Gå till innehåll

Nytt VIP-poäng system från 27. November


24hPoker

Recommended Posts

Ni kan ju inte på fullaste allvar mena att föregående system, troll som foldade vid 8-12midstake-bord, för att dra in 4-6K€ i RB/mån, var ett bra system?

 

Detta är ju inte ultimate men fan så mycket bättre!

 

 

Det är verkligen inte ultimat och verkligen inte fan så mycket bättre heller.

 

Jag tycker också contributed är ett mycket mer rättvist än system än det förra, där man bara behövde sitta ner utan att bidra med något för att få sina vip och sin rakeback.

Men det har blvit så sjukt mycket svårare att spela in VIPen nu, vilket gör att man inte kommer komma lika högt upp i Vip cashbackgold varje månad.

Om det skulle bli mycket lättare att dra in vippoäng eller om alla skulle få 60% fast rakeback skulle det vara en sak.

Men nu förlorar alla på det!

 

Det spelar ingen roll om du spelar den häftigaste LAGigaste poker som finns eller om du sitter ner på borden och fold/pushar alla händer (som RealSabina t.ex. som är en av de största hororna), du kommer förlora på det i alla fall. Låt säga att du i alla fall på något sätt kommer upp i 60% i Vip cashbackgold så kommer du ändå förlora på det.

varför?

Jo för att även fisken får tillbaka mycket mindre och därför kommer du så småningom ha ett mycket mindre, eller i alla fall fattigare fiskbestånd att ta pengarna av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 119
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Alltså nja det gamla systemet kanske inte var 100 procentigt rättvist . Men folk ungör sig över grinders som har dragit in pengar . Alltså vip cash back golden går ut på att få tillbaka procent av det man rakar bort . Alltså jag återkommer till dett faktum att ingen sida på nätet någonsin skall ha mage att överväga att ge en svensk spelare en sämre avtalsdeal än 50 procent tillbaka. (Anledning svenska spel)

 

Alltå fattar inte hur man kan klaga på gridners , de spelare som rakar mest av alla , och igentligen i många fall betalar betydligt mer än vad dom får tillbka .

 

 

Det nya systemet drabbar låglimit spelarna aldra hårdast , och för min egen del handlar det om en försämring på exakt 50 procent.

 

Men varför inte göra ett system som är 100 procentigt rättvist , och ger spelare okej rakeback,istället för att försöka lura sina egna spelare .

 

 

Drabbar alla negativt , än så länge PUNKT SLUT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart är det tråkigt att man inte längre kan få hög cashback lika lätt, och VIP poäng.

MEN:

24H network har länge betalat ut mer till sina spelare än väldigt många andra aktörer på marknaden. Storspelare har kunnat plocka ut 60% på sin rake varje måndad, till det har dom även kunnat handla i en vip-shop.

Pokerstars som har sjukt mycket spelare erbjuder inte rakeback, Fulltilt erbjuder max 27%, partypoker erbjuder inget (undantaget vissa skumma avtal) och blåser åxå sina affe.

Prima erbjuder MAX 30% men sen finns det vissa skins som går runt det och kallar det bonus och dylikt så att du kan få 60%. Men det är inte vad nätverket erbjuder.

 

Nu har nätverket 24H ändrat detta men som på så många andra stället så går det fortfarande att flörta med sitt skin för att få ett bättre avtal.

 

Det 24H erbjuder nu är ingen katastrof utan ett helt vanligt avtal som faktiskt fortfarande är bättre än många andras, det är inte på något sätt fel gjort av dom. Det fel dom har gjort är att dom tidigare har erbjudit mer än dom klarar av, nu försöker dom ändra på det.

Passar det inte är det bara att byta, finns många andra aktörer att gå till. Men att gå upp i taket för att dom numera erbjuder ett standardavtal som är bättre än många andra och lite sämre än vissa är bara idiotiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, har svarat på JimmyTheRose's inlägg på prosharks så jag ska göra det här också:

 

Jimmys inlägg är skrivit som ett försvarstal för 24hNetworks business-filosofi.

Men "att alla andra gör ju det!" är inget bra försvar.

Sanningen är att alla sidor har för hög rake. Men eftersom ingen säger något och alla bara fortsätter pumpa in pengar så fortsätter pokernätverken klappa sig på magen.

