Gå till innehåll

Nytt VIP-poäng system från 27. November


24hPoker

Recommended Posts

Nytt VIP-poäng system, contributed rake.

 

Vad är Contributed rake?

 

Contributed rake eller bidragande rake är en fördelningsprincip av raken till de spelare som är aktiva i en pott. De aktiva bidragande spelarna får del av raken i paritet till hur mycket spelaren har satsat i potten. Likaså får spelaren VIP-poäng efter samma princip. VIP-poäng får man från varje bidragande rake från €0.40. Även VIP-poäng från multiturneringar och Sit&Go adderas till spelarens VIP Cash Back GOLD. Om du deltar i en schemalagd flerbordsturnering eller en Sit & Go, så får du 1 VIP-poäng för varje €0.4 som erlagts i turneringsavgift. Inga VIP-poäng tilldelas om du använt VIP-poäng för att köpa in dig till turneringen.

 

Nytt VIP-poängsystem

Spelaren får en VIP för varje €0.40 i bidragande rake. VIP-poäng ges i en stigande skala maximalt kan spelaren få 3.75 VIP i en pott.

 

Exempel

€1/2 NL Texas, sex spelare får kort. Spelare A satsar €1 i potten, spelare B satsar €2, spelare C satsar €40, spelare D satsar €40. Spalare E och F foldar. Potten är nu €83 och raken är €3.

 

Spelare A bidrar med €1/€83 = 1,2% av potten = €0.036 i rake = 0.09 VIP

Spelare B bidrar med €2/€83 = 2,4% av potten = €0.072 i rake = 0.18 VIP

Spelare C bidrar med €40/€83 = 48,2% av potten = €1,446 i rake = 3,62 VIP

Spelare D bidrar med €40/€83 = 48,2% av potten = €1,446 i rake = 3,62 VIP

 

Skillnader i det nya systemet?

Tidigare användes Shared Rake system, vilket distribuerade raken lika till alla spelare som fick kort. Spelare premierades för deltagande i en pott istället för spel i en pott. Contributed rake/bidragande rake är mer rättvist i fördelning av både rake och VIP-poäng.

 

Vilka effekter får det nya systemet?

För spelaren är givetvis pokerspeladet som tidigare skillnaden är att spelaren kan nu få mer VIP-poäng per hand.

 

Cardroom2 VIP Cash Back GOLD

Idag får spelaren VIP-poäng både hos 24hpoker och Cardroom2 utan skillnad. Nu införs enfast utbetalningsstruktur för Cardroom2 enligt följande:

 

€50 - €499 i rake = 20% i Cash Back

€500 i rake eller mer = 30% i Cash Back

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 119
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

hmm.. antingen saknas detaljer eller så är det bara jag som tolkar fel eller inte förstår..

 

1. Betalas VIP-poäng ut till händer med lägre än 0.40 i totalrake?

2. Får man Cashback Gold-rakeback för händer med lägre än 0.40 i totalrake?

3. Kommer Cashback Gold-gränserna att ändras?

4. Avrundas alltid antal VIP-poäng till 2 decimaler per hand och i så fall avrundas det alltid nedåt, dvs övriga decimaler stryks?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MBengtsson:

 

 

1. Betalas VIP-poäng ut till händer med lägre än 0.40 i totalrake?

Varje €0.10 ger 0.25 VIP till spelare, se contributed rake tabell på http://www.24hpoker.com

 

2. Får man Cashback Gold-rakeback för händer med lägre än 0.40 i totalrake?

Alla VIP-poäng räknas till VIP cashback Gold som vanligt, spelar du fyra stycken händer var din rake är €0.10 per hand, så får du en VIP-poäng.

 

3. Kommer Cashback Gold-gränserna att ändras?

VIP cashback Gold regler kommer inte att ändras.

 

4. Avrundas alltid antal VIP-poäng till 2 decimaler per hand och i så fall avrundas det alltid nedåt, dvs övriga decimaler stryks?

VIP-poäng tilldelas i 2 decimal format.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite lätt obegripligt svar tycker jag. :shock:

 

Hej,

 

Contributed rake gäller i hela 24hnetwork och är ändring som 24hnetwork bestämmer över.

 

Från 1. Oktober drivs 24hpoker.com av Casa Gaming LTD och inte uttav nätverket, detta är orsak att 24hPoker.com kan inte påverka nätverkets beslutningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pågår ju 2 trådar om ungefär samma sak, så jag postar samma inlägg här som under B2B-tråden:

 

Om jag förstått alla formler korrekt:

 

x = din insats i potten

y = totala potten

z = pottens rake

r = din andelsrake

v = dina vip-poäng

c = din cashbackprocent (beroende på hur många vip man spelar in under månaden)

p = pengar tillbaka

 

 

x/y * z = r

r/0.40 = v

r * c = p

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är också en tight lowlimitspelare. Spelar bara sporadiskt, cirka 4 bord samtidigt och runt 1 timme per dag. Brukar ge 40-50 VIP men igår fick jag ihop.. 10..

Svårare att få ihop VIP för sådana som mig alltså, men å andra sidan får man ju högre cashback per VIP numera så effekten blir inte så stor i det som betyder något (pengarna), trots allt - om man överhuvudtaget orkar få ihop 1000 VIP per månad på dessa nivåer.. kan bli jobbigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kanske inte e stor skillnad för cashback men för mig som håller på med ett race : 45k vip för att spela Hki Freezeout.

Hade spelat så att jag skulle vippa jämt över alla månader men nu sket det sig då det blir omöjligt för mig att få 15k vip i December.(e på ett annat skin men samma ändring).

Så för mig e det i princip en förlust på 2720€

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kanske inte e stor skillnad för cashback men för mig som håller på med ett race : 45k vip för att spela Hki Freezeout.

Hade spelat så att jag skulle vippa jämt över alla månader men nu sket det sig då det blir omöjligt för mig att få 15k vip i December.(e på ett annat skin men samma ändring).

Så för mig e det i princip en förlust på 2720€

 

Skotta lite då =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är också en tight lowlimitspelare. Spelar bara sporadiskt, cirka 4 bord samtidigt och runt 1 timme per dag. Brukar ge 40-50 VIP men igår fick jag ihop.. 10..

Svårare att få ihop VIP för sådana som mig alltså, men å andra sidan får man ju högre cashback per VIP numera så effekten blir inte så stor i det som betyder något (pengarna), trots allt - om man överhuvudtaget orkar få ihop 1000 VIP per månad på dessa nivåer.. kan bli jobbigt.

Vad menar du med högre cashback per vip? Har dom ändrat cashback systemet efter detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cashbacksystemet är ju ändrat enligt tråden, men inte utbetalningsnivåer för vilka procent man får etc. Tidigare fick jag cirka 35 euro per 1000 VIP, men med det nya systemet får jag 80-100 euro per 1000 VIP, grovt räknat.

Att en tajt spelare på låglimit som jag numera har 4-5 ggr svårare att samla VIP-poäng behöver alltså egentligen inte betyda att jag får så mycket mindre i cashback mot tidigare - så länge jag orkar upp i 1000 VIP per månad.

Som jag ser det måste jag upp en nivå nu alternativt skippa VIP-poängsjagande osv och istället koncentrera mig till 100% på att spela bra poker.. vilket ju såklart är det man skall göra..

Skall även tilläggas att jag tycker nya systemet är bättre och mer rättvist, även om det drabbat sådana som mig och istället mer gynnar de som spelar på höga nivåer eller spelar väldigt löst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...