Gå till innehåll

Kan mod låsa denna?


Lisa87

Recommended Posts

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Så du har alltså inte spelat ditt bästa?

 

Om du hade följt dagboken så hade du sett dom HH's jag postat från 2.5/5, och då ser du att jag förlorat en del "stora" potter, på över 700..

Och det är vad jag menar, att jag har otur rätt ofta och förlorar dom lite större potterna..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

heltoker du är bara avundsjuk på att hon vågar chansa medan du grindar 0,01/0,02:)

 

Eller så är han en av oss som stör oss lite på att fisken på lägsta nivåerna lyckas vinna några tusen och hoppar över våra nivåer för att gå på 25/50 och bränna pengarna - för att det förstör "pokerpyramiden".

 

Själv känner jag mig inte heller avundsjuk, däremot blir jag lite irriterad när man inbillar sig att man är en vinnande pokerspelare när man använder ett upplägg som aldrig lyckats och aldrig kommer lyckas.

 

Jo, det är det. Dan Sahlin gjorde det.

 

Johan Oremo också vill jag minnas.

Men det är ändå en idiotisk jämförelse från början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det finns inga fotbollsspelare som går från division 5 spel till allsvenska på en sesong (grym jämförelse)

 

puss lisa, jag gillar dig :h:

 

Är det inte detta som just är det fantastiska med poker? Att en spelare kan gå upp och spela mot dom bästa och eventuellt knäppa några på fingrarna?

 

Det finns ingen annan sport i världen där vem som hälst kan komma in och vara med och spela mot dom bästa spelarna i världen. Däremot i poker kan du komma från den Sibiriska tundran och utan att ha sett en kortlek innan kan du köpa in dig i ett game spela mot dom bästa.

 

Tycker det är modigt av Lisa att spela på 25/50 emellanåt, men visst att göra det för många gånger kan vara lite dumdristigt. Själv är jag på tok för snål för att göra sådana skott.

 

// ha de

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

däremot blir jag lite irriterad när man inbillar sig att man är en vinnande pokerspelare när man använder ett upplägg som aldrig lyckats och aldrig kommer lyckas.

 

Jag kallar mig "vinnande" spelare då jag plussar på poker..

 

 

Spelar väl ingen roll om man vinner 1:- eller 1 miljon? Så länge man vinner är man en vinnande spelare?

 

Har inte sagt att jag är vinnande spelare efter 100k händer eller något sådant heller. Har bara sagt att jag plussat på 25/50 totalt sett..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aike du förtjänar inte ett svar

 

 

Johan Oremo också vill jag minnas.

Men det är ändå en idiotisk jämförelse från början.

 

Och Micke Nilsson (3:an -> landslaget på 4 år) men om du läser det jag skrev så förstår du att påståendet inte var seriöst.

 

 

 

btw skulle det kännas väldigt befriande om lisa själv skrev hur hon uppskattar sitt ev på 25/50. För du vet vad ev betyder va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kallar mig "vinnande" spelare då jag plussar på poker..

 

Spelar väl ingen roll om man vinner 1:- eller 1 miljon? Så länge man vinner är man en vinnande spelare?

 

Vem som helst kan vinna på poker i det korta loppet, att man vinner något inköp mot betydligt mer kompetent motstånd betyder inte att man är en vinnande spelare (så klart). Om jag vann ett inköp på 25/50 skulle det inte göra mig till en vinnande spelare även fast du verkar påstå det.

 

Och Micke Nilsson (3:an -> landslaget på 4 år) men om du läser det jag skrev så förstår du att påståendet inte var seriöst.

 

Jag hörde rykten om div 6 :shock: sry för OT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem som helst kan vinna på poker i det korta loppet, att man vinner något inköp mot betydligt mer kompetent motstånd betyder inte att man är en vinnande spelare (så klart). Om jag vann ett inköp på 25/50 skulle det inte göra mig till en vinnande spelare även fast du verkar påstå det.

 

 

Så om jag spelar en gång på hästar och vinner 10:-

Har jag inte vunnit på mitt spel då? Blir jag en förlorande spelare då?

 

Korta/långa loppet spelar ingen roll..

Visst, en vinnande spelare kanske vinner över en längre period, men att vunnit under en kort period gör inte en spelare till en förlorande spelare..

 

 

btw skulle det kännas väldigt befriande om lisa själv skrev hur hon uppskattar sitt ev på 25/50. För du vet vad ev betyder va?

 

Jag skulle helt klart förlora hela min BR om jag klev upp på 25/50!

Alla där är verkligen BRUTALT duktiga. Jag skulle troligtvis förlora ett inköp varje hand jag spelar..

