Max Cady Postad 29 November , 2007 Rapport Postad 29 November , 2007 Nu till jul tänkte vi köpa en gemensam julklapp till familjen, nån form av Playstation. Problemet är att vi inte kan ett skit om sånt här och det finns en del att välja mellan. Vi har tänkt köpa ett begagnat men frågan är vad man ska satsa på? Valet står mellan PS2 Slim och det lite äldre Playstation 2... Funderingar angående... PS2 Slim: Nyare och troligen mindre slitet Låter mindre om fläkten (väl?) Snyggare Playstation 2: Billigare Vad jag hört lättare att chippa (Har hört att det inte är helt bra att chippa PS2 Slim?) Mer slitet troligen Finns det ett självklart val? Har hittat PS2 Slim från butik, chippat (konstigt nog?) för ca 1600. Då förljer dock bara en handkontroll med och självklart inga spel alls. Hjälp mig! Jag är förvirrad!!! Citera
Max Cady Postad 29 November , 2007 Författare Rapport Postad 29 November , 2007 Om du läser min första post (eller rubriken) så ser du att PS3 inte är ett av alternativen... Citera
emilio_15 Postad 29 November , 2007 Rapport Postad 29 November , 2007 Om du läser min första post (eller rubriken) så ser du att PS3 inte är ett av alternativen... Och om du har lite vett, så inser du att köpa Ps2 årsskiftet 07/08 är lagom hett. Köp en wii om du tycker ps3 är dyrt. Även om wii drar iväg med kontrollerna. Antingen så köper man nya generationen eller så skippar man Du har väl barn? Då borde wii äga om du inte redan har det...mariospelen ftw när man är liten. Citera
Juggler Postad 29 November , 2007 Rapport Postad 29 November , 2007 Äh tjafs. Det går bra att spela på en PS2 fortfarande. Är inte så insatt i det men har för mig att den första generationens PS2 hade dåliga dvd-spelare som slets ut så då kanske det är bättre med en slim. Citera
emilio_15 Postad 29 November , 2007 Rapport Postad 29 November , 2007 Äh tjafs. Det går bra att spela på en PS2 fortfarande. Är inte så insatt i det men har för mig att den första generationens PS2 hade dåliga dvd-spelare som slets ut så då kanske det är bättre med en slim. Ja visst, men att KÖPA DET NU? Citera
Juggler Postad 29 November , 2007 Rapport Postad 29 November , 2007 Ja varför inte? Är ju mycket billigare nu och PS3 är ju fortfarande apdyrt och har dåligt spelutbud. Själv spelar jag inte så mycket hardcore så jag gillar Wii men det var inte det var frågan så tillbaka till topic tack. Citera
Max Cady Postad 29 November , 2007 Författare Rapport Postad 29 November , 2007 Vi vet ju inte ens om vi kommer tycka att det är kul. Känns iskallt att köpa PS3 eller Wii då... Citera
Cyntax Postad 29 November , 2007 Rapport Postad 29 November , 2007 Du har ganska små barn va? Dom kommer att dra ner maskinen i golvet, kasta handkontroller och spel omkring sig. Köp en begagnad PS2, bjud ett skambud, utbudet är stort. Spelen till PS2 är billiga också. Dina barn märker ändå ingen skillnad i kvaliteten på spelen. En Wii eller PS3 är säkert häftigare, men knappast barnen är några storspelare. Citera
ST0CKH0LM Postad 29 November , 2007 Rapport Postad 29 November , 2007 Slim är smidigare, och det finns chip även till den. Jag skulle gissa att det på begagnatmarknaden finns ett flertal slim som redan är chippade och klara. Citera
vivi Postad 29 November , 2007 Rapport Postad 29 November , 2007 Jag tror mig ha läst någonstans att det kommer att släppas en helt ny modell av ps2:an nästa år. Om den maskinen även släpps här så kommer nog jag att köpa in mig på ett knippe sådanna, nu när ps3:an inte längre är bakåtkompatibel med mina gamla spel. Så man är beredd när den gamla trotjänaren lämnar in menar jag. Citera
Max Cady Postad 29 November , 2007 Författare Rapport Postad 29 November , 2007 Beslut är taget: PS2 Slim från City Gross i Kungens Kurva här i Sthlm. Dom har det bästa pris jag hittat, 1150 kr! Tack för er hjälp! Citera
Recommended Posts