casperfc Postad 28 November , 2007 Rapport Postad 28 November , 2007 Dagens alla glada! Är trogen ongame-spelare sedan ett tag tillbaka. Har alltid gillat Ongame av flera skäl (sentimentala, det var där det började. ekonomiska=fisken, bra rb-deal). Börjar ändra uppfattning nu... Jag har försökt förstå vad det är som händer på ongame och undrar nu OM det är FLER som är med om samma strul? (eller är det jag som borde ominstallera XP?). Kör Pokertracker+PA-Hud. Har en Dell XPS med 4 gig ram så det lär inte bero datorprestanda. Har även provat från 4 olika nätverk/brandväggar. Min burk ska vara rensad från maskar och skit. Har tankat alla möjliga updates från Pokertracker utan nytta. 1. Ongame segt som fan i allmänhet! 2. Datorn tuggar som ett djur för att orka skriva HH. (även när jag har Pokertracker nedstängt) 3. Handhistory skrivs långt efter handen spelas och fortsätter skrivas 30-60 min efter avslutad session. Pokertracker hittar nya händer hela tiden trots avslutad spel. PT verkar också hitta 30-50 "händer" varje gång, dessa blir sedan 2-3 händer i verkligheten. "Found 50 new hands" => "3 Hands were succesully imported" 4. PA Hud funkar ej längre för Holdém, endast omaha. Lite copy-paste nedan med kundservice nedan. OBS: Börja läsa längst ner och kommentera gärna om ni upplever samma skit... och speciellt om ni har en lösning! (vad göra??) Mitt sista ("något" irriterade) svar: Ok, där var spiken i kistan känns det som. Jag mailar upprepade gånger om hur segt ongame har blivit supersegt/laggigt och skriver HH på C: en timme efter avslutat spel och.....nu vill ni ha en ...SCREENSHOT????? På vad om jag får fråga? Ska jag kanske spela in en film som visar hur datorn segar och pokertracker hittar nya händer att importera långt efter avslutad session. Komiskt.Tack iaf, nog nu Svar: Tack för ditt mail. Ditt ID för detta ärende är: 291283. Vi har nu fått ett svar från vårt Pokernätverk.De skulle vilja be dig skicka in en Screen shot på problemet, för att kunna undersöka ärendet vidare. Tveka inte att höra av dig om du har ytterligare frågor. Fråga från mig Hej, Tack för svaret men jag får det inte att gå ihop. Har ej haft problem innan och har ej ändrat något i min dator. Använder den i princip dedikerat till poker och har senaste veckan anlutit mig från fyra olika ställen inklusive mitt "vanliga" där det alltid funkat innan (olika brandväggar dvs) och upplever samma strul oavsett plats. Är dessutom troligen ej den enda som upplever detta strul.Har en del kontakt med en av era affiliates och de är överösta med frågor från folk som undrar varför ongame segat så extremt senaste tiden. Se även denna: länkar:http://www.pokertracker.com/forum/viewtopic.php?t=23072&highlight=ongamehttp://www.pokertracker.com/forum/viewtopic.php?t=22913&highlight=ongame Eller som de säger på Poker Tracker support: "There are numerous posts here on this forum that discuss this issue. Ongame continues to write the hand histories long after you are done playing especially if you multi-table." Svar: Problemen du upplever med den sega uppdateringen av handhistorik ligger inte från vår sida. Har du ändrat inställningar i datan, internetleverantör, brandväggar mm runt den tidpunkten då segheten med handhistoriken började? Vänligen undersök att en brandvägg så som Norton, McAfee eller Windows inte blockerar klienten. Detta görs vanligen genom "Inställningar" under deras lista över tillåtna program. För mer information angående detta ber vi dig kontakta din brandväggsleverantör. Detta gäller även om du använder dig av en proxy server. För mer avancerade brandväggar/proxy servrar måste du konfigurera de exaktaportarna och tillåtna protokollen. Vårt nedladdningsbara program använder dessa portar och protokoll: http, https and tcp on ports 5700-5709, 5720-5724 och 5750-5759 Tveka inte att höra av dig om du har ytterligare frågor. Med vänliga hälsningar Fråga från mig: Tack för svaret. Undrar dock fortfarande varför mjukvaran måste vara så seg med handhistory. Detta har pågått konsekvent i över 2 veckor nu. Varför? Kommer det fortsätta? (3:e gången jag frågar detta nu) Svar: Tack för ditt mail. Ditt ID för detta ärende är: Vi har vidarebefodrat ditt ärende gällande din bonus till ansvarig avdelning och återkommer så fort vi har ett svar till dig. Vi beklagar det inträffade. > > För tillfället upplever vi tekniska problem i vårt pokernätverk, som kan vara till problem för våra kunder. Tekniker söker efter felet, och vi arbetar før att få detta fixat så snart som möjligt. Vi ber om ursækt før detta. Med vänliga hälsningar Frågan från mig (hade mailat om detta 2 ggr innan utan att få svar alls) 1. Jag har/hade en pokerbonus på 1600 usd med kanske 35% kvar att spela in. Det var runt 40 dagar kvar att greja den. Nu står det att den har förfallit. Varför?