Gå till innehåll

Kan mod låsa denna?


Lisa87

Recommended Posts

LOOOL. Han spelar lika dant med alla damer, och det heter grattis om han hittade 3outaren till river.

 

Alltså titta på din Q9 hand, du stackar av med 9 kicker på relativt kass bräda, det här är precis samma sak, fast FI är du. Är du med?

 

Varför bettar du 6 kr på turn i AQ handen när du stackar av på parad river?

 

Edit: Varför raisar du till 5 på floppen? Allergisk mot pengar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

LOOOL. Han spelar lika dant med alla damer, och det heter grattis om han hittade 3outaren till river.

 

Alltså titta på din Q9 hand, du stackar av med 9 kicker på relativt kass bräda, det här är precis samma sak, fast FI är du. Är du med?

 

Varför bettar du 6 kr på turn i AQ handen när du stackar av på parad river?

 

Edit: Varför raisar du till 5 på floppen? Allergisk mot pengar?

 

 

Jo, han spelar nog lika dant med alla damer. Som jag sa så borde jag raisat river, vet inte varför jag inte gjorde det.

 

Jag betar 6 kr på turn för att jag anser att jag lämnar utrymme för en bluff. Ger fi möjligheten att raisa, och då smäller jag tillbaka. Tyvärr blev det inte så. Varför jag raisar till 5 på floppen är för att jag anser att jag inte får med mig dom annars. Det är 0.5/1 och fi synar säkert mitt raise med bara ett par. AJ/AT/KQ/QJ o.s.v.. Vill inte beta för mycket för att skrämma iväg alla som betalar av med halvkassa händer och dessutom så visar jag inte att jag har en så stark hand som jag har, vilket lämnar bluffutrymme för fi på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, han spelar nog lika dant med alla damer. Som jag sa så borde jag raisat river, vet inte varför jag inte gjorde det.

 

Jag betar 6 kr på turn för att jag anser att jag lämnar utrymme för en bluff. Ger fi möjligheten att raisa, och då smäller jag tillbaka. Tyvärr blev det inte så. Varför jag raisar till 5 på floppen är för att jag anser att jag inte får med mig dom annars. Det är 0.5/1 och fi synar säkert mitt raise med bara ett par. AJ/AT/KQ/QJ o.s.v.. Vill inte beta för mycket för att skrämma iväg alla som betalar av med halvkassa händer och dessutom så visar jag inte att jag har en så stark hand som jag har, vilket lämnar bluffutrymme för fi på turn.

 

Mmm, fast antingen är dom weakpassive, eller överaggromongobluffare.

Därmed behöver du aldrig lämna utrymme för att folk ska bluffa, utan bara köra valuetown, vilket du totalt misslyckades med i handen. Nu hade du tur och stackade nån ändå, men det är en tillfällighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Tack för dina åsikter. Även om du verkar hata mig (vilket är OK) så kommer du med bra saker när du väl är seriös :>

 

Tror inte han hatar dig snarare tvärtom. De som inte skriver något vettigt är värdelöst, det han skriver ska du lära dig av. Jag skrev också något konstruktivt tidigare men det gick blint förbi.

 

Dagboken blir ganska meningslös om du inte börjar ta in vad folk säger istället för att tro att de hatar dig pga att de inte håller med.

 

jaja allt från mig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men Dead-Inside's inlägg brukar ofta bestå av typ "Du spelar skitdåligt" och andra negativa kommentarer som kan undvikas om han vill uppfattas som seriös.

 

Han är väl seriös, men jag håller med om att han kunnat utveckla sig lite bättre så att även du förstår att du spelar fel och inte tror han hatar dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna då? Denna är väl bra spelad? Felspelad på några gator?

Hade floppen varit AAx (där X är under T) hade jag nog satt FI på floppad kåk, men nu kunde jag inte sätta någon av dom på någon hand. Ena kanske hade Acerag och den andra kungen? Båda kanske hade varsin kung?

 

Tror fi hade betat river om dom hade nått.

Betar jag för mycket på flop? Jag betar så mycket som jag tror jag hade gjort om jag bluffat.

 

Tänkte först checka river då jag tänkte "Jag får inte syn av en sämre hand. Jag har betat alla gator, försöker dom slowplaya? Hela vägen?" Men om dom synar turn så synar dom nog river så jag bestämde mig för att beta.

