Gå till innehåll

Kan mod låsa denna?


Lisa87

Recommended Posts

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Om du läser vad jag skrev så hade du inte behövt posta nått.

 

Jag läste ruskigt tydligt vad du skrev och jag ville göra ett humoristiskt inlägg om det.

Cool down girl(?), verkar som att folk verkligen kommit under ditt skinn i din dagbok, relax.

Ville bara driva lite, även fast jag håller fast vid att spelet är ohyggligt oavsett tilltstånd. gl med pokern/ your devoted gazzaflush...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns det inte omotiverande att spela 20krs turneringar/sit n go när du kör 25/50kr NL ena stunden?

 

Nej..

Jag spelar egentligen inte för att vinna massa pengar.. Jag spelar för att jag tycker det är roligt..

 

Visst.. Det är roligare att vinna x K än att vinna 60:- i en 20kr's sng menmen..

 

Jag spelar olika nivåer..

 

Senaste tiden har jag dock hållt mig på 0.5/1 - 2.5/5. Igår spelade jag några få händer 5/10 dock.

 

 

 

Hehe. hur tänkte du med QTs?

 

Som jag skrev i inlägget där jag postade handen så orkade jag inte spela vidare efter att jag förlorade AA :>

 

Lisa:

 

Heter din bror Bart och din kille Milhouse?

 

höhö

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar inte tycka att det är allt för roligt med tanke på ditt ständiga gnäll, tror du spelar för att vinna pengar. För kul verkar det ju inte vara.

 

Jodå.. Jag tycker det är roligt att spela..

 

Jag har dock lätt grinig, spec. när jag blir klonkad och då gnäller jag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför känns det som att 90 % av händerna du postar är 'bad beats' och sen är du plus ~3k ? Visa några väl spelade winning hands ibland ffs ;)

 

Jag har inga väl spelade händer, men visst.. Kan posta lite händer i framtiden där jag tar halvfina potter, om det nu blir nått :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick bra på 2.5/5 nyss!

Floppar nötterna med AJ, på turn sitter färgdraget och på river ligger även A-T på brädan.. Fick gratis river och foldade mot bet. 24s vann handen..

 

Några händer floppar jag 36J med 36 för att sedan bli utdragen mot 77..

 

GGWP

 

 

EDIT:

Kommentarer på denna plz

 

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit)

Bertil 8 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Rubbad (399.00)

Plats 2: plavi-1921 (171.96)

Plats 3: jedeje (201.60)

Plats 4: Lisa87 (451.92)

Plats 5: Xion (425.06)

Plats 6: skotte (143.59)

Plats 7: SeKes (419.00)

Plats 8: gtfothxbye (459.18)

Plats 9: nyolc (299.71)

Plats 10: backabuse (504.36)

Lisa87 lägg LM 1.00

Xion lägg SM 2.00

Rubbad lägg AM 3.00

** Giv **

Lisa87 [Es, 10s]

*** Bet Runda 1 ***

skotte Lägg

SeKes Lägg

gtfothxbye Lägg

nyolc Lägg

backabuse Syna 2.00

Rubbad Passa

plavi-1921 Syna 2.00

jedeje Lägg

Lisa87 Syna 2.00

Xion Passa

*** Flop(Board): *** : [3s, 10k, 4k]

*** Bet Runda 2 ***

Lisa87 Satsa 4.00

Xion Lägg

backabuse Lägg

Rubbad Lägg

plavi-1921 Syna 4.00

*** Turn(Board): *** : [3s, 10k, 4k, 10h]

*** Bet Runda 3 ***

Lisa87 Satsa 4.00

plavi-1921 Syna 4.00

*** River(Board): *** : [3s, 10k, 4k, 10h, 9h]

*** Bet Runda 4 ***

Lisa87 Satsa 15.00

plavi-1921 Höj till 30.00

Lisa87 ?

 

Skit i spelet preflop/flop/turn, jag vet att det är uruselt..

Frågan är, vad gör vi river?

 

Och snälla.. Skit i att säga "dåligt spelat flop" "beta mer flop" o.s.v. Jag vill ha kommentarer angående river..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar verkligen inte den här dagboken, är Ni två som spelar på kontot konstant?

Ditt konto spelar 1/2 NL och ibland säger du att du skottar upp till 25/50 NL. Frågorna du ställer i dagboken är verkligen basala. Den senaste handhistorien är från 1/2 NL, med en pott på river som är drygt 60 kronor och där Fi har cirka 130 kr kvar i stacken.

 

Om det verkligen är du som lirar alla nivåerna, vad är tanken med att hoppa upp o ner som du gör?

Varför inte bara bygga rulle och gå upp i nivå när du känner att du slår nivån och har rullen för att gå upp?

Lirar man exempelvis 5/10 NL eller högre med full stack och spelar om tusenlappar fattar jag inte varför man överhuvudtaget bryr sig om en pott där det endast finns 60 kr i potten på river.

