Gå till innehåll

Hatar julen


AdslVerbe

Recommended Posts

  • Svars 64
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tycker julen är överskattad. Den infaller under den vädermässigt värsta och mörkaste perioden på året. Det är dock skönt att vara ledig från jobbet.

 

F.ö tycker jag det verkar vara tjejer/kvinnor som uppskattar julen mest. Det tycker att den är så myyyyyysig. Skulle helst se en jul á la Heltok (möjligtvis med undantag för kåt Ladyboy...) men flickvännen vägrar åka utomlands under julen eftersom det är så extremt myyyyyysigt i Sverige då...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:h:

 

Jag älskar julen eftersom det är då man firar vår Frälsares födelse. Julklappar och sånt skiter jag fullständigt i. Personer som utnyttjar julen för att sälja prylar och tjäna pengar hamnar i helvetet.

 

QFT

 

Håller för övrigt med dom flesta hittills. Fan vad skönt trodde nästan jag var ensam i värden. Dessutom bör julmaten få sej en känga tycker jag.

 

Julen har blivit ett kommersiellt jävla jippo förknippat med stress å press.

 

Vart tog julfriden vägen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag älskar julen eftersom det är då man firar vår Frälsares födelse. Julklappar och sånt skiter jag fullständigt i. Personer som utnyttjar julen för att sälja prylar och tjäna pengar hamnar i helvetet.

Wow, hoppas detta är någon sorts skämt eller ironi. För tänk, sälja saker och tjäna pengar, usch va hemskt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säger bara kokt,rimmad grisröv. Usch och fy fan..

 

Nä men allvarligt så är hela skiten överspelad. Det är kul upp till 10 års ålder sen slutar man ju få presenter. Sen att så gott som alla våra helger är ställda efter kristna högtider gör inte saken bättre, det är verkligen det värsta.

 

Själv sitter jag alltid helt själv på jul och spelar tvspel eller ser alla dom där dvdboxarna som man aldrig riktigt hunnit med. Givetvis med fördragna fönster så man slipper se grannarna tvärs över klä granen eller vad man nu sysslar med på julen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag älskar julen och dagarna före julafton. Bara få gå å strosa på stan och inhandla de där julklapparna som egentligen inte är nödvändiga och som ingen förväntar sig. Utom barnbarnen då som förväntar sig allt :lol:. Att stanna till ta en fika med lucebröd. En kokt med bröd till lunch. Höra alla glada julsånger överallt.

 

Att få vakna på julaftons morgon titta ut och förhoppningsvis se det vita täcka marken.

Att få göra i ordning julbordet med alla dessa juldekorationer.

Att tillsammans med barnbarnen se Kalle Anka som de skrattar lika mycket åt varje år.

Att se de små ögona lysa upp av förväntan när det närmar sig julklappar.

Att se den spontana glädjen hos de små när öppnar alla klapparna.

Att fullkomlig utmattad få krypa ner i sängen frammåt 21-22 och höra min fru viska. -Jag älskar dig

 

 

 

Därför ÄLSKAR jag julen. Och jag inser att jag är lyckligt lottad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hatar inte julen, byt grå slask mot vit sand.skippa jansson och ät pizza. byt ut tomten mot en ladyboy så blir det trevligt ändå. :mrgreen:

 

lol. Eller för att krydda till det så maskera en ladyboy till tomtemor som delar ut lite snuskigheter till alla barnen runt gogo stången.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag älskar julen och dagarna före julafton. Bara få gå å strosa på stan och inhandla de där julklapparna som egentligen inte är nödvändiga och som ingen förväntar sig. Utom barnbarnen då som förväntar sig allt :lol:. Att stanna till ta en fika med lucebröd. En kokt med bröd till lunch. Höra alla glada julsånger överallt.

 

Att få vakna på julaftons morgon titta ut och förhoppningsvis se det vita täcka marken.

Att få göra i ordning julbordet med alla dessa juldekorationer.

Att tillsammans med barnbarnen se Kalle Anka som de skrattar lika mycket åt varje år.

Att se de små ögona lysa upp av förväntan när det närmar sig julklappar.

Att se den spontana glädjen hos de små när öppnar alla klapparna.

Att fullkomlig utmattad få krypa ner i sängen frammåt 21-22 och höra min fru viska. -Jag älskar dig

 

 

 

Därför ÄLSKAR jag julen. Och jag inser att jag är lyckligt lottad.

 

Man blir ju faktiskt väldigt avundsjuk när man läser sånt här. Jag önskar verkligen att jag kommer att ha det likadant när jag blir lite äldre. Just nu är jag dock inte så förtjust i julen då den alltid innebär ekonomiska bekymmer och ångest inför en 30-poängstenta. Dessutom är den enda som jag verkligen vill fira jul med utomlands.

 

Men som sagt: Väl talat Ängeln och jag hoppas att jag känner likadant i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag älskar julen eftersom det är då man firar vår Frälsares födelse. Julklappar och sånt skiter jag fullständigt i. Personer som utnyttjar julen för att sälja prylar och tjäna pengar hamnar i helvetet.

 

Är inte du moderat? Moderaterna behöver inte tro på gud eller jesus för de åker raka vägen ner i helvetet när dagen kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min familj har aldrig haft något riktigt seriöst julfirande bortsett från att ha följt de viktigaste traditionerna (mat, kalle, julklappar) så jag har aldrig lärt mig att uppskatta julen riktigt. Det känns som att ingen i min familj någonsin har brytt sig typ hehe. Men får väl se om man skaffar egen familj någon dag om man kan lära sig att uppskatta det bättre. Fast i år har jag faktiskt känt någon form av längtan till jul ändå då det är första året jag inte bor hemma när julen ska firas och det ska bli kul att träffa släkt och vänner igen, som man tidigare år har träffat allt för ofta.

 

Så för att sammanfatta det, jag hatar inte julen men tycker den är helt klart överskattad. Det värsta är ju absolut alla jävla julklappar och all "tanke" bakom dem sen blir ingen nöjd ändå. http://www.discshop.se ftw.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag älskar julen och dagarna före julafton. Bara få gå å strosa på stan och inhandla de där julklapparna som egentligen inte är nödvändiga och som ingen förväntar sig. Utom barnbarnen då som förväntar sig allt :lol:. Att stanna till ta en fika med lucebröd. En kokt med bröd till lunch. Höra alla glada julsånger överallt.

 

Att få vakna på julaftons morgon titta ut och förhoppningsvis se det vita täcka marken.

Att få göra i ordning julbordet med alla dessa juldekorationer.

Att tillsammans med barnbarnen se Kalle Anka som de skrattar lika mycket åt varje år.

Att se de små ögona lysa upp av förväntan när det närmar sig julklappar.

Att se den spontana glädjen hos de små när öppnar alla klapparna.

Att fullkomlig utmattad få krypa ner i sängen frammåt 21-22 och höra min fru viska. -Jag älskar dig

 

 

 

Därför ÄLSKAR jag julen. Och jag inser att jag är lyckligt lottad.

 

Tråden handlade inte om detta. Så stick.

 

Jag hatar julen för man måste prata med så många människor man inte vill prata med. Och så är det pinsamt att ta emot julklappar från folk som inte ens tjänar en procent av vad jag gör.

 

Mvh, Lars

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...