Pastafazool Postad 26 November , 2007 Rapport Share Postad 26 November , 2007 Fullföljer vi draget in i graven här? Ingen read, har 30 händer på honom bara där han "statsar"; 23/16.7/1.7 Full Tilt Poker Game #4297320064: Table Jarvis (6 max) - $0.25/$0.50 - No Limit Holdem - 20:29:34 ET - 2007/11/25Seat 1: 22off ($48) Seat 2: ChrisKim47 ($95.75) Seat 3: fiquetranquilo ($59.05) Seat 4: Jackfruit Pony ($64.10) Seat 5: grizzlyd ($50.70) Seat 6: jackie23 ($83.80) Jackfruit Pony posts the small blind of $0.25 grizzlyd posts the big blind of $0.50 The button is in seat #3 *** HOLE CARDS *** Dealt to fiquetranquilo jackie23 folds 22off has 15 seconds left to act 22off raises to $1.75 ChrisKim47 folds fiquetranquilo calls $1.75 Jackfruit Pony calls $1.50 grizzlyd folds *** FLOP *** Jackfruit Pony checks 22off bets $2 fiquetranquilo raises to $6 Jackfruit Pony folds 22off raises to $12 fiquetranquilo calls $6 *** TURN *** 22off has 15 seconds left to act 22off bets $34.25, and is all in fiquetranquilo gör vad? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Arnan Postad 26 November , 2007 Rapport Share Postad 26 November , 2007 ända in i kaklet han har par i damer esset slår han tror inte han sitter på AQ och såklart färgen som kommer på river Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Joeduck Postad 26 November , 2007 Rapport Share Postad 26 November , 2007 vad gör? lol Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 26 November , 2007 Rapport Share Postad 26 November , 2007 potten är typ 5 dollar, han bettar 2, du höjjer till 6. dvs han får betala 4dollar för att se turn i 17dollarpotten. väääldigt klen raise, men kan väl funka för att framkalla bluffar. så är väl rätt lätt push efter det. hamna på turn med en clairvoyant motståndare suger ju pung, lika bra att dega in själv för att slippa bli utbetad på en missad turn och för att han inte ska kunna komma undan när färgen går in. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Big Less Postad 26 November , 2007 Rapport Share Postad 26 November , 2007 Fullföljer vi draget in i graven här? Varför skulle vi göra det? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skalle88 Postad 26 November , 2007 Rapport Share Postad 26 November , 2007 Varför skulle vi göra det? OT frågar självklart om det är EV+ att syna turn, vilket det inte är... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Big Less Postad 26 November , 2007 Rapport Share Postad 26 November , 2007 OT frågar självklart om det är EV+ att syna turn, vilket det inte är... OK. Då blir mitt råd att gå ner i nivå. Inte ens om både A och J är levande outs är oddsen i närheten av de rätta. Här kan du titta närmare på odds http://www.pokersavvy.com/wfs/texas-holdem-odds-chart--a-cheat-sheet Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 26 November , 2007 Rapport Share Postad 26 November , 2007 Big_Less, han behöver 34% equity för att gå breakeven på synen. Mot t.ex. TT har han exakt 34% så ditt påstående stämmer inte.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
invers Postad 26 November , 2007 Rapport Share Postad 26 November , 2007 Roligt att punkrockarn visar sig. Längesen jag såg dig. Hur går det med liret? Som spelat måste du vika på turn. Däremot borde du pusha redan på flop. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pastafazool Postad 26 November , 2007 Författare Rapport Share Postad 26 November , 2007 Jag spelar den här handen åt helvete fel. Det är jag väl medveten om gott folk. Men det jag vill veta är att hur ska man reagera i en liknande situation där fi insta ställer på turn. Om man redan ska commita sig på floppen, är det då rätt att syna all in på turnen? Nio outs, alltså har jag 36% chans att sätta färgen på turn och 18% på river. Tro mig när jag säger att jag vet att jag spelar handen kaos, det har jag gjort nu non-stop i två veckors tid:mrgreen: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brut Postad 26 November , 2007 Rapport Share Postad 26 November , 2007 Du måste folda turnen. Även om du leder någon enstaka gång får du igenomsnitt för lite outs för att få odds. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brut Postad 26 November , 2007 Rapport Share Postad 26 November , 2007 Jag spelar den här handen åt helvete fel. Det är jag väl medveten om gott folk. Men det jag vill veta är att hur ska man reagera i en liknande situation där fi insta ställer på turn. Om man redan ska commita sig på floppen, är det då rätt att syna all in på turnen? Nio outs, alltså har jag 36% chans att sätta färgen på turn och 18% på river. Tro mig när jag säger att jag vet att jag spelar handen kaos, det har jag gjort nu non-stop i två veckors tid:mrgreen: Inte optimalt nej men dels så blankade turn och dels så ställde fi och detta viste du ju inte på floppen. Med de stacks som gäller så tycker jag att du ska dega själv på floppen i det här läget för övrigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
owster Postad 26 November , 2007 Rapport Share Postad 26 November , 2007 Jag spelar den här handen åt helvete fel. Det är jag väl medveten om gott folk. Men det jag vill veta är att hur ska man reagera i en liknande situation där fi insta ställer på turn. Om man redan ska commita sig på floppen, är det då rätt att syna all in på turnen? Nio outs, alltså har jag 36% chans att sätta färgen på turn och 18% på river. Tro mig när jag säger att jag vet att jag spelar handen kaos, det har jag gjort nu non-stop i två veckors tid:mrgreen: Mjae, du har 18% att sätta den på turn och 18% att sätta den på river. Kanske var så du menade... Som spelat hade jag foldat turn. På NL50 brukar de inte vara så innovativa att skicka med händer du slår här. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts