Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hur gör vi på river när SB helt plötsligt efter att ha floatat betar ut. Har bara 136 händer på Fi men där har han 37/15/2. Uppfattar dock Fi som kompetent och svårläst. Duktig med andra ord.

Party Poker No-Limit Hold'em, $5 BB (5 handed) Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

BB ($1011.44)

UTG ($322.21)

Hero ($1789.29)

Button ($881.34)

SB ($1444.45)

Preflop: Hero is MP with Adiamond.gif, Aheart.gif.

1 fold, Hero raises to $20, 1 fold, SB calls $17.50, 1 fold.

Flop: ($45) Qheart.gif, Tspade.gif, 7diamond.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $40, SB calls $40.

Turn: ($125) 7spade.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $100, SB calls $100.

River: ($325) Jdiamond.gif(2 players)

SB bets $285, Hero ?????

Postad

Om vi utgår lite utifrån din read som säger att FI inte är en jättefisk, så borde han logiskt sett sitta på luft eller stål. AQ, KQ etc snarlika händer känns rätt uteslutna i och med det.

Oftast när FI väljer denna typ av linje så är det stål. Jag ser inte riktigt vad han ska check-syna två gator för att donka ut river och som vi leder över mer än en KJ som har missat drag och försöker köpa potten. QJ leder vi också över, men det känns konstigt av honom att värdebeta den handen. Jag foldar även fast jag kan tycka att storleken på hans bet är suspekt stort.

Postad

Synar nog här. Du säger att han är kompetent, då borde han ha byggt potten på flopp eller turn med ett sett. Men endå en ganska sjuk bet på river för det är lite väl tunnt att värdebetta QJ sådär. Men lutar mer åt syn än fold iaf.

Postad
Synar nog här. Du säger att han är kompetent, då borde han ha byggt potten på flopp eller turn med ett sett. Men endå en ganska sjuk bet på river för det är lite väl tunnt att värdebetta QJ sådär. Men lutar mer åt syn än fold iaf.

Jag kan delvis hålla med i ditt argument, men med tanke på att FI har hög vpip men relativt låg AF så tyder det att han heller synar än höjer, så därför vore det inte så konstigt om han har spelat ett set på detta vis.

Du vill syna, men vilka händer leder du över som spelar på detta vis?

Postad

Vi slår inte så mycket förutom en väldigt tunn värdebettad QJ eller en bluff. Men jag ser inte vad han skall ha som slår oss just för att han inte slår om på flopp eller turn. Det är iofs bara 136 händer vi har på fi så vi ska nog inte stirra oss blinda på statsen. Är en marginell syn imo.

Postad
Luktar det inte TT/QQ kanske även JJ på läng väg? Svår hand att folda, personligen släpper jag dock enabrt om man är topptaggad och känner toppork under nystartad ses.

Jo men det känns som han borde slå om på någon gata med nån av dessa händer för att bygga pott. Sen JJ känns väl troligt om man ser till hans bet på river men synar han ner den på flopp och turn med överkort och en trebet?

Postad

Du har alltid så korta och koncisa svar yO :lol:. Inget svammel där inte :mrgreen:.

Frågan är vad man kan sätta Fi på för hand egentligen.

1. QQ/TT/77? Lite konstigt spelat men inte helt ovanligt.

2. JJ? Kanske troligare, men synar han både flopp och turn med den?

3. KK? Borde ju höjt pre tycker man men det är ju inte alltid så.

4. AQ? Inte så trolig och då borde han höjt på flopp eller turn, tycker man.

5. 89s? Klart man kan syna med den ur pos och eftersom han fått öppet på flopp så, tja kanske.

6. AK? Borde höjt pre, men det händer ju att det inte görs OOP. Men synar Fi med på flopp och turn? kanske.

7. Tom? Måste ju oxå finnas med i HDn.

Mitt resonemang blir då:

1 30% (10% på varje PP)

2. 15%

3. 15%

4. 5%

5. 10%

6. 10%

7. 15%

3, 4 & 7 = 30% Att jag har bästa hand.

1, 2, 5 & 6 = 70% Jag är slagen

Med det bettet Fi la så måste jag i princip vinna varannan gång för att gå +-0. Så frågan är då:

Är jag i tänket om HD och fördelningsprocent ovan helt ute och cyklar?

Postad
Jo men det känns som han borde slå om på någon gata med nån av dessa händer för att bygga pott. Sen JJ känns väl troligt om man ser till hans bet på river men synar han ner den på flopp och turn med överkort och en trebet?

Alltså, jag säger det igen, visst borde han börja bygga pott på någon av gatorna innan, men som du ser så är han loose-passiv i och med 37/15/2 vilket gör ett spel med set helt logiskt.