Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Lirade nyss en NLTH MTT som jag dessvärre åkte ur runt 20e plats. 393 startade och 36 fick pris. Följande hand sker när det är 37 pers kvar och jag är CL i hela tuneringen med ca 40 k marker. Det har varit tight spel på bubblan och jag plockar upp 3-3 och ska stjäla blinds men FI är envis(inga reads alls på honom, han slog sig precis ned).

Jag: 40 000 marker

FI: 25 000 marker

Blinds 400/800 plus ante

> Delar ut hålkorten(3h 3s )

> kart001 lade sig

> bibbi68 lade sig

> koomen9 synade för 800 (han limpar, borde inte betyda monster)

> MrDurango lade sig

> b1dbruce lade sig

> HERO höjde 3,200 (endast en limp fram till mig så kändes som att jag ledde pre)

> benjie55 lade sig

> turli lade sig

> djvmc lade sig

> koomen9 synade för 2,400

> Delar ut floppen(4s 10s 7c )

> koomen9 satsade 3,200

> HERO höjde 7,900 (slår om för att visa styrka, 4 x bb pre plus reraise på flopp borde väl göra FI skärrad?)

> koomen9 synade för 4,700

> Delar ut turnen(6d ) (hålstegedrag)

> koomen9 satsade 2,400

> HERO höjde 12,224.87 (här trodde jag han skulle folda,tycker jag har repat stål hela vägen)

> koomen9 synade för 9,824.87

> Delar ut rivern(6s )

> koomen9, du har 5 sekunder på dig att agera

> koomen9 gick all-in för 2,946.26

> HERO synade för 2,946.26

> koomen9 visar två par, Tior över Sexor och sidokort Kung

(10c 10s 6d 6s Ks )

> koomen9 vinner 54,342.26 med två par, Tior över Sexor och sidokort Kung

Det visade sig alltså att FI satt på K-10o och sopade hem potten. Själva handen sabbade hela tuneringen för mig så kändes givetvis mycket tungt. Men har du/ni någon åsikt angående spelet? Försöker representera överpar eller set men FI stretar emot. Om man dessutom väger in att det var bubbelspel kändes det som att han skulle vara ännu vekare. Är det knasigt spelat?

Postad

Föredrar att folda pre eftersom fi har relativt stor stack + att man inte behöver plocka blindsen varje hand bara för att man är CL. Sen känns det som att limp i det här läget ofta är stark hand hos fi, ser ofta spelet med AA,KK osv eftersom de vill ha action och få spelare ger action på just bubblan. Vilken nivå är det?

När du nu höjer pre och missar floppen totalt så kan det nästan vara läge att ge upp direkt, men vill du inte verka för vek så är väl en höjning på floppen "okej" kanske plockar du potten men annars visar du iaf att du inte höjer med skräp och att de kan pusha dig av händer för enkelt. När han synar flopp är handen över och när han betar ut turn är handen absolut över, med den lilla pruttraisen kanske du får odds att dra till stegen (orkar inte räkna) om ja kan du syna men släppa river om du inte förbättrar. Du vill inte riskera din ledning med ett sketet par i treor.

Postad

Imo så är det inte lönt o försöka reppa en hand som man inte har. Träffar FI TP så kommer de inte släppa det och det "berättade" han ju nästan för oss då han bettar ut oc sen synade raisen.

Som sture sa så e limp bakom kanske det bästa om du nu ska spela handen.

Postad
Föredrar att folda pre eftersom fi har relativt stor stack + att man inte behöver plocka blindsen varje hand bara för att man är CL. Sen känns det som att limp i det här läget ofta är stark hand hos fi, ser ofta spelet med AA,KK osv eftersom de vill ha action och få spelare ger action på just bubblan. Vilken nivå är det?

När du nu höjer pre och missar floppen totalt så kan det nästan vara läge att ge upp direkt, men vill du inte verka för vek så är väl en höjning på floppen "okej" kanske plockar du potten men annars visar du iaf att du inte höjer med skräp och att de kan pusha dig av händer för enkelt. När han synar flopp är handen över och när han betar ut turn är handen absolut över, med den lilla pruttraisen kanske du får odds att dra till stegen (orkar inte räkna) om ja kan du syna men släppa river om du inte förbättrar. Du vill inte riskera din ledning med ett sketet par i treor.

Många kloka ord. Det var en $1 tunering och när han syna pre kändes det verkligen som att han hade Q-9 J-10. A-A eller K-K limp kändes som överkurs på den här nivån, fast det är klart, det finns väl en och en annan haj bland fiskarna. "Pruttraise"? Raisade 4/5 av hans stack :roll:

Postad

Kan tänka mig både fold, limp och raise pre, beroende på. Utan read på fi här skulle jag nog oftare limpa.

Som spelat tycker jag man kan folda på floppen när fi leder ut. Och när du nu får mothugg så måste du definitivt ge upp.