 

Inget personligt, bara en stilla undran.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar verkligen inte den här dagboken, är Ni två som spelar på kontot konstant?

Ditt konto spelar 1/2 NL och ibland säger du att du skottar upp till 25/50 NL. Frågorna du ställer i dagboken är verkligen basala. Den senaste handhistorien är från 1/2 NL, med en pott på river som är drygt 60 kronor och där Fi har cirka 130 kr kvar i stacken.

 

Om det verkligen är du som lirar alla nivåerna, vad är tanken med att hoppa upp o ner som du gör?

Varför inte bara bygga rulle och gå upp i nivå när du känner att du slår nivån och har rullen för att gå upp?

Lirar man exempelvis 5/10 NL eller högre med full stack och spelar om tusenlappar fattar jag inte varför man överhuvudtaget bryr sig om en pott där det endast finns 60 kr i potten på river.

 

Inget personligt, bara en stilla undran.

 

Nicklesson ryter till :twisted:

 

 

Edit: Jag tror Lisa levlar oss alla, gör du det Lisa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar verkligen inte den här dagboken, är Ni två som spelar på kontot konstant?

Ditt konto spelar 1/2 NL och ibland säger du att du skottar upp till 25/50 NL. Frågorna du ställer i dagboken är verkligen basala. Den senaste handhistorien är från 1/2 NL, med en pott på river som är drygt 60 kronor och där Fi har cirka 130 kr kvar i stacken.

 

Om det verkligen är du som lirar alla nivåerna, vad är tanken med att hoppa upp o ner som du gör?

Varför inte bara bygga rulle och gå upp i nivå när du känner att du slår nivån och har rullen för att gå upp?

Lirar man exempelvis 5/10 NL eller högre med full stack och spelar om tusenlappar fattar jag inte varför man överhuvudtaget bryr sig om en pott där det endast finns 60 kr i potten på river.

 

Inget personligt, bara en stilla undran.

 

Nej, Jag är ensam om att spela på mitt account..

 

Som jag sagt 103810381 gånger så spelar jag för att det är roligt och inte för pengarna..

 

Jag försöker att bli bättre på poker, därför undrar jag ang. handen där jag hat AT...

 

Jag har spelat 25/50 3 gånger..

Jag spelar 0.5/1 och 1/2 som "standard" och 2.5/5 lite då och då.

 

Jag bygger rulle på 0.5/1 och 1/2, samtidigt som jag tar ut vinster..

 

Jag har byggt upp min rulle rätt bra imo, har rätt fin rulle nu imo och har även tagit ut en hel del..

 

Anledningen till att jag inte går upp i nivå är för att jag fortfarande är i det stadiet där jag försöker lära mig..

Ingen lust att gå upp på 5/10 och bli överkört :>

 

'levlar' ingen.. försöker lära mig att spela bara..

 

Förstår inte varför alla måste vara så elaka :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du spelar ju hela tiden, så troligen är du inte ensam, sett dig flera gånger på 5-10 och 10-20, är du son till din pappa som lirar de högre blindsen eller? verkar fan som de, nickar a.bahar

 

Öh?

Okej.. Och alla andra som spelar ofta.. Dom delar också konto med sina föräldrar?

 

Och nej.. Min pappa spelar inte poker.. Skulle han spelat poker på mitt konto skulle han velat spela "knektöppning" eller vad det heter.. Då det är den enda sortens poker han kan.. Förutom mörkpoker ofc.

 

EDIT: Son till min pappa är jag inte heller.. Men dotter, ja..

 

 

Sen spelar jag ju OMAHA också.. undra vem det kan vara.. Äsch, lika bra jag erkänner.. Det är min farfar som spelar omaha.

Och vad gäller omaha hi/lo så är det min mamma och mormor som turas om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen anledning att vara otrevlig mot dig, jag känner inte dig och har inget emot dig.

Det enda jag säger är att poker blir ett betydligt roligare spel om man börja vinna konstant. Ett bra sätt att se till att man blir en konstant vinnare är att börja på en nivå, täta sina luckor vart eftersom och sedan plocka nivå för nivå. Risken är stor att man gular om man skottar så kraftigt underrullad som du är. På något sätt så har du lyckats plussa, trots dina luckor.

 

Förr eller senare så hinner variansen ikapp dig och då är risken stor att du gular. Jag säger inte det här för att vara taskig utan för att hjälpa dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen anledning att vara otrevlig mot dig, jag känner inte dig och har inget emot dig.

Det enda jag säger är att poker blir ett betydligt roligare spel om man börja vinna konstant. Ett bra sätt att se till att man blir en konstant vinnare är att börja på en nivå, täta sina luckor vart eftersom och sedan plocka nivå för nivå. Risken är stor att man gular om man skottar så kraftigt underrullad som du är. På något sätt så har du lyckats plussa, trots dina luckor.

