MBengtsson Postad 23 November , 2007 Rapport Postad 23 November , 2007 Satt och lirade FL 1/2 igår kväll. Hade en hyfsad hand men fick svar av en annan snubbe. Efter missad flopp och missat stöldraise-försök efter turn insåg jag att jag hade förlorat handen. River kommer och snubben agerar först. "10 sec kvar", "5 sec kvar", och så checkar han. Jag undrade varför han blev så slö helt plötsligt men checkar ändå uppgivet. Han visar tvåpar och tar potten. I handen efter upprepas hans "10 sec kvar" osv, och då fattar jag!.. han blev disconnectad efter rivern i handen innan. Hade jag bettat hade jag ju fått potten på 25-30 dollar eftersom han då tvångsfoldat. Nu till frågan: Hur ser man när en spelare blir disconnectad på Prima? (Spelar på Pokerhost, om det nu är skillnad mellan klienter) På många andra sajter står det i klartext när en spelare blir disconnected men det verkar inte vara så på Prima? Va?.. jagar jag fulpengar?.. javisst, men det skäms jag inte för. Vunna potter är plus. Citera
sulla Postad 23 November , 2007 Rapport Postad 23 November , 2007 I de allra flesta fall blir spelarens avatar? eller vad man ska säga mörk, och brukar även stå att de är sitting out. Även i chatten brukar det stå att "player did not act in time" Citera
MBengtsson Postad 23 November , 2007 Författare Rapport Postad 23 November , 2007 Did not act in time står det ju alltid när en spelare måste välja call eller raise för att vara kvar i potten. Grejen jag beskriver är ju att spelaren automatiskt checkar när han inte agerar i tid och då visas ingen "did not act in time". Skall förresten tillägga att jag en gång tidigare hamnade i en liknande situation när en spelare inte agerade i tid och automatcheckade. När jag misstänkte disconnect bettade jag och han direktraisade.. om han faktiskt slöade till eller grundlurade mig vet jag inte, men förvånad blev jag.. Vill alltså vara säker på att han verkligen är disconnectad och inte bara låter bli att agera i tid. "Mörk" blir man väl först i handen efteråt, alltså inte så länge man blir disconnectad under pågående hand. Egentligen är det ju skitbra byggt om man inte kan se det, men eftersom flera andra nätverk/sajter direkt visar när någon har problem, så vill man ju försöka hitta knepet även på Prima. Citera
Recommended Posts