Gå till innehåll

Teorier och strategier för att göra $1 till ~$100 under kort tid?


Fordie

Recommended Posts

Hallå ja

 

Antar att detta ämne diskuterats 100 gånger, isf får ni gärna vägleda mig till någon tråd, då jag provade söka men är så otroligt trött så vet inte riktigt vad jag ska söka efter, hittade hursom inget vettigt..

 

Jo, har då börjat spela igen efter ett låångt uppehåll men hade tänkt se hur långt jag kan komma utan att sätta in några egna pengar. Har några smådollar här och några smådollar här.

 

Har suttit och läst endel dagböcker inatt och tycker att var och varannan innehåller något/några inlägg där folk hittat $5 på <insert sajt> och spelat upp dessa till $50-100 på bara några timmar.

 

Det jag funderar är över hur fan ni gör?

Vad spelar ni? Sngs? 6 pers? 10 pers? 30 pers? Cashgame? Nivåer?

Vilken spelstil har ni? LAG preflop och TAG postflop? Annat?

C-bettar ni alla händer? Känns som jag förlorar endel på C-bets på dessa låga skitnivåer där folk aldrig foldar.

 

Sen känns det hela tiden som att jag antingen förlorar för att jag är för lös, eller för att jag är för tajt. Finner mig själv ofta på bubblan med kanske 1-2 spelade händer och runt startstack och då blir det inte mycket mer än push/fold-action vilket är lite tråkigt.

 

Kanske är jag bara för kass för att anpassa mig till sånt här spel när man är van vid $11 och uppåt SNGs. Mina mini-br's går såhär: /\/\, tills jag till slut lessnar, köper in för allt och "gular".

 

Hade varit kul att spela upp till en $100 så man kan spela iaf minst Sngs med $5.50-11 inköp.

 

Ska denna ligga i nybörjarforat så ber jag om ursäkt.

 

Tack för tips, råd och allt från er som kan sånt här, för det kan väl inte enbart handla om tur?

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo tyvärr handlar det enbart om tur.

 

Jag spelar själv bara cashgame. Jag har använt pokeroffice bara knappt ett år och sen körde det ihop sig så att jag startade om här i höst och har endast ett mindre antal material att kolla. Hur som helst så har jag ett antal spelare med ett par tusen händer i min statistik som gjort hyfsade vinster. När man ser efter hur de fått sina vinster så är det genom att fått ett par gyllene lägen där folk betalat av deras monsterhänder. Det är i stort sett det enda som är kännetecknande för de som fått snabba vinster. Kan hända att det dyker upp folk med mer kött på benen här som omkullkastar min synpunkt men jag har svårt att tro att det går att jobba upp stacken nämnvärt på kort tid utan en stor portion tur.

 

Jag känner annars igen mig i ditt problem med att vara lös eller tajt. Mitt spel är i grunden super tajt och med det spelet går jag i alla fall inte back. Men jag försöker allt som oftast "lösa upp" och även bli mer aggressiv för att vinna större och snabbare som de som berättar om sina framgångar. Men det slutar tyvärr bara med att jag förlorar. Det verkar inte gå att vinna stort och mycket med "våld" . Jag har i alla fall inte hittat rätt recept. Inte har jag heller som sagt sett i min statistik någon som med löst och aggressivt spel vunnit stort utan att de haft ett par lyckoträffar. Flera av de lösaggressiva spelarna tycker jag ofta ställer till problem för mig men likväl går de rejält back.

 

Jag spelar NL50-NL100 FR på krypto och ipoker och de spelare som verkar vara "stabila" vinnare är extremt tajta och inte heller så jätte aggressiva. Ofta har de kring 10% saw flop och 4-6% pfr. Jag har sett kommentarer om att det går att "krossa" det spelet enkelt. Men jag har inte sett något sånt. När min databas så småningom växer kan jag ju göra vettigare kommentarer. Men tillsvidare lever jag i den tron att det inte går att jobba upp stacken snabbt utan tur utan man får nog sega sig upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avgiftsfri sajt med 10-manna SnG där man får dubbla inköpet vid top5-placering, börjar på $1 och nivåökningen dubblas hela tiden.

