Gå till innehåll

Skottlossning vid pokerrån


Snobben71

Recommended Posts

Nu har det hänt igen. Rånare slog till mot turnering!

http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=77-AV_ID=689700,00.html

 

Otäckt!

Jag var där för några veckor sedan och tänkte på att lokalen verkligen var rånvänlig. Ligger illa till och endast en väg in. Inga uppgifter om personskador i alla fall.

 

400 kr i inköp och typ 25 deltagare så rånarna lär inte kommit över några större summor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skottlossning utbröt på fredagskvällen i en lokal i Uppsala där ett tiotal personer spelade poker.

 

Tre personer tog sig sent på kvällen in i lokalen och rånade pokerspelarna. Under tumultet ska minst ett skott från en pistol ha avlossats men ingen person uppges ha blivit skadad. En stor polisinsats har satts in i rånarjakten, rapporterar Upsala Nya Tidning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag var där det är pilen dom snackar om. Ett skott avlossades när dom kom in precis. dom fick med sig hela cashgame kassan sen mobiler från några sen pengar några också. alltid gick på 1.5 minuter eller något iaf sjukt snabbt. jag hade iaf tur som låg längst in mot väggen så jag blev inte av med pengar eller mobil. det var ca 25 pers där. det var 3 rånare, en hade pistol sen en av dom hade jakt kniv, sen sista såg jag knappt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är såna här klubbar kända sedan tidigare hos polisen? förmodligen ja, men nu är det väl helt slut för den här klubben t.ex.? är ju inte i den lagligaste formen turneringar sker som vi ju alla vet men hur gör polisen?

 

eftersöker rånarna och samtidigt anmäler ägarna för dobbleri?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De måste ju fått med sig en bra bit över 10000 iaf om det nu var 400 krs buyin, 25 pers + massa cashgame pengar och de stal pengar från pengarna där inne. Riktigt tråkigt när sånt här händer återigen, förhoppningsvis slipper man själv detta då man bara spelar homegames med 100 kr buys ins och litet antal deltagare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dålig lag att man inte får använda sina vapen till att försvara sig själv och sina egodelar. Speciellt då man har licens för sina pistoler (är med i en skytteförening) och bevisat att man kan hantera dem. Vid ett sådant här tillfälle till exempel skulle man kunna bli dömd för dråp om man sköt snubben som kom in med pistol även fast han sköt först? Någon som läst på om lagar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dålig lag att man inte får använda sina vapen till att försvara sig själv och sina egodelar. Speciellt då man har licens för sina pistoler (är med i en skytteförening) och bevisat att man kan hantera dem. Vid ett sådant här tillfälle till exempel skulle man kunna bli dömd för dråp om man sköt snubben som kom in med pistol även fast han sköt först? Någon som läst på om lagar?

 

Haha, välkommen till Sverige!! Du föredrar alltså USAs motsvarigeht till vapenlagar? Nej tack...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förvånar mig inte om det är folk som själva har varit där och lirat en eller flera ggr och ser det som ett lätt sätt att fixa stålar.

Idioter är det hur som helst frågan om och jag ska kolla runt lite i mina gammla umgängeskretsar och se om någon vet eller har hört något om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dålig lag att man inte får använda sina vapen till att försvara sig själv och sina egodelar. Speciellt då man har licens för sina pistoler (är med i en skytteförening) och bevisat att man kan hantera dem. Vid ett sådant här tillfälle till exempel skulle man kunna bli dömd för dråp om man sköt snubben som kom in med pistol även fast han sköt först? Någon som läst på om lagar?

 

 

Lämna in din licens pucko!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dålig lag att man inte får använda sina vapen till att försvara sig själv och sina egodelar. Speciellt då man har licens för sina pistoler (är med i en skytteförening) och bevisat att man kan hantera dem. Vid ett sådant här tillfälle till exempel skulle man kunna bli dömd för dråp om man sköt snubben som kom in med pistol även fast han sköt först? Någon som läst på om lagar?

 

Tycker du att det är värt att döda någon eller själv bli dödad för 400 kronor? Det är väl bara att lägga upp pengar och mobil på bordet istället för att spela Allan.

 

Angående lagen blir du troligtvis inte dömd till dråp om han sköt först.

Kanske om han sköt först, var på väg ut och du sköt han i ryggen eller liknande när faran "inte är överhängande". Troligtvis så sköt dom varningskott i taket för att visa att dom menade allvar. I det fallet blir du nog inte dömd för dråp heller så länge dom är kvar i lokalen.

 

Förresten hade du tänkt ha med din tävlingspistol nästa gång du spelar poker om du fick? Skulle du ha den i linningen eller kanske vid sidan om markerna så du kan komma åt den snabbt? Jag skulle nog vara mer rädd för dig än potentiella rånare som kommer på besök. Hoppas du inte är lättiltad...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dålig lag att man inte får använda sina vapen till att försvara sig själv och sina egodelar. Speciellt då man har licens för sina pistoler (är med i en skytteförening) och bevisat att man kan hantera dem. Vid ett sådant här tillfälle till exempel skulle man kunna bli dömd för dråp om man sköt snubben som kom in med pistol även fast han sköt först? Någon som läst på om lagar?

