TanTan Postad 27 November , 2007 Rapport Postad 27 November , 2007 Såja! Tänkte slänga ihop en sån här dagbok för att lättare ha koll på mitt spel och förhoppningsvis utvecklas lite med hjälp av er. Gick ut gymnasiet för inte så länge sen och har pokern som en hobby bara! Spelar bara på Svenskaspel och då nästan enbart cashgame. Pang på! Kapital: 27 000 SEK Mål: 100 000 SEK i februari 2008. Citera
Antisk Postad 27 November , 2007 Rapport Postad 27 November , 2007 GL med målet! Vad nickar du på siten, och hur länge har du spelat där? Lirade en del på samma nivå tidigare, men orkar inte med klienten. Citera
TanTan Postad 27 November , 2007 Författare Rapport Postad 27 November , 2007 Jag har precis börjat Okej tack tack! Jag håller helst nicket hemligt. Citera
nForce Postad 27 November , 2007 Rapport Postad 27 November , 2007 Jag har precis börjat Okej tack tack! Jag håller helst nicket hemligt. Har du precis börjat spela 2,5/5 eller har du precis börjat spela poker ( kanske inget av alternativen )? Den nattliga humorn garvade lite åt att du precis hade börjat spela poker med en BR på 27.000SEK på SvS men så är nog inte fallet, får önska lycka till antar jag! Citera
TanTan Postad 27 November , 2007 Författare Rapport Postad 27 November , 2007 Okej jag har ioförsig inte precis börjat spela precis. Men det började med en pytteinsättning som jag stegvis byggt på under året som gått och där står vi nu! Första sessionen nu! Citera
rAilFISH Postad 27 November , 2007 Rapport Postad 27 November , 2007 ännu en 2,5-5 dagbok , nice. GL Citera
TanTan Postad 27 November , 2007 Författare Rapport Postad 27 November , 2007 Tack så mycket! Grymt välkomnande Spelade några par timmar idag och slutade tyvärr minus. En del semibluffar som inte ville ta sig och en utdragning här och där. Hungrig och brist på sug avslutar dagen Kapital: 26 009 SEK Citera
TanTan Postad 29 November , 2007 Författare Rapport Postad 29 November , 2007 Suck, alla utdragningar! Spelat några timmar under dagen och åkt på en hel del utdragningar. På 2.5/5 sitter den genomsnittliga spelaren med 400 - 1000 kronor i stacken och av någon anledning så drabbar självklart storstackarna mig varje gång fru fortuna är lack. Vet inte hur många gånger pengarna åkte in när jag floppar två par mot färgdrag eller överpar mot toppar rag kicker. Men sån är spelet och det får man ta! Hur som helst är jag nöjd över mitt spel eftersom jag lyckades spela tillbaka mig och bara hamnade någon enstaka hunka back. Sjukt som det var hamnade jag i en väldigt ovanlig situation som utspelade sig mot slutet av sessionen. Jag re raisar till 70 kronor, med QQ, efter att en i mina ögon duktig spelare höjt till 20 kronor. Han synar höjningen och floppen ger Q T 8 rainbow. Han checkar och jag betar 80 kronor och ber till gud att han hittat intresse. Nu höjer han till 145 kronor och jag tror här att han solklart tror att jag missat och bara testar vart jag står. Självklart finns det fula kort som kan komma på turn men ibland måste man slowspela. Jag synar. Turn ger Q - Q T 8 Q och jag har nötkakan. Mumms och jag checkar. Nu betar han 190 kronor? Vad kan han ha? Jag funderar på hur jag ska gå tillväga för att få max betalt, då det kan vara svårt att få betalt alls av någon hand förrutom 88 TT eller J9. Då jag är ur position väljer jag att mini dubbla bara. Rätt/fel? Han synar!? River ger T - Q T 8 Q T Jag betar nu halvpot och han går all in vilket jag självklart synar och FI visar TT! Hur sjuk är den? Potten hamnade på 2300 tror jag! Säkert mer spel senare Kapital: 25 874 Citera
magico Postad 29 November , 2007 Rapport Postad 29 November , 2007 Trevligt, jag spelar också på sv spel 2.5/5 Om du vill ha respons är det nog lättare om du lägger upp HH'n för handen. Svårt att hänga med när det är taget direkt från minnet sådär! Citera
DocLame Postad 29 November , 2007 Rapport Postad 29 November , 2007 Suck, alla utdragningar! Spelat några timmar under dagen och åkt på en hel del utdragningar. På 2.5/5 sitter den genomsnittliga spelaren med 400 - 1000 kronor i stacken och av någon anledning så drabbar självklart storstackarna mig varje gång fru fortuna är lack. Vet inte hur många gånger pengarna åkte in när jag floppar två par mot färgdrag eller överpar mot toppar rag kicker. Men sån är spelet och det får man ta! Hur som helst är jag nöjd över mitt spel eftersom jag lyckades spela tillbaka mig och bara hamnade någon enstaka hunka back. Sjukt som det var hamnade jag i en väldigt ovanlig situation som utspelade sig mot slutet av sessionen. Jag re raisar till 70 kronor, med QQ, efter att en i mina ögon duktig spelare höjt till 20 kronor. Han synar höjningen och floppen ger Q T 8 rainbow. Han checkar och jag betar 80 kronor och ber till gud att han hittat intresse. Nu höjer han till 145 kronor och jag tror här att han solklart tror att jag missat och bara testar vart jag står. Självklart finns det fula kort som kan komma på turn men ibland måste man slowspela. Jag synar. Turn ger Q - Q T 8 Q och jag har nötkakan. Mumms och jag checkar. Nu betar han 190 kronor? Vad kan han ha? Jag funderar på hur jag ska gå tillväga för att få max betalt, då det kan vara svårt att få betalt alls av någon hand förrutom 88 TT eller J9. Då jag är ur position väljer jag att mini dubbla bara. Rätt/fel? Han synar!? River ger T - Q T 8 Q T Jag betar nu halvpot och han går all in vilket jag självklart synar och FI visar TT! Hur sjuk är den? Potten hamnade på 2300 tror jag! Säkert mer spel senare Kapital: 25 874 Omöjligt... men han kanske höjde MED 145 kr? Citera
TanTan Postad 2 December , 2007 Författare Rapport Postad 2 December , 2007 Omöjligt... men han kanske höjde MED 145 kr? Besserwisser 145 + 80 = 225 var höjningen på ett ungefär. Men du har rätt, fel av mig! Söndag idag! Ska spela en del tänkte jag och är också registrerad på Adventspotten som går ikväll 18.00! Tror slutpotten kan bli väldigt fin med tanke på det dyra inköpet. Hoppas korten är med mig ikväll Skriver hur det går och resultat senare ikväll! Citera
Recommended Posts