> 2. Har mailat er två gånger angående seghet på nätverket men inte fått svar. Det laggar som tusan (ofta disconnect) och mjukvaran skriver handhistory på hårddisken långt efter spelet avslutats för sessionen. Vad är det som händer? 3.Ser nu att det inte det inte ens går att logga in på poker men antar det är tillfälligt?> > Har spelat mycket hos er under en tid nu och vore tacksam för svar, speciellt angående den sega mjukvaran och handhistoryn som tuggar långt i efterhand och slöar ner allt. Kommer detta fortsätta?> OCH ett annat svar: Thank you for contacting OngameNetwork Support. I am not aware of any other complaints regarding the session browser or the usage of PokerTracker. However to look into this further it would been good to receive the players nickname as well as the times and tournaments he has experienced this issue. Also there are a few general things he should check with can affect the write time. He should make sure he has at least 20-30% available on his C:\ drive and then run a scan disc and defrag on it to make sure he have no errors and to organize it for speed. If this does not increase the performance please ask him to provide us with a time, date and tournament he had issues as well as the following files: WPClog.txt oldWPClog1.txt oldWPClog2.txt oldWPClog3.txt oldWPClog4.txt oldWPClog5.txt He might not have all files however he should provide all he has for maximum information. Summa summarum: Någon mer som upplever samma skit eller är det som ongame hävdar. Am I the only one.....? Om inte, hur lösa problemen?? (byta nät kanske är enklast...) Ha det gott Citera
vincentblack Postad 28 November , 2007 Rapport Postad 28 November , 2007 Upplever liknande saker, bonus var helt plötsligt borta men kom tillbaks efter ett tag. Segar som fan, jämt jämt jämt. Fattar fan inte varför jag spelar kvar där. Citera
Rooney Postad 28 November , 2007 Rapport Postad 28 November , 2007 Japp alltid varit rätt segt men på det senaste har hårddisken tuggat något otroligt mer eller mindre konstant. Kom att tänka på det igår att det fan var tiltande att lyssna på till och med. Problemet ligger definitivt i klienten. Allt för snabb dator för att det ska vara något problem över huvud taget Citera
Jakelamotta Postad 2 December , 2007 Rapport Postad 2 December , 2007 Har också samma problem, alla händer verkar inte ens sparas. När jag kollar i PT så finns det händer jag inte hittar. Citera
Fnii! Grrp! Postad 14 December , 2007 Rapport Postad 14 December , 2007 Är det nån mer än jag som har allvarliga problem att multitabla fler än sex bord på ongame? Borden slutar svara, knappar, mörkar och satsningar syns inte. Apjobbigt! Citera
Cyntax Postad 14 December , 2007 Rapport Postad 14 December , 2007 Samma för mig då jag körde på BestPoker med PokerOffice2. Det blir seeeegt som tusan, man kan inte göra något annat. Ibland händer det att man inte kan göra något och blir sitting out. (har hännt en gång då jag satt med och fick se på hur jag foldade pre-flop.) PokerOffice hinner inte med att tracka de 2-4 första händerna i en sng, detta händer aldrig på PokerStars, FullTilt eller PartyPoker. Citera
Fnii! Grrp! Postad 14 December , 2007 Rapport Postad 14 December , 2007 Jag testade med lite playmoney-sng, utan pokertracker eller nån HUD eller andra program. 6 bord går bra, sen börjar det sega och frysa. Jag hade verkligen tänkt nöta lite bonus, men det här suger. Konstigt nog går det bra att kombinera "lagom" antal bord med andra tunga klienter, det är när det är just många ongamebord som det fuckar ur helt. Citera
Recommended Posts