Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjena!

Jag vet i ärlighetens namn inte ens om jag kan genomföra detta i praktiken men det är för stunden inte det viktiga. Fick idén när min far undrade om det verkligen hjälpte med mina siffror från pokertracker då man hela tiden såg så mycke nya ansikten som man inte hade några siffror på.

Tanken var att lägga upp en hemsida där man kunde tanka hem andra personers HHs från tex PT. På hemsidan skulle man isåfall kunna sortera informationen efter site/stakes FL/NL för att alla skulle kunna ladda hem det som var relevant för dem. Nån form av system där man då själv skulle vara tvungen att ladda upp för att få ladda ner skulle väl få införas lite i stil med alla torrentsiters ratio.

Jag vet som sagt inte om det i praktiken är genomfört men jag har ett par riktigt duktiga programmerare som skulle kunna hjälpa mig om det blev aktuellt.

Det jag undrar är om det isåfall

1. Bryter mot en helvetes massa regler?

2. Bryr man sig om att man bryter mot dessa regler, vad kan hända?

3. Finns det något intresse bland PF.nu folket att hjälpa till och bygga en stor databas?

4. Förmodligen nån fråga till men jag är trött och kommer inte på nån.

Tilläggas kan göras att det egentligen är väldigt idiotiskt av mig att starta tråden nu för jag kommer själv inte sitta vid datorn innan SM MAIN börjar pga fylleresa till Göteborg. Men ni kan väl diskutera så kan jag läsa i efterhand.

Postad
1. Bryter mot en helvetes massa regler?

2. Bryr man sig om att man bryter mot dessa regler, vad kan hända?

3. Finns det något intresse bland PF.nu folket att hjälpa till och bygga en stor databas?

1+2) Ja troligtvis, man får inte dela med sig av sina HH hur som helst, brukar stå i sajternas T&C. Vad som kan hända är väl att du får ditt konto låst och och att det aldrig blir upplåst

3) Absolut inte, varför skulle jag vill ge någon tillgång till flera tusen av mina händer och låta andra studera hur jag spelar i detalj?

Dålig idé.

Postad

3) Absolut inte, varför skulle jag vill ge någon tillgång till flera tusen av mina händer och låta andra studera hur jag spelar i detalj?

Dålig idé.

Saken är ju den att bara de spelare som själva isåfall lägger HHs skulle kunna anylasera dig men det är ju inte hela poängen, just den delen innebär ju lite win/win - loose/loose siutation, han kan analysera dig i detalj men du kan också analysera honom i detalj, skillnaden är ju den att ni båda får möjlighet att analysera samtliga av varandras motståndare vilket isåfall blir win/win snarare än loose/loose