 

Vänd pistolen.

 

EDIT: Oerhört olämpligt inlägg. Varning för det /Appel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dålig lag att man inte får använda sina vapen till att försvara sig själv och sina egodelar. Speciellt då man har licens för sina pistoler (är med i en skytteförening) och bevisat att man kan hantera dem. Vid ett sådant här tillfälle till exempel skulle man kunna bli dömd för dråp om man sköt snubben som kom in med pistol även fast han sköt först? Någon som läst på om lagar?

Ja, fan vad synd det är att folk inte får ta med sina pistoler till pokerklubben. Då skulle man verkligen kunna känna sig säker.

 

Man tycker att att de som utför ett väpnat rån för några tusenlappar är dumma i huvudet, men du är ju inte mycket smartare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var där när det hände men själv lyckades jag med att inte bli av med mina stora sedlar eller min mobil, utan kom undan med att ge bort ett last-longer bet jag vunnit. Låter kanske sjukt, men det mesta jag blev av med var turneringsvinstpengar som jag inte fått än, var 5-6 pers kvar och jag hade 1/3 av markerna. Kommer nog inte gå dit igen på ett tag (om de lyckas öppna igen), ligger nog lågt och kör lite homegames eller nätar med kompisar.

 

EDIT: Sparar detaljer till ytterliggare (eventuella) polisförhör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mera detaljer i UNT:

http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=77-AV_ID=690793,00.html

 

"Bytet kan ha blivit mycket stort vid den väpnade rånattacken mot en illegal spelklubb på Säbygatan i Boländerna i Uppsala sent på fredagskvällen.

- Hur stort är det tveksamt om vi någonsin får veta, eftersom vi har anledning att tro att alla deltagare inte vill skylta med hur stora pengar de spelade om, säger polisen."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänd pistolen.

 

Hehe, kompiserik är en cool kille. Honom ska man ha med sig vart man än går. Inte nog med att han har en puffra, han kan även slå ner ev. styggingar.

http://pokerforum.nu/forum/797510-post23.html

 

Men vilka tomtar är det som egentligen rånar ett mindre sällskap pokerspelare. Missförstå mig inte men jag hade kunnat förstå tänket bakom att råna t.ex. Sviten, Klubben etc. men det där verkar ungefär lika smart som att råna en taxichaffis.

 

Om man gör en snabb risk/belönings-uträkning så kommer man ganska snart fram till att man nog ska hitta på något annat istället. Tvivlar på att tomtarna spelar poker, åtminstonde vinnande sådan :roll:

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du att det är värt att döda någon eller själv bli dödad för 400 kronor? Det är väl bara att lägga upp pengar och mobil på bordet istället för att spela Allan.

 

Angående lagen blir du troligtvis inte dömd till dråp om han sköt först.

Kanske om han sköt först, var på väg ut och du sköt han i ryggen eller liknande när faran "inte är överhängande". Troligtvis så sköt dom varningskott i taket för att visa att dom menade allvar. I det fallet blir du nog inte dömd för dråp heller så länge dom är kvar i lokalen.

 

Förresten hade du tänkt ha med din tävlingspistol nästa gång du spelar poker om du fick? Skulle du ha den i linningen eller kanske vid sidan om markerna så du kan komma åt den snabbt? Jag skulle nog vara mer rädd för dig än potentiella rånare som kommer på besök. Hoppas du inte är lättiltad...

 

 

Brukar inte ha med mig pistol. Men får väl kanske börja överväga. Skulle aldrig lämna ifrån mig ägodelar frivilligt så får du tolka det hur du vill. Har aldrig skadat någon motspelare vid ett pokerbord och har inga planer på att göra det heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att ha licens på ett vapen ger inte personen rätt att bära vapnet "öppet" med sig på allmän plats. Man får medtaga vapnet till och från hemmet och typ skjutbanan. Att få bära vapen offentligt kräver helt andra licenser. Så om du tar med dig vapnet till en pokerklubb så kan nog din licens ligga klart illa till.

Ps. Det är ju möjligt att dessa regler ändrats sen jag hade med dem att göra, men det skulle förvåna mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänd pistolen.

 

EDIT: Oerhört olämpligt inlägg. Varning för det /Appel

 

Men lägg ner. Vad är det här för jäkla dagis. En citering och svar på ett idiotinlägg ger en varning? Och dessutom en citering på citeringen! Nog för att idioten låter ung men tror du att folk som han måste skyddas från storra stygga omvärlden eller vad? Om det är så jävla olämpligt bör väl inlägget rimligen tas bort, eller?

 

Varför fick jag förresten ingen varning? Ingen kontinuitet alls på barnrumpemodereringen!

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...