ffredd Postad 28 November , 2007 Rapport Postad 28 November , 2007 Jag kollar på väldigt många TV-serier, men jag kan inte komma på någon som jag har gillat lika mycket i vuxen ålder som Dexter. Möjligen säsong 1 av 24 då. (Tyvärr blev 24 sämre och sämre för varje säsong ända till den obeskrivligt korkade senaste säsongen). Jag var inte heller så imponerad av det första avsnittet, men serien blir bättre och bättre, det kan jag lova. Några detaljer i första avsnittet känns verkligen som misstag som beror på att regissören och skådespelarna inte riktigt fått kläm på karaktärerna ännu. T.ex. att Dexter höjer rösten och skriker åt det första offret. Det stämmer inte alls med hur han uppför sig senare i serien. Jag gillar verkligen många detaljer i handlingen, som då "the ice truck killer" lade tillbaka liket av någon som Dexter har mördat, på platsen där han gjorde det, bara för att jävlas lite med honom. Konflikten med Doakes är väldigt bra också, särskilt i sista avsnittet. Skådespelarna är ju otroligt bra. Michael C Hall borde fan få ett Nobelpris eller något för sin prestation som Dexter. Har aldrig sett någon som kan säga så mycket med bara kroppsspråk och ansiktsutryck. Scenen då han går in för att säga hej till "the ice truck killer" är ju hur skön som helst. Jennifer Carpenter (Dexters syrra) är också löjligt bra, särskilt mot slutet av första säsongen. (Däremot så spelade hon över när hon skulle vara nervös i första avsnittet). Hon har verkligen lyckats med att göra Deb till Dexters raka motsats. Julie Benz (Rita) är också en favorit. Andra säsongen är fan ännu bättre än den första. Jag var orolig för att den bara skulle bli en upprepning av den första, att Dexter skulle hitta ett nytt offer i varje eller vartannat avsnitt, samtidigt som hans poliskollegor jagar en ny seriemördare. Det blev visserligen så att polisen jagar en ny seriemördare i andra säsongen, men den här gången är det Dexter de jagar! (Självklart utan att veta det). Serieskaparna (eller bokens författare) har också hittat ett mycket bra sätt att se till så att Dexter inte ägnar lika mycket tid åt sin "hobby" som i första säsongen. Citera
anton1080 Postad 28 November , 2007 Rapport Postad 28 November , 2007 Dexter är en bra serie, ja. . Citera
sturedenstore Postad 28 November , 2007 Rapport Postad 28 November , 2007 Måste bara hålla med föregående talare. Dexter är en av de få serier jag sett där sesong 2 faktiskt är bättre än sesong 1. Och när jag säger bättre så menar jag verkligen bättre. Så precis avsnitt 9 av sesong 2 och nu skulle jag springa mil för att ha avsnitt 10 på datan, sjuuukt spännande och skådespelet är som sagt strålande. Helt klart värt att se för de som tvivlar. Citera
ffredd Postad 28 November , 2007 Rapport Postad 28 November , 2007 Gör väl inte så mycket om hon dör, tycker inte hon tillför så mkt till serien Håller verkligen inte med. Serien skulle bli mycket sämre utan henne. Citera
nForce Postad 28 November , 2007 Rapport Postad 28 November , 2007 Håller verkligen inte med. Serien skulle bli mycket sämre utan henne. jo, nu när hon är lössläppt är det väl redan försent, det är sant tycker hon saknar väldigt mycket skådespelartalang dock Citera
brainslicer Postad 28 November , 2007 Rapport Postad 28 November , 2007 ...Julie Benz (Rita) är också en favorit. mmm...10 år sedan gjorde en busig Julie Benz inbrott i en viss skola och startade 12+ säsonger av nöjje, vem kan inte gilla henne http://stage6.divx.com/user/NecromancerAB/video/1867266/Buffy--1x01--Welcome-To-The-Hellmouth Citera