 

Förr eller senare så hinner variansen ikapp dig och då är risken stor att du gular. Jag säger inte det här för att vara taskig utan för att hjälpa dig.

 

Jag tar åt mig och tackar..

 

Eftersom jag har luckor, och vet det själv.. så skapde jag denna DB, för att få hjälp att bli bättre..

 

Jag är redan plussade spelare.. på 0.5/1 och 1/2..

 

Jag går + minst 5 dagar i veckan..

Har byggt min rulle från 200 till över 20k..

 

EDIT: Mina luckor är en anledning till att jag inte går upp i nivå utan endast "skottar" högre, eller "provar på" som jag kallar det.. Ibland går det bra, ibland inte..

 

På 2.5/5 har jag plussat ~9k på 1 vecka..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plats 2: hk47 (1835.00)

Plats 3: Lisa87 (1300.00)

Plats 4: MrsSea (1865.00)

hk47 lägg LM 50.00

Lisa87 lägg SM 100.00

** Giv **

hk47 [N/A, N/A]

Lisa87 [Kk, Kr]

MrsSea [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

MrsSea Syna 100.00

hk47 Lägg

Lisa87 Höj till 400.00

MrsSea Syna 400.00

*** Flop(Board): *** : [6s, 2r, 5k]

*** Bet Runda 2 ***

Lisa87 ?

 

Borde vi trycka in eller betar vi 4-500?

 

Känns som att vi får syn (ai) av alla händer som synar bet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***** Hand 572846981 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - Friday, January 18, 2008 9:36:51 AM

David 13 (Vanlig/Cash Game)

Plats 2: twajjs (289.21)

Plats 3: driffaN (465.65)

Plats 4: ColA_30 (1333.32)

Plats 5: IrGlisk (1038.84)

Plats 6: Berg (1027.18)

Plats 7: oddparts (1176.52)

Plats 8: Lisa87 (995.00)

Plats 9: Z7 (1076.36)

Plats 10: cton (514.73)

oddparts lägg LM 2.50

Lisa87 lägg SM 5.00

** Giv **

twajjs [N/A, N/A]

driffaN [N/A, N/A]

ColA_30 [N/A, N/A]

IrGlisk [N/A, N/A]

Berg [N/A, N/A]

oddparts [N/A, N/A]

Lisa87 [2s, 2k]

Z7 [N/A, N/A]

cton [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Z7 Lägg

cton Lägg

twajjs Lägg

driffaN Lägg

ColA_30 Lägg

IrGlisk Syna 5.00

Berg Syna 5.00

oddparts Syna 5.00

Lisa87 Passa

*** Flop(Board): *** : [6k, Eh, 2r]

*** Bet Runda 2 ***

oddparts Passa

Lisa87 Satsa 10.00

IrGlisk Syna 10.00

Berg Syna 10.00

oddparts Lägg

*** Turn(Board): *** : [6k, Eh, 2r, 9r]

*** Bet Runda 3 ***

Lisa87 Satsa 30.00

IrGlisk Syna 30.00

Berg Syna 30.00

*** River(Board): *** : [6k, Eh, 2r, 9r, Kh]

*** Bet Runda 4 ***

Lisa87 Satsa 100.00

IrGlisk Lägg

Berg Syna 100.00

*** Showdown *** : Rake: 8.49 Totalpott: 331.51

twajjs Lägger mig Vinst: 0.00

driffaN Lägger mig Vinst: 0.00

ColA_30 Lägger mig Vinst: 0.00

IrGlisk Lägger mig Vinst: 0.00

Berg Lägger mig Vinst: 0.00

oddparts Lägger mig Vinst: 0.00

Lisa87 [2s, 2k] Triss i tvåor Vinst: 331.51

Z7 Lägger mig Vinst: 0.00

cton Lägger mig Vinst: 0.00

 

 

Standard eller borde jag spela annorlunda på någon gata?

 

Jag HAR tagit ut över 20k..

Tog nyss ut igen så rullen ligger atm på 10k igen.

 

Gårdagen var VÄLDIGT seg, tror jag plussade 50:- :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tar åt mig och tackar..

 

Eftersom jag har luckor, och vet det själv.. så skapde jag denna DB, för att få hjälp att bli bättre..

 

Jag är redan plussade spelare.. på 0.5/1 och 1/2..

 

Jag går + minst 5 dagar i veckan..

Har byggt min rulle från 200 till över 20k..

 

EDIT: Mina luckor är en anledning till att jag inte går upp i nivå utan endast "skottar" högre, eller "provar på" som jag kallar det.. Ibland går det bra, ibland inte..

 

På 2.5/5 har jag plussat ~9k på 1 vecka..

 

Jag tror att du har den här dagboken för att få andra att tro att du är en fisk.

Så tar du deras pengar när ni spelar sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...