24hNetwork före 27/11 var det bästa alternativet av en mängd utsugaralternativ. Priset man fick betala för nätpokerns bästa bonusar var lite spelare och tajta spelare. Nu är bonusarna hälften så bra (Yep, 50% sämre). Det ska mycket stor mängd extra fisk till innan det täcker upp de 50%..! (Ni som inte tror mig borde räkna ut exakt vad ni betalar i rake i t.ex månaden och sen jämföra det med vad ni verkligen tjänar på pokern..)

 

Jag skiter i om 24h gick en miljard miljarder back varje månad innan p.g.a de förmånliga bonusarna.. Jag bryr mig bara om att jag själv gick plus. Jimmy skriver på prosharks att jag borde tagga ner, men verkligheten för mig är att min enda inkomst blev mindre utan förvarning över en natt för att ett stenrikt storföretag bestämde sig för att tjäna mer pengar.

 

Jag kommer att byta nätverk...Men! varför skriver jag egentligen i den här tråden? Är det för att jag vill informera alla tajta grinders om läget så att dom följer med mig till mitt nya nätverk? Inte direkt..

Det är ett desperat försök att få 24h att inse hur mycket dom håller på att bita handen som föder dom. Men istället för medhåll och lite upprörda känslor så har reaktionerna blivit glädje och jubel över att "dom tajta grindarna" inte längre kan försörja sig på pokern. Ha ha ha snacka om att missa poängen! för att inte tala om vilken patetisk avundsjuka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är en värdelös ändring de har gjort mitt i månaden, men sänker de kraven för bonusar/Cashback gold så är det ett bättre system, men nu är det bara 4 gånger så svårt att komma upp i 50-60% vad man nu brukar komma upp i. Tror det är det folk blir så arga på, inte själva contributed, utan att alla erbjudanden som fanns försämrades mer än dubbelt.

 

Det idiotiska i det hela va att göra det den 27e, mitt i Vipracens spurter, blev ju helt plötsligt omöjligt och komma ikapp dom där X Antal Vip poängen ledaren låg före etc.

 

Brukade snitta 300 vips / h på 6 SH NL200 bord, nu får jag knappt 200 på 6 SH NL400, det säger en del, och tro inte jag är 12/8 spelare, då hade det varit rätt självklart, men min VPIP ligger runt 23-27, bara där ser man att även om man spelar rätt löst så får man inte in ens i närheten av lika mycket VIPs som förr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rakeham:

Jag betalar personligen cirka 200.000 sek i rake till 24h per år. Det spelar faktiskt roll för mig om jag får tillbaka 100.000 eller 50.000. Det spelar 50tusenroll..

 

Nej det tror jag inte, utan snarare att du deltar i potter som ger upphov till x Ksek i rake

 

gregcadillac

Alltså är du efterbliven eller?

Nej det tror jag inte. Men jag förstår att du blir upprörd när du kommer få mindre pengar nu/månad. Hade jag med blivit. Men nu är det inte så för mig. De spelarna jag möter skiter i vilket vad de får tillbaka i månaden i RB, de är så dåliga att de inte ens vet vad RB är.

Jo för att även fisken får tillbaka mycket mindre och därför kommer du så småningom ha ett mycket mindre, eller i alla fall fattigare fiskbestånd att ta pengarna av.

 

Tar det senare, men jag tror det inte stämmer det du påstår!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ha ha ha ha ha

fraallan, bjoelle, espinola...

 

Vem är det egentligen som borde lära sig spela?? Ni är så rädda för att spela mot råtajta grinders som bara "nöter AA & KK" att ni hellre tar 50% sämre rakebackavtal...ha ha fy faaan va patetiskt!

 

Jag betalar personligen cirka 200.000 sek i rake till 24h per år. Det spelar faktiskt roll för mig om jag får tillbaka 100.000 eller 50.000. Det spelar 50tusenroll..

 

Men såklart, spelare som ni som tittar på High Stakes/WPT på TV'n o sen ska visa fiskarna på 0.25/0.50 vad ni lärt er från super system, ni bryr er knappast om triviala saker som rake va.. Vad är "rake" gentemot "power poker" och "check raise" va??

ha ha ha det kul på 24h, hoppas ni smörjer med vaselin först..

 

word

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är en värdelös ändring de har gjort mitt i månaden, men sänker de kraven för bonusar/Cashback gold så är det ett bättre system, men nu är det bara 4 gånger så svårt att komma upp i 50-60% vad man nu brukar komma upp i. Tror det är det folk blir så arga på, inte själva contributed, utan att alla erbjudanden som fanns försämrades mer än dubbelt.

 

Det idiotiska i det hela va att göra det den 27e, mitt i Vipracens spurter, blev ju helt plötsligt omöjligt och komma ikapp dom där X Antal Vip poängen ledaren låg före etc.

 

Brukade snitta 300 vips / h på 6 SH NL200 bord, nu får jag knappt 200 på 6 SH NL400, det säger en del, och tro inte jag är 12/8 spelare, då hade det varit rätt självklart, men min VPIP ligger runt 23-27, bara där ser man att även om man spelar rätt löst så får man inte in ens i närheten av lika mycket VIPs som förr.

 

Du kanske inte får mer VIP men säkert högre bonus, du betalar ju trots allt nästan 80€/ timmen i rake

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem har sagt att han får tillbaka mindre?

 

Ingen, men utifrån följande uttalande förstår jag i alla fall att han tidigare inte hamnade högst upp på vipcashback gold.

 

 

Förstår att 24/7 lirarna som tidigare vippat 30-40K, gråter sig till sömns nu!

 

Och vippade man inte 30K vip innan så lär man ju absolut inte göra det nu heller. Sen finns det ju iofs sätt att komma gå runt vip cashback gold och få 60% på annat sätt. Men de krav som jag var tvungen att uppfylla innan och som jag klarade av om jag la ner lite tid kommer nu bli nästintill omöjliga att klara.

Men att jag får sämre rakeback är ju inte hela problemet, jag vill att spelare som jag har edge mot har pengar att förlora även om 1,2 och 3 år...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men varför inte göra ett system som är 100 procentigt rättvist , och ger spelare okej rakeback,istället för att försöka lura sina egna spelare .
Enda rättvisa är att sänka rejken helt och hållet, och förbjuda rejkback. Precis som Svenska Spel gjort. Då betalar du mindre i rake i de potter du vinner.

 

Det är endast vinnaren av potten som betalt rake. Det är endast han som ska ha tillbaks på raken, enligt mitt sätt att se det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enda rättvisa är att sänka rejken helt och hållet, och förbjuda rejkback. Precis som Svenska Spel gjort. Då betalar du mindre i rake i de potter du vinner.

 

Det är endast vinnaren av potten som betalt rake. Det är endast han som ska ha tillbaks på raken, enligt mitt sätt att se det.

 

Att vinnaren får tillbaka på sin betalda rake tycker jag också är mycket mer rättvist, sen om det sker genom rakeback eller sänkt rake spelar inte så stor roll.

På sätt och vis känns det skönt att få tillbaka lite i slutet av månaden, men å andra sidan kanske inte pöbeln skulle få nån rakeback eftersom dom inte förstår/bryr sig, vilket alla skulle förlora på i så fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

espinola, vafan vet du om hur mycket jag rejkar??

 

Tror du att 200.000SEK är mycket pengar i rake-sammanhang på 12 månader?? ha ha du har iiiingen aning om hur mycket kulor som rullar ner i pokernätverkens fickor.

Du verkar inte riktigt på det klara med hur raken har fungerat på 24h fram till 27/11.. jo förstår du..

Raken ansågs tillhöra den vunna potten. Något som drogs av från den summa en spelare (eller flera, vid split) hade vunnit av de andra spelarna vid bordet. Alltså, för att använda mig själv som exempel, har jag under 12 månader vunnit potter där sammanlagt cirka 200.000SEK dragits i rake från mina vinstpengar ner i 24h ficka. Pengar som jag lurat av mina motståndare, men som 24h lagt beslag på i utbyte mot att låta mig spela i deras nätverk.

 

Din kommentar är ungefär som att jag skulle säga att skatten på din lön delvis betalas av någon kund till företaget du jobbar för. Visst indirekt har kunden bidragit med pengarna som du ger till skatteverket, men känner du inte själv att det är DINA pengar som skatteverket drar varje månad? De är ju trots allt en del av DIN LÖN..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

espinola, vafan vet du om hur mycket jag rejkar??

