Gå till innehåll

Raken igen


DrRoland

Recommended Posts

Tja, vad ska man säga? Att raken är hutlös är ju inget nytt - att man är beredd att betala tusentals kronor eller dollar per månad för något som knappt borde kosta något alls är ju bara sjukt, men samtidigt är det svårt att låta bli att spela eftersom man faktiskt kan dra in hyfsade summor trots raken. Så länge jag plussar lär jag fortsätta spela, men jag är samtidigt övertygad om att utsugarna (åtminstone vissa av dem) kommer att få vad de förtjänar någon gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju böra med att påpeka att Svenska spels rejk veeeeeerkligen inte motsvarar 50% rakeback.

 

Fast jag måste säga att 100$ på ett 10 manna NL 0.1/0.25 känns lite otroligt? Man rejkar kanske 30$ på ett FL 10/20 bord i timman. Tror inte NL0.1/0.25 är 3x värre.

 

EDIT: Kom på att det är rätt stor skillnad mellan personlig och total bordsrake :P. Men 100$?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju böra med att påpeka att Svenska spels rejk veeeeeerkligen inte motsvarar 50% rakeback.

Nej, det är ingen rakeback. Man betalar bara hälften så mycket i rake och det är så för de flesta. Givetvis beror det på vad man har för spelstil och det kan säkert även skilja mellan olika spel. Men runt 50% mindre rake har de flesta som sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

K

Fast jag måste säga att 100$ på ett 10 manna NL 0.1/0.25 känns lite otroligt? Man rejkar kanske 30$ på ett FL 10/20 bord i timman. Tror inte NL0.1/0.25 är 3x värre.

 

Ja, det har hänt förut på mina NL25bord, men det är väldigt ovanligt.

Självklart var det väldigt frisk action.

För det mesta försvinner det bara 4-25$/bord under mina sessioner (Tar inte tid, så kan ej säga snittlängden eller någonting).

 

Bättre deals en SS går ju att få, men det försvinner ju ändå massvis med pengar från borden (De flesta lär ju lira barbacka.), vilket borde påverka pengarna som går att vinna där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det är ingen rakeback. Man betalar bara hälften så mycket i rake och det är så för de flesta. Givetvis beror det på vad man har för spelstil och det kan säkert även skilja mellan olika spel. Men runt 50% mindre rake har de flesta som sagt.

 

Maxraken på SS är väl 20 kr, dvs. över $3. Så om man spelar relativt högt så borde det inte bli så stor skillnad. Kanske till och med blir mer i rake om man spelar 25/50 eller högre. Eller vad säger ni andra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Maxraken på SS är väl 20 kr, dvs. över $3. Så om man spelar relativt högt så borde det inte bli så stor skillnad. Kanske till och med blir mer i rake om man spelar 25/50 eller högre. Eller vad säger ni andra?

 

 

Säger det igen - läs förra veckans Expressenartikel. Men efterssom ni är lata...

 

Välj pokersajt med omsorg

Jag får jättemånga frågor om vilken pokersajt en spelare bör välja, och svaret skiljer sig jättemycket beroende på vem du är och hur du spelar. Nedanstående gäller främst cashgame:

 

Lågspelaren

För en lågspelare är det viktigt att kolla på hur stor procent av potten som sajten tar i avgift. Standard i branschen är fem procent, men Svenska Spel har halverat denna siffra, och borde därför vara ett självklart förstahandsval för alla spelare som spelar med små insater.

 

Högspelaren

Spelar du högt så är inte procentsatsen i avgift så intressant. Det intressanta är vilket tak det är på avgiften. Standard är tre dollar eller euro (20 kronor på Svenska Spel). Med den låga dollarkursen vi har nu ska en högspelare med andra ord spela på dollarbord, på en sajt där han dessutom har ett bra bonuserbjudande eller annan återbäring på raken.

 

Storspelaren

En storspelare definierar jag som en spelare som spelar på ”mellannivå” men som spelar många bord åt gången och som spelar många timmar i veckan. En storspelare bör lägga allt sitt spel på en eller två sajter som han trivs med, där han har ett personligt omhändertagande av sajten och där han har ett bra rakebackavtal. Kanske kan han också få representera sajten i någon större livetävling någonstans i Europa.

 

Småspelaren

Väldigt många spelare (inklusive mig själv) är vad jag kallar småspelare. Vi kanske spelar lågt, vi kanske spelar högt, men det vi har gemensamt att vi inte spelar så ofta. Vi ska definitivt inte vara trogna en sajt. Det finns många fina erbjudanden från olika pokersajter, exempelvis bra bonusar eller tävlingar med garanterade övervärden. Tillhör du den här gruppen av spelare så ska du helt enkelt hoppa runt från sajt till sajt och plocka russinen ur kakan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...