 

Och Ja. Jag köper bara in för 100BBs. Har inte så jättestor rulle på SVS så det känns bättre med 100BBs, lättare att ta en sån förlust.

 

 

**** Hand 614973991 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - Tuesday, February 26, 2008 9:49:20 PM

Adam Turbo 16 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: aike21 (204.68)

Plats 2: Twils (206.96)

Plats 3: ucam (184.05)

Plats 4: Fatlip (150.49)

Plats 5: roger_g (306.57)

Plats 6: TheBizze (186.00)

Plats 7: Lisa87 (128.38)

Plats 8: Bertil38 (249.44)

Plats 9: charliebod (113.71)

Plats 10: nisse992 (69.50)

Bertil38 lägg LM 0.50

charliebod lägg SM 1.00

** Giv **

Lisa87 [:As:, :Ts:]

*** Bet Runda 1 ***

nisse992 Syna 1.00

aike21 Lägg

Twils Lägg

ucam Lägg

Fatlip Lägg

roger_g Syna 1.00

TheBizze Lägg

Lisa87 Höj till 4.38

Bertil38 Lägg

charliebod Lägg

nisse992 Syna 4.38

roger_g Syna 4.38

*** Flop(Board): *** : [:Ah:, :Kc:, :Ad:]

*** Bet Runda 2 ***

nisse992 Passa

roger_g Passa

Lisa87 Satsa 14.00

nisse992 Syna 14.00

roger_g Syna 14.00

*** Turn(Board): *** : [:Ah:, :Kc:, :Ad:, :7d:]

*** Bet Runda 3 ***

nisse992 Passa

roger_g Passa

Lisa87 Satsa 45.00

nisse992 Syna 45.00

roger_g Syna 45.00

*** River(Board): *** : [:Ah:, :Kc:, :Ad:, :7d:, :6h:]

*** Bet Runda 4 ***

nisse992 Passa

roger_g Passa

Lisa87 All-in 65.00

nisse992 All-in 6.12

roger_g Lägg

*** Showdown *** : Rake: 5.09 Totalpott: 198.79

aike21 Lägger mig Vinst: 0.00

Twils Lägger mig Vinst: 0.00

ucam Lägger mig Vinst: 0.00

Fatlip Lägger mig Vinst: 0.00

roger_g Lägger mig Vinst: 0.00

TheBizze Lägger mig Vinst: 0.00

Lisa87 [:As:, :Ts:] Triss i ess Vinst: 198.79

Bertil38 Lägger mig Vinst: 0.00

charliebod Lägger mig Vinst: 0.00

nisse992 Lägger mig Vinst: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill ta ut pengar ja, eller så skickar du ett mail till SvS och ber dem föra tillbaka pengarna manuellt vilket jag antar att dom kan göra.

 

OK ty. Visste inte om jag uppfattade det rätt det du skrev hehe.

 

Mailade supporten. Har dom inget svar så får jag väl sätta in nån peng och sedan testa :>

 

Btw.. Varför "tror" du att det kommer fungera? Haft samma problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK ty. Visste inte om jag uppfattade det rätt det du skrev hehe.

 

Mailade supporten. Har dom inget svar så får jag väl sätta in nån peng och sedan testa :>

 

Btw.. Varför "tror" du att det kommer fungera? Haft samma problem?

 

Jag vet att det kommer funka. Jag tror att dom kan föra över pengarna åt dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***** Hand 615136360 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - Tuesday, February 26, 2008 11:24:42 PM

Adam Turbo 16 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: aike21 (197.50)

Plats 2: Joken! (215.57)

Plats 3: pepsilight (98.30)

Plats 4: Becker (142.99)

Plats 5: the_eel (167.31)

Plats 6: pop_winner (10.00)

Plats 7: Lisa87 (262.42)

Plats 8: Bertil38 (308.37)

Plats 9: Tunnan (35.36)

Plats 10: camponotus (200.00)

pepsilight lägg LM 0.50

Becker lägg SM 1.00

camponotus lägg SM 1.00

** Giv **

aike21 [N/A, N/A]

Joken! [N/A, N/A]

pepsilight [N/A, N/A]

Becker [N/A, N/A]

the_eel [N/A, N/A]

pop_winner [N/A, N/A]

Lisa87 [Knk, Knr]

Bertil38 [N/A, N/A]

Tunnan [N/A, N/A]

camponotus [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

the_eel Syna 1.00

pop_winner Lägg

Lisa87 Höj till 5.00

Bertil38 Syna 5.00

Tunnan Lägg

camponotus Lägg

aike21 Lägg

Joken! Lägg

pepsilight Syna 5.00

Becker Lägg

the_eel Syna 5.00

*** Flop(Board): *** : [4k, 7r, 5r]

*** Bet Runda 2 ***

pepsilight Passa

the_eel Satsa 10.00

Lisa87 Syna 10.00

Bertil38 Lägg

pepsilight Lägg

*** Turn(Board): *** : [4k, 7r, 5r, 8r]

*** Bet Runda 3 ***

the_eel Satsa 15.00

Lisa87 Syna 15.00

*** River(Board): *** : [4k, 7r, 5r, 8r, 10r]

*** Bet Runda 4 ***

the_eel Satsa 7.00

Lisa87 Syna 7.00

*** Showdown *** : Rake: 2.14 Totalpott: 83.86

aike21 Lägger mig Vinst: 0.00

Joken! Lägger mig Vinst: 0.00

pepsilight Lägger mig Vinst: 0.00

Becker Lägger mig Vinst: 0.00

the_eel [7k, 7h] Triss i sjuor Vinst: 0.00

pop_winner Lägger mig Vinst: 0.00

Lisa87 [Knk, Knr] Färg med högsta kort knekt Vinst: 83.86

Bertil38 Lägger mig Vinst: 0.00

Tunnan Lägger mig Vinst: 0.00

camponotus Lägger mig Vinst: 0.00

 

 

99% säker på att han har floppat set.

Varför raisar jag inte river?

 

Är det för "vågat" spelat? Om jag raisar river borde han kunna släppa K-hög flush t.om.? Det kanske är värt det? Ser inte vad han ska sitta på som han släpper iofs. Men han kan inte syna river med trissen heller..

 

Känns lite som att det är ev- att raisa river men jag är rätt säker på att jag har bästa handen. Borde kanske raisa flop? Turn?

 

Jag sätter honom på ett floppat set eller färgdrag på flop. Varför jag synar vet jag egentligen inte.. kanske för att det är så otroligt mycket EV- att folda kanske?

 

Hur spelas handen perfekt? Raise flop, sen? Om han slår igen? Fold eller allin om man är tiltad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

99% säker på att han har floppat set.

Varför raisar jag inte river?

 

Är det för "vågat" spelat? Om jag raisar river borde han kunna släppa K-hög flush t.om.? Det kanske är värt det? Ser inte vad han ska sitta på som han släpper iofs. Men han kan inte syna river med trissen heller..

 

Känns lite som att det är ev- att raisa river men jag är rätt säker på att jag har bästa handen. Borde kanske raisa flop? Turn?

 

Jag sätter honom på ett floppat set eller färgdrag på flop. Varför jag synar vet jag egentligen inte.. kanske för att det är så otroligt mycket EV- att folda kanske?

 

Hur spelas handen perfekt? Raise flop, sen? Om han slår igen? Fold eller allin om man är tiltad?

 

hahaha för trött för att kommentera och vill bara säga att du låter så charmigt förvirrad... utan att försöka vara drygt mot dig... bara lite lustigt :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

höhö

 

alltså vad jag menar är angående rivern.. vad vill du där? varför ens spekulera i huruvida du kan få han att lägga K hög flush det känns som det sista du ska oroa dig över.. synen är sjukt enkel men om du tror du kan valuetowna sönder honom så kan du ju slå om på rivern men då ska han vara en du vet är station...

 

i övrigt är det lite halvkallt att syna turn dock... floppen tycker jag är ok att bara syna, beror lite på hur du spelar o hur motspelaren spelar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen till att jag synar turn.

Jag tycker det verkar som att fi blev rädd för färgen. Jag tänkte syna turn för att raisa/beta river för att reppa färgen.

 

Kanske är bäst att raisa redan på turn iofs, menmen..

 

När han betar så lite på river känns det som att jag hade rätt. Han sitter på floppat 2par/set och gillade inte alls alla ruter.. ELLER, så sitter han på :Ad: och inser att han inte får syn på högre bet

 

EDIT: Dessutom är mitt par fortfarande ett överpar på turn och jag anser att det är relativt bra i denna hand. Eller?

 

Vad sätter ni fi på? Kanske svårt att se annat än set när resultatet står?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...