tok_junior Postad 12 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 12 December , 2007 Idag gick det RIKTIGT dåligt, 1036kr back. Menmen, jag vet inte ens varför jag spelade idag, så dålig var jag. Enda memorabla handen är en jag spelade mot fader (Magico). Vi har läst och kommenterat varandras spel en del, och handen byggde rätt hårt på att jag visste någorlunda hur han spelade, och att jag räknade med att han visste hur jag tänkte. I handen innan försökte han stjäla min blind, något jag försvarade med en höjning och en uppmaning att "lattja inte med min blind". I den här handen tänkte jag stjäla hans, mest på skoj, och han var tydligen inspirerad Hade han haft kungar eller ess hade han återhöjt mig igen preflop, och han bör ha tolkat min reraise som KK eller AA. När floppen kom kung hög var det ett perfekt tillfälle att plocka upp den rätt stora pott som bildats genom vårt fåniga blind-krig. Jag skulle ALDRIG spela så här mot NÅGON annan, för övrigt Seat 1: Kristina37 ($0.00) Seat 2: fader ($1731.90) Seat 3: pimmo ($359.67) Seat 4: totikern ($1020.00) Seat 5: NIC369 ($1992.68) pimmo posts the big blind of $5.00 fader posts the small blind of $2.50 totikern is the button *** HOLE CARDS *** Dealt to totikern totikern raises $25.00 fader raises $80.00 pimmo folds totikern raises $200.00 fader calls $200.00 *** FLOP *** fader checks totikern bets $300.00 fader folds *** SUMMARY *** Total pot $394.88 | Rake $10.12 Board: Kristina37 won ($0.00), showed [ER ER] fader won ($0.00), mucks pimmo won ($0.00), mucks totikern won ($394.88), mucks NIC369 won ($0.00), showed [ER ER] --- Sorry fader Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
magico Postad 12 December , 2007 Rapport Share Postad 12 December , 2007 Idag gick det RIKTIGT dåligt, 1036kr back. Menmen, jag vet inte ens varför jag spelade idag, så dålig var jag. Enda memorabla handen är en jag spelade mot fader (Magico). Vi har läst och kommenterat varandras spel en del, och handen byggde rätt hårt på att jag visste någorlunda hur han spelade, och att jag räknade med att han visste hur jag tänkte.I handen innan försökte han stjäla min blind, något jag försvarade med en höjning och en uppmaning att "lattja inte med min blind". I den här handen tänkte jag stjäla hans, mest på skoj, och han var tydligen inspirerad Hade han haft kungar eller ess hade han återhöjt mig igen preflop, och han bör ha tolkat min reraise som KK eller AA. När floppen kom kung hög var det ett perfekt tillfälle att plocka upp den rätt stora pott som bildats genom vårt fåniga blind-krig. Jag skulle ALDRIG spela så här mot NÅGON annan, för övrigt Seat 1: Kristina37 ($0.00) Seat 2: fader ($1731.90) Seat 3: pimmo ($359.67) Seat 4: totikern ($1020.00) Seat 5: NIC369 ($1992.68) pimmo posts the big blind of $5.00 fader posts the small blind of $2.50 totikern is the button *** HOLE CARDS *** Dealt to totikern totikern raises $25.00 fader raises $80.00 pimmo folds totikern raises $200.00 fader calls $200.00 *** FLOP *** fader checks totikern bets $300.00 fader folds *** SUMMARY *** Total pot $394.88 | Rake $10.12 Board: Kristina37 won ($0.00), showed [ER ER] fader won ($0.00), mucks pimmo won ($0.00), mucks totikern won ($394.88), mucks NIC369 won ($0.00), showed [ER ER] --- Sorry fader Haha, orka att jag blev offer för ett sådant förnedrande spel Jag hade JJ i handen där och jag var faktistk inte så långt ifrån att slå om igen. Men du spela handen snyggt helt klart! Dumt av dig att dra från bordet F.Ö, killen som satt efter dig var ju helt underbar. Jag drog också efter en stund iofs men det var mest för att jag hade lyckats vända på mitt 1700back till ca 700+. Ska till en polare och ville inte riskera att ligga back när jag var där för då skulle jag bara vara grinig och allmänt tråkigt sällskap Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tok_junior Postad 12 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 12 December , 2007 Jag tvingade bort dig från en hand precis i början på precis samma sätt, och då hade jag just KK, så den gången var det en bra fold Jag var tvungen att åka och handla tårta, det eviga lidandet hos ett födelsedagsbarn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
