Gå till innehåll

AA i svåååårt läge på flopp. 2.5/5 svs


Recommended Posts

DonSebbe är den enda i den här tråden förutom trådskaparen som jag tycker brukar ha hyfsat vettiga funderingar angående HH's i.

 

Kan någon annan utveckla sig plz. Någon med lite vettigare funderingar än "enkel fold" och "syn". Synar du bör du ha en plan för resten av handen samt motivera vad de kan tänkas ha för HD.

 

Jag personligen förstår inte alls hur man kan förespråka fold i den här handen. Du måste ligga före fler gånger än du ligger efter här. Han som betar ut först har förmodligen ganska stor range av händer. Frågan är vad Jigsaw sitter med, men han sitter garanterat på drag & TP här flertalet av gångerna.

 

Raise eller syn jag vet faktiskt inte. Jag förstår dock inte fold på flopp, det känns jättevekt.

 

F.ö så är det säkert Jonas Lichter då lär han vara tom, klubbisar kan inte spela poker...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DonSebbe är den enda i den här tråden förutom trådskaparen som jag tycker brukar ha hyfsat vettiga funderingar angående HH's i.

 

Kan någon annan utveckla sig plz. Någon med lite vettigare funderingar än "enkel fold" och "syn". Synar du bör du ha en plan för resten av handen samt motivera vad de kan tänkas ha för HD.

 

Jag personligen förstår inte alls hur man kan förespråka fold i den här handen. Du måste ligga före fler gånger än du ligger efter här. Han som betar ut först har förmodligen ganska stor range av händer. Frågan är vad Jigsaw sitter med, men han sitter garanterat på drag & TP här flertalet av gångerna.

 

Raise eller syn jag vet faktiskt inte. Jag förstår dock inte fold på flopp, det känns jättevekt.

 

F.ö så är det säkert Jonas Lichter då lär han vara tom, klubbisar kan inte spela poker...

 

Jag ska gärna utveckla mig lite. Så här ser jag det:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 25.055% 23.99% 01.06% 58708 2604.00 { TT+, 66, 44 }

Hand 1: 37.774% 37.77% 00.00% 92437 0.00 { KsQs, KsJs, KsTs, QsJs, QsTs, JsTs, Ts9s, Ts8s, 9s8s, 8s7s, 7s5s }

Hand 2: 37.172% 36.11% 01.06% 88360 2604.00 { AcAs }

 

 

Raise (effektivt all in): Vilka händer kommer den stabile spelaren med Hand0 att syna med? Primärt seten. Push har alltså mest minusvärde där. Om Hand1 synar så har vi nog ungefär bara en flipp mot denne, så där finns i alla fall inget plusvärde. Alternativet push har sammanfattningsvis dåliga omvända implicita odds, och bör inte väljas.

Call: Att slowspela AA mot två fi på en hyggligt dragig bräda... är liksom inte så bra.

 

Således fold. I mina ögon en enkel sådan.

 

Edit: Naturligtvis finns andra möjligheter än att Fi1 sitter på set/överpar och Fi2 på drag, men det är nog mitt standardantagande här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där har vi lite siffror också, Syn är det sista alternativet i min bok på den här handen Fold o skicka in hela stacken kommer bägge före syn, då helt enkelt syn o Non Ess på turn inte gjorde oss någe klokare när fi skickar in a saftig bet, Visst kan vi vara fisk o syna hela vägen o betala till hans triss.

 

Min känsla är att det är lite för mycket action postflop, jag har varit där o bränt mig på, "men jag hadde ju par i ess" olyckan.

 

Enda alternativet till fold är en saftig reraise det är lite drygt 400 i potten just nu så alternativet är att vi gör det 400 to go för turn. men då är vi i princip commitad till att dra för hela stacken om dom slår om mot oss. Personaligen jag vill inte ha dom här enorma svingarna på min bankrulle. utan jag tar det säkra före det osäkra o foldar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...