 

Och nej, jag är inte seriös, men jag svarar vad du vill höra så vi slipper tjaffsa om saken..

 

Vill du ha ett seriöst svar? Jag tror att BR spelar stor roll här. Skulle jag endast spela 25/50 skulle jag förmodligen tycka det rör sig om stora summor då jag är van vid att spela på betydligt lägre nivåer..

 

Självklart är även spelarna bättre på 25/50 än på 0.5/1 men det finns troll på alla nivåer..

 

Jag har alltid varit nyfiken på hur det skulle gå för mig om jag klev upp och började spela 25/50.. Jag tycker det verkar som att folk spelar mycket lösare ju högre nivå man spelar på..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så om jag spelar en gång på hästar och vinner 10:-

Har jag inte vunnit på mitt spel då? Blir jag en förlorande spelare då?

 

Korta/långa loppet spelar ingen roll..

Visst, en vinnande spelare kanske vinner över en längre period, men att vunnit under en kort period gör inte en spelare till en förlorande spelare..

 

 

 

 

Jag skulle helt klart förlora hela min BR om jag klev upp på 25/50!

Alla där är verkligen BRUTALT duktiga. Jag skulle troligtvis förlora ett inköp varje hand jag spelar..

 

Och nej, jag är inte seriös, men jag svarar vad du vill höra så vi slipper tjaffsa om saken..

 

Vill du ha ett seriöst svar? Jag tror att BR spelar stor roll här. Skulle jag endast spela 25/50 skulle jag förmodligen tycka det rör sig om stora summor då jag är van vid att spela på betydligt lägre nivåer..

 

Självklart är även spelarna bättre på 25/50 än på 0.5/1 men det finns troll på alla nivåer..

 

Jag har alltid varit nyfiken på hur det skulle gå för mig om jag klev upp och började spela 25/50.. Jag tycker det verkar som att folk spelar mycket lösare ju högre nivå man spelar på..

 

:o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart är även spelarna bättre på 25/50 än på 0.5/1 men det finns troll på alla nivåer..

 

Jag har alltid varit nyfiken på hur det skulle gå för mig om jag klev upp och började spela 25/50.. Jag tycker det verkar som att folk spelar mycket lösare ju högre nivå man spelar på..

 

Bara det att trollen på 25/50 är en tiondel så många som där nere samt att de värsta trollen där uppe förmodligen är bättre eller iaf lika bra som dig.

 

Det är den där nyfikenheten som kommer göra att du gular snart, självklart vill man veta om man räcker till för de högre stejksen - det vill alla.

Men allt har sin tid!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så om jag spelar en gång på hästar och vinner 10:-

Har jag inte vunnit på mitt spel då? Blir jag en förlorande spelare då?

 

Jo du har vunnit på ditt spel, obv, och detta gör inte dig till en förlorande spelare, sjukt vilka bra argument du har! Att avgöra om man är en förlorande spelare tar lika lång tid/lika många händer som att avgöra om man är en vinnande spelare på en viss nivå.

 

Korta/långa loppet spelar ingen roll..

 

?? Kanske bara jag som spelar för att maximera mina vinster i det långa loppet ??

 

Visst, en vinnande spelare kanske vinner över en längre period, men att vunnit under en kort period gör inte en spelare till en förlorande spelare..

 

Att vinna under kort period gör självklart ingen till en förlorande spelare förstår inte riktigt vad du menar eller vill få fram med det uttalandet lol, tror du att någon tror det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du är nyfiken kan jag meddela att du skulle gula ganska så snabbt. Om du nu ska lira hela tiden på den nivån inte dina 5 minuters sessions.

 

Kliva upp och börja spela innebär för mig iaf att man spelar under en längre tid, inte bara testar i 5 min eftersom det inte speglar verkligheten. DU skulle helt klart GULA.

 

För att?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hörde rykten om div 6 :shock: sry för OT

 

Och jag hörde att han kom direkt ifrån div.5. Men men....

 

Mikael Nilsson värvades som 20-åring från Ovesholms IF i divison 6 till Åhus Horna BK i division 2. Snart fick allsvenska Halmstads BK upp ögonen för honom och han värvades till klubben året efter

 

Sorry för OT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara det att trollen på 25/50 är en tiondel så många som där nere samt att de värsta trollen där uppe förmodligen är bättre eller iaf lika bra som dig.

 

Det är den där nyfikenheten som kommer göra att du gular snart, självklart vill man veta om man räcker till för de högre stejksen - det vill alla.

Men allt har sin tid!

 

Samtidigt kan det inte vara så farligt att spela för sina vinster på en högre nivå -- om man är konsekvent med det.

 

Dessutom tror inte jag att det finns ett samband mellan nivå och hur bra spelare du är. Stor bankrulle betyder inte heller att du är bra.

 

Det är till exempel ingen större skillnad i antal personer som ser floppen på tio manna 25/50 jämfört med 2,5/5.

 

(Det är klart att jag samtidigt tror att genomsnittet är bättre där uppe.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så är han en av oss som stör oss lite på att fisken på lägsta nivåerna lyckas vinna några tusen och hoppar över våra nivåer för att gå på 25/50 och bränna pengarna - för att det förstör "pokerpyramiden".

 

Själv känner jag mig inte heller avundsjuk, däremot blir jag lite irriterad när man inbillar sig att man är en vinnande pokerspelare när man använder ett upplägg som aldrig lyckats och aldrig kommer lyckas.

 

Tror du verkligen att alla som går upp i nivåer alltid är fiskar eller alltid bränner sina pengar där?

 

Dessutom kan ju ens spelstil ibland funka bättre på en högre nivå än på en mellannivå. De bästa spelarna kanske spelar på t ex 10/20, eftersom de inte har en rulle som klarar variansen högre upp.

 

 

Det kan väl mycket väl lyckas. Bara man sköter sin money managment. Det måste vara betydligt bättre att skotta för vinster än för att vinna igen förlorade pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du hade följt dagboken så hade du sett dom HH's jag postat från 2.5/5, och då ser du att jag förlorat en del "stora" potter, på över 700..

Och det är vad jag menar, att jag har otur rätt ofta och förlorar dom lite större potterna..

 

Det enda sättet du skulle kunna ha vunnit mer än vad du har gjort är om du hade spelat bättre. Tur eller otur i enskilda poter har inget med saken att göra. Man kommer förlora sin beskärda del av 2-outare osv så det enda sättet att tjäna ännu mer pengar är att hamna all-in oftare i situationer då din motståndare har två outs, inte att lyckas dodga dom varje gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är helt ok att göra som Lisa gör.

Man spelar sin normala nivå, med rulle för det, och går upp och tar skott när man har fått ihop lite pengar. Ingen risk för att gula och lite extra spänning.

Vad är problemet?

 

För i helvete, om man ska skotta kan man göra det på typ 2 - 4x sin vanliga nivå. Man går ju fan inte upp på 25x sin nivå, då riskerar man ju typ halva rullen om man har normala BR-krav.

 

PS. Shortstacka är för töntar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För i helvete, om man ska skotta kan man göra det på typ 2 - 4x sin vanliga nivå. Man går ju fan inte upp på 25x sin nivå, då riskerar man ju typ halva rullen om man har normala BR-krav.

 

PS. Shortstacka är för töntar

 

Du fattade inte vad jag menade. Man skottar inte med sin normala bankrulle utan bara det som är "över" gränsen man själv satt.

Vilken nivå man skottar på och hur mycket man köper in sig för är upp till var och en.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men förstå att Lisa utvecklas inte något alls på 25/50 där 95% av spelstommen krossar henne. Dels beroende för att det är alldeles för högt för att Lisa ska kunna applicera spelet till 0.5/1 sen. Det är helt olika speltekniker ju. En till anledning är att det inte är speciellt givande o sätta sig med 20 BB, försöka dubbla o sticka efter 15 min. Bättre isåfall o ha en "skottrulle" och skotta på rimliga nivåer typ 5/10 där man kan sitta med ett maxinköp och verkligen försöka utveckla sitt eget spel istället för att bara sitta och försöka hitta uppdeubblingschanser. Folket som som påstår att Lisa är vinnande på 25/50 bara för att hon vunnit 2 sessioner av 3 är ju också bara för sköna.

 

Sorry för den bittra tonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"folket" är nog bara jag, menmen..

 

Jag har spelat på $1/2 förut och det motsvarar väl CA: 15/30, så 25/50 är inte SÅÅÅ jättehögt, men jag förstår vad du menar och håller med till viss del..

 

 

Eftersom jag endast "skottar" med mina "vunna pengar" så riskerar jag aldrig att gå back.. Visst, det kanske är bättre att skotta 5/10, och det gör jag också..

 

Sitter "ofta" på 2.5/5 - 10/20 och skottar..

 

2.5/5 med 500/1000:- buyin.

5/10 med 1000:- buyin

10/20 med 1000-2000:- buyin

 

När jag köper in mig på 2.5/5 - 10/20 så tycker jag att jag har BB's så det räcker... Man kan spela utan 200BB's..

 

50-100 BB's räcker imo..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...