MOffegrev Postad 22 November , 2007 Rapport Share Postad 22 November , 2007 Info om spelare: Fi är en standardgrinder som oftast verkar spela stabila starthänder, gör inte överdrivet mycket moves och är inte superaggresiv. Skulle definiera honom som tightaggresiv. Själv får jag klassa mig själv som slaskare under den här sessionen (har torskat en del och är lite småtiltad). Min fråga är alltså, är det här bra spel från min sida, eller är jag en fiskig synstation? Bordsplacering: Hero sitter på stol 1 med $198.55. Nagash sitter på stol 2 med $101.95. kannni sitter på stol 3 med $99.05. HarryBierdop sitter på stol 4 med $93.90. ribeiro51 sitter på stol 5 med $117.00. monsterflopp sitter på stol 6 med $100.50. Lägga blindar: Knappen är vid stol 5. monsterflopp lägger den lilla blinden på $0.50. Hero lägger den stora blinden på $1.00. Ge hålkorten: Hero: 4h 5h Nagash: -- -- kannni: -- -- HarryBierdop: -- -- ribeiro51: -- -- monsterflopp: -- -- Före floppen: Nagash lägger sig. kannni lägger sig. HarryBierdop lägger sig. ribeiro51 lägger sig. monsterflopp höjer $3.00. Hero synar $2.50. Floppen (3s Ah Jh): monsterflopp höjer $5.00. Hero synar $5.00. Turnkortet (3s Ah Jh 6d): monsterflopp höjer $14.00. Herosynar $14.00. Riverkortet (3s Ah Jh 6d 2s): monsterflopp höjer $31.00. Hero höjer $62.00. monsterflopp höjer $47.00. Moffegrev synar $16.00. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jozoa Postad 22 November , 2007 Rapport Share Postad 22 November , 2007 Det ser väl helt okej ut. Ditt nick syns i slutet och eftersom du skriver Hero så antar jag att du vill dölja det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MR_Jimmy Postad 22 November , 2007 Rapport Share Postad 22 November , 2007 Känns ju mindre nödvändigt att dölja sitt nick om man heter samma som på pf Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
F_Eklund Postad 22 November , 2007 Rapport Share Postad 22 November , 2007 hahah de där va fan roligt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ampixo Postad 22 November , 2007 Rapport Share Postad 22 November , 2007 Känns ju mindre nödvändigt att dölja sitt nick om man spelar NL100 fyp Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MOffegrev Postad 22 November , 2007 Författare Rapport Share Postad 22 November , 2007 Ops, såg nu att jag hade glömt dölja sista. Aja, som ni säger, kanske inte är så viktigt att dölja sitt nick när man spelar nl100. Tillbaks till kommentarerna. Ser inte ut att vara några konstigheter? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jonsapelle Postad 22 November , 2007 Rapport Share Postad 22 November , 2007 Info om spelare: Fi är en standardgrinder som oftast verkar spela stabila starthänder, gör inte överdrivet mycket moves och är inte superaggresiv. Skulle definiera honom som tightaggresiv. Själv får jag klassa mig själv som slaskare under den här sessionen (har torskat en del och är lite småtiltad). Min fråga är alltså, är det här bra spel från min sida, eller är jag en fiskig synstation? Bordsplacering: Hero sitter på stol 1 med $198.55. Nagash sitter på stol 2 med $101.95. kannni sitter på stol 3 med $99.05. HarryBierdop sitter på stol 4 med $93.90. ribeiro51 sitter på stol 5 med $117.00. monsterflopp sitter på stol 6 med $100.50. Lägga blindar: Knappen är vid stol 5. monsterflopp lägger den lilla blinden på $0.50. Hero lägger den stora blinden på $1.00. Ge hålkorten: Hero: 4h 5h Nagash: -- -- kannni: -- -- HarryBierdop: -- -- ribeiro51: -- -- monsterflopp: -- -- Före floppen: Nagash lägger sig. kannni lägger sig. HarryBierdop lägger sig. ribeiro51 lägger sig. monsterflopp höjer $3.00. Hero synar $2.50. Floppen (3s Ah Jh): monsterflopp höjer $5.00. Hero synar $5.00. Turnkortet (3s Ah Jh 6d): monsterflopp höjer $14.00. Herosynar $14.00. Riverkortet (3s Ah Jh 6d 2s): monsterflopp höjer $31.00. Hero höjer $62.00. monsterflopp höjer $47.00. Moffegrev synar $16.00. är ju klart det är bra spelat du har ett jättedrag, går att höja floppen för att få honom att lägga alla pockets utom AA,JJ,33 men syna är nog bäst eftersom hanntroligtvis träffat den. på turn har du pottodds att syna ett pottbett så allt du vinner på river är ren proft. en 2a eller 7a komer du dessutom få ordentligt betalt för och sitter färgdraget lär han nog checksyna iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jeneqvist Postad 22 November , 2007 Rapport Share Postad 22 November , 2007 förutom att du bör slå om på floppen ser det fine ut samt större res på river. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nidson Postad 22 November , 2007 Rapport Share Postad 22 November , 2007 Jag synar då bara floppen och bettar turn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jozoa Postad 22 November , 2007 Rapport Share Postad 22 November , 2007 förutom att du bör slå om på floppen ser det fine ut samt större res på river. Det är väl dumt att ge honom chansen att trebeta med ett starkt ess eller liknande? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MOffegrev Postad 22 November , 2007 Författare Rapport Share Postad 22 November , 2007 Tack för svaren.... Han hade förresten AA Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
erik87 Postad 22 November , 2007 Rapport Share Postad 22 November , 2007 Ser bra ut, att höja floppen är rätt så kasst. Men varför en minraise på river? pusha bara. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jigsaw Postad 22 November , 2007 Rapport Share Postad 22 November , 2007 Jag hade förmodligen höjt på turn, då du har väldigt många outs. Varför inte push på river? Du har brädans bästa hand. Han har visat sig stark hela vägen och kommer förmodligen calla om du pushar. Annars tycker jag att du spelar handen korrekt! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
erik87 Postad 23 November , 2007 Rapport Share Postad 23 November , 2007 Höja turn är kallt, blir du pushad på (vilket du kommer bli ofta) måste du syna och visst du har många outs men du har förmodligen inte mer än typ 30% equity lite beroende på hans range, och med tanke på att en tightaggro spelare skjutit två gator mot en slaskig spelare så kommer du knappast få särskilt stor foldingequity. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jigsaw Postad 23 November , 2007 Rapport Share Postad 23 November , 2007 Höja turn är kallt, blir du pushad på (vilket du kommer bli ofta) måste du syna och visst du har många outs men du har förmodligen inte mer än typ 30% equity lite beroende på hans range, och med tanke på att en tightaggro spelare skjutit två gator mot en slaskig spelare så kommer du knappast få särskilt stor foldingequity. Du har rätt. Jag slarvade med att titta pott och stackdjup. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts