Ängeln17 Postad 24 November , 2007 Rapport Postad 24 November , 2007 Seriöst du kan ju inte banna honom för det där, ja han gillar inte ditt lyckoevangelium som låter som något taget ur någon kioskpoesilitteratur,faktum är att du inte skapade tråden och kan knappast pracka på din naiva ramsa på folk som inte vill lyssna. Ska folk som äcklas av din middagsfetischism bannas också? Jag har icke bannat honom för det. Att han blev bannad beror på helt andra saker och av annan moderator. Citera
LuckyStar5.1 Postad 24 November , 2007 Rapport Postad 24 November , 2007 Jag hatar inte julen, jag tycker bara inte om den. Lite off topic men fan viken bra match det va idag Citera
batio Postad 24 November , 2007 Rapport Postad 24 November , 2007 har inget emot julen däremot hatar jag allt nyårsfirande Citera
Albert Postad 26 November , 2007 Rapport Postad 26 November , 2007 På nåt sätt misstänker jag att släkten lider värst. Den sved. Faktum är att jag emellertid är en rätt så bra underhållare. Citera
Nidalo Postad 26 November , 2007 Rapport Postad 26 November , 2007 jag gillar faktiskt julen.. med lite pynt och gran o allt så blir hemmet mysigt. Att gå upp på morgonen, snön faller vackert... julgranen skiner, det luktar julmat är nog ett av de bästa här i livet. Sen att man måste köpa julklappar är lite tragiskt.. själv så ger jag inte bort några julklappar knappt.. men jag ber heller inte att få några. =) Citera
Saint_Bjorn Postad 26 November , 2007 Rapport Postad 26 November , 2007 Den sved. Faktum är att jag emellertid är en rätt så bra underhållare. Jag var väl halvvägs in i dimman när jag skrev det där, men jag tänkte nog ganska logiskt trots det: tycker du att julen är en pest för att du måste umgås med släktingar, så är sannolikheten relativt hög att du upplevs som en pest av dina släktingar. Skit in ger skit ut, liksom. Jag känner ju inte dig så egentligen har jag så klart ingen aning. Citera
FamilyGuyFan Postad 26 November , 2007 Rapport Postad 26 November , 2007 Träffa släkten är sinnesjukt jobbigt. Man sitter och pratar och är jättetrevlig fast egentligen vill man bara be dom hålla käften. Citera
Saint_Bjorn Postad 26 November , 2007 Rapport Postad 26 November , 2007 Träffa släkten är sinnesjukt jobbigt. Man sitter och pratar och är jättetrevlig fast egentligen vill man bara be dom hålla käften. Ja men det är ju därför det finns rusdrycker. Spetsad glögg rekommenderas. Citera
FamilyGuyFan Postad 26 November , 2007 Rapport Postad 26 November , 2007 Ja men det är ju därför det finns rusdrycker. Spetsad glögg rekommenderas. Roger that Citera
hubbahubba Postad 26 November , 2007 Rapport Postad 26 November , 2007 Hata är kanske ett starkt ord i sammanhanget men jag tradition är ordet som får mig att osäkra min revolver. Julen är väl den mest traditionstyngda högtiden. Jag gillar att äta sill, jag tycker om att se glädjen hos ungarna, att vi går mot ljusare tider gör mig lycklig. Men att göra saker bara för att man gjorde dem för ett år sedan (och året innan dess) är i mitt tycke mer än lovligt puckat. Citera
Fudge Postad 26 November , 2007 Rapport Postad 26 November , 2007 Känner redan av jul ångesten tyvär.. Kommer alltid ju närmare julen man kommer. Klart jobbigast är självklart julafton, Kalle börjar kl 1500, då har jag inget problem med att slå mig framför tvn även om hela släkten är där och titta en stund. Ibland funkar det även att spendera lite tid vid julbordet(tack vare revbensspjäll och skinkan), men sen vill jag bara bort, Långt bort! Låsa in sig själv i lägenheten eller samla lite kompisar framför tv spel och dylikt. Julafton är precis så mycke ångest som t ex födelsedagar, man vill helst av allt stänga av telefon, dra för gardinerna och låsa dörren i 24timmar! Ok för att typ trampa runt på en julmarknad någon timme per år med trevligt sällskap, men sen får det helst va stopp! Eller ja, kan nog behöva lite strumpor så kan nog ställa upp och ta emot lite paket innan jag stänger dörren och slänger upp några texas bord och glömmer allt som har med julen att göra! Men självklart är man lite avis på Ängeln.. Men det får vänta iaf "några" år till! Citera
night84 Postad 26 November , 2007 Rapport Postad 26 November , 2007 Julafton kommer nog inte bli så dum i år ändå... Ska hem till familjen och käka tacos och INTE "fira" jul. Gillar egentligen inte något som har med julen att göra... Typ maten, musiken, julklappar, "julglädje", släktträff och allt sånt nonsens. Nej, midsommarafton ska det vara! Citera
toyzar Postad 27 November , 2007 Rapport Postad 27 November , 2007 Dubbel trubbel.. Julklappsångesten är nära. All form av presenter är pest! Citera
MBengtsson Postad 28 November , 2007 Rapport Postad 28 November , 2007 Sitter ensam på julafton och struntar fullständigt i vilken dag det är.. firar julafton på juldagen istället.. (så där kan man ha det som skild förälder och jag klagar absolut inte). Julen är väl ok, men månaden före är extermt jobbig. Alla springer runt och förbereder sig hela tiden, och när väl julen kommer så skall allt vara exakt som det alltid har varit... har aldrig förstått vad som behövs förberedas då.. Gör som jag en standardjul: Åk iväg på eftermiddagen dagen före julafton, alternativt på julaftons förmiddag. Rafsa ihop lite presenter (finns ju inte så mycket att välja på så det är enklare då). Slå in i tidningspapper eller annat du hittar i köket. (Uppskattas alltid mer än snygga omslagspapper) Iväg till släkten och bli serverad. Hem igen och spela poker mot glöggfylla fiskar. och framförallt.. sluta upp med att tvinga barnen att kolla på Kalle Anka och Karl-Bertil - dom är inte intresserade.. Citera
Appel Postad 28 November , 2007 Rapport Postad 28 November , 2007 Jag firar gärna vintersolståndet som de kristna bytt ut mot julen för att få ett annat namn på de gamla högtiderna (Däremot inget fel med att fira jul till kristi födelse), men jag dricker hellre Joll till. Om jag skall hata julen för ngt så blir det för all köphysteri som det blir. Däremot att träffa släkt och vänner är en bra tradition! Citera
Recommended Posts