 

Tror du att 200.000SEK är mycket pengar i rake-sammanhang på 12 månader?? ha ha du har iiiingen aning om hur mycket kulor som rullar ner i pokernätverkens fickor.

Du verkar inte riktigt på det klara med hur raken har fungerat på 24h fram till 27/11.. jo förstår du..

Raken ansågs tillhöra den vunna potten. Något som drogs av från den summa en spelare (eller flera, vid split) hade vunnit av de andra spelarna vid bordet. Alltså, för att använda mig själv som exempel, har jag under 12 månader vunnit potter där sammanlagt cirka 200.000SEK dragits i rake från mina vinstpengar ner i 24h ficka. Pengar som jag lurat av mina motståndare, men som 24h lagt beslag på i utbyte mot att låta mig spela i deras nätverk.

 

Din kommentar är ungefär som att jag skulle säga att skatten på din lön delvis betalas av någon kund till företaget du jobbar för. Visst indirekt har kunden bidragit med pengarna som du ger till skatteverket, men känner du inte själv att det är DINA pengar som skatteverket drar varje månad? De är ju trots allt en del av DIN LÖN..

 

Om jag inte är helt ute och cyklar här så var det inte så det funkade, utan raken för varje pott delades lika mellan alla spelare som fått kort vid bordet. Detta gjorde att man kunde spela fold em och ändå casha in en massa på rakeback. Det dom nu har ändrat till är lite bättre ur den synpunkten, det måste väl alla hålla med om, även om jag tycker att det sättet du skriver och gdaliy är inne på vore det absolut bästa. För det är ju ändå så att det är vinnaren som betalar raken.

 

Sen att VIP poängen rullar in så sakta är ju rätt kasst, blir svårare att klättra i rb stegen, bonusarna blir skräp och VIPshopperna förlorar värde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar vara ett känsligt ämne detta för vissa av er. Lugna ner er...

 

Bara att inse, finns två sidor på myntet. Jag tillhör den skalan av spelare som spelar 1-2 bord och vinner potter. Och klart fan blir jag glad nu när jag kommer få in mer vipps/bord/h (upp till vad var det 3.5vipps/hand nu). Om fiskarna stannar eller inte vet jag inget om. Men känslan säger att de stannar, då de jag mött under de senaste 14månader inte vetat om att de kunnat få Vipp cash back gold.

 

Juste, jag vippar mellan 4-6K/mån och får 60%. och ja jag kommer få mera tillbaks nu, kan ge en rapport om en månad för att bekräfta det.

 

Och den andra sidan...Ni som är så förbannade att skiten ändras, ni spelar ju bara för vippens skull känns det som....ja givetvis blir ni förbannade när eran inkomst (kanske enda) minskar med 50%?

Passar det inte, är det bara att byta, inte svårare än så! Finns hur många sidor som helst nu, men det visste ni ju redan!

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag inte är helt ute och cyklar här så var det inte så det funkade, utan raken för varje pott delades lika mellan alla spelare som fått kort vid bordet. Detta gjorde att man kunde spela fold em och ändå casha in en massa på rakeback. Det dom nu har ändrat till är lite bättre ur den synpunkten, det måste väl alla hålla med om, även om jag tycker att det sättet du skriver och gdaliy är inne på vore det absolut bästa. För det är ju ändå så att det är vinnaren som betalar raken.

 

Sen att VIP poängen rullar in så sakta är ju rätt kasst, blir svårare att klättra i rb stegen, bonusarna blir skräp och VIPshopperna förlorar värde.

 

Trodde jag med! Men rakeham verkar vara så säker på sin sak... orka bråka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smackboy, espinola..

 

Så som jag förklarade var EXAKT som raken fungerade före 27/11. Men sen anledningen till att VIP-poängen delades ut baserat på vem som fått kort tilldelade sig i en hand där potten blev över en viss summa, den vet nog knappt 24h(B2B) själva..! Konstigt, "orättvist" system - javisst! Fördelaktigt för i princip ALLA spelare gentemot det nya systemet - javisst!!

 

espinola, jag tänker inte skriva att du har fel i ditt antagande att du kommer dra in mer VIP-poäng med det nya systemet. Men det ska bli MYCKET intressant att se din rapport om en månad.

