Gå till innehåll

SvS 1/2 FR - Floppat 2par med läskig turn, rätt spelat ?


Recommended Posts

$200 NL Texas Hold'em - Sunday, November 25, 21:03:45 ET 2007

Table Bertil 5 (Real Money)

Seat 6 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: HERO ( $745.69 )

Seat 7: bIGmAMA_ ( $335.7 )

bIGmAMA_ posts small blind [$1].

bmc1275 posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ Qs Ks ]

HERO raises [$8].

bIGmAMA_ calls [$7].

** Dealing Flop ** [ 6d, Kc, Qc ]

bIGmAMA_ checks.

HERO bets [$12].

bIGmAMA_ raises [$30].

HERO raises [$60].

bIGmAMA_ calls [$42].

** Dealing Turn ** [ As ]

bIGmAMA_ checks.

HERO bets [$80].

bIGmAMA_ is all-In. (Vilket blir en höjning till cirka 250kr)

 

Är det syn som gäller ? Jag är rädd för AK, men oddsen är kanske för bra för att släppa ? Spelade jag rätt till turn ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joo du har rätt, det känns som mitt största misstag i den här handen. Tänkte väl nåt om att jag ville ha syn av sämre kung..

Som spelad, syn eller fold på turnpushen ?

vet ej om det är menat att du räknat ut $ till sKr här:

bIGmAMA_ is all-In. (Vilket blir en höjning till cirka 250kr)

om felet är "till"- menat som "med" så är det en självklar syn, annars tycker jag du lika gärna kan lägga, om inte FI är över- aggro eller x-tra tjyvaktig av sig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är ju int direkt nötlinjen för att få in 170bb mot en sämre hand.

 

3betta till 100 på floppen eller syna bara.

 

problemet är ju att det inte finns så många säme händer fi kan stacka av med här, han synar bara pre så AA/AK är mindre troliga.

 

66, JcTc, split är väl ungefär hans 170bb-allin range här ev slowad AA/AK/KK/QQ som alla slår dig nu.

 

lägre tvåpar finns ju knappt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vet ej om det är menat att du räknat ut $ till sKr här:

 

om felet är "till"- menat som "med" så är det en självklar syn, annars tycker jag du lika gärna kan lägga, om inte FI är över- aggro eller x-tra tjyvaktig av sig

 

Antingen så har jag missuppfattat dig eller något väldigt basic med poker eller så är jag väldigt trött bara..

En höjning MED 250 är större än en höjning TILL 250, då borde jag väl rimligtvis hellre vilja syna en höjning till 250 ?

Det jag menade egentligen var iallfall att jag måste lägga in 170 till..

 

Och dollar/kr grejen är ingenting att bry sig om, KR finns inte som valuta i pokertracker där HH är kopierad från, det här är alltså egentligen KR.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wairt 1/2 svensk spel.

aja har aldrig spelat där men då är kanske AK/slowspel troligare.

 

problemet är ju att A förbättrar många händer som du slog innan och skrämmer iväg alla(antagligen) som en microlirare kan tänka sig stoppa in med(KJ/KT).

 

A är ju verkligen sämsta kortet i leken. checksyna allin här känns bättre än att ställa själv då det bör leda till att allt sämre viker och allt bättre synar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antingen så har jag missuppfattat dig eller något väldigt basic med poker eller så är jag väldigt trött bara..

En höjning MED 250 är större än en höjning TILL 250, då borde jag väl rimligtvis hellre vilja syna en höjning till 250 ?

Det jag menade egentligen var iallfall att jag måste lägga in 170 till..

 

Och dollar/kr grejen är ingenting att bry sig om, KR finns inte som valuta i pokertracker där HH är kopierad från, det här är alltså egentligen KR.

 

ok då förstår jag bättre. Använder mig ej av något databas poker program själv. Man brukar säga "höjer med", ett tips bara. Det är en läggning, tror ej FI tror att du kommer lägga

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...