Hjort Postad 29 November , 2007 Rapport Postad 29 November , 2007 Serieskaparna (eller bokens författare) har också hittat ett mycket bra sätt att se till så att Dexter inte ägnar lika mycket tid åt sin "hobby" som i första säsongen.Andra säsongen är helt nyskriven och första säsongen avvek rätt kraftigt från boken då bla Angel och chefstjejen blev klippta i den. Jag tycker inte att andra säsongen är bättre än den första. Mestadels för att det blir så ansträngt att förlänga storyn efter första säsongen. Kanske vore bättre om man såg säsongerna som fristående berättelser. Citera
bzkt Postad 29 November , 2007 Rapport Postad 29 November , 2007 Fruktansvärt bra serie, följer den slaviskt efter att ha fastnat för pilotavsnittet. Det enda som stör mig i serien är hans totalt jävla efterblivna syster, jag hatar hennes karaktär. Citera
bananuz Postad 4 December , 2007 Rapport Postad 4 December , 2007 Dexter är bästa serien jag sett på mycket, mycket länge. Dom har ju lyckats ta serien i en lite annan riktning nu säsong 2. Precis sett avsnitt 10, det börjar bli sanlöst spännande! Citera
Ekenstar Postad 4 December , 2007 Rapport Postad 4 December , 2007 De två sista avsnitten av säsong 2 har läckt ut Citera
nForce Postad 5 December , 2007 Rapport Postad 5 December , 2007 De två sista avsnitten av säsong 2 har läckt ut mm,, bra grejjer Citera
bananuz Postad 6 December , 2007 Rapport Postad 6 December , 2007 De två sista avsnitten av säsong 2 har läckt ut Det var den träningen, det:-) Citera
freso Postad 6 December , 2007 Rapport Postad 6 December , 2007 Har läst att en tredje säsong är beställd också. Nästan lite förvånande... eller... snarare är väl frågan om en tredje säsong kan bli bra kanske. Men den som lever får se. Man kan alltid hoppas! Citera
knallpacko Postad 6 December , 2007 Rapport Postad 6 December , 2007 Dexter är fantastiskt underbart bra. Blev dock lite besviken på avsnitt 11-12, kändes som peaken var 9-10 då d va sjukt spännande... Citera
Andrew_W Postad 6 December , 2007 Rapport Postad 6 December , 2007 Nu har inte jag sett avsnitt 11 och 12 från säsong 2, men det känns som att serien egentligen kunde ha slutat efter första säsongen. Hela poängen med Dexters karaktär har ju försvunnit. Plötsligt bryr han sig om barn och flickvän, gillar sex och närhet och har en himla massa samvete och känslor. Citera
sorkenkk Postad 6 December , 2007 Rapport Postad 6 December , 2007 Säsong ett var ju baserad på den första boken medan säsong två var fristående. Det har skrivits två till böcker så material finns det iaf. Själv tycker jag att Dexter är bland det bästa som visats på TV de senaste åren. Citera
heltok Postad 6 December , 2007 Rapport Postad 6 December , 2007 sjukt bra serie. lätt årets bästa. Citera
XaaL Postad 6 December , 2007 Rapport Postad 6 December , 2007 Jag ryser ju. Precis vid 00.00 är 11e avsnittet av säsong 2 slut. DET ÄR SÅ BRA SÅ BRA!!!! Helt sjukt! Nu slår jag på det sista... Citera
brainslicer Postad 15 December , 2007 Rapport Postad 15 December , 2007 stöd era favorit writers för flera sjukt bra serier i framtiden: http://www.pencils2mediamoguls.com/ Send Pencils to Support the Writers! Citera
bananuz Postad 19 December , 2007 Rapport Postad 19 December , 2007 Iaf klart att det blir en tredje säsong nu enl showtimes hemsida Citera
lolzor Postad 3 Oktober , 2009 Rapport Postad 3 Oktober , 2009 Tänkte börja kolla på Dexter igen och jag är lite osäker på vilket avsnitt det var jag såg sist. Har ett minne av en pyromanbrud som Dexter hade något slags förhållande med men som han slutligen döda. Är det sista avsnittet av säsong 2? Citera
Haslo Postad 3 Oktober , 2009 Rapport Postad 3 Oktober , 2009 Tänkte börja kolla på Dexter igen och jag är lite osäker på vilket avsnitt det var jag såg sist. Har ett minne av en pyromanbrud som Dexter hade något slags förhållande med men som han slutligen döda. Är det sista avsnittet av säsong 2? Japp! Citera
Recommended Posts