magico Postad 12 December , 2007 Rapport Share Postad 12 December , 2007 Jag tvingade bort dig från en hand precis i början på precis samma sätt, och då hade jag just KK, så den gången var det en bra fold Jag var tvungen att åka och handla tårta, det eviga lidandet hos ett födelsedagsbarn. Haha, då hade jag AJ och blev förbannad, jag tänkte att du gjorde så med skit för att senare få mig att syna när du hade stål typ. Men du gjorde precis tvärtom Jag glömde ju bort.... GRATTIS! Nu ska jag grinda lite igen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tok_junior Postad 13 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 13 December , 2007 Lite bättre resultat i dag. Jag postar inte resultaten här, dom hamnar i första inlägget. Nåväl, nog gör jag väl rätt som tar synen för 65kr i denna hand med två överkort? Att han ska ha träffat två par eller det känns ganska otroligt, och med tanke på min image tänkte jag att han tröttnat på mig och trodde jag försökte stjäla potten. Seat 1: dado_86 ($241.36) Seat 2: berren ($1240.82) Seat 3: Manofsteel ($386.29) Seat 4: Macmartin ($195.88) Seat 5: totikern ($1872.24) dado_86 posts the small blind of $2.50 berren posts the big blind of $5.00 totikern is the button *** HOLE CARDS *** Dealt to totikern Manofsteel raises $10.00 Macmartin calls $10.00 totikern raises $40.00 dado_86 calls $40.00 berren folds Manofsteel folds Macmartin calls $40.00 *** FLOP *** dado_86 checks Macmartin checks totikern bets $90.00 dado_86 folds Macmartin goes all-in with $155.88 totikern calls $155.88 *** TURN *** *** RIVER *** *** SUMMARY *** Total pot $435.60 | Rake $11.16 Board: dado_86 won ($0.00), mucks berren won ($0.00), mucks Manofsteel won ($0.00), mucks Macmartin won ($0.00), showed totikern won ($435.60), showed Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bandini Postad 13 December , 2007 Rapport Share Postad 13 December , 2007 Ja, det är väl bara att smaska in resten. Vet du att han bara har ett par har du oddsen. Du drar ut cirka var fjärde gång. Sedan går det väl inte att räkna ut hur ofta han har ett set. Har han set varannan gång går det typ jämt upp. Han måste ha fått blodsmak i munnen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tok_junior Postad 13 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 13 December , 2007 Ja, det är väl bara att smaska in resten. Vet du att han bara har ett par har du oddsen. Du drar ut cirka var fjärde gång. Sedan går det väl inte att räkna ut hur ofta han har ett set. Har han set varannan gång går det typ jämt upp. Han måste ha fått blodsmak i munnen. Han var ruggigt tiltad eftersom jag haft så mycket tur, som han utryckte det, och bl.a drog ut honom med en runner-runner flush (vi hade båda toppar med han utkickade mig) då han synade min bet på flop och minraisade den på turn. Jag iddes inte nämna att han gav mig skithärliga odds genom att med en halvpottsbet och en syn på typ kvartspott låta mig förbättra mig till nötfärgen. Nåväl, han kokade rätt bra efter den handen, och ett gäng andra där jag "haft tur" trots att jag bara tvingade honom av händer hela tiden. Jag var rätt säker på att han skulle bettat ut direkt om han träffat ett set, eller om han så bara haft ett par i hålet, och att det skulle räcka med minsta träff för att han skulle stoppa in pengarna då jag tvingat bort honom så många gånger. Jag höll det mao som rätt säkert att han inte hade ett set, och han var för tight för att spela J6 eller J2. Jag hade nog fan synat den där lilla raisen med ess-hög, bara för att det skulle vara så lustigt om jag träffade Jag känner att jag börjar spela människorna rätt mycket mer än jag brukade. Inte bara genom att försöka sätta dom på händer, utan genom att dels försöka påverka dom genom mitt spel och i chatten, och dels genom att försöka tänka mig in i deras situation, och försöka lista ut vad dom känner. Det är nog en bra färdighet att ha när man kommer upp på lite större insatser, så det känns bra att ha kommit igång redan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bandini Postad 14 December , 2007 Rapport Share Postad 14 December , 2007 Jag känner att jag börjar spela människorna rätt mycket mer än jag brukade. Inte bara genom att försöka sätta dom på händer, utan genom att dels försöka påverka dom genom mitt spel och i chatten, och dels genom att försöka tänka mig in i deras situation, och försöka lista ut vad dom känner. Det är nog en bra färdighet att ha när man kommer upp på lite större insatser, så det känns bra att ha kommit igång redan. Ja, lika bra att börja nu. Det är ju väldigt mycket roligare att spela SH. Just tack vare att man sitter och gissar och trixar mer. Att det dessutom går bra gör ju inte det hela sämre. Tidigare när jag spelade 4 fr-bord satt man ju mest och foldade och väntade på händer. Jag fattar inte varför jag inte började tidigare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tok_junior Postad 14 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 14 December , 2007 Ja, lika bra att börja nu. Det är ju väldigt mycket roligare att spela SH. Just tack vare att man sitter och gissar och trixar mer. Att det dessutom går bra gör ju inte det hela sämre. Tidigare när jag spelade 4 fr-bord satt man ju mest och foldade och väntade på händer. Jag fattar inte varför jag inte började tidigare. Jag förstår ärligt talat inte varför någon spelar FR. Det enda det handlar om är ju att vänta på nötterna helt utan att vara pressad av blindsen. I SH måste man spela fler händer, och man vet att alla andra också gör det, så det blir helt enkelt mer poker än FR. Variansen är större när man lirar SH, men det gör ju inte så mycket så länge man har en hyfsad peng att spela för. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bandini Postad 14 December , 2007 Rapport Share Postad 14 December , 2007 Enda förklaringen till FR är väl att jag gillade de enkla pengarna. Men man tröttnar ju. Har fått en nytändning nu. Nu lirar jag för att det är roligt vilket var anledningen till att jag började. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bandini Postad 19 December , 2007 Rapport Share Postad 19 December , 2007 Har du gulat eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tok_junior Postad 20 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 20 December , 2007 Har du gulat eller? Nejnej, men jag är mitt i en flytt, mitt bredband är inte inkopplat, och jag vill inte lira poker över 3G. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bandini Postad 20 December , 2007 Rapport Share Postad 20 December , 2007 Puh. Då kan jag andas ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tok_junior Postad 20 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 20 December , 2007 Puh. Då kan jag andas ut. Hehe ja, ingen fara på taket Jag använder downtimen till att läsa på om lite nya koncept, typ stack-to-pot ratios, commitment trösklar och annat trevligt. Hade ingen koll alls på dom sakerna för några dagar sedan, och jag har hittat en del som absolut kan hjälpa mitt spel. Det första jag ska göra när jag spelar igen är att gå ner i nivå och testa koncepten i verkligheten. Dom verkar göra besluten ordentligt mycket enklare, men jag vill inte riskera "riktiga" pengar för att prova ut dom. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bandini Postad 20 December , 2007 Rapport Share Postad 20 December , 2007 låter avancerat. Var hittade du detta? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tok_junior Postad 20 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 20 December , 2007 Professional No-Limit Hold'em av Flynn, Mehta och Miller. Two plus Two. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tok_junior Postad 26 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 26 December , 2007 Jag hittade en grannes oskyddade wlan, så det blev 128 händer spelade idag, och ett par tusen gjorda. Inga jätteintressanta händer, men jag plockade Opteron på 590kr i en hand där han checkraisade mig med två överkort, där jag hade två överkort plus färgdrag. Jag träffade en nia och slog hans KQ med ett par. Opteron! Om du ska undvika gulen, så ge inte någon odds för att dra till färgen när det ligger två i samma färg på bordet. Jag satt i BB och fick AJs. UTG limpar, CO gör sin standardhöjning till 5BB som han gör i 50% av händerna. Knappen, en OTROLIG callingstation synar, SB lägger sig och jag tänker att jag ska isolera knappen då min range krossar hans. Jag slår om till 30BB och väntar mig att alla utom han ska lägga sig. Till min stora förvåning synar UTG, och knappen går all-in för sina sista pengar. Hans sista pengar är inte så många och potten är stor, så jag tar synen, och UTG likaså. Floppen kommer Jxx, två hjärter, och jag bettar pott innan jag ens ser att UTG har mindre än så kvar. Han lägger sig, mitt toppar håller (knappen hade ATo) och jag rakar hem en fin pott. Jag vet inte var jag ville komma med det där, jag tyckte bara det var ett fint exempel på att bygga en pott som passar en topparshand bra före floppen, något jag läst mycket om de senaste dagarna. För övrigt vill jag säga till er som tror att ett litet par är bra att spela för 12BB: Leta rätt på mig och sätt er vid mitt bord Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tok_junior Postad 27 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 27 December , 2007 Helvete. Usel uppkoppling, kortdöd, trött som fan, ilsken och ont i ryggen. Recipe for disaster, och det blev det verkligen. Paus i en dag eller två, och mål 1 kommer spricka. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tok_junior Postad 12 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 12 Januari , 2008 Jag har tappat all fokus och disciplin. Jag tycker inte det är roligt att spela. Får jag in pengarna som storfavorit på floppen rivrar någon en rr-flush, ett lågt set eller en rr-stege. Det har hänt alldeles för ofta på sista tiden. Jag är absolut inte gul, och jag ligger fortfarande plus, men fortsätter jag spela kommer jag bli det. Jag ska ta en paus från CG och sng för att eventuellt kvala in till turneringar genom billiga satelliter, men inte ens det känns särskilt lockande just nu. Det känns som det kommer bli ett längre uppehåll, och tankar på annat än poker nu, tills jag känner suget igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts