Gå till innehåll

Othello och gdaily har en dagbok ihop.

Recommended Posts

Postad
PokerStars Game #21176056236: Omaha Pot Limit ($3/$6) - 2008/10/13 21:32:50 ET

Table 'Veteraniya' 6-max Seat #5 is the button

Seat 1: dooger1234 ($323 in chips)

Seat 2: gpm973 ($299.40 in chips)

Seat 3: cat_n_fish ($207.50 in chips)

Seat 4: menacingmeth ($570.45 in chips)

Seat 5: Manola Depp ($570 in chips)

Seat 6: glendan ($404.30 in chips)

glendan: posts small blind $3

dooger1234: posts big blind $6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Manola Depp 4 of Spades7 of Diamonds6 of Spades4 of Diamonds

gpm973: raises $15 to $21

cat_n_fish: calls $21

menacingmeth: folds

Manola Depp: calls $21

glendan: calls $18

dooger1234: folds

*** FLOP *** 8 of Hearts5 of Diamonds8 of Clubs

glendan: checks

gpm973: bets $87

cat_n_fish: folds

Manola Depp: calls $87

glendan: folds

*** TURN *** 8 of Hearts5 of Diamonds8 of Clubs3 of Clubs

gpm973: bets $191.40 and is all-in

Manola Depp: calls $191.40

*** RIVER *** 8 of Hearts5 of Diamonds8 of Clubs3 of ClubsJack of Clubs

*** SHOW DOWN ***

gpm973: shows King of HeartsQueen of Hearts10 of DiamondsAce of Diamonds (a pair of Eights)

Manola Depp: shows 4 of Spades7 of Diamonds6 of Spades4 of Diamonds (two pair, Eights and Fours)

Manola Depp collected $643.80 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $646.80 | Rake $3

Board 8 of Hearts5 of Diamonds8 of Clubs3 of ClubsJack of Clubs

Seat 1: dooger1234 (big blind) folded before Flop

Seat 2: gpm973 showed King of HeartsQueen of Hearts10 of DiamondsAce of Diamonds and lost with a pair of Eights

Seat 3: cat_n_fish folded on the Flop

Seat 4: menacingmeth folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: Manola Depp (button) showed 4 of Spades7 of Diamonds6 of Spades4 of Diamonds and won ($643.80) with two pair, Eights and Fours

Seat 6: glendan (small blind) folded on the Flop

Okej, den här potten trodde jag verkligen inte jag skulle vinna, men jag var för nyfiken. Hade han sparat en 10-dollars bet till rivern så had ejag foldat där.

• Svars 2,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
handhistory

Nu är jag ingen vidare expert på Omahahahhaahan men hur fan spelar du karl?! Där kan ju aldrig vara en bra spot att få in pengarna eller? Är du vinnande PLOspelare, eller spelar du bara lite på skoj såhär framåt småtimmarna?

Postad
Okej, den här potten trodde jag verkligen inte jag skulle vinna, men jag var för nyfiken. Hade han sparat en 10-dollars bet till rivern så had ejag foldat där.

Skönt när man har blockat stegdrag på parat bräde mot en snubbe som betar ut i en fyrvägspott. :mrgreen:

Förklara gärna om det finns något att förklara!

Postad
Nu är jag ingen vidare expert på Omahahahhaahan men hur fan spelar du karl?! Där kan ju aldrig vara en bra spot att få in pengarna eller? Är du vinnande PLOspelare, eller spelar du bara lite på skoj såhär framåt småtimmarna?
Jag sa ju att jag var nyfiken - jag är medveten om att det är ett parat bord, men jag får stegar på nior, sjuor, sexor och fyror på floppen, och även på tvåor på turn, och sätter honom på höga kort (som inte träffat åttan plus ett lågt kort för kåk).

(Edit: Kåk på fyror också :ola:)

Klockan är mycket och jag har en wrap, så svårt ska det väl inte vara?

