom är svårt att finna. Hans projekt brukar alltid sluta likadant. Citera
AndySS Postad 1 December , 2007 Rapport Postad 1 December , 2007 Folk har nämnt T6 men vad är Tumba-projektet? Projektet som jag tittar på i detalj har inte Tumba eller T6 involverat men en person som har ganska lång erfarenhet i spelbranchen med bra track-record. Det är för mig en av dom viktigaste detaljerna när jag investerar i små bolag - att dom vet vad dom gör, tar egna risker och klarat av dom på egen hand, självinvesterar samt att dom gjort saker tidigare i samma branch. Spel/poker branchen är tuff, så det är folk med erfarnhet som verkar lyckas bäst. Hoppas att du inte investerar i Tumbas projekt, större skojare än honom är svårt att finna. Hans projekt brukar alltid sluta likadant. Citera
sharken Postad 4 December , 2007 Rapport Postad 4 December , 2007 Den som lollar sig över guld vet nog inte mycket om bra avkastning. Kolla här: http://www.guldcentralen.se/info.asp?text=4 Vill nog till att hitta något som har stått sig så bra genom tiderna. Handlade själv på 80-90 talet med skrotguld mycket bra inkomst. Men i dag skall man passa sig står ju aldeles för högt just nu. tom silver gick ju att göra pengar på vi köppte för ca 1k sålde för ca 8k pr kg. Citera
Cyntax Postad 4 December , 2007 Rapport Postad 4 December , 2007 http://www.affarsvarlden.se/art/195122 Köp aktier, sprid din investering. Ett hus är en bra investering. Citera
Akumila Postad 5 December , 2007 Rapport Postad 5 December , 2007 Den som lollar sig över guld vet nog inte mycket om bra avkastning.Kolla här: http://www.guldcentralen.se/info.asp?text=4 Vill nog till att hitta något som har stått sig så bra genom tiderna. Handlade själv på 80-90 talet med skrotguld mycket bra inkomst. Men i dag skall man passa sig står ju aldeles för högt just nu. tom silver gick ju att göra pengar på vi köppte för ca 1k sålde för ca 8k pr kg. Jag kan inte förstå varför. Priset borde väl lika gärna gå upp som gå ner. Vad är det som säger att efterfrågan ska öka i framtiden? Det enda jag kan förstå är att man slipper förlora pengar pga. inflation om man investerar i t.ex. guld. Om man är insatt i guldbranschen är ju en annan sak, men är det verkligen att rekommendera att investera i guld till en som inte har någon aning om hur guldpriset påverkas? Citera
Gustaf112 Postad 5 December , 2007 Författare Rapport Postad 5 December , 2007 Jag kan inte förstå varför. Priset borde väl lika gärna gå upp som gå ner. Vad är det som säger att efterfrågan ska öka i framtiden?Det enda jag kan förstå är att man slipper förlora pengar pga. inflation om man investerar i t.ex. guld. Om man är insatt i guldbranschen är ju en annan sak, men är det verkligen att rekommendera att investera i guld till en som inte har någon aning om hur guldpriset påverkas? Ja det där med GULD investering har jag lagt på hyllan för närvarande. Priset har ju stigit rejält senaste två åren så så bombsäkert känns det inte längre. Däremot så är jag intresserad av information om bra räntekonto. Akelius har ett med 6 procent, dock kan man bara sätta in 50k. Finns det verkligen inga bättre? Citera
PProffs Postad 5 December , 2007 Rapport Postad 5 December , 2007 Ja det där med GULD investering har jag lagt på hyllan för närvarande. Priset har ju stigit rejält senaste två åren så så bombsäkert känns det inte längre.Däremot så är jag intresserad av information om bra räntekonto. Akelius har ett med 6 procent, dock kan man bara sätta in 50k. Finns det verkligen inga bättre? Finns många intressanta aktier att investera i. Några så intressanta att en kapitalförsäkring nästan är ett krav =) Citera
Gustaf112 Postad 5 December , 2007 Författare Rapport Postad 5 December , 2007 Finns många intressanta aktier att investera i.Några så intressanta att en kapitalförsäkring nästan är ett krav =) Ok, vilka snackar vi??? Jag tycker börsen har blivit kall och tror den kommer förbli så de närmaste 1-2 åren. Citera
ickash Postad 5 December , 2007 Rapport Postad 5 December , 2007 6% ränta är riktigt bra om du inte ska spara över 50000 kr dock. Citera
Timmi Postad 5 December , 2007 Rapport Postad 5 December , 2007 Läste i forumet på http://www.pengaklubben.se om något om att köpa % i hyreshus i turkiet vilket är ett stort tillväxt område det är högrisk men har bakåt i tiden gett 27-35% avkastning, Detta är inget jag själv rekommenderar utan sånt jag läst Citera
Recommended Posts