Fudge Postad 20 November , 2007 Rapport Postad 20 November , 2007 Lite problem med hur jag ska formulera tråden.. Men ligger till så här, har ett viasat abonnemang jag just nu betalar en summa för varje månad, men har själv inte skrivit på kontraktet. Utan är en helt annan person som gjort, utan att jag själv godkänt det och vetat hur länge bindningstiden ligger på. Med mitt namn.. För jobbigt att gå in på detaljer just nu! Nu har jag flyttat och var då tvungen att ta med mig abonnemanget, men eftersom jag är inneboende hos två polare nu så låter inte viasat mig koppla in boxen här utan att skriva över abonnemanget på en av de två som jag bor med, och därmed förlänga bindningstiden, det är inte aktuellt! Kommer heller inte att bli aktuellt att skriva mig på denna lägenhet. Finns heller ingen ide att försöka få personen som skrivit på pappren att ta ansvar för det! Vad har jag för möjligheter här? Kan jag få viasat att klippa alltihop eftersom det inte är min underskrift? Ok om jag kunde fått använda boxen där jag bor, men när de är giriga vill jag inte vara sämre.. Citera
dlinder Postad 20 November , 2007 Rapport Postad 20 November , 2007 Nåns underskrift är det ju. Betalar inte du kommer nog Viasat tycka att det är "idé" att få honom att betala. Citera
handmadegod Postad 20 November , 2007 Rapport Postad 20 November , 2007 Om det inte är du som skrivit under avtalet är det väl inte ditt abbonnemang utan personen som skrivit under? Jag kan inte se att viasat på nåt sätt kan tvinga dig att överta avtalet. Kan dock inte säga det med säkerhet eftersom jag endast tagit 15 poäng juridik på högskolan varav 5 poäng var allmän juridik och 10 poäng var social- och familje-rätt. Citera
Fudge Postad 20 November , 2007 Författare Rapport Postad 20 November , 2007 Om det inte är du som skrivit under avtalet är det väl inte ditt abbonnemang utan personen som skrivit under? Jag kan inte se att viasat på nåt sätt kan tvinga dig att överta avtalet. Kan dock inte säga det med säkerhet eftersom jag endast tagit 15 poäng juridik på högskolan varav 5 poäng var allmän juridik och 10 poäng var social- och familje-rätt. Ändrat inlägget, lite otydlig först kanske, är alltså mitt namn han skrivit på med! Men blanda in polis känns avlägset, så finns det något jag kan göra för att viasat ska klippa abonnemanget utan att blanda in polisen? Är ju inte jag som skrivit på papprena.. Citera
Odrike Postad 20 November , 2007 Rapport Postad 20 November , 2007 Nm. Jag misstolkade första inlägget Märklig situation. Citera
dlinder Postad 20 November , 2007 Rapport Postad 20 November , 2007 Ändrat inlägget, lite otydlig först kanske, är alltså mitt namn han skrivit på med! Men blanda in polis känns avlägset, så finns det något jag kan göra för att viasat ska klippa abonnemanget utan att blanda in polisen? Är ju inte jag som skrivit på papprena.. Du skojar med oss va? Eller tror du på fullaste allvar att du har kommit på det vattentäta sättet att kunna avsluta bundna abonnemang när som helst? Citera
Fudge Postad 20 November , 2007 Författare Rapport Postad 20 November , 2007 Du skojar med oss va? Eller tror du på fullaste allvar att du har kommit på det vattentäta sättet att kunna avsluta bundna abonnemang när som helst? Självklart är det inte bara att hävda att det inte är min underskrift så är allt klart! Därför jag frågar om det finns något jag kan göra åt saken?! Vore ju ett riktigt bra sätt att jävlas med folk annars, är ju bara att teckna upp sig på liknande saker i andras namn eftersom du aldrig behöva visa ID av något slag.. Hade gärna haft kvar abonnemanget men funkar inte som det ser ut just nu tyvärr! Vet att det ser mörkt ut, och antog att folk skulle skriva in och skratta åt frågan, det gör mig inget, ville bara se ifall det finns någon som har några vettiga förslag! Citera