Postad

Klart spelet är kallt i vacuum (och förmodligen denna gång med) men hur många gånger kliar man sig inte i huvudet får en känsla av att hans spel inte riktigt stämmer någonstans typ FI i denna hand kanske är passiv pre lite orutinerad men inte dålig så det sticker ut limpar hyffsade händer speciellt låga och så kanske han bestämmer sig för att höja en stark hand pre (höga kort förmodligen)

sen kommer floppen 885 och en jättefin starthand blir bara skräp så då bestämmer han sig plötsligt för att göra ett spel just denna hand och som sagt Fi är lite orutinerad så han tänker inte på att 885 är farlig bräda att göra ett spel på i flervägspotter, eller så vill han inte se det för han bestämt sig för att bluffa nu när han blir så besviken på att floppen inte hjälpt honom. Att han skulle ha nakna AA är inte så troligt heller, Folk fattar att nakna AA inte är stålet parade multivägspotter men det är inte omöjligt att dom hittar cpbluffen i liknandelägen när dom är tom. Nåt sånt gissar jag tankegången var iaf.

Postad
Anyway, tomorrow it's the bleeding BBC coming round to film me. I'm supposed to teach the presenter, whose name I've forgotten, how to remember people's names. Even though I've told the person I think is the director, whose name I've also forgotten, and the other person who might be the director, who's probably called Catherine something (something that begins with W) that I'm not good at remembering names.

Bra att se att Ben håller stilen.

Postad

Varför skaffar folk fyra användarnamn på PF? Jag fattar inte det. Två kan jag förstå - man kanske vill byta nick, man kanske skäms för att man skrev något korkat när man var microlimit sng noob, man kanske vill skriva ett anonymt inlägg i spelberoendeforumet, whatever. Det är till viss del förståeligt ibland (speciellt i sistnämnda fallet) även om forumreglerna säger att man inte skall göra det.

Men på gut feeling så kollade jag nyss upp en användare och såg att han haft fyra olika nicks på forumet som totalt producerat runt 500 inlägg. Jag brukar vara restriktiv med att stänga av folks konton rakt av men sånt här känns lite fånigt.

Någon som har åsikter i frågan? (blir det lite mycket diskussion här bumpar jag svaren till en extern tråd i "Om PSE/PF"-delen)

Postad

Spelar väl egentligen ingen roll hur många man har så länge varje konto håller sig till reglerna? Å andra sidan är det väl just därför folk startar flera konton.

Postad

Är väl svårt för mods o hålla koll på nån som har 4 konton om dom småbryter mot reglerna (=

Är väl för enkelhetens skull man bara ska ha ett konto och för att användarna ska känna igen varandra. Vad vet jag. Tycker man borde få ändra nick med jämna mellanrum men att ha flera samtidigt är ju kallt.. (=

Postad
PokerStars Game #21225150142: Tournament #113611649, $30+$3 Hold'em No Limit - Match Round I, Level II (15/30) - 2008/10/15 19:05:42 ET

Table '113611649 5' 9-max Seat #9 is the button

Seat 6: flopnutset (1320 in chips)

Seat 8: x el sabio (790 in chips)

Seat 9: Manola Depp (2390 in chips)

flopnutset: posts small blind 15

x el sabio: posts big blind 30

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Manola Depp Jack of HeartsKing of Hearts

Manola Depp: raises 60 to 90

flopnutset: folds

x el sabio: calls 60

*** FLOP *** 5 of HeartsAce of Diamonds7 of Hearts

x el sabio: checks

Manola Depp: bets 150

x el sabio: calls 150

*** TURN *** 5 of HeartsAce of Diamonds7 of HeartsAce of Clubs

Manola Depp: checks

*** RIVER *** 5 of HeartsAce of Diamonds7 of HeartsAce of Clubs8 of Hearts

Manola Depp: bets 480

x el sabio: calls 480

*** SHOW DOWN ***

Manola Depp: shows Jack of HeartsKing of Hearts (a flush, King high)

x el sabio: mucks hand

Manola Depp collected 1455 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 1455 | Rake 0