 

vid 90% ITM -> 48% chans att lyckas

vid 85% ITM -> 32% chans att lyckas

vid 80% ITM -> 21% chans att lyckas

vid 75% ITM -> 13% chans att lyckas

vid 70% ITM -> 8% chans att lyckas

 

Ganska idealiska förutsättningar, och man kan nog inte räkna med att det är ärkenötter man spelar mot på samtliga nivåer så en ITM% på över 80 känns nog rätt i överkant.

 

Mao behöver man en hel del tur/försök för att lyckas även under ideala förhållanden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

roulette är väl rätt optiamlt. börja satsa allt på 13, sedan kör allt på rött, sedan kör 30 på rött. så har du 100.

 

mtt funkar väl också, hitta en $1-mtt med 100deltagare, winner takes it all och klonka den.

 

du kan ju inte förvänta dig att du ska göra något sådant på enbart skicklighet. det är lotto som gäller för sådana resultat. nästan ingen cashgamespelare håller över 1inköp/500händer. ska du köra 10BI så tar varje dubbling i snitt 5000händer. för 1 till 100 krävs ca 7dubblingar. så runt 35000händer får du räkna med att spela OM du är grymt duktig och kör på rätt risky BRM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kasta dig in på ett bord med dina 5$ så du har ca 20BB, vänta in JJ-AA+AK och ställ pre flop....

 

Dra en hit n run, och glid in på nästa bord och gör samma sak...

 

Under tiden han väntar kommer han ungefär blinda bort 4BB och har således kanske 70% chans att dubbla upp till $8, nettovinst $3. Blir ganska många ggr han får göra om även om han kan gå upp i nivå varannan gång. Efter första försöket på nivå 3 så har han rulle att börja om från början om det går fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under tiden han väntar kommer han ungefär blinda bort 4BB och har således kanske 70% chans att dubbla upp till $8, nettovinst $3. Blir ganska många ggr han får göra om även om han kan gå upp i nivå varannan gång. Efter första försöket på nivå 3 så har han rulle att börja om från början om det går fel.

 

och så får han bara syn 50% av gångerna, och i de flesta fallen han får syn är det snarare flip än 70/30.

 

låter som ett säkert sätt att blinda bort pengarna. skäms att ni försöker lura på honom så dåliga strategier.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På var och varannan som spelat upp 5$ finns det tio som gulat dem. Hade jag 5$ hade jag antingen köpt in i en så dyr sng som möjligt och spelat standard eller shorstackat vid ett CG bord.

 

Jo, det är ju sant. Men just nu sitter jag och läser HataB2B's DB och det verkar som han gular, hittar $5 nånstans, spelar upp dessa till $200+, gular och gör samma sak igenom och om igen. Eller ja, har gjort några gånger iaf. Då tycker jag han lär ha någon sorts strategi iallafall.

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kör sngs med 1$ tills du har 100$ sen går du upp imo

 

hade iaf kört sngs om jag skulle bygga rulle från scratch

 

Försökte bygga med $11 på stars, gick upp till $20 sen lessna jag på att det tog sån tid och börja slaska och gulade. :)

 

Hittade ytterligare $10 på ipoker. Spelar en h/l omaha fixed. 2 betalda, 3 kvar och jag är väl chip2a, då lägger anslutningen ner. :h:

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo tyvärr handlar det enbart om tur.

