Bagarn34 Postad 26 November , 2007 Rapport Postad 26 November , 2007 Fick nyss detta mail från Pokerstars: "...PokerStars is owned and operated by a legal entity located in the Isle Of Man (part of the United Kingdom) and we pride ourselves on abiding by all relevant laws and regulations. I hope you find this information useful. Please let us know if you should have any further questions or comments." Borde inte detta betyda att vinster därifrån är skattefria? Citera
vuns187 Postad 26 November , 2007 Rapport Postad 26 November , 2007 jo man tycker ju det... jag hoppas det!! har massa dollar där jag inte vågar casha ut Citera
Agent Cooper Postad 26 November , 2007 Rapport Postad 26 November , 2007 Fick nyss detta mail från Pokerstars:"...PokerStars is owned and operated by a legal entity located in the Isle Of Man (part of the United Kingdom) and we pride ourselves on abiding by all relevant laws and regulations. I hope you find this information useful. Please let us know if you should have any further questions or comments." Borde inte detta betyda att vinster därifrån är skattefria? Släpp sargen och kom in i matchen! Citera
Bagarn34 Postad 26 November , 2007 Författare Rapport Postad 26 November , 2007 Skrev också till dem om bolaget Rational Enterprises som äger Pokerstars: "Rational Enterprises is indeed based in the Isle of man, however, our servers are based in Canada. I have forwarded your suggestion from the previous email to the appropriate department for review." Familjen Scheinberg äger i sin tur Rational Enterprises och de är från Kanada... vet dock inte om de registrerat om sig... Tyvärr står servrarna i Kanada... Är en flytt av servrarna nästa steg? Citera
vuns187 Postad 26 November , 2007 Rapport Postad 26 November , 2007 ne det tror jag knappast då blir dom ju av med amerikanarna om jag har förstått det hela rätt... Citera
checkamat Postad 26 November , 2007 Rapport Postad 26 November , 2007 Isle of Man ligger inte inom EU Citera
Bagarn34 Postad 26 November , 2007 Författare Rapport Postad 26 November , 2007 Jag läste nu även tråden under Pokerstars om skatt... Förstår att denna diskussion redan vandrat några varv... Citera
Bagarn34 Postad 26 November , 2007 Författare Rapport Postad 26 November , 2007 checkamat: Dessutom det... Får väl bli så att man får spela på Mansion istället då... Citera
Recommended Posts