Board 5 of HeartsAce of Diamonds7 of HeartsAce of Clubs8 of Hearts

Seat 6: flopnutset (small blind) folded before Flop

Seat 8: x el sabio (big blind) mucked Queen of Hearts6 of Hearts

Seat 9: Manola Depp (button) showed Jack of HeartsKing of Hearts and won (1455) with a flush, King high

WTF! (han sparade alltså 55)
Postad

Avdelningen ändrad planering:

Valterego, HeFo, Ola (gdaily) och Jennez skulle ses för lunch idag. Jag blev också inbjuden, och då jag inte träffat vare sig Valterego eller HeFo på riktigt tyckte jag det verkade semiskoj även om det var en smula knappt om tid mitt i arbetsdagen.

Först hoppade HeFo av, sedan kunde Jennez inte komma. Då rekryterade jag dit Shahin och Otto (polare till Shahin). Plötsligt ville inte Ola äta lunch eftersom inga av orginalgästerna nu fanns kvar (han kände inte till min nyrekrytering av deltagare i form av Shahin och Otto). Då ställde vi in. Men till sist bestämde sig jag och Shahin för att käka lunch ändå eftersom han och Otto skulle köpa Pro Evo Soccer och spendera eftermiddagen hos Kriga och då således ändå skulle in till stan. När vi väl möts på Pizza Hut har Otto försovit sig och dyker inte upp varvid Shahin kontinuerligt skickar SMS till den sovande prinsen som troligen lär vakna med 20 missade samtal och 10 SMS i inkorgen.

Här är en smileygraf över lunchdeltagarantalet. Större varians än omaha.

:):):):) Valterego, HeFo, Ola (gdaily) och Jennez

:):):):):) Valterego, HeFo, Ola (gdaily), Jennez och jag.

:):):):) Valterego, Ola (gdaily), Jennez och jag.

:):):) Valterego, Ola (gdaily) och jag.

:):):):) Valterego, Ola (gdaily), Shahin86 och jag.

:):):):):) Valterego, Ola (gdaily), Shahin86, Otto och jag.

:):):):) Valterego, Shahin86, Otto och jag

:):) Valterego och jag.

:) Jag

:):):) Jag, Shahin86 och Otto.

:):) Jag och Shahin86 (slutresultatet)

Postad

Plötsligt ville inte Ola äta lunch eftersom inga av orginalgästerna nu fanns kvar

Här är en smileygraf över lunchdeltagarantalet. Större varians än omaha.

Känns, numera, som ultrastandard att Ola inte dyker...

Postad

Den där ettan var väl ändå jag, Othello? Det var väl du som tog check på mig :-)

I vilket fall tycker jag att vi får göra ett nytt försök, men den här gången får nån annan rådda ihop det.

Postad

Ja, det är klart. Det blir ju svårt att göra övergången från mig allena till dig och shahin isf.... Försökte mest göra mig lustig, men det föll ju platt. Mina försök att göra mig lustig har inte nåt några stora framgångar på sistone. :-)

Postad

Oj vad ställde man till med nu då? Som vanligt är allt säkert mitt fel... men det var det värt, för jag har lanserat Bingo på Entraction idag. :) Jag vill absolut inte lägga in nån länk här eller på något sätt be er spela, för jag ville bara berätta hur glad jag är. Det tog sin lilla tid nämligen och idag var Dagen D.

Över 200 samtidiga spelare efter tre timmar live känns rätt ok också.

Jag vill äta lunch med Othello, Ola, Jennez, Valterego och Shahin! När får man nästa chans? Och kan någon väcka Otto också så han kommer med? Vi kanske kan fixa nån Bingobonus till den som bjuder mig på lunchen. Shahin är ju Bingotorsk sen gammalt.

HeFF

Postad

Hallå igen. Det var precis tvärtom faktiskt. Jag kände inte igen dig först med kopplade under samtalet. Däremot så tittade jag efter dig eftersom du verkade så stressad och mest ville springa därifrån.. Tänkte att du kanske hade brottom.;-) Kanske bildar killar för snabbt uppfattning om vad vi tjejer tänker..

kramar

dilba

• Skapa nytt...