GusFredrik Postad 25 November , 2007 Rapport Postad 25 November , 2007 Nappade på Betssons reloade bonus på 150%här om dagen. Betsson skriver: För att hämta din bonus behöver du samla ihop 10 player points per bonusdollar under en period av 60 dagar Vidare skriver man att reglerna för att samla player points är: Ring games: 0.1 Player Points delas ut för varje $0.10 av varje bordsavgift från potten. En bordsavgift på 3 dollar innebär alltså 3 Player Points för samtliga spelare i given. När jag hade börjat spela såg jag att det gick långsamt att samla player points. Jag ifrågasatte detta hos Betsson som kollade saken och sedan påstod att man måste bidra med pengar i potten för att bli tilldelad player points. Jag tolkar inte en "giv" på detta sätt. Hur tycker ni att man ska tolka deras reload och vad ska man göra? Citera
DrRoland Postad 25 November , 2007 Rapport Postad 25 November , 2007 Ja, det är contributed vilket betyder att du måste ha lagt minst någonting i potten. Citera
GusFredrik Postad 25 November , 2007 Författare Rapport Postad 25 November , 2007 uppenbarligen men kan man tolka deras marknadsföring av bonusen och intjäning av player points på det sättet. De skriver att alla i given blir tilldelade player points. Jag tolkar inte en giv på det sättet Citera
martenmania Postad 25 November , 2007 Rapport Postad 25 November , 2007 Håller helt med OP. Det framgår inte på något sätt på Betssons hemsida att man måste ha lagt pengar i potten. Att sen alla med lite koll vet att det numera är contributed på ongame har inte med saken att göra. Citera
JohAAn1 Postad 25 November , 2007 Rapport Postad 25 November , 2007 Håller helt med OP. Det framgår inte på något sätt på Betssons hemsida att man måste ha lagt pengar i potten. Det här var väl att ta i... https://www.betsson.com/sv/poker/faq/ Välj "Player Points" i rullgardinsmenyn längst upp och tryck "VISA" Under punkt 5 kan man läsa följande: Ring games: 0.1 Player Points ges för varje $0.10 som betalas i rake. Så en rake på $3 ger alla spelare i den aktuella handen 3 Player Points. Enbart spelare som bidrar till potten erhåller Player points. Alla spelare som bidrar till potten erhåller lika många Player points. Innan man nappar på bonuserbjudande är det väldigt viktigt att verkligen kolla upp vad som gäller så att man inte fastnar för någon bonus som kanske inte alls passar ens spelstil osv...(för den som inte visste:-) ) Citera
martenmania Postad 25 November , 2007 Rapport Postad 25 November , 2007 Det här var väl att ta i... https://www.betsson.com/sv/poker/faq/ Välj "Player Points" i rullgardinsmenyn längst upp och tryck "VISA" Under punkt 5 kan man läsa följande: Ring games: 0.1 Player Points ges för varje $0.10 som betalas i rake. Så en rake på $3 ger alla spelare i den aktuella handen 3 Player Points. Enbart spelare som bidrar till potten erhåller Player points. Alla spelare som bidrar till potten erhåller lika många Player points. Innan man nappar på bonuserbjudande är det väldigt viktigt att verkligen kolla upp vad som gäller så att man inte fastnar för någon bonus som kanske inte alls passar ens spelstil osv...(för den som inte visste:-) ) Om jag vill veta vad som som gäller beträffande Player points så klickar jag på "Player Points" och inte "FAQ". Citera
GusFredrik Postad 25 November , 2007 Författare Rapport Postad 25 November , 2007 Aha, under FAQ står det. Men känns det inte som man udanhåller sanningen. Det står inget om detta, utan snarar tvärt om, på deras pokersida. Det står uttryckligen att alla i given är breättigade player points. Visst ska man ta reda på vad som gäller men man ska väl inte bli vilseledd. Varför ska jag behöva ifrågasätta den fakta som skrivs på sidan. För mig har Betssons "cred" naggats i kanten. Citera
JohAAn1 Postad 25 November , 2007 Rapport Postad 25 November , 2007 Om jag vill veta vad som som gäller beträffande Player points så klickar jag på "Player Points" och inte "FAQ". OK! Men då får du heller inte hela sanningen... Påpeka detta för supporten vet ja. Citera
Snobben71 Postad 25 November , 2007 Rapport Postad 25 November , 2007 Hur tydligt som helst under sidan för Player Points. Rubrik: "HUR FÅR JAG PLAYER POINTS" Ring games: 0.1 Player Points delas ut för varje $0.10 av varje bordsavgift från potten. En bordsavgift på 3 dollar innebär alltså 3 Player Points för samtliga spelare i given. Citera
JohAAn1 Postad 25 November , 2007 Rapport Postad 25 November , 2007 Stäm de jävlarna. Du kommer nog få rätt...NOT Citera
GusFredrik Postad 25 November , 2007 Författare Rapport Postad 25 November , 2007 Haha. En stämning vore nått, eller man kanske ska kontakta konsumentverket eller skriva till Sverker. Nä, det är möjligt att Betsson har råkar missa att ändra i player point-informationen på sidan. Känns bara grymt irriterande att jag har jobbat med en bonus som jag trodde jag kunde cleara men som nu visar sig vara "out of reach". Ja ja pengaran är ju inte förlorade så jag får väl ta ut dom och hoppa på en annan bonus som passar mig bättre. Citera
GusFredrik Postad 25 November , 2007 Författare Rapport Postad 25 November , 2007 Har tjafsat en del med Betsson om detta om frågade om dom inte tyckte att deras information var missvisande. Fick detta svar: Vi tycker inte att informationen på hemsidan är missvisande. "En bordsavgift på 3 dollar innebär alltså 3 Player Points för samtliga spelare i given" innebär att endast de som varit med och bidragit till potten har rätt till Player points. Om du känner dig osäker på något gällande detta kan du alltid dubbelkolla under FAQ där allt är beskrivet mer detaljerat. Var bara tvungen att dela med mig av detta katastrofala svar. Citera
Snobben71 Postad 25 November , 2007 Rapport Postad 25 November , 2007 Jag fick inte ett sådant bedrövligt svar från Betsson. Svaret till mig hänvisade endast till punkt 5 i FAQ. Måste man alltså läsa FAQ fastän man inte har behov att läsa något mer när det ju står tydligt att SAMTLIGA i given får Player Points på sidan för just detta. Citera
Snobben71 Postad 25 November , 2007 Rapport Postad 25 November , 2007 Ha! Jag skickade en fråga tillbaka till Betsson och skrev: "Alltså är rubriken "HUR FÅR JAG PLAYER POINTS" på sidan för Player Points inte sann." (Då det ju där står SAMTLIGA i given). Fick då följande svar... "Självklart stämmer både det som står i rubriken för playerpoints. Förklaringen i FAQ fråga 5 är mer detaljerad men båda stämmer. " OK. De kanske tror att alla synar till en family pot Citera
Recommended Posts