Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Okej, så här är mina tankar lite kort:

Om OP är aggrofisk, så som jag uppfattat det från tråden, så tror jag att FI utan tvekan ställer för värde snarare än bluff. Så vi kan väl börja med att utgå ifrån det. Utan att ha spelat mot FI så känns 56 och alla set som de troligaste händerna.

Jag kan även tänka mig att han kan ställa AK/AQ här för värde men det känns lite magstarkt. Men jag menar om han t.ex. antar att OP synar med A2 utan att träffa tvåan på river så är det en fullt gångbar linje. Tyvärr är det enda gången som jag kan hitta synen här.

Så fold, spela en bättre hand till att börja med. ;)

Postad
Okej, så här är mina tankar lite kort:

Om OP är aggrofisk, så som jag uppfattat det från tråden, så tror jag att FI utan tvekan ställer för värde snarare än bluff. Så vi kan väl börja med att utgå ifrån det. Utan att ha spelat mot FI så känns 56 och alla set som de troligaste händerna.

Jag kan även tänka mig att han kan ställa AK/AQ här för värde men det känns lite magstarkt. Men jag menar om han t.ex. antar att OP synar med A2 utan att träffa tvåan på river så är det en fullt gångbar linje. Tyvärr är det enda gången som jag kan hitta synen här.

Så fold, spela en bättre hand till att börja med. ;)

Okej, tack för den.. aggrofisk ;) Haha jaja, de är jag väl kanske. Men vad folk inte riktigt fattar är att denna hand inte är standard för mig, alla gör vi väl lite knasspel ibland. Och det är väl meningen att man ska lägga upp lite annorlunda händer här och få kommentarer på dom? Så kalla mig aggrofisk efter att ha sett 1 hand är väl lite överdrivet kanske..

Postad

Du beskriv dig själv som aggromongo.

Sen visar du en fiskhand.

Dessutom står det "så som jag uppfattat det från tråden", du får jättegärna missbevisa mig.

Sen till sist, det är inte tänkt att man ska lägga upp "annorlunda" så som i händer som man inte alls ska spela. Okej, nu blev det lite fel här, det jag menar är att du inte ska spela handen alls och därför inte ha en HH att visa. Men om du nu ändå skulle spela den måste du ha en bättre plan än såhär. Annars är tanken att man ska lägga upp problemhänder, dvs standard situationer eller fall där man ibland hamnar snett och tips om hur man kan göra sitt spel bättre (T.ex. att kasta handen pre, 3betta, kasta turn, raisa river, etc.). Oftast har folk direkta frågor, t.ex. "Ska jag raisa här för mera värde eller bara syna?" brukar förekomma ofta.

Du ber oss istället kommentera ditt spel vilket i princip innebär att spela om hela handen från början. Så kasta den nästa gång så slipper du tappa deg.