 

Jag spelar själv bara cashgame. Jag har använt pokeroffice bara knappt ett år och sen körde det ihop sig så att jag startade om här i höst och har endast ett mindre antal material att kolla. Hur som helst så har jag ett antal spelare med ett par tusen händer i min statistik som gjort hyfsade vinster. När man ser efter hur de fått sina vinster så är det genom att fått ett par gyllene lägen där folk betalat av deras monsterhänder. Det är i stort sett det enda som är kännetecknande för de som fått snabba vinster. Kan hända att det dyker upp folk med mer kött på benen här som omkullkastar min synpunkt men jag har svårt att tro att det går att jobba upp stacken nämnvärt på kort tid utan en stor portion tur.

 

Jag känner annars igen mig i ditt problem med att vara lös eller tajt. Mitt spel är i grunden super tajt och med det spelet går jag i alla fall inte back. Men jag försöker allt som oftast "lösa upp" och även bli mer aggressiv för att vinna större och snabbare som de som berättar om sina framgångar. Men det slutar tyvärr bara med att jag förlorar. Det verkar inte gå att vinna stort och mycket med "våld" . Jag har i alla fall inte hittat rätt recept. Inte har jag heller som sagt sett i min statistik någon som med löst och aggressivt spel vunnit stort utan att de haft ett par lyckoträffar. Flera av de lösaggressiva spelarna tycker jag ofta ställer till problem för mig men likväl går de rejält back.

 

Jag spelar NL50-NL100 FR på krypto och ipoker och de spelare som verkar vara "stabila" vinnare är extremt tajta och inte heller så jätte aggressiva. Ofta har de kring 10% saw flop och 4-6% pfr. Jag har sett kommentarer om att det går att "krossa" det spelet enkelt. Men jag har inte sett något sånt. När min databas så småningom växer kan jag ju göra vettigare kommentarer. Men tillsvidare lever jag i den tron att det inte går att jobba upp stacken snabbt utan tur utan man får nog sega sig upp.

 

 

Mjo, precis efter jag hade startat denna tråd kom jag på mig själv med att komma på att det förmodligen är mestadels tur, mitt minne gick tillbaka då jag satte in $22 på betway och 5-6h senare hade $280.

KK vs AA som vann, alla flushdraws satt, alla stegdrag satt, alla betalade av allt hela tiden. Skumt. Två nätter senare gulade jag när det slog precis tvärtom och jag kunde inte vinna en enda hand och inte heller sluta spela innan jag va gul. :roll:

 

Mjo. Supertajt funkar ju, tills folk märker hur man spelar och börjar sno ens blinds, bluffa bort en m.m. Men sen spelar jag ju inte cashgames ÖHT egentligen, så supertajt funkar mer eller mindre aldrig..

 

Jo, du har nog rätt i vad du säger. Tror jag ska göra en deposit ändå, men ska fortsätta se om jag kan få ihop några dollar utan insättning. För är jag väl inne i depositandet finns risken att det blir som förr (= inte bra, för någon).

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du kan ju inte förvänta dig att du ska göra något sådant på enbart skicklighet. det är lotto som gäller för sådana resultat. nästan ingen cashgamespelare håller över 1inköp/500händer. ska du köra 10BI så tar varje dubbling i snitt 5000händer. för 1 till 100 krävs ca 7dubblingar. så runt 35000händer får du räkna med att spela OM du är grymt duktig och kör på rätt risky BRM.

 

Fast då räknar du på snittsiffror, vilket inte är riktigt applicerbart på ett så kortsiktigt mål. De genomsnittliga siffrorna du räknar med innefattar ju både up- och downswings. Vår hjälte kommer ju anse sig ha uppnått målet så fort han har en $100 upswing, vilket det inte krävs många händer för om man spelar hyffsat stora skott. Men risken är desto större, så troligen kommer aldrig den upswingen att infinna sig.

 

Om du nu inte menade att han ska sitta på BR-mässiga nivåer och nöta. Men det var nog inte det han ville.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska ni räkna siffror behöver ni inte räkna $1 > $100. Går lika bra med $5 > $50, eller $5 > $300, eller varför inte $2 > $20. Har ju lite olika dollars lite här och där.

 

Ska bara försöka få upp mini-buxen så man kan spela $11 sngs eller så. Säg att man fixar $22, då är det iaf 2 försök. Och i vanliga fall krossar jag $11 sngs så det finns ju en chans att man lyckas casha in lite efter två. Säg att man sätter förstaprsiet på $50 i en 10 pers $11. Då kan man börja grinda $5 sngs och försöka göra något av det :)

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska ni räkna siffror behöver ni inte räkna $1 > $100. Går lika bra med $5 > $50, eller $5 > $300, eller varför inte $2 > $20. Har ju lite olika dollars lite här och där.

 

Ska bara försöka få upp mini-buxen så man kan spela $11 sngs eller så. Säg att man fixar $22, då är det iaf 2 försök. Och i vanliga fall krossar jag $11 sngs så det finns ju en chans att man lyckas casha in lite efter två. Säg att man sätter förstaprsiet på $50 i en 10 pers $11. Då kan man börja grinda $5 sngs och försöka göra något av det :)

 

/Fordie

 

eller varför inte räkna på från 0 till oändlighet.

 

säg att man klonkar en sat till en sat till en sat till wsop och vinner wsoppaket och sedan klonkar wsop. då kan man börja spela the big game och göra miljonbelopp varje dag. :)

 

klart det finns chans att du kommer lyckas, och självklart vore det kul om det hände, men bara för att det vore kul kommer det inte att inträffa med högre sannolikhet. lura du dig själv, men chansen att lyckas är ungefär startsumman/målet fast lite lägre beroende på rake etc. om du nu mot förmodan(bedömmer dig utifrån dina poster) skulle ha edge så kommer den ge ett ytterst litet utslag första dagarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjo, precis efter jag hade startat denna tråd kom jag på mig själv med att komma på att det förmodligen är mestadels tur, mitt minne gick tillbaka då jag satte in $22 på betway och 5-6h senare hade $280.

KK vs AA som vann, alla flushdraws satt, alla stegdrag satt, alla betalade av allt hela tiden. Skumt. Två nätter senare gulade jag när det slog precis tvärtom och jag kunde inte vinna en enda hand och inte heller sluta spela innan jag va gul. :roll:

 

Mjo. Supertajt funkar ju, tills folk märker hur man spelar och börjar sno ens blinds, bluffa bort en m.m. Men sen spelar jag ju inte cashgames ÖHT egentligen, så supertajt funkar mer eller mindre aldrig..

 

Jo, du har nog rätt i vad du säger. Tror jag ska göra en deposit ändå, men ska fortsätta se om jag kan få ihop några dollar utan insättning. För är jag väl inne i depositandet finns risken att det blir som förr (= inte bra, för någon).

 

/Fordie

 

Det är nog fler än mig här som förlorade sina första inköp när de började spela online-poker. Sedan hade jag inte råd att sätta in mer, utan fick kämpa på med freerolls och att sitta och nöta på mikroborden.

 

Jag ser inga fel i att börja på detta sätt. Visst ger det ett försprång om man har en summa att sätta in till att börja med. Men om det inte är en väldigt stor summa, så gör den efter några månaders spel ingen skillnad. Man kan lika gärna börja från noll, och på så sätt samla på sig erfarenheter. Att då inte ha råd att bli av med sin bankroll är bra för disciplinen.

 

Sedan är det en annan fråga om man kan använda en liten del av sin bankroll, och satsa hårt på att få den att växa snabbt. Det kan vara ett lönsamt experiment om man t ex vill testa att gå upp i nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, ska han bara upp till 100 $ så är nog en stor majoritet ärkenötter. Säg 90 % iaf.

 

 

Nja, hade väl varit en ganska fin guldgruva på 32-64 nivån, säg 70% chans för ITM å du har en trevlig ROI på 40%. Eller räknar jag fel? (0,7*64)/32. Nog stor risk för söndergrindning?

 

men helt klart, du har en poäng. Förslaget var inte jättegenomtänkt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...