Gå till innehåll

Snart kan du tjäna 18K kr/månad på Svs


EnemyAce

Recommended Posts

Jag tycker inte att de behöver försvara dem alls. Kunderna är villiga (dumma nog?) att betala, alltså kan de ta ut dessa avgifter.

 

Alla försök att utnyttja sin konsumentmakt för att få raken sänkt är hedervärda. Men att lägga en moralisk aspekt på det hela är helt fel. Såvida man inte är emot marknadsekonomi och tycker att det systemet är fel i grunden, men då är det en helt annan fråga.

 

Pokerspelare är verkligen exceptionellt lättlurade och godtrogna konsumenter.

Betalar gladeligen fantasisummor i rake varje månad, av den enkla anledningen att summan aldrig redovisas. Höjden av fräckhet från bolagens sida var när de införde rakeback. 30 procent av en väldigt stor summa som aldrig redovisas blir ju fortfarande en stor summa. Den däremot redovisas tydligt och betalas tillbaka till pokerspelare i slutet av månaden som glatt konstaterar att de ”tjänar” pengar på att spela poker.

Låt mig gissa. Samma spelare går sedan in på Ica och köper en back läsk. Betalar med sitt kreditkort, vilket gör transaktionen av pengar ”osynlig” i deras medvetande. Därefter går de ut, öppnar flaskorna, häller ut innehållet, pantar backen. Får sitt kvitto för den pantade backen, går in i butiken igen, lämnar in sitt kvitto, får ut sina pengar i härliga kontanter och tycker att de ”tjänat” 34.50 kr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokerspelare är verkligen exceptionellt lättlurade och godtrogna konsumenter.

Betalar gladeligen fantasisummor i rake varje månad, av den enkla anledningen att summan aldrig redovisas.

Mja... den typiska nöjesspelaren betalar ju inga fantasisummor i rake även om det är mer än han tror. Medan de som betalar stora summor ofta är vinnande spelare som är medvetna om hur mycket det kostar men spelar ändå eftersom de vinner mer än de betalar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du en storgrindare på Svenska spel kan du kanske snart tjäna stora summor på sänkt rake. Jag spekulerar nu lite. Men låt säga att de sätter sitt "raketak" på 2K kr/månad. Spelar du extremt mycket kan du mycket väl i dagens läge rejka 20K kr/månad. Du tjänar då alltså 18K kr/månad. Det är smått osannolika summor man rejkar och även om 20K kr i rake är ovanligt så skulle många spelare definitivt gynnas om de genomför denna förändring de antyder ska komma. Här är vår mailkonversation:

...

 

Skicka Janne Josefsson på dem, han är ju just nu hetare än på länge!

 

Trailern för uppdrag granskning kommer att låta "För en månad sedan kom ett tips in som sa att statligt ägda Svenska Spel varje månad systematiskt tar ut femsiffriga belopp i avgifter av sina mest trogna kunder. Vi ställde oss frågan, är det så? kan svenska medborgare varje månad tvingas betala belopp motsvarande en hel månadslön bara i avgifter för att få utöva sitt intresse för poker? Ikväll avslöjar vi sanningen om vilka som är de verkliga vinnarna i poker..." :x

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skicka Janne Josefsson på dem, han är ju just nu hetare än på länge!

 

Trailern för uppdrag granskning kommer att låta "För en månad sedan kom ett tips in som sa att statligt ägda Svenska Spel varje månad systematiskt tar ut femsiffriga belopp i avgifter av sina mest trogna kunder. Vi ställde oss frågan, är det så? kan svenska medborgare varje månad tvingas betala belopp motsvarande en hel månadslön bara i avgifter för att få utöva sitt intresse för poker? Ikväll avslöjar vi sanningen om vilka som är de verkliga vinnarna i poker..." :x

 

Personer som ser på programmet:

 

G. Persson: :twisted: (G.Persson på svs)

F. Reinfeldt: :roll:

G. Hägglund: :evil:

K. Bildt: 8-)

A. Borg: :-P

M. Olofsson: :shock:

 

 

....hmm, undrar faktiskt vad jag ville med detta :?:

 

 

EDIT: som sagts tidigare så kanske det inte är läge att whina om raken till support när den är på 2,5% !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen så var jag mäkta förvånad över att svenska spel infärde 2.5% rake. Med tanke på vad dom har för vinstmarginaler

på lotto mm. så hade jag trott mer på 6-10%.

 

För att svara på frågan, så tror inte att svenska spel har någon översikt som säger att dom måste betala in en viss procent

eller ha viss vinstprocent på spelen. Deras avtal är bara att skicka in överskottet till deras projekt såsom undgomsaktiviteter och statskassan.

 

 

Men SvS drivs ju från Sverige av Svenska staten och därför bör väl licensen vara utfördad i Sverige av Svenska Staten som äger SvS och därför bör den väl inte vara alltför dyr.

 

Jag vet alltså inte, är det någon som vet hur det fungerar med SvS licens.

Betalar SvS någon skatt till Sverige eller går pengarna rakt in i statskassan vilket iofs borde vara samma sak.

 

Någon som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...