 

För att du ska komma över 6000VIP på en månad med nya systemet måste du personligen betala mer än €2400 i rake. 2400 x 12 = 28800

Med dagens växlingskurs är det cirka 270.000 SEK. Från din ficka, till 24hs ficka, på ett år.

Intressant tycker iaf jag..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är till 99% säker att raken fördelades på alla som fick kort, och inte till den som vann potten. Har spelat ett par månader på b2b, och rakebacken man fick överenstämde varje gång med summan man kan hitta under Game Notes, MGR kolumnen i PT. Alltså den kolumn som summerar raken/spelare. Det vore väldigt osannolikt att jag rakar så sjukt nära MGR att jag inte skulle kunna se en differans där.

 

Hade det varit som du säger så hade det ju inte funnits fold em nissar som grindar in 40-50k vip i månaden, för då hade dom ju inte rakat en massa och inte dragit in 5-6k€ i rb varje månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså systemet har , eller kommer aldrig fungera så att man kan folda sig till en 300 procnetig rakeback. Som vissa tror , alltså precis som det nämns tidigare så rakar den spelaren som vann potten till den sidan där han spelade för . Och i andra hand till b2b. Alltså precis som någon nämner pengar som man har VUNNIT och som ma som spelare stjälvklart har rätt till,

 

24h tog sedan en viss procent från den summan som potten innehöll beroende ,på hur mycket stjälva sidan rakade sammanlagt i månaden .

 

Klyddigt lite gran va??

 

Exempel jag vinner en pot på 10.00e. 0.50e går i rake , på låt oss säga att jag spelar för exempelvis bambapoker.

 

Hela bambapoker rakar cirka tex 30.000 e i månaden , dvs att dom får behålla enligt reger och föreskrifter från (b2b) behålla cirka 80 procent av 30.000 =24.000 =6.000 går alltså till b2b i avgift , för support , klient och övriga grejer så som webbinsätningar m.m

 

Systemet har varit klyddigt och svårt får turnkey partners att överleva vilket vi har sätt , vilket har fått till föjd att dom har bytat namn hit och ditt och inte klarat mer än ett år .

 

För mig är det otroligt att vissa som anser sig vara seriösa spelare inte har nån koll på hur systemet har fungerat .

 

Och det är samma sak nu , att det är inte sidorna som är dom stora svinen utan b2b som nu plötsligt blivit ett 5-6 gånger större svin och jag kan tänka mig att dom olika pokermangerna på småsidor ,har en sannslös diarre just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är till 99% säker att raken fördelades på alla som fick kort, och inte till den som vann potten.

 

Jag är 99.9% säker.

 

Om tio spelare satt vid ett bord och det drogs 3 i rake, så ansågs varje spelare ha betalt 0.30 i rake i den potten och fick rakeback på detta belopp.

 

Detta innebar att vissa spelare med hög VIP/RB och som spelade tight fick tillbaks 60% av sin "matematiska rake". Men det visade sig att matematisk rake inte alls var samma sak som vad denna spelare batalade i faktisk rake, för vissa spelare blev det så att de fick tillbaks över 1020% på sin faktiskt betalda rake.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nja, asså jag ville mer visa för världen hur mycket vi spelare faktiskt betalar.

 

Även om du har 60% rakeback (mycket trevlig deal) i mitt påhittade scenario så blir det ändå mer än 100 lock rakt ner i fickan på 24h. Pengar som är dina tycker jag.

Jag tycker inte att raken är något som borde vara en självklarhet i allas ögon. Enda anledningen till att den är så stor % som den är, är för att vi är alla beredda att betala den. Om alla spelare sagt nej hade nätverken blivit tvungna att sänka den.

 

 

Men om du har den deal du säger (60% äkta rakeback oavsett VIP) så betyder det att innan så fick du rakeback på raken från dina vunna potter, men nu får du rakeback på summan du har bidragit med till rejkade potter. Så ifall du får MER rakeback nu med nya systemet betyder det att du är en FÖRLORANDE SPELARE!

Men din attityd säger mig att du är en vinnande spelare...och isåfall måste din "rakeback" ha med VIP-poäng att göra.. och det betyder att du är HELT ute och cyklar i dina beräkningar.

 

Over

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...