dlinder Postad 20 November , 2007 Rapport Postad 20 November , 2007 Det enda du kan göra är att polisanmäla din polare, och det vore ju lite ruttet. Dessutom skulle de nog undra varför du väntat så länge. Citera
Fudge Postad 20 November , 2007 Författare Rapport Postad 20 November , 2007 Det enda du kan göra är att polisanmäla din polare, och det vore ju lite ruttet. Dessutom skulle de nog undra varför du väntat så länge. Jo, egentligen förtjänar han det ju eftersom han skrivit med mitt namn på en så pass lång tid som 1,5år. Visste inte om att det var bindningstid förän jag flyttade nyligen, därför det dröjt.. Men fått mig en läxa när det gäller att lita på personer, hur väl man än känner dem! Citera
BjornL1491910513 Postad 20 November , 2007 Rapport Postad 20 November , 2007 Jag hade ett halvår till på mitt boxerabbonemang men jag fick ändra till 1/4 år, har du prövat ringa dit? Citera
baller Postad 20 November , 2007 Rapport Postad 20 November , 2007 Rimligen hade du ringt till Viasat direkt när du fick produkten eller första räkningen hem och annulerat hela paketet, att du nu väntat x antal månader gör att du inte har så många alternativ, då du i princip accepterat situationen/avtalet/produkten. Polis (så att du med papper kan visa på för viasat osv) eller om du kan förhandla med viasat om kortare tid är lösningarna som finns för dig. Citera
Kape Postad 20 November , 2007 Rapport Postad 20 November , 2007 Självklart är det inte bara att hävda att det inte är min underskrift så är allt klart! Därför jag frågar om det finns något jag kan göra åt saken?! Vore ju ett riktigt bra sätt att jävlas med folk annars, är ju bara att teckna upp sig på liknande saker i andras namn eftersom du aldrig behöva visa ID av något slag.. Det här är ju inte direkt ovanligt när folk vill jävlas med någon. Grejen är ju bara att man måste bestrida beställningen direkt. Nu har du inte gjort det och om du inte har en bra ursäkt till varför du inte sa upp beställningen direkt så är det väl bara att betala. Citera
CecceH Postad 20 November , 2007 Rapport Postad 20 November , 2007 Varför anmälde du inte dirket till Viasat att det inte var du som hade skrivit på och beställt !? Hade ju varit lätt att jämnföra med namnunderskrift b la från körkortet - dessutom har man ju en ett par ångerveckor på sig - men innerst inne vill du nog ha Viasat. Eller kom du på en snilleblixt - bad kompisen att skriva på med ditt namn, och beräknade i efterhand att kunna säga upp abbonemnaget utan uppsägnings tid i och med att din namnteckning var "förfalskad" Hmm här ligger det en "hund begravd" Citera
TotalFarsa Postad 20 November , 2007 Rapport Postad 20 November , 2007 Hör med din polare om han kan vara villig att dela kostnaden med dig tills abbonemanget löper ut. Han var ju uppenbarligen högst delaktig i att det införskaffades så det känns ju inte mer än rätt. Tänk också på att de flesta företag kräver att du säger upp produkten tre månader i förväg. Så om du tror att abbonemanget upphör efter bindningsatiden, per automatik, så har du fel Citera
SouthEast Postad 20 November , 2007 Rapport Postad 20 November , 2007 Tror inte att du har nån chans varken mot Viasat eller mot den felaktige undertecknaren, eftersom du varit medveten om omständigheterna så länge utan att vidta åtgärder. Bara att läsa avtalslagen... Citera
Fudge Postad 20 November , 2007 Författare Rapport Postad 20 November , 2007 Varför anmälde du inte dirket till Viasat att det inte var du som hade skrivit på och beställt !? Hade ju varit lätt att jämnföra med namnunderskrift b la från körkortet - dessutom har man ju en ett par ångerveckor på sig - men innerst inne vill du nog ha Viasat. Eller kom du på en snilleblixt - bad kompisen att skriva på med ditt namn, och beräknade i efterhand att kunna säga upp abbonemnaget utan uppsägnings tid i och med att din namnteckning var "förfalskad" Hmm här ligger det en "hund begravd" Han berättade inget om att han bundit upp mig på 1,5år, och litade på killen till 100%, så trodde aldrig han skulle sätta mig i en sån här situation och sen skita i allt vad ansvar heter! Skulle gärna ha Viasat nu med, men de säger ju att jag inte får ha min boxer i en lägenhet eftersom jag inte står skriven på den. Är ju för att de inte låter mig använda mitt abonnemang där jag bor som jag vill hitta ett kryphål! Citera
CecceH Postad 20 November , 2007 Rapport Postad 20 November , 2007 Han berättade inget om att han bundit upp mig på 1,5år, och litade på killen till 100%, så trodde aldrig han skulle sätta mig i en sån här situation och sen skita i allt vad ansvar heter! Skulle gärna ha Viasat nu med, men de säger ju att jag inte får ha min boxer i en lägenhet eftersom jag inte står skriven på den. Är ju för att de inte låter mig använda mitt abonnemang där jag bor som jag vill hitta ett kryphål! Vore jag dig, skulle jag kräva av kompisen att han betalar resterande månaderna, går han inte med på det, är det heller ingen riktig kompis, det är det minsta man kan begära om han sa något annat om abbonemanget till dig ang. teckningstiden. Hos mobilföretaget " 3 " , tog jag ett abbonmang, medvetetn om att det var på 18 månader, men här gällde det månadspriset - det skulle kosta ca 160 kr utan samtal, det visade sig sedan att den egentliga fasta månadfakutan var på 240 kr/mån (de hade plussat på en massa dolda månadskostnader)- utan ett enda samtal - blev totalt förd bakom ljuset av dem - det gick inte rätta till - fy fean vad jag ångrar att jag tog detta abbomang - ringa på mobilen törs jag inte...då kommer det väl en faktua på 500 - 600 kr---mobile ligger i byrån nu... Det gick inte att ändra, så sådana företag är iskalla mot sin kunder. ..och först när abbonemanstiden har gått ut, ska jag böjra ringa med mobilen...dock inte via "3"... Hoppas du lyckas lösa tvisten med din kompis - jag kan aldrig tänka mig att Viasat ska förstå dig - sådan bolag är stenhårda och helt kalla, typ bredbandsbolaget ( som jag har haft ett helvete med ) - De bryr sig inte om vad din kompis har försatt dig i. Citera
AloDan Postad 20 November , 2007 Rapport Postad 20 November , 2007 Rimligen hade du ringt till Viasat direkt när du fick produkten eller första räkningen hem och annulerat hela paketet, att du nu väntat x antal månader gör att du inte har så många alternativ, då du i princip accepterat situationen/avtalet/produkten. Polis (så att du med papper kan visa på för viasat osv) eller om du kan förhandla med viasat om kortare tid är lösningarna som finns för dig. Helt korrekt. Så länge du betalar, har du, rent juridiskt, accepterat avtalet. Detta gäller överlag. Däremot ska du INTE låta de tvinga dig till att skriva över abonnemanget på nån av de du bor hos med någon förlängd bindningstid. Jobbar själv på ett liknande företag, och vad jag vet så kan de inte göra så. Det vore ju att ändra villkoren under pågående avtalstid. Ring deras kundservice och hota med PLUS om de insisterar? Däremot tror jag det blir svårt för dig att bryta avtalet i förtid, med mindre än att du polisanmäler. Citera
Recommended Posts